1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
9
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-20 15:02:30  Sitter och kikar i lopparkivet, och kan inte förstå varför Amour Ami är så flitigt streckad. Senaste starterna har ju inte imponerat, och som relativt ny travspelare så vet jag inte hur högt man kan värdera vinsterna i Finland.
Mycket snack överallt om spetsstrid, men vore tacksam om upplysning angående vad som gör denna häst så streckvänlig. 
Answer to: "Sitter och kikar i lopparkivet, och kan inte förstå varför "
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, COLOMBIAN NECKTIE
S 1, RAKAS
|
Välkommen till forumet.
Omsättningen såhär Onsdag eftermiddag är på 671121kr och Amour Ami är streckad på 25% vilket han inte kommer vara framåt Fredagkväll/Lördag när strecklistan har "satt sig".
Tidigt i veckan kan vissa hästar se ut att bli solklara favoriter o man fattar ingenting men det korrigerar sig som sagt framåt helgen, o det är nog först då det kan börja bli intressant att studera streckningen.
Lycka till med världens bästa hobby!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-20 16:24:00  Hoppas du förstår att det är just det hon kommer få...  1,2,5,6,7 kommer att laddas. 1.08 första 500, 1.11 första 1000.. Då biter speeden bra från tredjeytter.. 
Answer to: "Hoppas du förstår att det är just det hon kommer få.."
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja jag har fullt förtroende för att Erik gör sitt bästa o jag är övertygad om att han vet hur han ska köra Skully mot det här motståndet men det kanske inte räcker...Jag blir "förvånad" om hon vinner ! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-20 17:54:50
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, SKULLY GULLY
S 2, COLOMBIAN NECKTIE
|
Tycker det är svårt att lista ut hur det här loppet kommer att köras..
Känslan är att både Björn och Åke kommer vara väldigt angelägna om att komma till spets, frågan är om Erik och Per verkligen vill ge sig in i den matchen? Lite hatkörning att vänta mellan de två gröna? Detta skulle givetvis gynna Rakas och Skully men då ingen av dessa kan göra särskilt mycket grovjobb känns det intressant att plocka med några fler spurtare. Dust All Over och Conrads Epilog lär betala bra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-20 21:55:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, REVEN D'AMOUR
|
Reven d´ Amour.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 08:49:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
|
Jag har min spik klar här. Erik kommer inte att ladda från start. Erik kör med självförtroende för tillfället och är en bra taktiskt kusk. Men framför allt så såg Skully så oerhört fräsh ut senast. Erik jobbade ingenting med hästen. Sen har den varit bra dem tidigare starterna. men 1:orna i raden har inte varit där. men det har blivit galopp och mött väldigt hårt motstånd. Jag gnuggar bara händerna om den inte ens blir favorit. många garderar här ser det ut som. det är då man spikar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 08:53:32  Tycker det är svårt att lista ut hur det här loppet kommer att köras..
Känslan är att både Björn och Åke kommer vara väldigt angelägna om att komma till spets, frågan är om Erik och Per verkligen vill ge sig in i den matchen? Lite hatkörning att vänta mellan de två gröna? Detta skulle givetvis gynna Rakas och Skully men då ingen av dessa kan göra särskilt mycket grovjobb känns det intressant att plocka med några fler spurtare. Dust All Over och Conrads Epilog lär betala bra.
Answer to: "Tycker det är svårt att lista ut hur det här loppet kommer "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
|
Per kommer med 99% att ladda och hålla ledningen. Det har han gått ut med och det kunde man väl enkelt bena ut. Erik komma att söka position och få en bra utvändig position, 2-3:e utvändigt. Tror på körning och Skully och Colombianen får loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 09:42:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vilken betal travsida e värd att pröjsa för? Snoken? Travnet? Eller nån annan??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 09:45:47  Vilken betal travsida e värd att pröjsa för? Snoken? Travnet? Eller nån annan??
Answer to: "Vilken betal travsida e värd att pröjsa för? Snoken? Travnet"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
|
Skicka mig en femkrona så får du en guldgruva...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 09:46:10  Vilken betal travsida e värd att pröjsa för? Snoken? Travnet? Eller nån annan??
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, YANANTIN BOKO
S 5, MINOS VANG
|
Travnet för där kan du hämta Programfakta/Travfakta, få intervjuer o Travnet Express. Det är ganska prisvärt.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-21 09:52:20  Vilken betal travsida e värd att pröjsa för? Snoken? Travnet? Eller nån annan??
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, COLOMBIAN NECKTIE
S 1, RAKAS
|
Jag pröjsar för travnet, för att få lite vvärmningar o intervjuer men jag vet inte om det egentligen är värt det..
Kolla i experttråden, det känns inte som experterna är värda att pröjsa för, så mycket bättre är de inte än folk här eller de som erbjuder sina systemförslag gratis..
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-21 10:16:36  Per kommer med 99% att ladda och hålla ledningen. Det har han gått ut med och det kunde man väl enkelt bena ut. Erik komma att söka position och få en bra utvändig position, 2-3:e utvändigt. Tror på körning och Skully och Colombianen får loppet.
Answer to: "Per kommer med 99% att ladda och hålla ledningen. Det har han gå"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, SKULLY GULLY
S 2, COLOMBIAN NECKTIE
|
Per brukar vara ganska mesig i såna där situationer och om Åke eller Björn trycker till ordentligt är jag som sagt inte säker på att han inte viker ner sig. Oavsett blir det nog körning från start och då finns det ju några spurtstarka som gynnas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 10:49:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RAKAS
|
Minos är med för att lära, siktar på en peng. Colobianen tar inte en längd på Rakas. 4 ska få ett rygglopp. Den enda som kan ta ledningen från han är väl Skully, Minos kanske om han hade haft ett spår längre in. Nä här är det spets och slut
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-21 13:11:59  Minos är med för att lära, siktar på en peng. Colobianen tar inte en längd på Rakas. 4 ska få ett rygglopp. Den enda som kan ta ledningen från han är väl Skully, Minos kanske om han hade haft ett spår längre in. Nä här är det spets och slut
Answer to: "Minos är med för att lära, siktar på en peng. Colobian"
|
|
Per o Åke är ju en bra "buddys" så Minos till spets o Per får ryggen ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 14:23:43  Per o Åke är ju en bra "buddys" så Minos till spets o Per får ryggen ! 
Answer to: "Per o Åke är ju en bra "buddys" så Minos till sp"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RAKAS
S 1, RAKAS
|
Varför skulle Per vilja ha rygg på Minos Vang? Då finns det ju inte en chans att luckan kommer eftersom Minos knappast går ifrån de andra här. Nej det är nog bara 2-3-11 som Per kan tänka sig att släppa till om jag läser detta rätt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 14:51:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RAKAS
|
skully i 3e ytter, rakas i ledningen, colombianen i dödens till en början men släpper till 6,7 eller 11, kanske skully hamnar alldeles för långt bak ändå?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 14:51:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RAKAS
S 1, RAKAS
|
1 Rakas- Avslutade bra i guldfinalen och visade då vilken kapacitet han har. Ska nu köras i ledning enligt Per och ska bli intressant att se hur han går där. En guldfinalvinnare från ledning över 1640 måste givetvis räknas med chans.
2 Colombian Necktie- Fick en helt omöjlig inledning på loppet i guldfinalen näst senast med tredjespår runt första svägn. Höll ändå godkänt in i mål. Gick bra senast och var sånär före Debbie Brodda i mål. Bra spår nu och trivs när han får vara med där framme. Måste räknas. Intressant med Björn. Senaste fyra segrarna över kort distans och en av dem i fältet som gynnas mest av det.
3 Skully Gully- har gått bra hela tiden på slutet och fick tillslut vinna senast i extremsprinterloppet. Är startsnabb och får bra position men behöver absolut inte ha ledningen. Måste även hon räknas. Gillar distansen.
4 Dust All Over- Humörshäst som blandar sina insatser. Senast vek han ner sig efter alldelles för snabb öppning. Brukar gå bra med Örjan och med rätt resa kan han skrälla.
5 Minos Vang- Har gjort det bra i Silver och senast fick han vinna enkelt från ledningen. Kommer inte att nå till ledning nu och motståndet är vältufft i gulddebuten.
6 Yanantin Boko- Visade mycket bättre form senast med en toppspurt bakom Rakas i guldfinalen. Inte varit som bäst innan dess men verkar ha tänt till igen efter att Nurmos halsproblem i stallet har försvunnit. Känns helt perfekt efter starten och kan skrälla! Glöm inte!
7 Scarlets Aino- Fick ett bra lopp senast men kunde inte stå emot Debbie Brodda och Colombian Necktie. Jag tycker han borde ha hållt undan från de två för att kunna räknas från spår 7 här.
8 Amour Ami- Stor besvikelse som megafavorit senast. Än bättre hästar emot nu och från spår 8 har jag mycket svårt att se honom vinna.
9 Airstrike- Nöter på bra och tjänar pengar. Nu är det för tufft emot och bakspår passar honom inte. Rådde inte på dessa konkurenterna senast och gör det inte nu heller.
10 Conrads Epilog- Fast med allt i guldfinalen näst senast och som han såg ut hade han nog utmanat Rakas med lucka. Senast blev det dödens i mördartempo och är helt klart förlåten för den insatsen. Bra rygg i Skully Gully här och om han har tagit senaste loppet rätt ska han passas!
11 Reven D'amour- Klasshäst som har gått tuffa lopp i USA. Släppt till ledningen efter snabb öppning näst senast i Nat Ray Trot men klarade inte av att stå emot bl.a. Enough Talk över upploppet. Såg het ut i comebacken i Sverige senast och galoperade direkt i starten, ställde sig snabbt och gick med de andra resten av loppet. Hade en inflammation i en tand då och svårt att säga hur mycket det påverkade honom. Känns enligt stallet fin i jobben efteråt och ska räknas på sin grundkapacitet trots endeln frågetecken.
12 Pirate Copy- Drogs bakåt i fältet senast och glöm resultatet från det loppet. Har varit i hygglig from innan men från spår 12 över kort distans mot tuffa guldhästar ska han inte räcka till.
Min ranking: 1-2-3-6-11-10-4
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 14:53:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RAKAS
S 1, RAKAS
|
Tror inte på överpacat lopp som många andra då kuskarna är för skickliga här och inte kommer att offra sina hästar. Tycker dock ändå det är ett öppet lopp och kommer att strecka på då jag anser att vissa av hästarna är understreckade. Blir nog 7 streck.
Har svårt att bestämma förstahäst då jag tycker att 1-2-3 är jämnbördiga. CN och SG gynnas av distansen medans Rakas troligen får ledning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 16:28:01 Edited(1): 2010-10-21 16:28:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, REVEN D'AMOUR
|
En del frågetecken på Reven d´ Amour? Är det hur mycket han vinner med då eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 16:32:28  En del frågetecken på Reven d´ Amour? Är det hur mycket han vinner med då eller?
Answer to: "En del frågetecken på Reven d´ Amour? Är det hur myc"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RAKAS
S 1, RAKAS
|
Tycker som sagt att han borde varit bättre än vad han var i Nat Ray Trot. Han har spår 11 över kort distans med värsta konkurenterna från spår 1-2-3. Han såg alldelles för het ut senaste starten och helt riktigt hoppade han direkt. Tappade inte så mycket på den men pullade bort sina krafter under hela loppet och tog inget på övriga fältet över upploppet.
Jag säger inte att han inte kan vinna och kommer att ha med honom på mitt system men som synes ÄR det mycket frågetecken kring honom.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-21 16:45:45  Varför skulle Per vilja ha rygg på Minos Vang? Då finns det ju inte en chans att luckan kommer eftersom Minos knappast går ifrån de andra här. Nej det är nog bara 2-3-11 som Per kan tänka sig att släppa till om jag läser detta rätt?
Answer to: "Varför skulle Per vilja ha rygg på Minos Vang? Då finns de"
|
|
Kuskar kan tänka långsiktigt o inte bara det förestående loppet som vi spelare tenderar att göra !!! 
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6