1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-08-24 09:40:00  Kan misstänka hov problem men vet ej !! Slitsamt underlag sist o de var kändisar som galoppa till slut med... 
Answer to: "Kan misstänka hov problem men vet ej !! Slitsamt underlag sist o de va"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mycket möjligt att han blev hovöm, inte hört någon förklaring.......Tidigt bud om han fungerar, men senaste insatsen lämnar lite åt.................
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-24 17:45:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Visst är det tidigt på veckan med bara 1 mille spelat, men strecken är inte alls som förväntat i detta loppet. Montana borde verkligen vara klar favorit här, sitter troligen i spets ganska tidigt då han är snabb ut och Ove lär vilja släppa direkt med credit tabac.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-25 09:00:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MONTANA D.K.
S 1, CREDIT TABAC
|
Känslan är nog att många tror på Montana D.K.
Den var bra i Skellefteå, men fick även en lugn och fin resa vid plankan.
Pitch Command ska inte glömmas bort !
... och ingen är snabbare är Credit Tabac från start ! Men Ove släpper som vanligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-25 23:08:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CAYENNE KÄBB
S 7, CAYENNE KÄBB
|
Spiken är solklar här. Cayenne Käbb spetsar och kan välja mellan att släppa till ngn bra som garanterat ger lucka (Nash As) eller köra i ledning. Oavsett är det toppchans. Slog bra hästar senast i ny regi. Att den inte är favorit är jättekul och då är det bara tacka och ta emot. Spik of the week.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-26 06:53:44  Spiken är solklar här. Cayenne Käbb spetsar och kan välja mellan att släppa till ngn bra som garanterat ger lucka (Nash As) eller köra i ledning. Oavsett är det toppchans. Slog bra hästar senast i ny regi. Att den inte är favorit är jättekul och då är det bara tacka och ta emot. Spik of the week.
Answer to: "Spiken är solklar här. Cayenne Käbb spetsar och kan väl"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nja tar han verligen spetsen..måste nog köras dit..ingen snabbstarter precis..Du chansar för mycket me spik här... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-26 06:57:44
|
|
O nu menar ja volt o hästen har inte startat över 2640 förut..mja vågat me spiken.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 10:45:15 Edited(1): 2011-08-26 10:46:27  O nu menar ja volt o hästen har inte startat över 2640 förut..mja vågat me spiken.... 
Answer to: "O nu menar ja volt o hästen har inte startat över 2640 förut"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CAYENNE KÄBB
S 7, CAYENNE KÄBB
|
Den är snabb bakom bil och har springspår med erik. Kan det bli fel då?
Hade jag varit Erik så hade jag laddat för spets och släppt till Nash As eller Montana DK.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-26 11:03:48  Den är snabb bakom bil och har springspår med erik. Kan det bli fel då?
Hade jag varit Erik så hade jag laddat för spets och släppt till Nash As eller Montana DK.
Answer to: "Den är snabb bakom bil och har springspår med erik. Kan det bli "
|
|
Nja inte snabb de första stegen utan får köra rejält på hästen..i auto men volten är mer osäker med att han är lite trög i starten..kan ju köras till ledningen av Erik men initialt ingen ledning som ja ser de.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 11:07:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stallet tycker att Montana D.K. ska ha toppchans i spets. Var väldigt bra senast på Skellefteå, men tidigare - i Staffan Nilssons regi - har den inte gjort så mycket vettigt. Möter ett gäng duktiga hästar här, så jag funderar vidare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 12:31:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
ingas hurricane har vaccinerats och bytat foder, så den kan man väl ta bort nu
Cayenne käbb, kanske, dock lite tveksam till spåret och hur bra den är.
Tror nog loppet står till montana och pitch command som har bra spår och är bra för klassen. En av dem sitter väl i spets på ett eller annat sätt efter en bit......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 12:40:19 ingas hurricane har vaccinerats och bytat foder, så den kan man väl ta bort nu
Cayenne käbb, kanske, dock lite tveksam till spåret och hur bra den är.
Tror nog loppet står till montana och pitch command som har bra spår och är bra för klassen. En av dem sitter väl i spets på ett eller annat sätt efter en bit......
Answer to: "ingas hurricane har vaccinerats och bytat foder, så den kan ma"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CAYENNE KÄBB
S 7, CAYENNE KÄBB
|
Pitch command kan du nog glömma. Fått starta alldeles för mkt.
Kommer Helge Palema till spets är den att räkna med. Och med tanke på Åkes form så känns det som att han kan vinna med vilken jävla häst som helst just nu.
Montana Dk kan vinna vinna både från spets och bakifrån.
Sedan har vi då Cayenne som jag tror har bäst vinstchans, men som riskerar att hamna i dödens om det vill sig illa och vinner då inte.
Tar man med dessa tre så har man nog helgarderat tycker jag. Nash as kan jag räkna bort för till spets kommer den bara om Cayenne spetsar först och släpper. Och blir det scenariot aktuellt så kommer Cayenne Käbb slå av Nash As på upploppet eftersom ludde alltid ger luckan när han blivit släppt till spets.
Jag spikar som sagt Cayenne med hänsyn till att jag tror att den har bäst vinstchans och är understreckad i ett lopp som många garderar. Men spikar man inte så klarar man sig MKT långt med 2,3,7.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 13:38:47  Pitch command kan du nog glömma. Fått starta alldeles för mkt.
Kommer Helge Palema till spets är den att räkna med. Och med tanke på Åkes form så känns det som att han kan vinna med vilken jävla häst som helst just nu.
Sedan har vi då Cayenne som jag tror har bäst vinstchans, men som riskerar att hamna i dödens om det vill sig illa och vinner då inte.
Tar man med dessa tre så har man nog helgarderat tycker jag. Nash as kan jag räkna bort för till spets kommer den bara om Cayenne spetsar först och släpper. Och blir det scenariot aktuellt så kommer Cayenne Käbb slå av Nash As på upploppet eftersom ludde alltid ger luckan när han blivit släppt till spets.
Jag spikar som sagt Cayenne med hänsyn till att jag tror att den har bäst vinstchans och är understreckad i ett lopp som många garderar. Men spikar man inte så klarar man sig MKT långt med 2,3,7.
Answer to: "Pitch command kan du nog glömma. Fått starta alldeles för m"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Alla melanders hästar startar väldigt mycket, det är hans filosofi och det verkar fungera utmärkt då det går bra för han......banan/fästet som gjorde han inte fick en chans senast, kan nog vänta sig en bra prestation här och då är det inte många som kan matcha han i nuvarande klass över 2640m.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-26 14:32:39  Alla melanders hästar startar väldigt mycket, det är hans filosofi och det verkar fungera utmärkt då det går bra för han......banan/fästet som gjorde han inte fick en chans senast, kan nog vänta sig en bra prestation här och då är det inte många som kan matcha han i nuvarande klass över 2640m.
Answer to: "Alla melanders hästar startar väldigt mycket, det är hans fi"
|
|
Tja när en häst "presterar" sådär sist så har man en tendens o tro mindre..Tarzan är "knepig" o pratar så att inte ens trollen fattar något..ja är skeptisk men får väl äta upp de som vanligt !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-26 14:34:14  Pitch command kan du nog glömma. Fått starta alldeles för mkt.
Answer to: "Pitch command kan du nog glömma. Fått starta alldeles för m"
|
|
Var är Ludde ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 15:08:48  Var är Ludde ? 
Answer to: "Var är Ludde ?;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CAYENNE KÄBB
S 7, CAYENNE KÄBB
|
jag får skaffa mig glasögon. Kollar inte ens på kuskarna utan bara förutsätter att det är Ludde som kör....Va fan. Nu måste jag ju tänka om allting... Tack för att du påtalar det somborde varit uppenbart...  I två lopp!!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-26 15:18:47  jag får skaffa mig glasögon. Kollar inte ens på kuskarna utan bara förutsätter att det är Ludde som kör....Va fan. Nu måste jag ju tänka om allting... Tack för att du påtalar det somborde varit uppenbart...  I två lopp!!
Answer to: "jag får skaffa mig glasögon. Kollar inte ens på kuskarna u"
|
|
Har redan glasögon o argus är påkopplat !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 16:18:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CAYENNE KÄBB
S 7, CAYENNE KÄBB
|
winning love är inte så oäven. Med klaff och om dom bästa inte kommer till så är den tänkbar.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-26 16:32:24  winning love är inte så oäven. Med klaff och om dom bästa inte kommer till så är den tänkbar.
Answer to: "winning love är inte så oäven. Med klaff och om dom bä"
|
|
Nu börjar de brännas.. 
|
|
Reply
|
|
|