1
[ 2
]
3
|
tommie
|
Posted: 2014-07-03 21:55:09  Nej, fy tusan, Haugstad är ju mycket värre!!! Vet inte vad örjan skulle gjort här för att göra alla glada. Släpper han ger han vinsten till Veijo och kör ej för seger... Visst borde han ha släppt med facit i hand men det har man sällen efter 500 körda. Veijo vinner ju loppet om han kör en långsammare dödens så var väl lika dåligt det...
Answer to: "Nej, fy tusan, Haugstad är ju mycket värre!!! Vet inte vad ö"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Men då håller inte många Veijo som sveriges bästa kusk heller... Örjan släpper eller skiter i att köra med bra och betrodda hästar, sedan gör han dessa styrningar.. Dåligt påläst anser jag. Och otroligt överskattad!!
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2014-07-03 22:01:48  Men då håller inte många Veijo som sveriges bästa kusk heller... Örjan släpper eller skiter i att köra med bra och betrodda hästar, sedan gör han dessa styrningar.. Dåligt påläst anser jag. Och otroligt överskattad!!
Answer to: "Men då håller inte många Veijo som sveriges bästa ku"
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Ja, men det vet väl jag med! Såg du D'one i tisdags? Var preparé inför stochampionatskval med skor på och uträknat att det inte var aktuellt den dagen. Det viktiga är ju att räkna ut när de ska vinna och när de ger fan i det... Och just flying by fick väl en härlig genomkörare idag inför kommande lopp. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-03 22:12:11  Ja, men det vet väl jag med! Såg du D'one i tisdags? Var preparé inför stochampionatskval med skor på och uträknat att det inte var aktuellt den dagen. Det viktiga är ju att räkna ut när de ska vinna och när de ger fan i det... Och just flying by fick väl en härlig genomkörare idag inför kommande lopp. 
Answer to: "Ja, men det vet väl jag med! Såg du D'one i tisdags? Var prepar&"
|
|
Det ska inte behövas. Enbart dumma travmänniskor som accepterar detta... Gör man något liknande inom någon annan sport som man kan spela på så blir man bestraffad. Man kan till och med få fängelse om man misstänker uppgjorda matcher. Bara de som är anhängare till travet som är mesiga och inte ställer några krav så det görs nåt åt saken.. Jag spikade och lirade West Side Story eftersom jag visste att Örjan skulle skita i loppet om Robban svarade ledningen.. Jag vann pengar på det men tycker fortfarande att det är fel och vill ha bort skiten! Örjan och Walmann är och kommer alltid vara värst angående detta. För dom skiter helt i spelarna och bryr sig bara om hästägarna. Äckliga är dom.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-03 22:16:53  Det ska inte behövas. Enbart dumma travmänniskor som accepterar detta... Gör man något liknande inom någon annan sport som man kan spela på så blir man bestraffad. Man kan till och med få fängelse om man misstänker uppgjorda matcher. Bara de som är anhängare till travet som är mesiga och inte ställer några krav så det görs nåt åt saken.. Jag spikade och lirade West Side Story eftersom jag visste att Örjan skulle skita i loppet om Robban svarade ledningen.. Jag vann pengar på det men tycker fortfarande att det är fel och vill ha bort skiten! Örjan och Walmann är och kommer alltid vara värst angående detta. För dom skiter helt i spelarna och bryr sig bara om hästägarna. Äckliga är dom.
Answer to: "Det ska inte behövas. Enbart dumma travmänniskor som accepterar d"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Finns fler syndare...med de där är toppen på isberget...inga helgon de här som folk tror...! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-03 22:30:47 Edited(1): 2014-07-04 05:54:34
|
|
Visst finns det många fler som gör likadant. Att dom kan hålla på med detta beror enbart på att travmänniskor är töntar som bara gnäller nere på den lokala spelbutiken. Dom gnäller och låter häftiga men är egentligen töntar som inte vågar göra något åt saken.. Dom tycker att det räcker att gnälla framför polarna på spelbutiken och sedan komma hem till frugan och låta tuffa när dom minsann stått upp för det dom tycker på butiken.. Travmänniskor tror att dom är tuffa men har ingen stake alls tyvärr.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-04 14:17:38 Edited(2): 2014-07-04 14:33:37  Visst finns det många fler som gör likadant. Att dom kan hålla på med detta beror enbart på att travmänniskor är töntar som bara gnäller nere på den lokala spelbutiken. Dom gnäller och låter häftiga men är egentligen töntar som inte vågar göra något åt saken.. Dom tycker att det räcker att gnälla framför polarna på spelbutiken och sedan komma hem till frugan och låta tuffa när dom minsann stått upp för det dom tycker på butiken.. Travmänniskor tror att dom är tuffa men har ingen stake alls tyvärr.. 
Answer to: "Visst finns det många fler som gör likadant. Att dom kan hå"
|
|
Puh va bra du är...vet du vilka motståndare du har egentligen....? Inga duvungar o pengar o resurser i mass...Micke Nybrink var o är en hyvssad kritiker men honom har dom nästan köpt bort...!  Ja har berättat de förut om hur ja gick upp till VD:en för ATG o sa till honom om att barfotan måste komma fram innan loppet de du Tommie !!  Han hette Jönsson då...kanske före din tid ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-04 14:32:22 Edited(3): 2014-07-04 15:43:43
|
|
Att skälla på spelarkollektivet båtar föga...skitsvårt att ändra på den här branschen(inte spelarna) som vaktar sina privilegier noga...! När någon amatör bryter mot reglerna så är man blixtsnabb men hur lång tid tar de med tränarna ? Hur djävla lång tid som helst..hästpass, skoanmälan osv. böter gick förut till prof. tränarnas pensions fond..tack o lov inte nu längre...!  Vi får väl se hur barfota på vintern..avlöper....de är mobiliserade redan(tränarna)...Micke skrev ju om detta...tror om de nu blir något..att kostnaderna för banorna kanske fäller avgörande...plånboken brukar ju ha ett ord med i laget trots gnälliga tränare...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-04 15:41:01
|
|
Vi har tröskat detta rätt länge..En rak fråga på något som du kanske redan gjort Tommie ?...Skrivit något brev om detta med Walman o Örjan...till dom själva eller ST, ATG eller Micke( vi har ju inte hans megafon men han kan ju ta upp det) eller till någon annan ? 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-04 16:27:02  Vi har tröskat detta rätt länge..En rak fråga på något som du kanske redan gjort Tommie ?...Skrivit något brev om detta med Walman o Örjan...till dom själva eller ST, ATG eller Micke( vi har ju inte hans megafon men han kan ju ta upp det) eller till någon annan ? 
Answer to: "Vi har tröskat detta rätt länge..En rak fråga på"
|
|
Jag tror som du att det aldrig kommer att ändras. Det vi vet är att ST,ATG och de aktiva håller varandra om ryggen. Om exempelvis Nybrink riktar hård och berättigad kritik mot någon tränare så får han genast 10 andra tränare emot sig.. Nybrink är ju inte den vassaste kniven i lådan, han tjatar om att det ska tävlas i loppen men samtidigt säger han att Örjan är världens bästa och hans favorit kusk.. Detta rimmar ganska illa och han blir svår att ta på allvar. Dom enda som kan göra något åt all skit inom travet är spelarna, men det är i princip omöjligt att mobilisera spelarna att göra något gemensamt. Om de seriösa spelarna skulle gå ihop och inte lira i några dagar så skulle det bli problem och dom skulle vara tvungna att lyssna och ändra. Men vi skulle inte ens kunna få ihop oss här på travzonen att göra något sådant så det är tyvärr rätt kört. Jag har ledsnat på myglet och börjar att mer och mer rikta mitt spelande mot andra sporter.. Detta är synd eftersom trav är roligast när det går till på rätt sätt. Jag klarar dock inte av att dom leker med mina pengar..
Förmodligen kommer jag att lägga en del pengar på ett hästköp inom den närmsta framtiden eftersom ägarna är det enda som tränarna och kuskarna bryr sig om.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-04 17:20:50  Jag tror som du att det aldrig kommer att ändras. Det vi vet är att ST,ATG och de aktiva håller varandra om ryggen. Om exempelvis Nybrink riktar hård och berättigad kritik mot någon tränare så får han genast 10 andra tränare emot sig.. Nybrink är ju inte den vassaste kniven i lådan, han tjatar om att det ska tävlas i loppen men samtidigt säger han att Örjan är världens bästa och hans favorit kusk.. Detta rimmar ganska illa och han blir svår att ta på allvar. Dom enda som kan göra något åt all skit inom travet är spelarna, men det är i princip omöjligt att mobilisera spelarna att göra något gemensamt. Om de seriösa spelarna skulle gå ihop och inte lira i några dagar så skulle det bli problem och dom skulle vara tvungna att lyssna och ändra. Men vi skulle inte ens kunna få ihop oss här på travzonen att göra något sådant så det är tyvärr rätt kört. Jag har ledsnat på myglet och börjar att mer och mer rikta mitt spelande mot andra sporter.. Detta är synd eftersom trav är roligast när det går till på rätt sätt. Jag klarar dock inte av att dom leker med mina pengar..
Förmodligen kommer jag att lägga en del pengar på ett hästköp inom den närmsta framtiden eftersom ägarna är det enda som tränarna och kuskarna bryr sig om.
Answer to: "Jag tror som du att det aldrig kommer att ändras. Det vi vet är a"
|
|
Ja att ja håller med dig är helt klart...men viss riktad kritik går nog fram..någonstans finns ju rädslan för att vi spelare ska dra öronen åt oss...men att få ihop så många är svårt...dom som finns här på travzonen är ju också alldeles för få jämfört med den stora massan spelare...min egen barfota fight kanske betydde något eftersom ja kom fram till högsta instans..men nu verkar Tränarna än mer beslutsamma o hålla alla förändringar på avstånd...trist verkligen..lycka till ialla fall med hästägandet o du kanske även kommer att träna hästen ? 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-07-04 17:30:53  Jag tror som du att det aldrig kommer att ändras. Det vi vet är att ST,ATG och de aktiva håller varandra om ryggen. Om exempelvis Nybrink riktar hård och berättigad kritik mot någon tränare så får han genast 10 andra tränare emot sig.. Nybrink är ju inte den vassaste kniven i lådan, han tjatar om att det ska tävlas i loppen men samtidigt säger han att Örjan är världens bästa och hans favorit kusk.. Detta rimmar ganska illa och han blir svår att ta på allvar. Dom enda som kan göra något åt all skit inom travet är spelarna, men det är i princip omöjligt att mobilisera spelarna att göra något gemensamt. Om de seriösa spelarna skulle gå ihop och inte lira i några dagar så skulle det bli problem och dom skulle vara tvungna att lyssna och ändra. Men vi skulle inte ens kunna få ihop oss här på travzonen att göra något sådant så det är tyvärr rätt kört. Jag har ledsnat på myglet och börjar att mer och mer rikta mitt spelande mot andra sporter.. Detta är synd eftersom trav är roligast när det går till på rätt sätt. Jag klarar dock inte av att dom leker med mina pengar..
Answer to: "Jag tror som du att det aldrig kommer att ändras. Det vi vet är a"
|
Forum posts: 7100
|
Jag lägger mig i lite.
Visst förekommer det mygel, mörkningar, hålla om ryggen, preparekörning och så vidare men jag tror inte att det är så utbrett som det låter på vissa håll. Sen kan jag garantera att det fulkördes förbannat mycket mer för 20 år sen men det är det ingen som bryr sig om, att utvecklingen faktiskt går framåt. Hur man än vrider och vänder på det så har spelarna minst lika stora förtjänstmöjligheter idag som för 20 år sen, kanske större till och med eftersom omsätnningen ökat. Hästägare däremot har det sjukt mycket tuffare idag än för 20 år sen.
Ta en titt på hästar som var aktiva för 15-20 år sen så ser vi direkt att prispengarna har inte gått upp ett endaste skvatt sedan dess, snarare tvärtom. Däremot har alla andra kostnader stiget massor, vad kostade en liter diesel då? Jag ska tala om det, 6.55 kr/liter, idag får vi betala 14.36 kr/l. Så ser det ut på många områden, givetvis inte lika radikalt men ner har priserna inte gått.
Vad jag vill ha sagt med detta är att dom som har det tuffast i branchen är ägarna så vill du ha någon ekonomisk förtjänst av travet så bör du nog fortsätta på spellinjen.
Mygel, fusk och dåliga domslut förekommer inom alla idrotter där inte allt är svart och vitt utan det krävs någon som dömer. Hur många människor har inte missat 13 rätt på stryktipset på tveksamma domslut, filmningar i straffområdet, maskbyten med 2 min kvar av matcherna. Sånt som inte är tillåtet men som utnyttjas av dom aktiva för egen vinning, dom ligger på gränsen. Däremot så finns det inga spelare som gnäller utan bara besvikna supportrar. Halvspårskörningar och punktmarkeringar av motståndare är lika givet att det förekommer inom travet som i vilken annan idrott.
Innan jag får mothugget så tar jag svaret. Det är sant att Spelarna är dom står för mycket av det som kommer tillbaka till travsporten, inte alls på samma sätt som i fotbollen där spelet är av en sekundär betydelse men det spelas fortfarande stora pengar men inte många gnäller. Märkligt? Alla gnäller inom travet men ingen har något utan varandra, så enkelt är det. Istället för att kritisera så kanske vi borde inse att alla kan inte vara nöjda i alla lopp för hur vi än bär oss åt så förlorar alltid någon.
Flummigt blev det och jag tror jag tappade tråden lite men så kan det bli när man sitter på en balkong vid den spanska kusten och lyssnar på havets brus och nån gammal fiskebåt som stånkar på därborta vid horisonten.....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-04 18:09:34  Jag lägger mig i lite.
Visst förekommer det mygel, mörkningar, hålla om ryggen, preparekörning och så vidare men jag tror inte att det är så utbrett som det låter på vissa håll. Sen kan jag garantera att det fulkördes förbannat mycket mer för 20 år sen men det är det ingen som bryr sig om, att utvecklingen faktiskt går framåt. Hur man än vrider och vänder på det så har spelarna minst lika stora förtjänstmöjligheter idag som för 20 år sen, kanske större till och med eftersom omsätnningen ökat. Hästägare däremot har det sjukt mycket tuffare idag än för 20 år sen.
Ta en titt på hästar som var aktiva för 15-20 år sen så ser vi direkt att prispengarna har inte gått upp ett endaste skvatt sedan dess, snarare tvärtom. Däremot har alla andra kostnader stiget massor, vad kostade en liter diesel då? Jag ska tala om det, 6.55 kr/liter, idag får vi betala 14.36 kr/l. Så ser det ut på många områden, givetvis inte lika radikalt men ner har priserna inte gått.
Vad jag vill ha sagt med detta är att dom som har det tuffast i branchen är ägarna så vill du ha någon ekonomisk förtjänst av travet så bör du nog fortsätta på spellinjen.
Mygel, fusk och dåliga domslut förekommer inom alla idrotter där inte allt är svart och vitt utan det krävs någon som dömer. Hur många människor har inte missat 13 rätt på stryktipset på tveksamma domslut, filmningar i straffområdet, maskbyten med 2 min kvar av matcherna. Sånt som inte är tillåtet men som utnyttjas av dom aktiva för egen vinning, dom ligger på gränsen. Däremot så finns det inga spelare som gnäller utan bara besvikna supportrar. Halvspårskörningar och punktmarkeringar av motståndare är lika givet att det förekommer inom travet som i vilken annan idrott.
Innan jag får mothugget så tar jag svaret. Det är sant att Spelarna är dom står för mycket av det som kommer tillbaka till travsporten, inte alls på samma sätt som i fotbollen där spelet är av en sekundär betydelse men det spelas fortfarande stora pengar men inte många gnäller. Märkligt? Alla gnäller inom travet men ingen har något utan varandra, så enkelt är det. Istället för att kritisera så kanske vi borde inse att alla kan inte vara nöjda i alla lopp för hur vi än bär oss åt så förlorar alltid någon.
Flummigt blev det och jag tror jag tappade tråden lite men så kan det bli när man sitter på en balkong vid den spanska kusten och lyssnar på havets brus och nån gammal fiskebåt som stånkar på därborta vid horisonten.....
Answer to: "Jag lägger mig i lite.
Visst förekommer det mygel, mörkn"
|
|
Tar du en öl också..blir ja avundsjuk...!  Men värmen har börjat komma nu i Svedala...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-07-04 18:14:19  Tar du en öl också..blir ja avundsjuk...!  Men värmen har börjat komma nu i Svedala...! 
Answer to: "Tar du en öl också..blir ja avundsjuk...!:D Men värmen har "
|
Forum posts: 7100
|
Nån öl kan det gott bli ikväll när jag jobbat klart och barnen somnat. Värmen kom faktiskt inte hit på allvar föränn idag heller så men nu blir det poolen en sväng.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-04 19:57:55  Nån öl kan det gott bli ikväll när jag jobbat klart och barnen somnat. Värmen kom faktiskt inte hit på allvar föränn idag heller så men nu blir det poolen en sväng.
Answer to: "Nån öl kan det gott bli ikväll när jag jobbat klart oc"
|
|
Härligt..mina barn är ju lite större o somnar väldigt sent tyvärr...grabben värst med sitt dataspelande långt in på nätterna..håller med om hästägandet...tur ja släppt de...var ett tag sedan ja höll i tömmarna men kan nog sela av o på när som helst fortfarande..! Vi tar dom imorgon....alla stålarna..! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-04 21:13:16  Ja att ja håller med dig är helt klart...men viss riktad kritik går nog fram..någonstans finns ju rädslan för att vi spelare ska dra öronen åt oss...men att få ihop så många är svårt...dom som finns här på travzonen är ju också alldeles för få jämfört med den stora massan spelare...min egen barfota fight kanske betydde något eftersom ja kom fram till högsta instans..men nu verkar Tränarna än mer beslutsamma o hålla alla förändringar på avstånd...trist verkligen..lycka till ialla fall med hästägandet o du kanske även kommer att träna hästen ? 
Answer to: "Ja att ja håller med dig är helt klart...men viss riktad kritik "
|
|
Vågar knappt klappa hästar så det blir någon annan som tränar den..  Om det blir så att jag köper en häst så finns det inget annat alternativ än att Robert Bergh tränar den.  Hörde av mig till Jarno Koskela för en tid sedan angående Alfas Dimitri men han var tydlig med att den inte var till salu. Tror att Robban hade kunnat få ut en hel del av den hästen som inte alls kommit upp i den kapacitet den besitter... Men jag har inte bråttom och funderar vidare 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-04 22:42:29  Vågar knappt klappa hästar så det blir någon annan som tränar den..  Om det blir så att jag köper en häst så finns det inget annat alternativ än att Robert Bergh tränar den.  Hörde av mig till Jarno Koskela för en tid sedan angående Alfas Dimitri men han var tydlig med att den inte var till salu. Tror att Robban hade kunnat få ut en hel del av den hästen som inte alls kommit upp i den kapacitet den besitter... Men jag har inte bråttom och funderar vidare 
Answer to: "Vågar knappt klappa hästar så det blir någon annan s"
|
|
Jorå dom kan bitas så passa dig...vänd inte ryggen till om de är en grinig hingst...! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-04 22:51:23  Jorå dom kan bitas så passa dig...vänd inte ryggen till om de är en grinig hingst...! 
Answer to: "Jorå dom kan bitas så passa dig...vänd inte ryggen till om"
|
|
Kan höra med Robban om du kan få vara skötare när jag slagit till på nån häst 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-05 08:59:52 Edited(2): 2014-07-05 09:02:47  Kan höra med Robban om du kan få vara skötare när jag slagit till på nån häst 
Answer to: "Kan höra med Robban om du kan få vara skötare när jag "
|
|
Jorå men han skulle inte ha råd med en sådan hästskötare o inte heller vilja veta av min råd angående balans o annat....plus ja bor inte i den delen av Svedala...du får råda honom istället...nu när du sett så mycket häst o fått kunskap här från folk på zonen..! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-05 10:53:15  Jorå han skulle inte ha råd o inte eller vilja veta av min råd angående balans o annat....plus ja bor inte i den delen av Svedala...du får råda honom istället...nu när du sett så mycket häst o fått kunskap här från folk på zonen..! 
Answer to: "Jorå han skulle inte ha råd o inte eller vilja veta av min r&ar"
|
|
Klart han inte skulle vilja ha dina råd!  haha! Jag skulle aldrig ge någon råd angående balans och liknande eftersom det är något jag inte kan eller är bra på. Kanske något du skulle fundera över när du ger folk tips angående spel här på zonen.
Det roligaste är att jag tror att du verkligen skulle försöka ge Robban tips angående balans och annat 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-05 11:30:41 Edited(3): 2014-07-05 11:53:31  Klart han inte skulle vilja ha dina råd!  haha! Jag skulle aldrig ge någon råd angående balans och liknande eftersom det är något jag inte kan eller är bra på. Kanske något du skulle fundera över när du ger folk tips angående spel här på zonen.
Det roligaste är att jag tror att du verkligen skulle försöka ge Robban tips angående balans och annat 
Answer to: "Klart han inte skulle vilja ha dina råd! :D haha! Jag skulle aldrig g"
|
|
Joja samma självgoda Tommie..du tror inte ja kan något om balans..? Kolla mina inlägg du då Tommie boy..!  Anamma inte Folke o Travspanaren att ja ska plocka fram 10 oddsare ur hatten för att duga...ser direkt på inlägget hur mycket folk kan..o du tillhör inte topp 5 hur många kvitton i efterhand du plockar fram...sist skrev ja om Johnny skulle ha chans i finalen...o de stämde bra resten felade på grund av felaktig balans..som ja också var inne på...läs inläggen o ta till dig Tommie o kom med något intelligent innan loppet...behöver du kolla provstart så gör de o lägg sedan ut din vinnare...ja är idel öga...!  Men du har väl som vanligt svårt o komma till skott..tror ja..!  Du har ju sagt att du snor gärna mina pengar...o de kan ju förklara en del saker..ja vet också att vi alla spelar mot varandra men vi kan väl se de så här...alla spelare hinner inte se vad vi skriver så lite förbehåll blir de här på Zonen gentemot dom....finns många många som lägger ut tips...så de är ju bara o välja o vraka för vem som vill de..sedan kanske de finns folk som tror att tex. ja har lite hästöga o kan en del...inte du Tommie men de finns andra...! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|