1
[ 2
]
3
4
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-03-08 21:03:48  en dåre som stirrar sig blind i ett lopparkiv utan att ha någon annan info på hand, lär aldrig få många rätt på sitt tippande, lopparkivet är bara 50%
Answer to: "en dåre som stirrar sig blind i ett lopparkiv utan att ha någon"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 11, NO FEAR ELKÄR
|
Vad är det för enormt världsomkastande info du sitter på då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-08 21:42:19  Vad är det för enormt världsomkastande info du sitter på då?
Answer to: "Vad är det för enormt världsomkastande info du sitter p&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
menar bara rent allmänt, så info om förberedelser etc ect viktig del tillsammans med lopparkivet för att bedömma en hästs chanser, som jag ser det är det inget snack om att exdream från ryggen är värst emot
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-03-08 22:00:11  menar bara rent allmänt, så info om förberedelser etc ect viktig del tillsammans med lopparkivet för att bedömma en hästs chanser, som jag ser det är det inget snack om att exdream från ryggen är värst emot
Answer to: "menar bara rent allmänt, så info om förberedelser etc ect v"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 11, NO FEAR ELKÄR
|
Jo, det är sant. Brukar heller inte basera mina spel enbart utifrån lopparkivet. Men jag har än så länge inte hört något extra positivt om Exdream inför den här starten och jag tycker inte att han har visat varken tillräcklig styrka, snabbhet, skalle eller startsnabbhet för att vinna här. Han har inte varit riktigt nära att vinna någon gång i Sverige trots att det har varit enklare emot än nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-08 22:24:21  Jo, det är sant. Brukar heller inte basera mina spel enbart utifrån lopparkivet. Men jag har än så länge inte hört något extra positivt om Exdream inför den här starten och jag tycker inte att han har visat varken tillräcklig styrka, snabbhet, skalle eller startsnabbhet för att vinna här. Han har inte varit riktigt nära att vinna någon gång i Sverige trots att det har varit enklare emot än nu.
Answer to: "Jo, det är sant. Brukar heller inte basera mina spel enbart utifr&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
enklare emot? ne det vet jag inte, är ju i princip samma hästar han mött, det är en bra häst, åby bjuder på dåliga trningsförhållandne under vintern, exdream kommer bli bättre och bättre för varje start den får göra i veijos regi, är en ganska komplett häst, 1-5 tvillingen bara hämta ut, 12 gånger?
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2012-03-09 02:06:28
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Ritano freight har väll toppchans? Kanonintryck näst senast och nu återgår man till barfota som han gick då. Visst skulle svanstedt få för sig att äntligen rycka skorna på manhattan är ju den svårslagen, annars talar det mesta för Björn...
Vector är klart överskattad och tillman räcker inte på v75. Online är väll tänkbar om han får det serverat...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-09 03:25:49  Ritano freight har väll toppchans? Kanonintryck näst senast och nu återgår man till barfota som han gick då. Visst skulle svanstedt få för sig att äntligen rycka skorna på manhattan är ju den svårslagen, annars talar det mesta för Björn...
Vector är klart överskattad och tillman räcker inte på v75. Online är väll tänkbar om han får det serverat...
Answer to: "Ritano freight har väll toppchans? Kanonintryck näst senast och n"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har du sätt någon häst i sverige som bromsar lika mkt som han gör sista 100meterna lr? hur fan ska han vinna? lägg till det urusla utgångsläget med
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-09 08:45:08  Ritano freight har väll toppchans? Kanonintryck näst senast och nu återgår man till barfota som han gick då. Visst skulle svanstedt få för sig att äntligen rycka skorna på manhattan är ju den svårslagen, annars talar det mesta för Björn...
Answer to: "Ritano freight har väll toppchans? Kanonintryck näst senast och n"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Online fick det inte serverat sist..gick på nu när Johnny erkände att han kör fel näst senast..då han satt kvar i andra utvändigt o kortloppet... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-09 11:53:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vector struken  Hur gör man nu?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-09 11:58:24 Edited(1): 2012-03-09 15:11:33  Vector struken  Hur gör man nu?
Answer to: "Vector struken :S Hur gör man nu?"
|
|
Svårt ändå..ska väl snart släppa för 1 eller 2..blöt Ritano o de passar nog inte hästen o gå så där som Björn gör..är ju "bäst" i Svedala att kasta tömmarna på ryggen på kamelen o veva... 
Johnny har nog fått välja o när han nu tar Online..så kan de också va ett streck... 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2012-03-09 14:58:30  har du sätt någon häst i sverige som bromsar lika mkt som han gör sista 100meterna lr? hur fan ska han vinna? lägg till det urusla utgångsläget med
Answer to: "har du sätt någon häst i sverige som bromsar lika mkt som h"
|
|
Har du sett ritano freight bromsa när han sprungit barfota?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-09 15:18:56  Har du sett ritano freight bromsa när han sprungit barfota?
Answer to: "Har du sett ritano freight bromsa när han sprungit barfota?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
spontant kan jag säga att det var något av det dummaste jag hört. att en häst bromsar har ingenting med skobalansen att göra, sitter i huvudet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-09 15:19:37  Online fick det inte serverat sist..gick på nu när Johnny erkände att han kör fel näst senast..då han satt kvar i andra utvändigt o kortloppet... 
Answer to: "Online fick det inte serverat sist..gick på nu när Johnny erk&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
enligt tränaren så fick hasn loppet kört i halsen iallafall 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-09 15:20:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
mycket talar för start -slut på exdream , vettefna om man vågar spika endå
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2012-03-09 16:43:47  spontant kan jag säga att det var något av det dummaste jag hört. att en häst bromsar har ingenting med skobalansen att göra, sitter i huvudet
Answer to: "spontant kan jag säga att det var något av det dummaste jag h&ou"
|
|
Haha, barfota kan göra att en häst tycker det är betydligt roligare att springa än med skor. Att många hästar förbättras med barfotabalans har inte enbart med at de lättas att göra utan även att det psykiskt kan påverka hästen...
Men vi får väll se om den bromsar imorgon, tror inte det blir fallet om hästen springer barfota...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-09 16:56:13  Haha, barfota kan göra att en häst tycker det är betydligt roligare att springa än med skor. Att många hästar förbättras med barfotabalans har inte enbart med at de lättas att göra utan även att det psykiskt kan påverka hästen...
Men vi får väll se om den bromsar imorgon, tror inte det blir fallet om hästen springer barfota...
Answer to: "Haha, barfota kan göra att en häst tycker det är betydligt r"
|
|
Har väl skrivit några gånger vid de här laget om vad barfota handlar om..man har filmat med höghastighets kamera på travare o när hoven är i backen är det en acceleration från 0 som ska ske..tacka fan för att de är bättre skolöst i travet för dom som klarar av att trava så !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-09 17:03:27  enligt tränaren så fick hasn loppet kört i halsen iallafall 
Answer to: "enligt tränaren så fick hasn loppet kört i halsen iallafall"
|
|
Pytt !! Jag ser Johnny styra på 750 kvar själv i 3:dje spår i motvinden...på bortre lång, helt annat upplägg än gången innan..tränare va är de för sanningsvittnen..?haha 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-09 17:05:41 Edited(2): 2012-03-09 17:06:09  Haha, barfota kan göra att en häst tycker det är betydligt roligare att springa än med skor. Att många hästar förbättras med barfotabalans har inte enbart med at de lättas att göra utan även att det psykiskt kan påverka hästen...
Answer to: "Haha, barfota kan göra att en häst tycker det är betydligt r"
|
Became a member:
Forum posts:
|
måste säga att det var den märkligaste tro jag hört på bra länge, själv är jag ganska säker på att han slutar springa 100 kvar, såvida han inte får ryggar till 50m före mål då KANSKE han orkar ta i för fullt enda in i mål..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-09 20:01:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, EXDREAM
|
film på travande häst i slowmotion..vet ej om häst går med eller utan skor..kvittar vilket som?
http://www.youtube.com/watch?v=rMz8wIvmnTA&feature=related
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-09 20:35:07  film på travande häst i slowmotion..vet ej om häst går med eller utan skor..kvittar vilket som?
http://www.youtube.com/watch?v=rMz8wIvmnTA&feature=related
Answer to: "film på travande häst i slowmotion..vet ej om häst gå"
|
|
Typiskt förlängt trav..tror på skolös... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-09 21:29:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Exdream är en möjlig spik, bra spetchans och känns som en bra häst för klassen när man lyssnat på veijo. Helstängt och barfota runt om. Tycker han gjort det ganska bra i sina lopp.....
Känns dock vettig att ha med en sådan som friction som lär plocka ner detta gänget vid minsta överpace.
Global manhattan har svikit mig några ggr nu, kapacitet finns.
Ritano freight har inte imponerat något märkvärdigt på mig, men spår 5 nu, barfota balans och lite fart på det hela så kanske han kan skrälla.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|