Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Väldigt konstigt

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2008-04-06 10:56:14

Became a member: 
Forum posts:
förstår inget av det spelet..
Reply
Soberano Posted: 2008-04-06 11:16:12 Answer to: "förstår inget av det spelet.."

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag har ett konto på Sulky men har inte ens tagit mig tid att försöka förstå hur det funkar då det verkar sjukt kluttrigt. När jag började här så kände jag iaf att det fanns någon form av logik och det var möjligt att få en överblick men på Sulky fatta jag ingenting mer än att jag skulle vara tvungen att betala bara för att få se hur mina hästar tränar.....Döpte mina 9 åriga hästar med dålig rygg och kassa bakbensmuskler till NÄSTA GÅNG och NÄSTANTEN och nåt annat löjligt. Nej, länge leve Travzonen!
Reply
Posted: 2008-04-06 11:19:58 Answer to: "Jag har ett konto pÃ¥ Sulky men har inte ens tagit mig tid att försöka fÃ"

Became a member: 
Forum posts:
håller med!..

sulky fattar inte ett dugg?.. döpte mina hästar sen förstod jag inte mer..

någon som vet fler travspel på internet så man kan jämföra med travzonen?
Reply
Posted: 2008-04-06 13:01:07

Became a member: 
Forum posts:
Stora skillnaden är väl helt enkelt att sulky funnits så länge och ändå har så uppenbara brister.
-T.ex. att startspåren inte betyder något , efter så lång tid...
-De flesta verkade överens om att vissa muskelgrupper knappt behövde träning. Allt krut på några "viktiga" egenskaper
-Att hästar heter sakey som XYZ , Lasses 21a o.s.v kanske inte alla bryr sig om,men jag är bara sådan att jag vill ha någon slags travkänsla.

Tycker bara inte det fanns där, och då kunde det lika gärna handlat om kaninhoppning eller hundkapplöpning eller vad som helst...men det är bara min Feeling.

Tycker någon sulky är kul är det ju ganska oviktigt om jag tyckte det hade en del brister ....
Reply
Posted: 2008-04-06 13:37:52 Answer to: "Stora skillnaden är väl helt enkelt att sulky funnits så länge och änd"

Became a member: 
Forum posts:
absolut inte kul.. tycker jag.

förresten, kan du någon mer spelsida online?
Reply
Posted: 2008-04-06 13:41:18 Answer to: "Stora skillnaden är väl helt enkelt att sulky funnits så länge och änd"

Became a member: 
Forum posts:
men däremot såg jag en del namn jag kände igen från travzonen..

Nazzgul,Spaceballs,forsth2,densson.... .. hehe ..

den sistnämnde vart är han? inte varit inloggad på länge?
Reply
Posted: 2008-04-06 14:27:57

Became a member: 
Forum posts:
sulky krångligt? Det är mkt lätt ,faktiskt lättare än travzonen.När jag blev medlem här var det mkt rörigt tycker jag.Och det där med namnen ,det är ju bara bra att bestämma själv.Jaha så ni kanske får ett namn som ni inte tycker om ,på sulky får man välja,mkt bättre

Båda travspelern är roliga tycker jag
Reply
Andynalan Posted: 2008-04-06 15:01:27

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Nu lägger jag mig i lite här också!

Sulky är inte i närheten så bra som Travzonen!

Sulky har funnits i över 5 år och denna sidan vet jag inte , men tror ca ett år??

SULKY : Sämst=Tråkiga lopp,"ful" sida. Bäst=Fler hästar än Travzonen vilket betyder att man kan ha minst 5 lopp per dag om man vill!

TRAVZONEN : Sämst=Inte helt färdigt än. Bäst=Allt
Reply
Posted: 2008-04-06 17:38:37

Became a member: 
Forum posts:
daffe:Varför spelar du då,det är väl bra om man har fler lopp per dag.
Reply
Andynalan Posted: 2008-04-06 17:48:27

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
scarlet:Jag SPELAR inte...jag skriver bara i forumet!
Reply
Posted: 2008-04-06 20:30:49

Became a member: 
Forum posts:
Scarlet; Det jag syftade på var när jag kollar loppen t.ex. ...Känns inte så där jätteupplyftande att ha fått stryk av " XYZ " eller "Lasses 21a"....

Därför är jag också emot egen namngivning. Idén är egentligen jättekul. Håller med dig där...men sedan kommer det in en massa oseriösa, som tröttnat, bara har dålig humor eller helt enkelt inte bryr sig. Då drar det tyvärr ner en bra idé i stallbackens djupaste dynga...
Reply
Buck_Fush Posted: 2008-04-07 12:29:53 Edited(1): 2008-04-07 12:30:34

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
Jag har spelat sulky ett tag (red-Hot) och har lessnat rejält på det. Tycker det är väldigt förutsägbart, man ser direkt på ett föl om det är nått att ha.
Och det ger ingen känsla att ha 150 hästar, helt omöjligt att hålla reda på djuren. Sen tycker jag det är fel att man kan köpa så uppenbara fördelar med Elitmedlemskapet. Nej travspelet här är helt överlägset!
Reply
Posted: 2008-04-07 14:05:20

Became a member: 
Forum posts:
Och jag är en av dem som tycker Sulky är bättre just nu.
Roligt att kunna avla fram egna avkommor som man får döpa själv. Man får/kan ha fler hästar om man vill. Ja kan nämna fler som jag tycker är bättre. Men samtidigt är Travzonen lite annorlunda vilket gör det spännande. Men tycker dock det har för många brister ännu.
Reply
Posted: 2008-04-07 14:07:28 Answer to: "Och jag är en av dem som tycker Sulky är bättre just nu. Roligt att kun"

Became a member: 
Forum posts:
Boxantalet är en sak som är bättre på sulky.
Avel existerar ju inte här så det är ju bättre på sulky.

Sen tycker jag travzonen är bättre på det mesta andra, men just boxarna och avel, gör ju spelet än mer opersonligt. Detta skulle ju lätt gå att ändra, men ja, det verkar inte hända.
Reply
Cherry Posted: 2008-04-07 14:19:36

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Vore kul att veta hur Eriksson tänker i frågan. Kan ju vara bra innan man fyllt stallet med hingstar utan några ston om nu stuteriet ska försvinna...
Reply
Posted: 2008-04-07 16:10:39

Became a member: 
Forum posts:
Får jag fråga en sak som inte rör det här:När kan man börja tävla sin häst
Reply
Posted: 2008-04-07 16:14:18

Became a member: 
Forum posts:
3 år och plus
Reply
Posted: 2008-04-07 16:33:43 Answer to: "Och jag är en av dem som tycker Sulky är bättre just nu. Roligt att kun"

Became a member: 
Forum posts:
säg några mer travspels sajter tack
Reply
Posted: 2008-04-07 16:49:42

Became a member: 
Forum posts:
Har också sulky ( Ralleboy ) tkr att det är mkt lättare att komma med i lopp och att få start poäng där.
Reply
kubapete Posted: 2008-04-07 16:59:54 Answer to: "säg några mer travspels sajter tack :D"
114
stall röd
Solänget

Became a member: 2008-02-15
Forum posts: 2
Det finns ett pc spel som heter horse racing manager, där man kan sköta ett stall eller bara välja att köra lopp/spela på dom. Det är en uppföljare på gång där kanske online biten kommer att vara bättre än på ettan. http://www.hrm2.net/
Reply
1   [ 2 ]   3