[ 1
]
2
3
|
|
Posted: 2008-04-21 21:28:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag vill skaffa 5 transfer poliser på denna sida som kan utrota allt det rent ut sakt jävla fusket som pågår och förstör för alla andra!..
kan väl inte vara så svårt?..
5 stycken, tar på sig jobbet och håller koll på misstänkt fusk till marknaden, sedan har dom en speciell knapp dom kan trycka på och rapportera så att eriksson har ungefär som en speciell "mailbox" fast med bara anklagade fuskare?
TYCK TILL JAG VILL FÅ BORT FUSKET ÄR TRÖTT PÅ´T NU!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 21:54:45  Jag vill skaffa 5 transfer poliser på denna sida som kan utrota allt det rent ut sakt jävla fusket som pågår och förstör för alla andra!..
kan väl inte vara så svårt?..
5 stycken, tar på sig jobbet och håller koll på misstänkt fusk till marknaden, sedan har dom en speciell knapp dom kan trycka på och rapportera så att eriksson har ungefär som en speciell "mailbox" fast med bara anklagade fuskare?
TYCK TILL JAG VILL FÅ BORT FUSKET ÄR TRÖTT PÅ´T NU!
Answer to: "Jag vill skaffa 5 transfer poliser på denna sida som kan utrota allt det r"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns väl nästan på alla managerspel tror jag, är nog dags för travzonen också skulle jag tro
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 21:57:20  Finns väl nästan på alla managerspel tror jag, är nog dags för travzonen också skulle jag tro
Answer to: "Finns väl nästan på alla managerspel tror jag, är nog dags för travzon"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack, för din "röst"  .. ja absolut... kan väl inte vara så svårt heller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 22:13:27  Tack, för din "röst"  .. ja absolut... kan väl inte vara så svårt heller?
Answer to: "Tack, för din "röst" :D.. ja absolut... kan väl inte vara så "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker jag inte borde vara så svårt att genomföra kanske men jag kan inget om programmering
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 00:54:33 Edited(1): 2008-04-22 00:54:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Och både jag och du , Nazzgul, har lyft fram behovet av moderatorer på forumet. Det kanske går att kombinera . "Mod" och lite "transferpolis" i ett kanske vore något ?
Problemet är väl att de som kollar skumma affärer måste få lite insyn i spelet, t.ex. hästars egenskaper och sån´t kan ju vara lite känsligt. Behövs någon bra väg där de inte kan använda ( eller riskera att anklagas för att använda ) den infon till egen fördel.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-22 08:35:33
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Jag är för ett par moderatorer, transferpoliser eller vad ni nu kallar det. Barra jag slipper vara det
Men det finns säkert några frivilliga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 08:53:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
också för och pax inte. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 08:56:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
det skulle räcka länge med att alla fick full insyn i alla affärer som görs.
då kan men se ett mönster vart man har sålt sina hästar. 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-22 09:08:05  Jag är för ett par moderatorer, transferpoliser eller vad ni nu kallar det. Barra jag slipper vara det
Men det finns säkert några frivilliga.
Answer to: "Jag är för ett par moderatorer, transferpoliser eller vad ni nu kallar de"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag tror att mycket fusk skulle försvinna om det gjordes upp lite regler när det gäller nya stall då jag skulle tro att 90% av alla tveksamma affärer gäller stall som är nystartade.
Sätt krav på att alla tilldelade hästar skall ha provats i lopp innan du får pensionera,betäcka eller sälja vidare. Detta för att kunna få en chans att själv bedöma hur en häst går i lopp,egenskaper,träning osv.
Sätt även en gräns på minst 4 inloggade timmar innan bud kan läggas på transfern. När dessa 2 krav uppfyllts så kanske man kan begära att det finns något litet hum om hur spelet fungerar och då kan man börja spela mer "aktivt".
Visst, transferpoliser i all ära men det finns många andra sätt att utnyttja/lura nya användare och även detta bör stävjas tycker jag. Om vi verkligen vill ha nya användare som fortsätter spela känns det inte som rätt taktik att "lura" på dom en häst för 2 miljoner och sen kan dom inte anmäla för att pengarna är slut, känns som att den användaren inte kommer bli långvarig. Likaså att "hjälpa" till med avel mitt i säsongen där dom får 2 föl som iingen vill köpa och som inte ens hinner starta under etappen är ju heller inget som direkt hjälper till.
Kanske bara är jag som tycker så men det är min åsikt iaf. Vore väl bättre att verkligen försöka få nya användare att förstå hur det fungerar så att dom blir kvar och få spelet att utvecklas än att ha en massa konton som blir inaktiva efter 1 vecka för att pengarna är slut och intresset försvann samma väg som pengarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 09:22:29  Jag tror att mycket fusk skulle försvinna om det gjordes upp lite regler när det gäller nya stall då jag skulle tro att 90% av alla tveksamma affärer gäller stall som är nystartade.
Sätt krav på att alla tilldelade hästar skall ha provats i lopp innan du får pensionera,betäcka eller sälja vidare. Detta för att kunna få en chans att själv bedöma hur en häst går i lopp,egenskaper,träning osv.
Sätt även en gräns på minst 4 inloggade timmar innan bud kan läggas på transfern. När dessa 2 krav uppfyllts så kanske man kan begära att det finns något litet hum om hur spelet fungerar och då kan man börja spela mer "aktivt".
Visst, transferpoliser i all ära men det finns många andra sätt att utnyttja/lura nya användare och även detta bör stävjas tycker jag. Om vi verkligen vill ha nya användare som fortsätter spela känns det inte som rätt taktik att "lura" på dom en häst för 2 miljoner och sen kan dom inte anmäla för att pengarna är slut, känns som att den användaren inte kommer bli långvarig. Likaså att "hjälpa" till med avel mitt i säsongen där dom får 2 föl som iingen vill köpa och som inte ens hinner starta under etappen är ju heller inget som direkt hjälper till.
Kanske bara är jag som tycker så men det är min åsikt iaf. Vore väl bättre att verkligen försöka få nya användare att förstå hur det fungerar så att dom blir kvar och få spelet att utvecklas än att ha en massa konton som blir inaktiva efter 1 vecka för att pengarna är slut och intresset försvann samma väg som pengarna.
Answer to: "Jag tror att mycket fusk skulle försvinna om det gjordes upp lite regler n"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med fullständigt.Tyvärr så känns det som att det är många som gör allt för att nå framgång här.
Min personliga åsikt är också att:
* begränsa antalet stuteriköp/etapp.(annars kan de med obegränasat kapital sitta o dra tills något bra dyker upp)
* begränsa pensionering/etapp
* begränsa antal försäljning o köp på auktion/etapp
Med andra ord,alla kommer att få göra större avvägningar innan man gör en affär.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 10:14:52  håller med fullständigt.Tyvärr så känns det som att det är många som gör allt för att nå framgång här.
* begränsa antalet stuteriköp/etapp.(annars kan de med obegränasat kapital sitta o dra tills något bra dyker upp)
Med andra ord,alla kommer att få göra större avvägningar innan man gör en affär.
Answer to: "håller med fullständigt.Tyvärr så känns det som att det är många som"
|
Became a member:
Forum posts:
|
begränsningar.. begränsningar.. och mindre klyftor, låter som ett gammalt manifest det här också.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-04-22 10:19:37  Jag tror att mycket fusk skulle försvinna om det gjordes upp lite regler när det gäller nya stall då jag skulle tro att 90% av alla tveksamma affärer gäller stall som är nystartade.
Answer to: "Jag tror att mycket fusk skulle försvinna om det gjordes upp lite regler n"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Mycket bra skrivet Soberano, ligger mycket i det du säger och speciellt då det gäller att vara en vis tid aktiv innan man kan utföra vissa saker, där går det at göra mycket.
Ska inte vara så att det finns massa stall som är inaktiva, kanske att dom diskvaliserar dom stallen som inte är inne på ett visst antal dagar o tid, då ska det gå att stänga igen dom.
Sen borde det finnas mer upplysning när det gäller avel som du säger, ska kanske inte gå att avla förrän det är dags inför en ny etapp, så inte nybörjare sitter med ett föl mitt under etappen till ingen nytta för att vissa tjatar ihjäl dom att avla just med deras häst.
Sen regler för nystartade stall att det inte ska kunna gå att pensionera direkt, utan att de måste testa och visa att de inte duger först, för att på så vis få dom att lära sig spelets grunder bättre, än att bara göra tveksamma affärer som sagt.
Finns mycket mer man kunde göra för att undvika tvivelaktiga dealer....och ibland ser man hästar springa barfota på tung bana eller vinterbana och startar tre dagar i rad, eller inte startat på två månader....dessa är ju bara med och förstör.
Tråkigt att det ska vara så långt mellan ord och handling bara, verkar ju som Admin inte gör något åt vissa saker....inte vet jag men man ser ju ingenting hända. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 10:22:28 Edited(1): 2008-04-22 10:22:48  begränsningar.. begränsningar.. och mindre klyftor, låter som ett gammalt manifest det här också.
Answer to: "begränsningar.. begränsningar.. och mindre klyftor, låter som ett gammal"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur vill du ha det då.
IRL så är det väl knappast någon stallägare som köper o säljer , köper o säljer
tror ingen chansar att lägga ut 400`x 5,tex, för att antingen göra hamburgare av dem alt. lägga ut dem till försäljning för 0 kr.
Ni vill ju att loppen ,med körorder m m vill skall bli mer IRL likt , så varför inte i det här ärendet?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-22 10:23:35  begränsningar.. begränsningar.. och mindre klyftor, låter som ett gammalt manifest det här också.
Answer to: "begränsningar.. begränsningar.. och mindre klyftor, låter som ett gammal"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag är inte så mycket för begränsningar. Klyftor kommer alltid att finnas här och IRL. Inte lätt för en ny tränare på Solänget IRL att slå sig in på topp 10 listan i sverige.....
Vad jag efterlyser är bara någon form av krav på aktivitet för att kunna "spela" för fullt just för att undvika "nybörjarmisstag" eller vad man kan kalla 2 miljonersköp efter 10 minuters inloggning.....
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-22 10:24:47  håller med fullständigt.Tyvärr så känns det som att det är många som gör allt för att nå framgång här.
Answer to: "håller med fullständigt.Tyvärr så känns det som att det är många som"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
varför ska man straffas för att man har mycket pengar? orsaken till att man har mycket pengar är väl för att man är just bra på spelet......i alla fall 90% av fallen är det så, finns ju dem som fuskar och dem som har en enorm tur.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 10:27:53  varför ska man straffas för att man har mycket pengar? orsaken till att man har mycket pengar är väl för att man är just bra på spelet......i alla fall 90% av fallen är det så, finns ju dem som fuskar och dem som har en enorm tur.
Answer to: "varför ska man straffas för att man har mycket pengar? orsaken till att m"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med att ni har mkt pengar tack vare att ni är bra.
men det beror ju också på att ni hållit på längre och det gick lättare att tjäna pengar förr. 
Jag klagar inte,har slutat med det,men det är ju så att i de allra flesta fallen kommer alla storlopp tex vara fyllda med hästar från de stora och så kommer det att förbli,och det är väl bara att acceptera.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 10:40:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med om vad Soberano säger.
Tror inte swatpros ider skulle hjälpa nått dock. De rika stallen kan inte sitta och dra hur många hästar som hällst. Får man en lus blir man sittande med den i 3 veckor och chansen att dra nya hästar är ju inte så stor. Sen när lusen blir 3 måste man ju förstås få pansionera den.
De flesta har inte så många lediga platser till nysatsnigar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 11:08:12  håller med om vad Soberano säger.
Tror inte swatpros ider skulle hjälpa nått dock. De rika stallen kan inte sitta och dra hur många hästar som hällst. Får man en lus blir man sittande med den i 3 veckor och chansen att dra nya hästar är ju inte så stor. Sen när lusen blir 3 måste man ju förstås få pansionera den.
De flesta har inte så många lediga platser till nysatsnigar.
Answer to: "håller med om vad Soberano säger.
Tror inte swatpros ider skulle hjä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror ändå på att maximera antalet pensioneringar,framförallt.
fast det bästa vore ju som varit uppe mycket ,det är ju att ta bort stuteriet.
aveln behöve inte höjas,det blir ju lika för alla ändå 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 13:40:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Låt folk fuska och göra som dom vill, det är ju bara ett spel. Inget annat funkar så vem bryr sig
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-22 14:12:40 Edited(1): 2008-04-22 14:12:59  hur vill du ha det då.
IRL så är det väl knappast någon stallägare som köper o säljer , köper o säljer
tror ingen chansar att lägga ut 400`x 5,tex, för att antingen göra hamburgare av dem alt. lägga ut dem till försäljning för 0 kr.
Ni vill ju att loppen ,med körorder m m vill skall bli mer IRL likt , så varför inte i det här ärendet?
Answer to: "hur vill du ha det då.
IRL så är det väl knappast någon stallägare"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vill vi?
Jag vill inte ha fler körorder alternativ, och absolut inte mer begränsningar, snarare tvärtom.
mer lopp
mer hästar
mer boxar..
mindre bakåtsträvare.
... och du detta är inte verklighten och spelet har inget uttalat mål att eftersträva det heller, detta är bara ett spel.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|