1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2011-09-06 13:44:17  precis, liksom alla hästar är också kuskarna och deras sätt att köra lopp unika på 
Answer to: "precis, liksom alla hästar är också kuskarna och deras s&au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ZWACK
S 8, ZWACK
|
Det är väl ganska uppenbart att alla har olika körstilar, men det handlar knappast om ngn "filosofi". Speciellt inte när Per Lennartsson vid ett antal tillfällen laddat från spår 7-8 med startsnabba hästar som gör sina bästa lopp i spets. Avgörande för honom är att han kan komma till ledning utan tokkörning. Om du nu vill kalla det en "filosofi" så är det snarare det det handlar om. Att inte tokköra och undvika att ladda för spets om chanserna att nå dit är väldigt små. Hade Zwack fått köra med vinklad vinge hade han med stor sannolikhet nått spets med den och då hade den varit segerfarlig. Det är knappast Pers filosofi att skänka bort en hyfsad segerchans.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-09-06 13:44:56
 Instämmer helt o hållet Spanis !!! 
Answer to: "Instämmer helt o hållet Spanis !!!:D"
|
|
|
Posted: 2011-09-06 14:35:04 Edited(1): 2011-09-06 14:35:40  Det är väl ganska uppenbart att alla har olika körstilar, men det handlar knappast om ngn "filosofi". Speciellt inte när Per Lennartsson vid ett antal tillfällen laddat från spår 7-8 med startsnabba hästar som gör sina bästa lopp i spets. Avgörande för honom är att han kan komma till ledning utan tokkörning. Om du nu vill kalla det en "filosofi" så är det snarare det det handlar om. Att inte tokköra och undvika att ladda för spets om chanserna att nå dit är väldigt små. Hade Zwack fått köra med vinklad vinge hade han med stor sannolikhet nått spets med den och då hade den varit segerfarlig. Det är knappast Pers filosofi att skänka bort en hyfsad segerchans.
Answer to: "Det är väl ganska uppenbart att alla har olika körstilar, me"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nu försöker du juu enbart vinkla det till din fördel, men riktigt så som du försöker framställa det är det inte.
kan du ge mig ETT exempel när Per laddat från spår 8 senaste 2 åren när han haft en häst som lånestyrning.
väntar otåligt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-06 14:35:21  Du är en sån där som håller med om någon som säger att solen går upp på morgonen och ner på kvällen också va?
Answer to: "Du är en sån där som håller med om någon som s&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ne han är en sådan som har sunt förnuft
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-06 14:40:08  nu försöker du juu enbart vinkla det till din fördel, men riktigt så som du försöker framställa det är det inte.
kan du ge mig ETT exempel när Per laddat från spår 8 senaste 2 åren när han haft en häst som lånestyrning.
väntar otåligt
Answer to: "nu försöker du juu enbart vinkla det till din fördel, men ri"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ZWACK
S 8, ZWACK
|
?? Varför begränsa det till lånestyrning? Vad har DET med saken att göra? Löjligaste jag hört. Underlaget blir extremt litet:
Denna avgräning är lite väl snäv va?:
Lånestyrningar med mkt startsnabba hästar från spår 8 som har chansen att spetsa från det spåret och som går bäst i ledningen.
Det räcker nog att säga mkt startsnabba hästar från spår 8 som har chansen att spetsa från de spåret och som går bäst i ledningen. Där finns det flera exempel bara de senaste veckorna och det vet du och varenda person härinne också så jag orkar inte ens rabbla dem.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-09-06 14:40:46
 ne han är en sådan som har sunt förnuft
Answer to: "ne han är en sådan som har sunt förnuft"
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-06 15:29:51  Du är en sån där som håller med om någon som säger att solen går upp på morgonen och ner på kvällen också va?
Answer to: "Du är en sån där som håller med om någon som s&"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Haha nu har väl ja varit med om ett o annat Spanis uttryck så ja är van men han känner ju Per rätt bra tror ja ! Vi kan kan kalla de körvanor så håller vi oss på jorden ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-06 15:31:10  Ja du älskar dina nickedockor va? 
Answer to: "Ja du älskar dina nickedockor va? :D"
|
|
Ja är betydligt äldre än Spanis i det här gamet tror ja !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-06 15:37:48  Ja är betydligt äldre än Spanis i det här gamet tror ja !! 
Answer to: "Ja är betydligt äldre än Spanis i det här gamet tror ja"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ZWACK
S 8, ZWACK
|
Jag tror dig! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-06 15:43:04  Jag tror dig! 
Answer to: "Jag tror dig! :)"
|
|
Skönt att höra !! Vi får ju försöka samsas o inte "slå varandra" i huvudet så säga.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-06 17:05:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vinklad vinge har dessutom negativ påverkan för vinstchansen från spår 7 och 8 så Zwack har nog större chans nu när det är rak vinge.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-06 17:28:43  Vinklad vinge har dessutom negativ påverkan för vinstchansen från spår 7 och 8 så Zwack har nog större chans nu när det är rak vinge.
Answer to: "Vinklad vinge har dessutom negativ påverkan för vinstchansen fr&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ZWACK
S 8, ZWACK
|
Nu var det ju frågan om Per skulle ha laddat med vinklad eller inte. Och även om du har rätt om statistiken gäller det att inte stirra sig blind på den. Anledningen till att 7-8 har sämre vinstchans med vinklad vinge är antagligen för att det brukar bli tuffare körning från start och med dessa spår inblandade. Om man tror att en häst från spår 8 spetsar utan körning så har den "negativa effekten" inget med saken att göra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-06 17:31:11  Skönt att höra !! Vi får ju försöka samsas o inte "slå varandra" i huvudet så säga.. 
Answer to: "Skönt att höra !! Vi får ju försöka samsas o inte"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ZWACK
S 8, ZWACK
|
Säg det till din kompis travspanarn som anklagar mig för att vara full för att jag kommer med en åsikt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-06 20:06:53  Säg det till din kompis travspanarn som anklagar mig för att vara full för att jag kommer med en åsikt.
Answer to: "Säg det till din kompis travspanarn som anklagar mig för att vara"
|
|
Försöker men han är som Linus på linjen..trillar av ibland !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-06 23:30:43  ?? Varför begränsa det till lånestyrning? Vad har DET med saken att göra? Löjligaste jag hört. Underlaget blir extremt litet:
Denna avgräning är lite väl snäv va?:
Lånestyrningar med mkt startsnabba hästar från spår 8 som har chansen att spetsa från det spåret och som går bäst i ledningen.
Det räcker nog att säga mkt startsnabba hästar från spår 8 som har chansen att spetsa från de spåret och som går bäst i ledningen. Där finns det flera exempel bara de senaste veckorna och det vet du och varenda person härinne också så jag orkar inte ens rabbla dem.
Answer to: "?? Varför begränsa det till lånestyrning? Vad har DET med s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
sluta böanda in andra hästar nu, du är så fel ute så att du nästan böärjar inse det  när du spekulerar i att Per skulle sitta i spets här, ju mer du inser det ju emr pinsamt börjar de kännas va?  aja ska inte gnida in det
alla är vi fel ute ibland 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-06 23:32:22  Säg det till din kompis travspanarn som anklagar mig för att vara full för att jag kommer med en åsikt.
Answer to: "Säg det till din kompis travspanarn som anklagar mig för att vara"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nu håller du på och vrider mina ord igen, ska du börjqa me det så kommer du bara slå bakåt så det slår härliga till, så börja inte på den linjen är du snäll 
inet anklagat något, var en simpel fråga, baserade den enbart på vad du skrev, hade svårt hitta någon annan logisk förklaring bara.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-07 11:19:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, NANTUCKET
S 1, OZZY NESS
|
Jag tror nog att Nantucket har goda segerchanser här! har ju för en gångs skull fått ett anständigt spår, kan avvakta och lägga sig bra till utvändigt och gör den då om samma slutspeed som den gör från bakspår tror jag ingen står mot!
Skall man gardera så här ju nämda Parkin tidig, skapligt lopp senast+++
Skall man jaga fidusar får det bli Ozzy Ness med förhoppning om rygg ledaren och lucka, Lucky Moment och Outlaw Merci
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-07 12:27:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Per laddade Monster Drive till ledning från spår 8....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-07 13:19:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, PARKIN
|
Hur som så vinner Nantucket, finns väl inte så mycket att snacka om, vilken annan kuse i det här gänget klarar en tid under 13??
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-09-07 15:35:53  Hur som så vinner Nantucket, finns väl inte så mycket att snacka om, vilken annan kuse i det här gänget klarar en tid under 13??
Answer to: "Hur som så vinner Nantucket, finns väl inte så mycket att "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Ta inte för allvarligt på den tiden. Är helt övertygad om att Parkin hade gått en liknande tid om den varit med i det loppet...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|