1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
9
|
|
Posted: 2010-10-19 10:50:27  Tycker inte det är befogat att hylla Skully enbart baserat på senaste prestationen, tycker inte hon var bättre där än i starterna innan. Kolla loppet där hon blev 2:a i guld i augusti t. ex, där var hon lika bra. Men det är klart att det ser betydligt bättre ut när man spurtar förbi Pompano Crown och en iskall Bring Me Luck..
Bara jag som tror att det finns en chans att Colombian Necktie kan sitta i spets tidigt? Borde ju kunna en låg 11-tid därifrån.
Answer to: "Tycker inte det är befogat att hylla Skully enbart baserat på se"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, YANANTIN BOKO
S 5, MINOS VANG
|
Problemet är väl att Rakas är tvingad att öppna för fullt nu ? Det gör att C.N får svårare att komma till ledningen men det är absolut ett möjligt loppscenario. B.G brukar inte sitta och sova och det är en enorm kuskförstärkning mot J.U. Kan hålla hela vägen.
Angående Scully:På 1140 meter får hon spara mer på krafterna och har fullt med ork kvar till upploppet. Därför ser det så vasst ut och det är det jag tjatar om. Nu ska hon löpa 500 meter till i hårt tempo och då är det inte samma häst när upploppsklockan ringer.
Jag tror ändå en del på Scarlets Aino den här gången och noterar även att det ju är rätt kusk på Dust all over nu. Så fort Ö.K kör så presterar den och när J.U kör blir det en 0 i raden.... Tror vinnaren är den som disponerar loppet bäst och kanske får spara lite på krafterna i en förmodad hård öppning? Låter inte det som Örjans typ av lopp?
Svårt...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-19 11:32:45
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, COLOMBIAN NECKTIE
S 1, RAKAS
|
Skitsvårt.
Rakas kan hålla upp ledningen om han vill tror jag, men frågan är om Lennartsson gör det.
Colombian ska ju INTE gå i ledningen (enligt stallet sen gammalt) men känns på gång tycker jag.
Skully har värdens kortaste kortspeed men om hon serveras till den så tar hon de flesta. Snabb ut nog för att få fint läge utan att laddas särdeles?
Dust med Örjan är knepig o varanngångig..
Minos kan få en finfin gulddebut om han spetsar men det borde han väl inte göra?
Yanatin kommer väl glömmas bort/bli spelvärd på halvdana insatser men jag tror det är bästa hästen i fältet. Ett offensivt upplägg igen?
Scarlets Aino snabb ut o fullfartgaranti som vanligt?
knepigt som fan... (men skoj!)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 11:46:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RAKAS
|
Ja det är riktigt svårt. Kommer nog bli spik på rakas, eller så tar jag med 2,3,5,6 också
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 12:20:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, YANANTIN BOKO
S 5, MINOS VANG
|
Nämen vafan, nu får Localheroe stöd också
Häftig Guld-sprinter En häftig Gulddivision över kort distans, med idel startsnabba framspårshästar. En av dessa är formtoppade och läckra Skully Gully, som knappast når täten, men är lättplacerad och kan få
loppet i ryggar för att avgöra på speed, precis som senast. Rakas och Colombian Necktie gör nog upp om ledningen i kraft av sina fina spår och vi minns hur ”tankad” Björn Goop fick ”Colombianen” i finalen av Sweden Cup. Dödens den gången passar dock inte åttaåringen längre och med annat upplägg kan det bli ”explosion” nu istället. Reven d´Amour är prototypen för en outsider. Nio streck.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-19 13:08:13  Man måste spela vid rätt tillfälle. Och jag går i första hand på intrycken jag får när jag ser hästarna, och det va ett helt annat klipp i steget på Skully senast när Erik vek ut.. Hästen behövde helt enkelt ganska många lopp för att hitta toppformen efter sin frånvaro. 
Answer to: "Man måste spela vid rätt tillfälle. Och jag går i f&o"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Många lopp var ordet ! Men fel motstånd tydligen då.... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-19 13:10:52
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Smörlopp ja annars nej på Skully ! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-19 13:19:26  Smörlopp ja annars nej på Skully ! 
Answer to: "Smörlopp ja annars nej på Skully !;)"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Hoppas du förstår att det är just det hon kommer få...  1,2,5,6,7 kommer att laddas. 1.08 första 500, 1.11 första 1000.. Då biter speeden bra från tredjeytter.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 14:40:37  Hoppas du förstår att det är just det hon kommer få...  1,2,5,6,7 kommer att laddas. 1.08 första 500, 1.11 första 1000.. Då biter speeden bra från tredjeytter.. 
Answer to: "Hoppas du förstår att det är just det hon kommer få.."
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, COLOMBIAN NECKTIE
|
Tror du på fullaste allvar att Erik inte laddar för spets från spår 3 med topphäst i toppform på kort distans på en bana med kort upplopp?.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-19 14:44:55  Tror du på fullaste allvar att Erik inte laddar för spets från spår 3 med topphäst i toppform på kort distans på en bana med kort upplopp?.
Answer to: "Tror du på fullaste allvar att Erik inte laddar för spets fr&ari"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, SKULLY GULLY
S 2, COLOMBIAN NECKTIE
|
Kort upplopp? Bergsåker har Sveriges 4:e längsta upplopp, 212 meter.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 14:46:51  Kort upplopp? Bergsåker har Sveriges 4:e längsta upplopp, 212 meter.
Answer to: "Kort upplopp? Bergsåker har Sveriges 4:e längsta upplopp, 212 me"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, COLOMBIAN NECKTIE
|
Ooops... My bad...Kollade fel. Bra att du rättade mig. annars hade det kunnat gå riktigt snett i analysen
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-19 14:49:59  Tror du på fullaste allvar att Erik inte laddar för spets från spår 3 med topphäst i toppform på kort distans på en bana med kort upplopp?.
Answer to: "Tror du på fullaste allvar att Erik inte laddar för spets fr&ari"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Absolut!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 14:53:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RAKAS
|
Med andra ord vinner rakas, om inte scully laddar finns det ingen annan som kan ta täten av han, minos e snabb ut men inte så snabb. CN ligger kvar i sitt andraspår. Scully hamnar väl andra ytter isåfall kanskle 3e om hon inte löaddas, yanantin och minos före. dom 4 räcker om man inte spikar rakas som jag troligtvis gör.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-19 15:02:26  Ooops... My bad...Kollade fel. Bra att du rättade mig. annars hade det kunnat gå riktigt snett i analysen
Answer to: "Ooops... My bad...Kollade fel. Bra att du rättade mig. annars hade det"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, SKULLY GULLY
S 2, COLOMBIAN NECKTIE
|
Lugnt 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-19 15:46:24 Edited(1): 2010-10-19 15:46:51
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, COLOMBIAN NECKTIE
S 1, RAKAS
|
Från expressen
– Han har varit fantastisk hela säsongen och kämpat för fullt varje gång, säger Linda Nyman. – Det låter som att Per är sugen på att ladda vad som går från början och det är inte omöjligt att han håller ledningen, fördelen med Rakas är att han aldrig blir het och det går att ta upp honom utan problem. Men han får under alla omständigheter ett bra lopp och det brukar bli luckor till slut. Vi kommer eventuellt att testa honom med ett helstängt huvudlag.
Då är det klart eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 15:56:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RAKAS
|
Ja det lutar mer och mer åt spik. Speciellt eftersom upploppet är ganska långt så kommer han få chansen även om han blir av med ledningen. jag spikar, känns som man måste ta så många annars hehe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 20:42:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
|
Är det bara jag eller såg inte Skully riktigt bra ut senast? HAr jag missat nåt som alla andra vet? I ofs bara tisdag kväll, men lär ju inte bli favorit i vilket fall och jag spikar,
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2010-10-19 22:38:43
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Blev inte så impad av Skullys lopp nu bär jag tittade. sugen på att spika Rakas, kanske får bli A-häst med Colombianen som gardering.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-20 11:37:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sitter och kikar i lopparkivet, och kan inte förstå varför Amour Ami är så flitigt streckad. Senaste starterna har ju inte imponerat, och som relativt ny travspelare så vet jag inte hur högt man kan värdera vinsterna i Finland.
Mycket snack överallt om spetsstrid, men vore tacksam om upplysning angående vad som gör denna häst så streckvänlig. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-20 12:01:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RAKAS
|
Det är väl tiderna som drar åt sig strecken, 09.9 är ju inte så pjåkigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-20 12:25:34  Det är väl tiderna som drar åt sig strecken, 09.9 är ju inte så pjåkigt.
Answer to: "Det är väl tiderna som drar åt sig strecken, 09.9 är j"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, YANANTIN BOKO
S 5, MINOS VANG
|
Berghs hästar får alltid mycket streck på Bergsåker. Sen kan man ju inte vara säker på att han inte ställt i ordning till loppet på lördag. Svårbedömd.
Den finska tiden är en glädjetid.Banan i fråga är mycket snabb.Frågan är HUR snabb den var ?
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6