1
[ 2
]
3
4
5
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-05-14 09:20:55  Spetsade inte från innerspåret då..Jorma var före från 5:te spår med Bob Hope...! 
Answer to: "Spetsade inte från innerspåret då..Jorma var före fr"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Sant. Men det var inte många meter OTP var utan ledningen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-14 09:26:12 Edited(5): 2014-05-14 10:45:01  Sant. Men det var inte många meter OTP var utan ledningen.
Answer to: "Sant. Men det var inte många meter OTP var utan ledningen."
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Truculent släpper inte ledningen här som Jorma med Bob Hope..väldig skillnad på hästar är de o lopp framför allt...! Trav är Trav men som spelare så kan man försöka jämföra o kolla upp om tex. Truculent är snabb..o de är han i allt...o inte minst från start...!  Både 1:an o 2:an tycker ja inte är särskilt övertygande eller spännande i detta lopp..finns Truculent..Kadett CD(Bergharn är vass) o Porthos som ja ser de o följa upp i detta lopp...!  Vill fasen inte se varken 1:an eller 2:an i något Elitlopp..de kan på sin höjd va med i Sweden Cup..!  Då kan dom istället ge en biljett till Robban om han tror på Beau Mec har där o göra...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-05-14 10:45:53  Truculent släpper inte ledningen här som Jorma med Bob Hope..väldig skillnad på hästar är de o lopp framför allt...! Trav är Trav men som spelare så kan man försöka jämföra o kolla upp om tex. Truculent är snabb..o de är han i allt...o inte minst från start...! 
Answer to: "Truculent släpper inte ledningen här som Jorma med Bob Hope..v&au"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag måste lägga mig i. Visst är det spännande med oprövade kort men Truculent har startat lite och att Erik skulle ge upp spetsen om han KAN svara köper jag inte. OTP var ok senast, ser det mer som ett preparelopp inför detta och skulle Erik börja lalla och släppa till Truculent så har han kört OTP för sista gången. Vad tränaren VILL och vad som sedan händer i loppet är ganska vitt skilda saker här och laddar alla 3 innerspåren så ser jag det inte som ömöjligt att solfjädern räddar innerspåret.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-14 10:49:51 Edited(1): 2014-05-14 10:58:45  Jag måste lägga mig i. Visst är det spännande med oprövade kort men Truculent har startat lite och att Erik skulle ge upp spetsen om han KAN svara köper jag inte. OTP var ok senast, ser det mer som ett preparelopp inför detta och skulle Erik börja lalla och släppa till Truculent så har han kört OTP för sista gången. Vad tränaren VILL och vad som sedan händer i loppet är ganska vitt skilda saker här och laddar alla 3 innerspåren så ser jag det inte som ömöjligt att solfjädern räddar innerspåret.
Answer to: "Jag måste lägga mig i. Visst är det spännande med opr&"
|
|
Då blir de för fort för Johnny ger sig inte...o då lär inte 1 eller 2 ha något med detta o göra..ser ju några andra kandidater bli farlig till slut då..!  Kryddigt lopp med många förslag..spännande...! 
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2014-05-14 11:23:03  Då blir de för fort för Johnny ger sig inte...o då lär inte 1 eller 2 ha något med detta o göra..ser ju några andra kandidater bli farlig till slut då..!  Kryddigt lopp med många förslag..spännande...! 
Answer to: "Då blir de för fort för Johnny ger sig inte...o då l&"
|
Became a member: 2008-09-03
Forum posts: 608
|
Så du menar att Truculent skulle palla en sådan öppning? känns som du överskattar han en del. Men jag har som sagt dålig koll på han. Kommer han ner i spets före svängen visst men lyckas Piraten hålla upp med hjälp av solfjädern tror inte jag han kan plocka ner piraten från dödens.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-14 11:29:13  Så du menar att Truculent skulle palla en sådan öppning? känns som du överskattar han en del. Men jag har som sagt dålig koll på han. Kommer han ner i spets före svängen visst men lyckas Piraten hålla upp med hjälp av solfjädern tror inte jag han kan plocka ner piraten från dödens.
Answer to: "Så du menar att Truculent skulle palla en sådan öppning? k"
|
|
Tror inte de blir dödens...Johnny gasar tills han får ledningen..ska bli kul o se detta lopp o ja hoppas på bra väder o en bra tid !! 
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2014-05-14 12:18:35
|
|
Så Johnny anser att ledningen är viktigare än segern?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-14 12:57:45 Edited(2): 2014-05-14 13:07:12  Så Johnny anser att ledningen är viktigare än segern?
Answer to: "Så Johnny anser att ledningen är viktigare än segern?"
|
|
Vilken fråga o svara på är ju kortlopp o biljett till Elitloppet på spel, var ju på Örebro o såg detta live ingen som pullade upp där inte!...Hästen är bra o ledningen kör han hårt för..dels för att han har fria händer från tränaren o dom är nog sugna på både första priset o en biljett o så vill dom göra en bra tid...är ju inbjuden till detta o ja bedömer hästen som mycket kapabel...svaret på min ställda fråga vilken mer som va efter Revenue...var Market Share men de visste nog de flesta...! Tycker 1 o 2 varken håller måttet o def. inga ja vill se i Elitloppet..!  Men de är lugnt...ja kan ta att ja har fel...! Tycker bara de är roligt o få hävda va ja tycker o vilken tro ja har på den här kamelen..! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-05-14 13:05:46  Vilken fråga o svara på är ju kortlopp o biljett till Elitloppet på spel, var ju på Örebro o såg detta live ingen som pullade upp där inte!...Hästen är bra o ledningen kör han hårt för..dels för att han har fria händer från tränaren o dom är nog sugna på både första priset o en biljett o då vill dom göra en bra tid...är ju inbjuden till detta o ja bedömer hästen som mycket kapabel...svaret på min ställda fråga vilken mer som va efter Revenue...var Market Share men de visste nog de flesta...! Tycker 1 o 2 varken håller måttet o def. inga ja vill se i Elitloppet..! 
Answer to: "Vilken fråga o svara på är ju kortlopp o biljett till Elit"
|
|
Jag undrar hur anmälan till loppet egentligen gick till? Varför är tex Bon Frecia med före Thrustworhy ås? Om jag vore Henrik Svensson skulle jag varit ganska arg över detta. Kadett C.D tex, var 4:a i sitt försök, har mindre poäng och är ändå med......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-14 13:08:34 Edited(1): 2014-05-14 13:10:52  Jag undrar hur anmälan till loppet egentligen gick till? Varför är tex Bon Frecia med före Thrustworhy ås? Om jag vore Henrik Svensson skulle jag varit ganska arg över detta. Kadett C.D tex, var 4:a i sitt försök, har mindre poäng och är ändå med......
Answer to: "Jag undrar hur anmälan till loppet egentligen gick till? Varför &"
|
|
Ja de här lutar åt att flera har fått inbjudan...eller ?  Hur kom Porthos hit ? Stefan ringde eller ? 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-05-14 13:12:59  Ja de här lutar åt att flera har fått inbjudan...eller ? 
Answer to: "Ja de här lutar åt att flera har fått inbjudan...eller ?:S"
|
|
Hittar ingenstans vad som gällde? Jävligt märkligt och surt för en sån som Thrustworty som hamnar utanför trots att han egentligen är startberättigad.... Ok om dom bjuder in 1 el 2 men att halva fältet har smitit igenom. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-14 13:15:33 Edited(2): 2014-05-14 13:20:09  Hittar ingenstans vad som gällde? Jävligt märkligt och surt för en sån som Thrustworty som hamnar utanför trots att han egentligen är startberättigad.... Ok om dom bjuder in 1 el 2 men att halva fältet har smitit igenom. 
Answer to: "Hittar ingenstans vad som gällde? Jävligt märkligt och surt "
|
|
Travet i ett nötskal..fjäska uppåt o sparka neråt...!  Tarzan o Robban..stortränare...är ju så de går till..! 
Hade JOP:en haft en bra bloding så..(obs. skämt)...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-14 13:24:49
|
|
Tillbaka till loppet...är 2 sprinter lopp här på slutet o ja spikar hellre Johnny här än Jorma i nästa lopp..! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-05-14 16:32:16  Jag undrar hur anmälan till loppet egentligen gick till? Varför är tex Bon Frecia med före Thrustworhy ås? Om jag vore Henrik Svensson skulle jag varit ganska arg över detta. Kadett C.D tex, var 4:a i sitt försök, har mindre poäng och är ändå med......
Answer to: "Jag undrar hur anmälan till loppet egentligen gick till? Varför &"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
 Segrarna i Gulddivisionen på Mo 22/3, S 29/3, J 5/4, E 12/4, Ro 20/4, Å 26/4, Ö 3/5 och U 10/5 är direktkvalificerade. Övriga platser tillsätts av Gävletravet, ST och ATG i samråd.
Så står det i propositionen. Tydligen bara Hard Livin och Mr X.F. Royal som tackat ja.
Resterande platser har väl förmodligen blivit tillsatta utifrån de som anmälts, delvis baserat på deras tidigare prestationer i guld. Godtyckligt!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-14 18:14:10   Segrarna i Gulddivisionen på Mo 22/3, S 29/3, J 5/4, E 12/4, Ro 20/4, Å 26/4, Ö 3/5 och U 10/5 är direktkvalificerade. Övriga platser tillsätts av Gävletravet, ST och ATG i samråd.
Så står det i propositionen. Tydligen bara Hard Livin och Mr X.F. Royal som tackat ja.
Resterande platser har väl förmodligen blivit tillsatta utifrån de som anmälts, delvis baserat på deras tidigare prestationer i guld. Godtyckligt!
Answer to: "Segrarna i Gulddivisionen på Mo 22/3, S 29/3, J 5/4, E 12/4, R"
|
|
8 försök ändar i denna pytt i panna final..strålande..! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2014-05-14 18:56:55  Ja han är ny...men bra o de är en jämförelse jag gjort mellan dessa hästar..o hur jag tror de blir kört..Johnny o Erik har ett visst samarbete i loppen...här tror ja som sagt va att Johnny är så bestämd med sin häst att han tar ledningen..! Tränaren har ju uttalat sig i den riktningen....kasta loss med allt...o Johnny ber ju inte särskilt mycket om ursäkt...han säger bara de kommer nya lopp så..Whats the Deal..!  De här är en final o hästen har inte kvalat in...han har inte ett skit att "förlora" o kommer att köras därefter..blir de idiot race första varvet så har ja pekat ut en möjlig vinnare i Porthos...tror ändå Truculent blir placerad efter ett idiot race men 1 o 2 lär inte få någon sådan placering..min uppfattning..! 
Answer to: "Ja han är ny...men bra o de är en jämförelse jag gjort "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Jag har läst intervjuer här under våren där tränaren till OTP snackar om att Elitloppet är ett mål så du kan nog räkna med att Erik inte viker ner sig i spetsstriden här. Däremot lär inte hästen vara tillräckligt snabb för att hålla ut 2 och 4, men det trodde man om Claes Boko också och det redde ju Erik ut... En otrolig startkusk är han.
Skulle OTP mot förmodan hålla spets måste han vara stenklar, har ju mött och slagit betydligt värre hästar än dessa från den positionen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-14 19:00:40 Edited(1): 2014-05-14 19:04:58  Jag har läst intervjuer här under våren där tränaren till OTP snackar om att Elitloppet är ett mål så du kan nog räkna med att Erik inte viker ner sig i spetsstriden här. Däremot lär inte hästen vara tillräckligt snabb för att hålla ut 2 och 4, men det trodde man om Claes Boko också och det redde ju Erik ut... En otrolig startkusk är han.
Skulle OTP mot förmodan hålla spets måste han vara stenklar, har ju mött och slagit betydligt värre hästar än dessa från den positionen.
Answer to: "Jag har läst intervjuer här under våren där trän"
|
|
Lycka till då..blir kul o se.. Erik är duktig från start men den här hästen vill inte ja se i något Elitlopp tyvärr...! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2014-05-14 22:02:52  Lycka till då..blir kul o se Erik är duktig från start men den här hästen vill inte ja se i något Elitlopp tyvärr...! 
Answer to: "Lycka till då..blir kul o se Erik är duktig från start men"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Slog väl självaste Marre i årsdebuten  , jag tycker OTP har klart bra kapacitet i ljusa stunder för lägga startfält som dessa på rygg, däremot vet jag inte om 1609a är hans idealdistans 
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2014-05-14 22:12:30 Edited(1): 2014-05-14 22:28:51
|
|
Kikat lite på piratens startkapacitet och han är inte seg ut, ska nog mycket till för de andra att ta längden som krävs, speciellt när Erik sitter bakom piraten. Tror han klarar det och sedan är han bäst i detta gäng, lutar mer och mer åt en spik
Edit
och nu har jag kikat på Truculents startförmåga och tar tillbaka att piraten kan hålla spets
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-15 07:16:00 Edited(2): 2014-05-15 07:28:56  Kikat lite på piratens startkapacitet och han är inte seg ut, ska nog mycket till för de andra att ta längden som krävs, speciellt när Erik sitter bakom piraten. Tror han klarar det och sedan är han bäst i detta gäng, lutar mer och mer åt en spik
Edit
och nu har jag kikat på Truculents startförmåga och tar tillbaka att piraten kan hålla spets
Answer to: "Kikat lite på piratens startkapacitet och han är inte seg ut, sk"
|
|
Ja jag har kommit dit också i min analys..sedan kan man titta på lite kuskmönster...där ligger Björn o Erik i topp vad de gäller variationen...ex. Björns framgångar nu på slutet är en mycket bra variation o utnyttjat hästens egenskaper på ett förträffligt sätt..allt från Timoko till Caballion...Jimmy gnällde lite indirekt på sin bror..men han gick vägen över Luddes olycka med den vita kamelen...här räknar ja med lite samma beteende från Johnnys sida o ladda för spets o inte köra på så många andra sätt...däremot är både Erik o Björn lite sluga o kan passa lite i startrusningen...smart isåfall...o betydligt bättre utfall att vänta tror ja..! 
Björn körde ypperligt med Westis kamel igår la..inget i starten o höll på att knäppa Redén med She Loves You...gången innan gasade Johnny tomt i tanken med henne...!  Alla Svedalas toppkuskar kör i detta lopp...den som fattas kör om Världsrekordet ! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|