1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2008-04-22 14:30:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nåt måste göras åt fusket iaf! Är ju helt värdelöst om man kan fuska sig till bättre ekonomi med att öppna fler stall och köpa hästar av sig själv! FÖrstår heller inte varför man gör det! Hur kul är det att vinna men veta att jag har ju egentligen fuskat mig till det här? Fast iofs så dopar ju sig elit idrottmän oxå så att det finns väl ingen skam i kroppen på folk! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 14:46:33 Edited(2): 2008-04-22 14:56:27  Vill vi?
Jag vill inte ha fler körorder alternativ, och absolut inte mer begränsningar, snarare tvärtom.
mer lopp
mer hästar
mer boxar..
mindre bakåtsträvare.
... och du detta är inte verklighten och spelet har inget uttalat mål att eftersträva det heller, detta är bara ett spel.
Answer to: "Vill vi?
Jag vill inte ha fler körorder alternativ, och absolut inte mer"
|
Became a member:
Forum posts:
|
okey , då strävar vi framåt och släpper alla begränsningar,fritt fram för fusk!
är man en bakåtsträvare om man kommer med förslag,trodde det här forumet var till för det!
jag tycker att alla skall göra som plokko vill,då blir väl det här bäst.
Låt han styra landet också!
Skulle kännas tryggt
fram för fler 14 åringar i ledande positioner
mer pengar till de som varit med länge och mindre till de som är nya så vi ökar klyftorna
det är väl för fan du som är bakåtsträvare som bara vill göra saker som gynnar de gamla stallen 
så jävla skitnödig över att fler stall skall börja blanda sig i topploppen och de bra hästarna
jag kan lugna dig,mitt stall kommer aldrig bli något storstall.Men jag är lika glad ändå. 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-22 15:04:22
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Varför är alla emot en avgift? Dom flesta av oss spelar ju för fan för tusentals kronor varje vecka men kan inte tänka sig att betala en medlemsavgift på typ 100kr om året?
Måste ju vara det bästa sättet att förhindra luftkonton. Fuska lär inte vara lika "kul" när det kostar 100 kr.
Eller låt säga att man kan starta ett stall gratis och utnyttja alla tjänster men för att få handla på auktionen måste man vara betalmedlem. På det sättet kan man ju själv välja om man vill gå via stuteriet gratis eller betala medlemskap och få tillgång till auktionen.
Mer pengar till spelutvecklandet (fler boxar, avelsförbättringar, uppfödningsstall, fler körordrar mm) och bort med fusket i en och samma sekund.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 15:13:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Alla som spelat ett tag skulle väl kunna tänka sig att betala men få börjar ju med ett spel man måste betala för. Jag hade då aldrig gått med om det kostat. Nu när man spelat ett tag skulle man ju kunna pröjsa.
Tycker en viss start och speltids restriktion skulle fungera bäst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 15:31:04  okey , då strävar vi framåt och släpper alla begränsningar,fritt fram för fusk!
är man en bakåtsträvare om man kommer med förslag,trodde det här forumet var till för det!
jag tycker att alla skall göra som plokko vill,då blir väl det här bäst.
Låt han styra landet också!
Skulle kännas tryggt
fram för fler 14 åringar i ledande positioner
mer pengar till de som varit med länge och mindre till de som är nya så vi ökar klyftorna
det är väl för fan du som är bakåtsträvare som bara vill göra saker som gynnar de gamla stallen 
så jävla skitnödig över att fler stall skall börja blanda sig i topploppen och de bra hästarna
jag kan lugna dig,mitt stall kommer aldrig bli något storstall.Men jag är lika glad ändå. 
Answer to: "okey , då strävar vi framåt och släpper alla begränsningar,fritt fram "
|
Became a member:
Forum posts:
|
 mindre till de som är nya så vi ökar klyftorna
Finns absolut inget vettigt som kommit från dig i förslagsväg, allt är bara destruktiv idioti. rödgardist-tugget är man inte ett dugg trött på.
 * begränsa antalet stuteriköp/etapp.(annars kan de med obegränasat kapital sitta o dra tills något bra dyker upp)
Som du inte kan för du är en rookie som försöker vinna spelet första veckan och nu är det vårat fel att du har köpt broddskor för 2 miljoner.
Till skillnad från dig så tycker jag inte 14 åringar (läs Swatpro) ska ha ett skit att bestämma över.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 15:37:46 Edited(1): 2008-04-22 15:37:56   mindre till de som är nya så vi ökar klyftorna
Finns absolut inget vettigt som kommit från dig i förslagsväg, allt är bara destruktiv idioti. rödgardist-tugget är man inte ett dugg trött på.
 * begränsa antalet stuteriköp/etapp.(annars kan de med obegränasat kapital sitta o dra tills något bra dyker upp)
Som du inte kan för du är en rookie som försöker vinna spelet första veckan och nu är det vårat fel att du har köpt broddskor för 2 miljoner.
Till skillnad från dig så tycker jag inte 14 åringar (läs Swatpro) ska ha ett skit att bestämma över.
Answer to: "mindre till de som är nya så vi ökar klyftorna
Finns a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
för det första så har jag aldrig röstat till vänster,för det andra så är jag nog ett par decennier äldre än vad de flesta i detta spel är.
Är det destruktivt att komma med förslag som gynnar fler.
Det är väl de som vill ha mer till de rika som är destruktriva.Vi lever ju i en demokrati och inte en diktatur,eller hur...
man märker vilka som är lite yngre,de har svårt att förstå ironi 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-22 15:42:28
|
|
Tycker mitt eget förslag är bra om att få handla på auktionen så måste man vara betalmedlem.
Slipper vi åsnor som säljs för 2 millar till ett luftkonto. Nya användare kan köpa från stuteriet och tycker de om spelet och vill handla från auktionen så får man bli betalmedlem. Är väl inte ovanligt att man får betala en avgift för plustjänster?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 15:45:33  för det första så har jag aldrig röstat till vänster,för det andra så är jag nog ett par decennier äldre än vad de flesta i detta spel är.
Är det destruktivt att komma med förslag som gynnar fler.
Det är väl de som vill ha mer till de rika som är destruktriva.Vi lever ju i en demokrati och inte en diktatur,eller hur...
man märker vilka som är lite yngre,de har svårt att förstå ironi 
Answer to: "för det första sÃ¥ har jag aldrig röstat till vänster,för det andra sÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
När man kommer med förslag som att starta om spelet osv, då är man knappast vid sunda vätskor oavsett ålder. Sen vad fan du röstar på skiter väl vi fullständigt i, dina förslag är av gardisttyp.
 Vi lever ju i en demokrati och inte en diktatur,eller hur...
Ledsen grabben, vet inte hur det är på Hagmyren bland snögubbar och förtidspensionerade norrlänningar, men detta är ett spel på internet och här finns det fan ingen demokrati, en stor rejäl diktator finns det. Eriksson
Du kanske skulle donera 10k till han så kanske han startar om spelet, dom flesta diktaturer enligt historians bok är oftast svaga för donationer. Prova?
Ironi är alltså en åldersrelaterad form av humor, intressant.
Ska sluta skratta nu och äta kvarg.
Bye.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 19:10:29 Edited(1): 2008-04-22 19:10:59  När man kommer med förslag som att starta om spelet osv, då är man knappast vid sunda vätskor oavsett ålder. Sen vad fan du röstar på skiter väl vi fullständigt i, dina förslag är av gardisttyp.
 Vi lever ju i en demokrati och inte en diktatur,eller hur...
Ledsen grabben, vet inte hur det är på Hagmyren bland snögubbar och förtidspensionerade norrlänningar, men detta är ett spel på internet och här finns det fan ingen demokrati, en stor rejäl diktator finns det. Eriksson
Du kanske skulle donera 10k till han så kanske han startar om spelet, dom flesta diktaturer enligt historians bok är oftast svaga för donationer. Prova?
Ironi är alltså en åldersrelaterad form av humor, intressant.
Ska sluta skratta nu och äta kvarg.
Bye.
Answer to: "När man kommer med förslag som att starta om spelet osv, då är man knap"
|
Became a member:
Forum posts:
|
finns nog ingen som det är så lätt att reta upp 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 21:42:08  finns nog ingen som det är så lätt att reta upp 
Answer to: "finns nog ingen som det är så lätt att reta upp :D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
lotta på bråkmakargatan 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 23:09:57 Edited(2): 2008-04-22 23:13:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Grenka; Jag är också för en mindre summa för vissa delar, men kanske inte hästbörsen.
Däremot lite annat.
-utbyggnad till 15 och 20 boxar kunna vara ett sådant steg.
-Möjlighet till ett avelsstall för , säg 3 hästar
Fusket är väl alla överens om suger .
Har nämnt några tidigare idéer och tar väl upp dom igen:
5 enkla steg. (Lite modifierade kanske från tidigare förslag)
-Du får max ta 2 stuterihästar eller avelsköp första 2 veckorna
-Du får inte sälja eller köpa nytt första veckan efter registrering
- Ditt stall måste gjort 5 starter för du ska få börja handla på börsen
-Du får ett ett maxtak på din budgivning i 4 veckor -> säg 750.000 per bud.
Sedan tycker jag att av de 2 miljoner du får ska du bara få 1 miljon första veckan och den andra miljonen kan du få efter t.ex. åtta veckor.
Vet inte något av dom kan hjälpa ?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-23 08:17:01
|
|
Men det blir ju så krångligt med alla dessa restriktioner. Om man inför en plus(betaltjänst) som innebär att man kan få göra lite extra saker istället.
-Köpa från auktionen (sälja på auktionen går bra att göra gratis)
-Bygga fler stallboxar (kanske ett stall enbart för avelshingstar och avelston)
Finns ju massor av saker en plustjänst skulle kunna innefatta. I princip så tycker jag man ska kunna spela spelet helt gratis om man inte tycker det är värt de 50kr/år eller vad det nu ska kosta för att köpa från auktionen mm.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-23 12:59:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, men rätt få betalar nog för ett spel direkt rakt av Grenka, utan att ha testat.
Då måste de ändå få komma igång att spela först, och då kan det fuskas första veckan, och alla pengarna bränns för jag var en noob som "inte visste bättre".
Va ! är en häst med värdena 0-2-1-2 dålig ?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-23 14:09:48
|
|
Har inte sagt att det ska kosta att spela travspelet. Däremot för att få nyttja plustjänsten där köpa på auktion är en sak. Vill du spela gratis kan du sälja precis som vanligt och köpa dina hästar på auktionen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-23 21:13:04  Har inte sagt att det ska kosta att spela travspelet. Däremot för att få nyttja plustjänsten där köpa på auktion är en sak. Vill du spela gratis kan du sälja precis som vanligt och köpa dina hästar på auktionen.
Answer to: "Har inte sagt att det ska kosta att spela travspelet. Däremot för att få"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker det borde finnas något för nybörjare att dom inte får bjuda förens ett visst antal dagar det måste inskaffas..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-23 22:08:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Däremot för att få nyttja plustjänsten där köpa på auktion är en sak. Vill du spela gratis kan du sälja precis som vanligt och köpa dina hästar på auktionen.
Hänger inte med. Om jag kan spela och sälja precis som vanligt och köpa dina hästar på auktion....Vad är då plustjänsten att köpa på auktion ?
Är det jag som är snurrig, eller var det du som snurrade till det där Grenka?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-23 22:13:43   Däremot för att få nyttja plustjänsten där köpa på auktion är en sak. Vill du spela gratis kan du sälja precis som vanligt och köpa dina hästar på auktionen.
Hänger inte med. Om jag kan spela och sälja precis som vanligt och köpa dina hästar på auktion....Vad är då plustjänsten att köpa på auktion ?
Answer to: "Däremot för att få nyttja plustjänsten där köpa på auktion ä"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag vidhåller att avgift bör undvikas om det är möjligt och att ett första steg bör vara att införa vissa krav på nya spelare när det gäller inloggningstid och startande av tilldelade hästar osv innan spelet kan brukas fullt ut med bud på auktion och genomförande av avel bland annat.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-23 22:40:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det här med att folk som skaffar sig många stall o köper hästar av sig själv begriper jag inte..man får väl inga bättre hästar för det??dom som vissa köper kostar ju en 3-6 millar..vad är då 2 millar extra..joo 5 nya 1 åringar som kan suga rejält om man har otur..inför en kontroll av dom som börjar spelet. nu e de väl bara en e-mail adress man fyller i . jag kan gärna betala en 100 lapp i månaden fast ja suger duktigt på detta spel..hehe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-24 00:27:27  Det här med att folk som skaffar sig många stall o köper hästar av sig själv begriper jag inte..man får väl inga bättre hästar för det??dom som vissa köper kostar ju en 3-6 millar..vad är då 2 millar extra..joo 5 nya 1 åringar som kan suga rejält om man har otur..inför en kontroll av dom som börjar spelet. nu e de väl bara en e-mail adress man fyller i . jag kan gärna betala en 100 lapp i månaden fast ja suger duktigt på detta spel..hehe
Answer to: "Det här med att folk som skaffar sig många stall o köper hästar av sig "
|
Became a member:
Forum posts:
|
se på mig är/var hur rik som helst.. men hjälper inget, finns inget bra på marknaden och mina egna hästar går ingenting.. vad ska jag med pengar till?
helt meningslöst.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-24 10:06:14   Däremot för att få nyttja plustjänsten där köpa på auktion är en sak. Vill du spela gratis kan du sälja precis som vanligt och köpa dina hästar på auktionen.
Answer to: "Däremot för att få nyttja plustjänsten där köpa på auktion ä"
|
|
Sorry snurrade till det. Vad jag menar är att du som:
-Gratismedlem ska kunna köpa hästar endast från stuteriet.
-Som betalmedlem ska du kunna köpa även från auktionen.
-Sälja kan alla göra precis som vanligt.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|