Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2010-10-23
V75-1 Silverdivisionen, försök 3.
1. CONRADS GARLAND 64% 17
Svanstedt Åke
9. TINTOMARA HORNLINE 31% 38
Eklöf Bo
12. RANO 13% 75
Ohlsson Ulf
6. STARO COLD CARAT 11% 126
Lindberg Lars
5. LITTLE RAINBOW 7% 237
Eriksson Ulf
3. MEADOW ZOOT 6% 235
Jansson Torbjörn
10. B.B.S.BIGTRADE 5% 194
Larsson Fredrik B
2. SIMB ROBITAILLE 2% 663
Osterling Susanne H
4. BLUE ROCKET 2% 282
Kontio Jorma
7. COUNT HARRY 1% 0
Goop Björn
8. VÄSTERBO WORLD 1% 418
Lennartsson Per
11. MANOS GENERAL 1% 0
Linderoth Per

Senast uppdaterad: 2010-10-23 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6  
Author Message
Posted: 2010-10-19 10:16:29

Became a member: 
Forum posts:

V 1, CONRADS GARLAND
Tintomara vann utan att ens rycka tussarna, och gick i 12 tempo hela vägen senast, får se vad tränarna säger under veckan
Reply
B_Good Posted: 2010-10-19 10:38:16 Edited(1): 2010-10-19 10:39:24

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 1, CONRADS GARLAND

S 3, MEADOW ZOOT
Kommer Conrad till spets kan det va klart men frågan är om han gör det. Tintomara var grym senast men jag har min "sto o silver"-försiktighet som vanligt.
Count Harry ska med. (kolla senaste loppet är hästen trött eller håller Örjan in den tillslut eller? Ser konstigt ut)
Staro Cold Carat lär väl va först fram o fråga om han får överta?
Meadow Zoot o Rano får nog oxå följa med. Den förste på kusk o läge den andre på fin inställning.
Så det blir ett gäng streck men Conrad är en ensam A-häst som jag ser det..
Reply
Posted: 2010-10-19 11:42:57 Edited(1): 2010-10-19 11:43:51
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 1, CONRADS GARLAND
jag kommer nog att gå kort med 1,5 och 9 som sagt, blir det ett fjärde streck blir det nog 6 eller 7

Little Rainbow Är van vid tuffare konkurrens en detta
Reply
Dark_horse Posted: 2010-10-19 12:33:57

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 9, TINTOMARA HORNLINE

S 1, CONRADS GARLAND
Märker att det är flera som talar om Little Rainbow, men tycker ni inte att han har sett blek ut hos den nya tränaren? Någon som vet varför den flyttades från Stig H till Richard Smith?? Ett märkligt beslut enligt mig, tycker det verkade som att hästen precis var på väg in i en positiv period hos Stig..
Reply
Posted: 2010-10-19 12:35:52 Answer to: "Märker att det är flera som talar om Little Rainbow, men tycker n"

Became a member: 
Forum posts:

V 2, SIMB ROBITAILLE
Ingen aning, men vet att Stig alltid dissade den hårt. Verkade inte inte ha höga tankar om den hästen. Och underskattade den vid ett par tillfällen då den gjorde mkt bra ifrån sig.

Kan möjligtvis ha ngt med saken att göra. Om jag hade en häst som jag tyckte hade stor potential så vill jag ha de hos en tränare som tror på den och därmed satsar på den.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-10-19 13:26:21 Answer to: "Ingen aning, men vet att Stig alltid dissade den hårt. Verkade inte i"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 9, TINTOMARA HORNLINE

S 1, CONRADS GARLAND
Kan ligga något i det. Ur spelsynpunkt tycker jag dock att den är mindre intressant nu då den har sett klart seg ut i båda starterna i den nya regin. Har visserligen gått med skor i dessa starter vilket kanske har spelat in, får kolla vad stallet säger.
Reply
Mancher Posted: 2010-10-19 13:46:52 Answer to: "Ingen aning, men vet att Stig alltid dissade den hårt. Verkade inte i"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

V 7, COUNT HARRY

S 5, LITTLE RAINBOW

Ingen aning, men vet att Stig alltid dissade den hårt. Verkade inte inte ha höga tankar om den hästen. Och underskattade den vid ett par tillfällen då den gjorde mkt bra ifrån sig.

Kan möjligtvis ha ngt med saken att göra. Om jag hade en häst som jag tyckte hade stor potential så vill jag ha de hos en tränare som tror på den och därmed satsar på den.

Måste väl ändå vara lite till nackdel att flytta över från kung Stig H till en, i alla fall för mig, okänd amatörtränare? Visst, en del hästar får nytändning, men det tycker jag inte Little Rainbow verkar ha fått om man kollar de senaste starterna, även om det inte var optimal distans senast.. Han höll farten okej över mål, men inte mer. Var trots allt 0,8 sek efter Timtomara som vann lekandes? Men visst, får han smyga med i ryggar fram till 50 m före mål och det har blivit tempo på loppet så kan han duga, men det kan väl alla i det här fältet då?
Reply
NoShit Posted: 2010-10-19 21:43:23

Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
Efter en hastig titt i listorna och med Tintomaras lopp på näthinnan ser det ut att bli spik.
Reply
Posted: 2010-10-19 22:05:56

Became a member: 
Forum posts:

V 3, MEADOW ZOOT
Min "ide" kan sprinta undan!
Reply
Posted: 2010-10-20 19:20:14

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TINTOMARA HORNLINE

S 3, MEADOW ZOOT
hur kan Conrads Garland vara så pass streckad, ja har sett de senaste loppen, amatör häst! ja kommer inte ens strecka den på 4 hästar =) känns som Meadow eller Rainbow tar ledningen.. släpper till vem, eller kanske kan meadow chocka o hålla den ?
Reply
Posted: 2010-10-20 19:27:55
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TINTOMARA HORNLINE

S 3, MEADOW ZOOT
ja vet inte om ja har helt kol på en sak, häst 9 dvs Tintomara, startar den i rygg på 3an Meadow??
Reply
B_Good Posted: 2010-10-20 19:29:19 Answer to: "ja vet inte om ja har helt kol på en sak, häst 9 dvs Tintomara, "

V 1, CONRADS GARLAND

S 3, MEADOW ZOOT
Nä, bakom 1/2..
Reply
Posted: 2010-10-20 19:42:08
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TINTOMARA HORNLINE

S 3, MEADOW ZOOT
hur vet man vem som startar bakom vem?
Reply
B_Good Posted: 2010-10-20 19:49:49 Answer to: "hur vet man vem som startar bakom vem?"

V 1, CONRADS GARLAND

S 3, MEADOW ZOOT
Reply
Posted: 2010-10-20 20:00:30 Answer to: "Här kan du läsa lite.. [url=http://classic.atg.se/grunderna/tr"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TINTOMARA HORNLINE

S 3, MEADOW ZOOT
tack, men jag kan endel om trav o V75 redan, har lirat ett par år, är tror allt bara 25 =) men ja har aldrig fattar det helt ut med startspåren, och de e väl desenaste månaderna ja börjar brinna för Trav=)
Men tack så mkt, ska kolla igenom sidorna =) tror du Garland har nån chans mot Tintomara ?
Reply
B_Good Posted: 2010-10-20 20:05:29 Answer to: "tack, men jag kan endel om trav o V75 redan, har lirat ett par år, &a"

V 1, CONRADS GARLAND

S 3, MEADOW ZOOT
1-2-3-4-5-6-7-8
-9---10--11--12

Sådär kan man väl rita upp en autostart ungefär.
9 startar bakom 1 el 2, 10 bakom 3 el 4 osv..
Vid strykningar flyttas hästen ner ett spår men INTE från bakspår till framspår.

Jo jag tror nog att Garland kan vinna men allt hänger väl på om han kommer ut eller inte.
Reply
Posted: 2010-10-21 10:44:37
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 1, CONRADS GARLAND
Lutar åt att spika Garland för mig. Åke låter väldigt uppåt och kommer ladda i början. favorit distans också
Reply
Posted: 2010-10-21 12:15:57

Became a member: 
Forum posts:

V 8, VÄSTERBO WORLD
1 Conrads Garland- Comeback senast efter långt uppehåll. Kördes defesvit av Åke och det blev för långt fram till ledande Miss Sixty, CG avslutade på fina 11,2/ 400m. Av fem senaste segrarna har 4 varit över kort distans varav 2 stycken från ledning. Inte mycket tuffare emot nu än senast och hästen bör ha gått framåt med det loppet. Ska ha bra chans.

2 Simb Robitaille- Galopperade tidigt senast och tappade positioner på det. Attackerade fån sist utvändigt 1000 kvar och fick draghjälp i tredjespår. Höll bra till tredjeplatsen. Mycket tuffare emot den här gången. På de åtta senaste segrarna har 5 kommit från ledningen och fyra över kort distans. Kan öppna snabbt men mot tufft motstånd är det veksamt om de vill köra i ledning. Om många.

3 Meadow Zoot- Öppnade snabbt mot ledning med överoptimistisk kusk senast. Tvingades köra 09,6 första 500 och orkade inte hela vägen. Höll okej som sexa i mål. Vunnit ett lopp sedan 2008 och då hette tvåan i mål Highlight Brizard. Aldrig vunnit över kort distans och aldrig vunnit till ett odds högre än 6 ggr pengarna. Vinner inte här.

4 Blue Rocket- Avslutade bra långt ut banan till fjärdeplatsen senast. Mycket tuffare emot nu. Är ej så snabb ut och räcker inte till här.

5 Little Rainbow- Tog ledningen i början senast men tvingades släppa till nummer 3 i stentufft tempo och hade sedan ingen chans. 2/3 senaste segrarna tagna från ledning och ska köras där den här gången enligt tränaren. 1640 är ett plus. Bör inte glömmas bort vid gardering.

6 Staro Cold Carat- Fick ett hopplöst lopp senast och Jansson valde att köra ut henne med 700m kvar. Höll undan för Tintomara trots tufft lopp näst senast. Hade loppet varit 50 m längre då hade Tinomara hunnit ikapp då hon satt mycket långt bak in på upploppet, dessutom gick hon med skor då. Kommer inte till ledning nu. Svårt att se honom vinna det här.

7 Count Harry- Fick en något kämpig resa senast och rådde inte på Tintomara, Kari var jättenöjd med honom då. Svårt att säga vart han hamnar härifrån. Med rätt lopp kan han skrälla men det behövs mycket flyt på vägen.

8 Västerbo World- Tvåa senast efter en ruskig avslutning. Fick då stryk av en häst som tjänat 2,8 miljoner och som i starten efter var före Amour Ami och Face The Evil i mål. Brukar vara som bäst när det blir svalare ute. Vunnit en heöl del lopp bakifrån. Tufft spår nu men om han hittar ner i position och får rätt lopp är speeden grymm. Klart kuskförstärkt nu dessutom. Åker med på min lapp.

9 Tintomara Hornline- Kanoninsats senast, barfota då och går så igen. Visade att hon tål att göra jobbet själv. Oöm för positioner men bakspår och kort distans är ett frågetecken. Ska givetvis räknas ändå!

10 B.B.S Bigtrade- Hamnade helt fel på det senast och Larsson körde väl lite med huvudet under armen. Sämre ryggar i starten än Tintomara nu och får mycket svårt att vinna. Har inte gjort det på två år och att då vinna på V75 från bakspår över kort distans känns omöjligt.

11 Manos General- Får ofta tuffa lopp då han är något entaktad av sig och måste attackera tidigt i loppen. Har en grymm skalle och går oftast hela vägen. Vek ner sig alldelles för enkelt senast och stallet befarar sjukdom och strykning. Får mycket svårt att vinna.

12 Rano- Tillbaka senast efter vila och avslutade bra i skymundan bakom Tintomara. Bör ha gått framåt nu och gynnas av Bergsåkers långa upplopp.Trivs över distansen och är ett skrällbud trots bricka 12.

Min ranking: 1-9-8-12-5-2
Reply
Posted: 2010-10-21 12:18:21
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 8, VÄSTERBO WORLD
Kommer nog att blåsas på bra i början och klarar Conrads hålla upp täten kan loppet vara över. Dock tveksamt att han klarar det och tveksamt om Ulf Eriksson ger sig utan strid. Ser tre hästar som definitivt gynnas av hårt tempo, Tintomara som kan köras fram så fort tempot har sänkts, Rano som gynnas av det långa upploppet på Bergsåker och nu har lopp i kroppen efter vila samt min dunderskräll Västerbo World som avslutade rykande mot brq gäng senast i comebacken och bör vara ännu bättre nu.
Reply
Posted: 2010-10-21 12:26:41
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 8, VÄSTERBO WORLD
Och där ströks Manos General :P
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6