1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2008-07-31 20:54:37  ja det är som jag menar fast man måste ha ett sto annars går det ej
Answer to: "ja det är som jag menar fast man måste ha ett sto annars går det ej"
|
Became a member:
Forum posts:
|
då blir det väl som aveln fast man avlar med datorn istället?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:56:37  då blir det väl som aveln fast man avlar med datorn istället?
Answer to: "då blir det väl som aveln fast man avlar med datorn istället?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 21:09:36  hur menar du? admin kollar ju alla namn som vi skickar in innan han lägger dom i namnbasen.
eller menar du att man skulle välja mellan typ att köpa en "galaxy"-häst (för att ta exemplet ovan) eller tex en "nova"-häst eller "lund"-häst?
Answer to: "hur menar du? admin kollar ju alla namn som vi skickar in innan han lägger"
|
Became a member:
Forum posts:
|
exakt! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 22:10:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag hade blivit glad om jag drar en häst från stuteriet som heter
"Snabbe Blixten" eller "Söliga Sonny" rätt tufft med svenska namn?! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 22:57:28  jag hade blivit glad om jag drar en häst från stuteriet som heter
"Snabbe Blixten" eller "Söliga Sonny" rätt tufft med svenska namn?! 
Answer to: "jag hade blivit glad om jag drar en häst från stuteriet som heter
&qu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte tufft kanske men roligt i så fall, men inte tufft 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-08-01 01:46:23
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Tycker fortfarande att alla sall borde ha ett eget uppfödarnamn på sina egenavlade..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-01 12:39:44 Edited(2): 2008-08-01 12:42:46  Tycker fortfarande att alla sall borde ha ett eget uppfödarnamn på sina egenavlade..
Answer to: "Tycker fortfarande att alla sall borde ha ett eget uppfödarnamn på sina e"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har du nån ide om hur man ska skapa det namnet? vi har ju en sju-in-i-bängens massa stall och eriksson får rejält att göra om han ska godkänna 1500 stallnamnförslag. men jag håller med dig.
man skulle kanske kunna skapa ordlistor som man får välja namn i? varje nyreggat stall skulle kunna få ett antal förslag och sen välja ett av dom?
om man fick tillgång till olika namnordlistor skulle man kunna döpa den själv också.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-08-02 00:47:19
|
|
Listorna är väl exakt lika jobbiga att kolla?
Stallnamnet kollas väl vid registrering kan väl inte va så jobbigt att införliva ett uppfödarnamn där oxå.. De stall som redan är aktiva lär väl få ansöka på nåt sätt.. Men det är ju en engångspryl.. Jag kan tänka mig att sköta" kontrollerna" om det skulle va problemet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-02 05:29:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
listorna jag funderade på är dom listor som eriksson använder för att göra hästnamn.
ja, jag hjälper gärna till också med det jag kan bidra med. vore kul med avelsnamn om det gick att lösa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-02 22:47:13 Edited(1): 2008-08-02 22:47:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Man skulle kunna utse några "namnpoliser" som varit medlemmar ett längre tag och som man vet är seriösa. Då borde det väl inte bli så mycket tramsnamn?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-02 23:42:34  Man skulle kunna utse några "namnpoliser" som varit medlemmar ett längre tag och som man vet är seriösa.
Answer to: "Man skulle kunna utse några "namnpoliser" som varit medlemmar et"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag gör gärna det "polisjobbet". tycker det är kul att göra namn och pular gärna mera med det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-02 23:51:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har ju redan ett antal gånger opponerat mig mot att alla ska få hitta på egna namn, så det är väl rätt tydligt var jag står där
Stallnamn är en annan femma:
Det går väl att kombinera med namn ur databsen som den är nu...
För mig t.ex: Zilverdalens Stopping trasher eller Scrubs Zilverdalen
Problemet är väl bara att ska nuvarande namndatabas användas blir ju namnen extremt långa och klingar väl inte allför tjusigt ?
Kanske skulle man kunna skapa en namndatabas med namnförslag som används enbart för avelshästar som man vill ha sitt stallnamn till ?
Den databasen skulle då bli tillgänglig när du väljer att avla, så att du då kan gå in och kolla alla tillgängliga namn. Du bockar för det namn du vill använda, t.ex. Scrubs, klickar sedan på godkänn namn. Scrubs blir då taget av dig = Scrubs Zilverdalen
Efter det får du klicka i en ny ruta om du vill att namnet ska vara "taget" eller få ligga kvar i databasen så att Scrubs kan användas igen av ett annat stall , t.ex. Scrubs Gulsvart
Borde inte vara en omöjlig funktion att skapa ?
Skulle ju lösa problemet med att se till så bara kollade namn går igenom...Om det sedan är en bra idé vet jag inte 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-03 01:04:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med. jag sa samma sak typ fem inlägg högre upp... 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-08-03 02:28:39  Jag har ju redan ett antal gånger opponerat mig mot att alla ska få hitta på egna namn, så det är väl rätt tydligt var jag står där
Stallnamn är en annan femma:
Det går väl att kombinera med namn ur databsen som den är nu...
För mig t.ex: Zilverdalens Stopping trasher eller Scrubs Zilverdalen
Problemet är väl bara att ska nuvarande namndatabas användas blir ju namnen extremt långa och klingar väl inte allför tjusigt ?
Kanske skulle man kunna skapa en namndatabas med namnförslag som används enbart för avelshästar som man vill ha sitt stallnamn till ?
Den databasen skulle då bli tillgänglig när du väljer att avla, så att du då kan gå in och kolla alla tillgängliga namn. Du bockar för det namn du vill använda, t.ex. Scrubs, klickar sedan på godkänn namn. Scrubs blir då taget av dig = Scrubs Zilverdalen
Efter det får du klicka i en ny ruta om du vill att namnet ska vara "taget" eller få ligga kvar i databasen så att Scrubs kan användas igen av ett annat stall , t.ex. Scrubs Gulsvart
Borde inte vara en omöjlig funktion att skapa ?
Skulle ju lösa problemet med att se till så bara kollade namn går igenom...Om det sedan är en bra idé vet jag inte 
Answer to: "Jag har ju redan ett antal gånger opponerat mig mot att alla ska få hitta"
|
|
Bra tänkt tror dock att stallnamnet bara funkar för vissa tex Scrubs Ställenistalletistället kanske inte låter så bra o är så snällt för kommentatorerna..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-03 03:35:22 Edited(2): 2008-08-03 03:37:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ooops, stort sorry Nyckel
Nyss hemkommen från 10 dagars semester så jag har försökt skumma forumet lite snabbt idag. Blev visst lite väl snabbt...sorry ...Nu känner jag mig rätt fånig och dum .
Det var verkligen inte meningen att försöka sno , eller bygga på, din idé nyckel...
Kan bara hålla med dig då. Det är en kanonbra idé om den går att få att fungera i praktiken ! 
Vill man ha ett namn väldigt gärna med, då kan man ju alltid skicka in sin namnidé i god tid innan man tänkt avla , så det öppnar ju möjligheter där med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-03 06:21:05 Edited(1): 2008-08-03 06:23:03  Ooops, stort sorry Nyckel 
Nyss hemkommen från 10 dagars semester så jag har försökt skumma forumet lite snabbt idag. Blev visst lite väl snabbt...sorry ...Nu känner jag mig rätt fånig och dum .
Det var verkligen inte meningen att försöka sno , eller bygga på, din idé nyckel...
Kan bara hålla med dig då. Det är en kanonbra idé om den går att få att fungera i praktiken med !
Vill man ha ett namn väldigt gärna med, då kan man ju alltid skicka in sin namnidé i god tid innan man tänkt avla , så det öppnar ju möjligheter där med.
Answer to: "Ooops, stort sorry Nyckel :D ;) :D
Nyss hemkommen från 10 dagars semester"
|
Became a member:
Forum posts:
|
värre saker har hänt i historien, perra. no damage done.
så här skulle alltså kunna funka: om admin nappar på iden skulle han kunna göra en "stallnamnslänk" där man själv kan antingen välja ett färdigt namn av ett antal på en lista, inlagd av admin, eller också kan man skicka in ett eget förslag som sen godkänns eller refuseras.
när namnet är valt heter ens föl det namnet plus ett namn till som man också skulle kunna välja från en lista med lämpliga namn. till denna lista kan man självklart också skicka in namnförslag. skulle kunna ge personliga hästar med godkända namn och kanske kunna höja spelkänslan ännu mer.
vad säger herr admin-eriksson om saken?
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-08-03 13:04:11
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Apropå detta så undrar jag VEM F-N DET ÄR SOM SKICKAR IN NAMNFÖRSLAG PÅ KÄNDA HÄSTAR??? Tycker den ska sluta med det genast. Nu har vi en L´Amiral Mauzun som springer omkring, en Cocktail Jet (ja, jag vet, stavningen är inte riktigt rätt, men ändå), en Ridealong Long (samma där med stavningen, och visst, kusen är inte superkänd) m.fl. Det stör åtminstone mig, så jag tycker att den personen/de personerna ska SLUTA MED DETTA OFOG GENAST!
(Har f.ö. mailat Eriksson om detta, att namnen godkänts fast de inte borde, men han kommer inte att plocka bort dem.)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-03 13:15:36  Apropå detta så undrar jag VEM F-N DET ÄR SOM SKICKAR IN NAMNFÖRSLAG PÅ KÄNDA HÄSTAR??? Tycker den ska sluta med det genast. Nu har vi en L´Amiral Mauzun som springer omkring, en Cocktail Jet (ja, jag vet, stavningen är inte riktigt rätt, men ändå), en Ridealong Long (samma där med stavningen, och visst, kusen är inte superkänd) m.fl. Det stör åtminstone mig, så jag tycker att den personen/de personerna ska SLUTA MED DETTA OFOG GENAST!
(Har f.ö. mailat Eriksson om detta, att namnen godkänts fast de inte borde, men han kommer inte att plocka bort dem.)
Answer to: "Apropå detta så undrar jag VEM F-N DET ÄR SOM SKICKAR IN NAMNFÖRSLAG"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker jag också. finns även en som heter luxdunum och en som heter cuarco du chen eller nåt i den stilen. tycker det sänker spelkänslan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-03 13:46:43  tycker jag också. finns även en som heter luxdunum och en som heter cuarco du chen eller nåt i den stilen. tycker det sänker spelkänslan.
Answer to: "tycker jag också. finns även en som heter luxdunum och en som heter cuarc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns väl en som heter Cadeux K. eller liknande... jag håller med er det är rätt tråkigt.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-08-03 13:49:56
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Mm, för att inte tala om Copperbeec...
Jag är gärna namnpolis också, om det blir aktuellt. 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|