1
[ 2
]
3
4
5
6
7
|
hogan
|
Posted: 2008-03-04 08:23:39
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, FLORENCE BROLINE
|
En bra Florence Broline kan gå ruggig speed har vi sett, men hur är det med Åkes hästar egentligen? Han har ju haft virus i stallet, och det är svårt att veta vilka som påverkats?? Man får väl ringa tallinjen och fråga. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-04 11:21:24  En bra Florence Broline kan gå ruggig speed har vi sett, men hur är det med Åkes hästar egentligen? Han har ju haft virus i stallet, och det är svårt att veta vilka som påverkats?? Man får väl ringa tallinjen och fråga. 
Answer to: "En bra Florence Broline kan gå ruggig speed har vi sett, men hur är det m"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, BUTTERFLY PLAYER
|
skönt att vi har samma vinnare, florence får rygg på ledaren och lucka i sista sväng perfekt till 18 gånger degen  .
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-04 11:27:15
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 8, FAMA CURRIT
|
tror mer att unbeatabletealight får rygg på ledaren och blir farlig till slut, tror även att den kan gå snabbare än florence broline på speed.
Kan ju även undra hur walmann har ställt i ordning butterfly player? en häst som jag gillar och som är riktigt bra i sina ljusa stunder, bör räknas om bra förbered och kommer till från spåret, kanske laddas mot spets och får överta?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-04 11:30:15  tror mer att unbeatabletealight får rygg på ledaren och blir farlig till slut, tror även att den kan gå snabbare än florence broline på speed.
Kan ju även undra hur walmann har ställt i ordning butterfly player? en häst som jag gillar och som är riktigt bra i sina ljusa stunder, bör räknas om bra förbered och kommer till från spåret, kanske laddas mot spets och får överta?
Answer to: "tror mer att unbeatabletealight får rygg på ledaren och blir farli"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, BUTTERFLY PLAYER
|
butterfly är också en fidus, många bra hästar som sakt men att Unbetabletealight ska slå detta gäng är långsökt hade inte mycket krafter sparat senast i ett rätt dåligt gäng.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-04 11:35:30
|
V 8, FAMA CURRIT
|
såg/hört annorlunda, satt fast med allt sparat......
Kan ju klargöra att unbeatabletealight slår florence broline 6 dagar i veckan om bra form......
blir inte det minsta förvånad om hon vinner då det är en klasshäst som hör till de bästa stona i sverige, vilket hon även bevisat i sina bästa stunder tycker jag. Hellstedt har HÖGA förhoppningar.......
Visst är hon både 1,2 och 3 längder efter salma boko+fama currit i vanliga fall, men dem har mycket sämre spår samtidigt som fama gör årsdebut....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-04 12:24:40  såg/hört annorlunda, satt fast med allt sparat......
Kan ju klargöra att unbeatabletealight slår florence broline 6 dagar i veckan om bra form......
blir inte det minsta förvånad om hon vinner då det är en klasshäst som hör till de bästa stona i sverige, vilket hon även bevisat i sina bästa stunder tycker jag. Hellstedt har HÖGA förhoppningar.......
Visst är hon både 1,2 och 3 längder efter salma boko+fama currit i vanliga fall, men dem har mycket sämre spår samtidigt som fama gör årsdebut....
Answer to: "såg/hört annorlunda, satt fast med allt sparat......
Kan ju klargöra "
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, BUTTERFLY PLAYER
|
nejnej... calle lindblom hade chansen att gå ut i tredje spår men satt kvar i sista sväng sedan ryckte han öronlapparna men fick inget svar!.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-04 12:28:28 Edited(1): 2008-03-04 12:29:46
|
V 8, FAMA CURRIT
|
jaja, då ljuger väl hellstedt..............såg inte loppet själv, bara hört vad hellstedt sagt och han var förbannad på calle och sade att det var en bortkörning som han får ta på sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-04 12:29:54  jaja, då ljuger väl hellstedt..............såg inte loppet själv, bara hört vad hellstedt sagt och han var förbannad på calle och sade att det var en bortkörning som han får ta på sig.
Answer to: "jaja, då ljuger väl hellstedt..............såg inte loppet själv, bara "
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, BUTTERFLY PLAYER
|
såg loppet i Vinnare Plus han var "gäst" under loppet och pratade och han undrade vrf calle inte gick ut i andra spår och att lindblom aldrig mer skulle få köra haha.. och så sa han att hon inte hade några krafter kvar.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-04 12:31:47
|
V 8, FAMA CURRIT
|
får se vad som sägs i veckan då,,,,,,,,drar dem skorna(gick med skor senast) så är unbeatabletealight ett tidigt skrällbud för mig och garanterat rankad förre florence broline.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-04 12:35:11  får se vad som sägs i veckan då,,,,,,,,drar dem skorna(gick med skor senast) så är unbeatabletealight ett tidigt skrällbud för mig och garanterat rankad förre florence broline.....
Answer to: "får se vad som sägs i veckan då,,,,,,,,drar dem skorna(gick med skor sen"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, BUTTERFLY PLAYER
|
självklart hon är ett kul skrällbud och det brukar skrälla när mantorp arrangerar V75 så ja.. vrf inte... skulle bedöma att Butterfly Player,Florence Broline,Unbeatebletealight har ungefär samma vinstchans cirka 15%... dom andra gångerna vinner fama eller salma..
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-04 16:59:11
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 10, SALMA BOKO
|
Tror Salma är huvudet höge än samtliga. Dessutom tävlar hon mot ett gäng som gör första starten efter vilan och har själv formen på topp.
Folk är för rädda för att spricka i första loppet och det gör bara spiken ännu mer attraktiv på strecken! 
|
|
Reply
|
|
LIMPOTHEKING
|
Posted: 2008-03-04 18:26:58
|
Became a member: 2007-12-17
Forum posts: 267
|
tycker tigger va grymt bra i fredags bakom camilla hignes men de är va ja tycker borde kunna utmana.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-04 20:41:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, BUTTERFLY PLAYER
|
http://www.aftonbladet.se/trav365/article1980121.ab
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-04 20:44:38  http://www.aftonbladet.se/trav365/article1980121.ab
Answer to: "http://www.aftonbladet.se/trav365/article1980121.ab"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, DAME ARROW
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-04 22:27:36
Answer to: "Såhär länkar ma"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, BUTTERFLY PLAYER
|
man får väl helt enkelt kopiera  ... haha ... jaja ska göra det i fortsättningen  .
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-03-07 03:39:58
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, BUTTERFLY PLAYER
|
Sent ute denna vecka.. Svårt att veta formen såhär i debuten för ButterflyPlayer men min tanke blir väl spets o sen släpper Örjan till Uhrberg o FamaCurrit, Jorma får dödens med Salma Boko när han går fram o när allt sen avgör myglar Örjan ut sig ur vinnarhålet o vinner... Eller?
Problemet är väl Tigger som jag har noll koll på..
Alla snackar om att det skräller jämt på Mantorp blablabla.. O det skulle väl va om Johan Untersteiner blir framdragen perfekt i rygg på SalmaBoko med Debbie Brodda men njae..
Rank just nu 7,8,10 eh?..5?, 11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-07 08:19:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TIGGER
|
Det är ju årsdebut efter lång vila för både Fama Currit och Butterfly Player.
Känns inte som om man kan räkna med något stordåd där även om hästarna är de bättre i fältet. Däremot Salma Boko som fått åtminstonde ett lopp i kroppen.Tycker Tigger ska med på kupongen. Har bra spår och bra kusk och gjort riktigt fina lopp mot bra motstånd. Annars är inte Prima Stella helt fy skam heller.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-07 08:22:22
|
V 8, FAMA CURRIT
|
Fama currit borde vinna utan större problem, bästa hästen och jag hoppas/tror att Puro har förberett henne bra.
Butterfly player är ett kul motbud, men walmanns hästar brukar väl köras oehört passivt i första starten efter vila?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-07 09:13:47
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 10, SALMA BOKO
|
Jag skulle säga att Salma är en bättre häst än Fama dessutom har den klarat av sin årsdebut och dessutom på ett väldigt positivt sätt. Fama har i sina två senaste årsdebuter slutat oplacerad och femma.
Dessutom har Salma 2-0 i inbördes möten mot Fama.
Senast de möttes hade Fama spår 8 och Salma spår 11, alltså ganska lika förutsättningar som nu. Salma vann och Fama slutade femma.
För mig är första strecket givet. Förmodligen blir det spik. SALMA!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-07 09:46:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, BUTTERFLY PLAYER
|
Och nu...
såg jag att det var ett KORTLOPP?.. detta ändrar ju upplägget helt..
fama currit blir hängande i första kurvan trycker sig till spets efter en riktigt snabb start ( tigger i rygg på ledaren ) sedan får fama bestämma lite pang säger det på bortre långsidan så kommer salma boko dom här två hästarna kämpar sida vid sida ända till mål, målfotot sa......Salma Boko.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6