[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2012-03-05 07:00:03
|
|
V75-6 | Klass I, försök 3 1:A PRIS 100 000 kr 2640 V 1. BULLDOZER Söderkvist Stefan 2. KING BONNSON Persson Fredrik 3. CHIP DEALER Andersen Troels 4. UNESCO BRODDE Lugauer Conrad 5. PRINCE ELLIOT Svensson Erik 6. ALLABALLAKAITOZ Svanstedt Åke 7. YAMANI HORNLINE Fajersson Catrin 8. LONG NIGHT Goop Björn 9. ÅTTING HORNLINE Takter Johnny 10. G.K.SPINAROUND Eriksson Kim 11. ONCE IN A WHILE Uhrberg Thomas 12. TRANS ATLANTIC Kihlström Örjan
Turordning: 3-4-8-1-7-6-9-5-12-2-11-10
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-05 09:24:29 Edited(1): 2012-03-05 09:26:13
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Dålig hyris eller ? Johnny har inte lyckats särskilt bra med Yamani...  Hästen kanske inte gillar honom..bättre med Catrin ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-05 15:18:10 Edited(1): 2012-03-05 15:25:00  Dålig hyris eller ? Johnny har inte lyckats särskilt bra med Yamani...  Hästen kanske inte gillar honom..bättre med Catrin ? 
Answer to: "Dålig hyris eller ? Johnny har inte lyckats särskilt bra med Yam"
|
Became a member:
Forum posts:
|
helst ska catrin köra hästen tycker jag,viktigaste är endå balansen på fanskapet. Distansen skulle väll varit 500 till med, är väll på gränsen om den kan vinna över 2600 på v75.
Annars är väll bulldozer ett singelstreck här, blir ruggigt svårslagen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-05 17:00:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Söderkvist är aldrig en spik
Trans atlantic var riktigt bra senast
Åtting hornline har klart bra kapacitet
Long night är bra för klassen
Chip dealer har en grym speed när han får ligga på rulle
Unesco brodde hamnar? livsfarlig oavsett.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-05 18:39:16  Söderkvist är aldrig en spik
Trans atlantic var riktigt bra senast
Åtting hornline har klart bra kapacitet
Long night är bra för klassen
Chip dealer har en grym speed när han får ligga på rulle
Unesco brodde hamnar? livsfarlig oavsett.
Answer to: "Söderkvist är aldrig en spik :D
Trans atlantic var rikt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Trans atlantic har svikti rejält i senaste starterna, vann ytterst pliktskyldigt sist utan att övertyga efter ett smörlopp = blir överstreck
Åtting hornline var fin förra året, har stora problem att hitta tillbaka till den formen, vinner inte
Long Nigh är 1a motbudet till bulldozer, med rygg på en ledane bulldozer och fritt på upploppet kanske dne kan hinna dit.
Chip dealer är för dålig för hästarna den möter, får vara glad för pengar.
Unesco har skitspår, möter bättre hästar och har fått lite pengar på sig på slutet, ej het.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-05 18:52:30  Trans atlantic har svikti rejält i senaste starterna, vann ytterst pliktskyldigt sist utan att övertyga efter ett smörlopp = blir överstreck
Åtting hornline var fin förra året, har stora problem att hitta tillbaka till den formen, vinner inte
Long Nigh är 1a motbudet till bulldozer, med rygg på en ledane bulldozer och fritt på upploppet kanske dne kan hinna dit.
Chip dealer är för dålig för hästarna den möter, får vara glad för pengar.
Unesco har skitspår, möter bättre hästar och har fått lite pengar på sig på slutet, ej het.
Answer to: "Trans atlantic har svikti rejält i senaste starterna, vann ytterst pli"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Trans atlantic har inte svikit tycker jag, snarare kuskarna som varit väldigt passiva med han, knappt fått chansen. Såg väldigt fin ut senast och kan ju inte mer än att vinna på ett bra sätt.... Oavsett så är det spår 12 nu ochd et är tufft, men vinstbud är det.
chip dealer: står nog skrivit i stjärnorna hur pass bra den är eller blir, fortfarande väldigt oprövad och lätt tagen. Men visst, fick ju 200k från ingenstans och dte är inga lätta pengar att bära på så kort tid.
Unesco brodde är en riktigt fin häst som troligen kommer att klättra mycket högre i klasserna, de pengar han har på sig är ingenting. Spår 4 är nog väldigt problematiskt för den stora hästen....
Åtting hornline, takter nu
Får kolla in mer på bulldozer sedan, men inte troligt att jag spikar söderkvist på v75.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-05 19:03:15 Trans atlantic har inte svikit tycker jag, snarare kuskarna som varit väldigt passiva med han, knappt fått chansen. Såg väldigt fin ut senast och kan ju inte mer än att vinna på ett bra sätt.... Oavsett så är det spår 12 nu ochd et är tufft, men vinstbud är det.
chip dealer: står nog skrivit i stjärnorna hur pass bra den är eller blir, fortfarande väldigt oprövad och lätt tagen. Men visst, fick ju 200k från ingenstans och dte är inga lätta pengar att bära på så kort tid.
Unesco brodde är en riktigt fin häst som troligen kommer att klättra mycket högre i klasserna, de pengar han har på sig är ingenting. Spår 4 är nog väldigt problematiskt för den stora hästen....
Åtting hornline, takter nu
Får kolla in mer på bulldozer sedan, men inte troligt att jag spikar söderkvist på v75.......
Answer to: "Trans atlantic har inte svikit tycker jag, snarare kuskarna som vari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Trans atlantic var ju oduglig på v75, gick ju ingenting över upploppet, trots stort skrik den dagen.
Efter det visat ingenting? Vann enbart pga kusk och lopp senast, måste ju vara förbättrad med 30m för att kunna vinna det, för att inte tala om barfota runtom.
Chip dealer tycker jag är en överskattad skithäst helt enkelt, ser inte den vinna v75 i dagsläget, möjligen i framtiden då den fått utvecklats, ett möjligt skoryck som skulel göra hästen 39m bättre på lördagen , ser det dock högst otroligt med något skoryck. Går tvärbort, bulldozer är väll 30-40m bättre den, både i kapaciet och form.
Unesco är ingen tokig häst, lär säkert tjäna några 100k till inna karriären är över, har absolut ingen feeling för honom i dagsläget, så nej.
Visst takter på åtting, ser dock inte att formen sitter där, även om kapaciteten finns.
Bulldozer är tokbra, grym förra året i flertal starter, bla som 3a på charlotten på 14 blankt.
Har en visslande speed, enda som finns att spekulera om i loppet för utgången är om Åke tar sig förbi från början lr ej.
Men med tanke på hur dne öppna sist i volt svårt se det.
Bulldozer visade det formintrycket jag ville se sist på valla, högst troligt blir det skoryck runtom på lördag = omgångens 2 spikar klara
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-05 19:29:44 Edited(1): 2012-03-05 19:38:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så, nu har jag kollat upp Bulldozer.
1: absolut inte så säker på att han tar spets, verkar inte alls så snabb ut och jag blir inte det minsta förvånad om Troel eller Åke spetsar här, sedan tror jag att söderkvist sitter kvar på innerspår.
2: Gjort några hyfsade lopp, det mesta är ganska mediokert för klassen. Ser ut som en ganska fin häst, bra stam osv, men insatserna imponerar inte så värst.
garderingsbud och inget mer är han......(tider på charlotten är bullshit)
Vad gäller Trans atlantic när han floppade på v75. Det var 1 dålig insats som följts upp av 3st bra. Hästen var inte trött i loppet, problemet var att örjan inte kunde köra på hästen då travet inte flöt riktigt. Hackar en del i travet och har gjort det i alla starter i princip.....
Blir inte det minsta förvånad om unesco brodde plockar allt sista varvet och det är mitt förstabud följt av 8+12.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-05 19:55:09
|
|
Ni är utmattade innan lördagen båda två.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-05 19:58:14  Ni är utmattade innan lördagen båda två.. 
Answer to: "Ni är utmattade innan lördagen båda två..:D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bättre att plugga tidigt och skapa sin egen uppfattning innan media psykar en fullständigt tisdag-lördag.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-05 20:00:01  Bättre att plugga tidigt och skapa sin egen uppfattning innan media psykar en fullständigt tisdag-lördag.
Answer to: "Bättre att plugga tidigt och skapa sin egen uppfattning innan media ps"
|
|
Eller så blir de för mycket för tidigt.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-05 20:52:49  Eller så blir de för mycket för tidigt.. 
Answer to: "Eller så blir de för mycket för tidigt..;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
bara kolal startlistan såe det klar, enbart finliret kvar te helgen  mest skoinfo some intressant såhär pårs
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-06 19:32:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag väntar bara på att Travspanarn ska se hur dålig spik bulldozern är och hur fel ute han var
Lite sugen på att chansspika unesco brodde annars, haha.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-06 21:09:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Prince Elliot tar spets,släpper till Åkes..får lucka 200m kvar o vinner..OM dom byter kusk.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-06 21:42:58  Jag väntar bara på att Travspanarn ska se hur dålig spik bulldozern är och hur fel ute han var
Answer to: "Jag väntar bara på att Travspanarn ska se hur dålig spik ["
|
Became a member:
Forum posts:
|
mjo..händer sådär ofta jag e fel ute, bulldozer har jag full koll på. så slutsatsen blir att du har fel 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-06 21:54:29  Jag väntar bara på att Travspanarn ska se hur dålig spik bulldozern är och hur fel ute han var
Answer to: "Jag väntar bara på att Travspanarn ska se hur dålig spik ["
|
|
Chansa inte för mycket...går åt skogen då.. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-07 19:52:39
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, YAMANI HORNLINE
|
Är ett gäng som kan vinna här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-07 19:57:40  Chansa inte för mycket...går åt skogen då.. 
Answer to: "Chansa inte för mycket...går åt skogen då..;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
chansa och chansa, kan inte helgardera alla loppen  detta loppet är otroligt öppet, liksom flera andra.
Unesco brodda känns som en vettig chansspik i alla fall......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-08 09:14:42  chansa och chansa, kan inte helgardera alla loppen  detta loppet är otroligt öppet, liksom flera andra.
Unesco brodda känns som en vettig chansspik i alla fall......
Answer to: "chansa och chansa, kan inte helgardera alla loppen :) detta loppet är "
|
|
Med Conrad ? Känns som en chans i chansen...hade med kamelen sist men men...lycka till om du spikar !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-08 10:51:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Omgångens bästa spik: Åtting Hornline.
För övrigt kommer Åke spetsa lätt här, men får Yamani Hornline utanför sig ganska tidigt. Denne pressar upp tempot vilket öppnar för köhästarna. Takter upp på Åtting som har en vass spurt och helt uppenbart formen i antågandet.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|