[ 1
]
2
3
|
|
Posted: 2008-07-31 14:37:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
tänkte höra vad ni tycker om namnen i spelet. jag tycker personligen att det skulle vara kul med även svenska och svengelska namn, typ travel ås och triton sund. man får passa sig bara om man gör dom så det inte blir kallblodsnamn.
nån som tycker nåt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 14:57:59  tänkte höra vad ni tycker om namnen i spelet. jag tycker personligen att det skulle vara kul med även svenska och svengelska namn, typ travel ås och triton sund. man får passa sig bara om man gör dom så det inte blir kallblodsnamn.
nån som tycker nåt?
Answer to: "tänkte höra vad ni tycker om namnen i spelet. jag tycker personligen att "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är det inte redan så då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 15:01:23 Edited(2): 2008-07-31 15:03:21  Är det inte redan så då?
Answer to: "Är det inte redan så då?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad jag sett finns inte mer än en handfull svengelska och svenska namn. som jag förstått eriksson ville larsson inte ha med svenska namn innan men han verkar väl inte vara så jätteaktiv längre? vet också att dom svenska namn som jag föreslagit inte blivit godkända, men det var ett tag sen jag gjorde svenska namn.
vad tycker du? svenska eller engelska?
det finns däremot "hemspråksnamn" till alla andra länder.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 17:36:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Personligen tycker jag svenska namn är rätt töntiga men det är väl upp till var och en. Trav i riktiga livet domineras ju faktiskt av engelska namn så varför inte samma på zonen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 19:21:02 Edited(3): 2008-07-31 19:25:50  Personligen tycker jag svenska namn är rätt töntiga men det är väl upp till var och en. Trav i riktiga livet domineras ju faktiskt av engelska namn så varför inte samma på zonen.
Answer to: "Personligen tycker jag svenska namn är rätt töntiga men det är väl upp"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag tycker mest dom borde vara med för att höja variationen och irl-känslan. absolut att det är många engelska men det finns ändå ganska många svengelska. och endel av dom är rätt fräcka eller helt okändå tycker jag. några exempel från helgen:
freedom ås
västerbo younameit
mutola bob
burdus
kajsa ness
tintomara hornline
bambino banker
salo
tycker du dom känns töntiga också? själv tyker jag dom är helt ok och hade gärna sett den typen av namn här också.
edit: en av anledningarna till att jag frågar också är att jag tycker det är rätt kul att sitta och hitta på namn och jag skickar gärna in ett rejält lass svengelska namn också. men då måste ju folk och admin tycka det är ok. har på eget initiativ skickat in typ två säckar med namn hittills och en del av dom är ute på banorna och rullar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:03:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stor riskt att det döps till hockeyspelares efternamn också.. "salo" är ju ett förslag.. kan ju bli
Liv
Weinhandl
Staal
Puistola
osv... (bara några exempel.. heja HV)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:07:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
hockey så tråkigt det är Fotboll som gäller Zlatan Ronaldo och många fler dom två bästa Labinot Harbuzi och Agon Mehmeti
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:11:31  hockey så tråkigt det är Fotboll som gäller Zlatan Ronaldo och många fler dom två bästa Labinot Harbuzi och Agon Mehmeti
Answer to: "hockey så tråkigt det är Fotboll som gäller Zlatan Ronaldo och många f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hockey är roligare att titta på, medans fotboll är roligare att spela  .
Men en häst kan ju inte döpas till "Pettersson" "  avidsson" "Larsson" "Mellberg" osv.. du förstår? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:13:12  Hockey är roligare att titta på, medans fotboll är roligare att spela  .
Men en häst kan ju inte döpas till "Pettersson" "  avidsson" "Larsson" "Mellberg" osv.. du förstår? 
Answer to: "Hockey är roligare att titta på, medans fotboll är roligare att spela ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fotboll är Roligare alla kategorier medans Hockey är en kall sport
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:14:57 Edited(1): 2008-07-31 20:17:08  Stor riskt att det döps till hockeyspelares efternamn också.. "salo" är ju ett förslag.. kan ju bli
Liv
Weinhandl
Staal
Puistola
osv... (bara några exempel.. heja HV)
Answer to: "Stor riskt att det döps till hockeyspelares efternamn också.. "salo&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det kommer nog inte hända.
vem ska skicka in dom namnen och vem ska godkänna dom?
salo är ju bara ett namn och det är desutom finskt och/eller en svensk popsångare...
det finns ju dessutom zlatan bob och om en eller tre hästar har anknytning till svenska storstjärnor spelar väl ingen större roll när vi har hästar med alla andra typer av namn?
och det var ju, som jag skrev, inte den typen av namn jag fiskade efter att plocka in i spelet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:24:44  det kommer nog inte hända.
vem ska skicka in dom namnen och vem ska godkänna dom?
salo är ju bara ett namn och det är desutom finskt och/eller en svensk popsångare...
det finns ju dessutom zlatan bob och om en eller tre hästar har anknytning till svenska storstjärnor spelar väl ingen större roll när vi har hästar med alla andra typer av namn?
och det var ju, som jag skrev, inte den typen av namn jag fiskade efter att plocka in i spelet.
Answer to: "det kommer nog inte hända.
vem ska skicka in dom namnen och vem ska god"
|
Became a member:
Forum posts:
|
HÄSTEN SALO är efter Hockeymålvakten TOMMY SALO, det vet jag att Björn Karlsson sakt i tv, då hans mamma gillade just tommy salo.. därav namnet SALO.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:26:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
däremot skulle jag tycka att det var kul om SPELET hade ett stuterie eller flera.. fast påhittade.. IRL finns ju palema,västerbo osv.. här kanske det skulle kunna finnas Galaxy?  eller nått haha
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:31:38  däremot skulle jag tycka att det var kul om SPELET hade ett stuterie eller flera.. fast påhittade.. IRL finns ju palema,västerbo osv.. här kanske det skulle kunna finnas Galaxy?  eller nått haha
Answer to: "däremot skulle jag tycka att det var kul om SPELET hade ett stuterie eller"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det hade varit kul och uppstallade avelshingstar där
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:35:38  det hade varit kul och uppstallade avelshingstar där
Answer to: "det hade varit kul och uppstallade avelshingstar där"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:37:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut. funderade på precis det för några dagar sen når vi snackade i en annan tråd om nåt liknande.
det spelar ju dock fortfarande skit samma om salo är efter tommy eller ola eller vad det nu är taget ifrån. det är bara ett enda namn och det är ganska speciellt i sig själv. betydligt speciellare än larsson, alfredsson eller svensson eller nåt sånt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:38:36  Japp 
Answer to: "Japp :)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
som man är tvungen till att förhandsboka
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:42:20  som man är tvungen till att förhandsboka
Answer to: "som man är tvungen till att förhandsboka"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur menar du? admin kollar ju alla namn som vi skickar in innan han lägger dom i namnbasen.
eller menar du att man skulle välja mellan typ att köpa en "galaxy"-häst (för att ta exemplet ovan) eller tex en "nova"-häst eller "lund"-häst?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:44:00  hur menar du? admin kollar ju alla namn som vi skickar in innan han lägger dom i namnbasen.
eller menar du att man skulle välja mellan typ att köpa en "galaxy"-häst (för att ta exemplet ovan) eller tex en "nova"-häst eller "lund"-häst?
Answer to: "hur menar du? admin kollar ju alla namn som vi skickar in innan han lägger"
|
Became a member:
Forum posts:
|
IRL så måste man boka en hingst för att avla så t.ex en Nova Lund häst 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:47:42  IRL så måste man boka en hingst för att avla så t.ex en Nova Lund häst 
Answer to: "IRL så måste man boka en hingst för att avla så t.ex en Nova Lund häst"
|
Became a member:
Forum posts:
|
så det du menar är att man går in på stuteriet, bokar en hingst från stall "nova" och pröjsar vad det kostar och sen får man ett föl som heter "kalle nova" eller "mary nova" eller "speedy boy nova" eller nåt sånt? det är i alla fall vad jag menar...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 20:48:51  så det du menar är att man går in på stuteriet, bokar en hingst från stall "nova" och pröjsar vad det kostar och sen får man ett föl som heter "kalle nova" eller "mary nova" eller "speedy boy nova" eller nåt sånt? det är i alla fall vad jag menar...
Answer to: "så det du menar är att man går in på stuteriet, bokar en hingst från s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja det är som jag menar fast man måste ha ett sto annars går det ej
|
|
Reply
|
|
[ 1
]