1
2
3
...
10
11
12
[ 13
]
14
15
16
17
|
phipe
|
Posted: 2012-05-14 08:40:24
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Jag vet inte vad jag ska säga men.... Självklart ska Norge få ha sitt "Elitlopp", men nästan varje år känns Elitloppet något svalare efter Oslo. Förväntningarna vi byggt upp på Timoko och Windsongs Geant känns nu spolerade. Om dessa hästar nu ska floppa är det roligare att de gör det i Elitloppet istället för fjorton dagar innan, men det är väl bara o gilla läget....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-14 09:33:49  Jag vet inte vad jag ska säga men.... Självklart ska Norge få ha sitt "Elitlopp", men nästan varje år känns Elitloppet något svalare efter Oslo. Förväntningarna vi byggt upp på Timoko och Windsongs Geant känns nu spolerade. Om dessa hästar nu ska floppa är det roligare att de gör det i Elitloppet istället för fjorton dagar innan, men det är väl bara o gilla läget....
Answer to: "Jag vet inte vad jag ska säga men.... Självklart ska Norge f&arin"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Är "precis" som V75 nu för tiden..de har snart smällt konceptet genom att ha för många V75 tävlingar..kommer att bli låg omsättning på den stora Söndagen tror ja.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-14 11:26:19 Edited(1): 2012-05-14 11:28:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Som ni varit inne på tidigare känns Elitloppet svalare efter igår, om Rapide Lebel skulle floppa i veckan igen känns det riktigt ihåligt i min bok.
Han är ju oslagbar om han fungerar.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-14 13:09:30  Som ni varit inne på tidigare känns Elitloppet svalare efter igår, om Rapide Lebel skulle floppa i veckan igen känns det riktigt ihåligt i min bok.
Han är ju oslagbar om han fungerar.
Answer to: "Som ni varit inne på tidigare känns Elitloppet svalare efter ig&"
|
|
Oslagbar är ingen..finns inte ! Arch tycker jag såg bra ut o den blir giftig, vinner säkert försöks heatet sitt o sedan får man se om de sitter i bena till finalen.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-14 13:22:32  Oslagbar är ingen..finns inte ! Arch tycker jag såg bra ut o den blir giftig, vinner säkert försöks heatet sitt o sedan får man se om de sitter i bena till finalen.. 
Answer to: "Oslagbar är ingen..finns inte ! Arch tycker jag såg bra ut o den"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okej om du ska vara petig kan jag omformulera, han är en klass bättre än övriga om han är som han ska.
Bättre så? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-14 14:36:26  Okej om du ska vara petig kan jag omformulera, han är en klass bättre än övriga om han är som han ska.
Bättre så? 
Answer to: "Okej om du ska vara petig kan jag omformulera, han är en klass bä"
|
|
Du är min favo !! 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-05-14 16:01:25  Okej om du ska vara petig kan jag omformulera, han är en klass bättre än övriga om han är som han ska.
Bättre så? 
Answer to: "Okej om du ska vara petig kan jag omformulera, han är en klass bä"
|
|
Kan inte du bara släppa brudarna ett tag och komma till Elitloppet istället? Då hade vi sluppit älta sjuka hästar och dåliga prestationer hit och dit, du skulle varit showen liksom 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-14 17:47:07  Jo Raja är betydligt mer pålitlig nu också vad det verkar, jämfört mot förut då han såg knölig o rumplig ut, men han besitter grymma fartresurser det vet jag, tycker ändå om man tittar till häst typer så är ju Sebbe mer en utpräglad sprinter, han har det där som man helst ska ha på den distansen, startsnabbhet, speed + styrka alltid bra att ha...kommer ihåg Utah Bulwark som knallade i tredjespår hela loppet och vann ändå, men sånt kostar mer än det smakar tror jag.
Nu när de fått Raja så här fin så skulle nog inte jag riskera sabba något genom köra två hårda 1600m heat samma dag med honom, hade nog hellre satsat på Prix De Americue.....efter det kan man se hur han tar såna lopp som jag tror han mer är anpassad för, kanske bara min hypotes.
DP var asgrym, vad månde bliva, han blir bara bättre o bättre......skitkul att vi får nya kanoner hela tiden, så Sverige står sig bra ute i Europa. 
Answer to: "Jo Raja är betydligt mer pålitlig nu också vad det verkar,"
|
Became a member:
Forum posts:
|
äsch, Går raja ut och vinner elitloppet så behöver han aldrig starta igen, fullbokad till aveln i hela sitt liv sedan
Ludde är av den mening att, klarar inte en häst av att starta och matchas i de hårdaste och bästa loppen så är det ingen elithäst. En elithäst ska klara av det och bli starkare efter tuffa lopp. Ulf har gott om pengar och är inte intresserad av skithästar, han vill ha en häst i de största loppen och därav tror jag faktiskt att Raja dyker upp i elitloppet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-14 22:48:32  Du är min favo !! 
Answer to: "Du är min favo !!;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha, det värmer! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-14 22:52:12  Kan inte du bara släppa brudarna ett tag och komma till Elitloppet istället? Då hade vi sluppit älta sjuka hästar och dåliga prestationer hit och dit, du skulle varit showen liksom 
Answer to: "Kan inte du bara släppa brudarna ett tag och komma till Elitloppet ist"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hahaha, tog ett tag innan jag greppade.
Ska försöka övertala pappa Allaire så kommer jag och sätter världsrekord. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-15 07:19:57  Hahaha, tog ett tag innan jag greppade.
Ska försöka övertala pappa Allaire så kommer jag och sätter världsrekord. 
Answer to: "Hahaha, tog ett tag innan jag greppade.
Ska försöka övert"
|
|
Toppen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-15 08:24:31  Toppen !! 
Answer to: "Toppen !!;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu vill jag att följande sex hästar bjuds in och tackar ja: Raja Mirchi, Roxane grif, the best madrik, Sebastian k, Royal dream samt någon av Alvena pele, wishing stone, orechietti beroende på lördagens lopp.
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-05-15 11:19:48  Nu vill jag att följande sex hästar bjuds in och tackar ja: Raja Mirchi, Roxane grif, the best madrik, Sebastian k, Royal dream samt någon av Alvena pele, wishing stone, orechietti beroende på lördagens lopp.
Answer to: "Nu vill jag att följande sex hästar bjuds in och tackar ja: Raja "
|
|
mm. ser bra ut, men Orecchietti måste kunna få plats. Stefan har säkert vässat han rejält och om Hultman är nöjd är det bara för Tore att bjuda in. Vore fint om överstående franska hästar vill vara med, men tyvärr verkar det på Tore som att det antagligen bara kommer en fransk till, troligen The Best Madrik.
Hoppas också att Alvena Pele och Brioni presterar på lördag, Alvena Pele tror jag är en blivande supersprinter och enligt Lövgren ska Brioni vara ännu bättre denna gång... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-15 13:03:05  mm. ser bra ut, men Orecchietti måste kunna få plats. Stefan har säkert vässat han rejält och om Hultman är nöjd är det bara för Tore att bjuda in. Vore fint om överstående franska hästar vill vara med, men tyvärr verkar det på Tore som att det antagligen bara kommer en fransk till, troligen The Best Madrik.
Hoppas också att Alvena Pele och Brioni presterar på lördag, Alvena Pele tror jag är en blivande supersprinter och enligt Lövgren ska Brioni vara ännu bättre denna gång... 
Answer to: "mm. ser bra ut, men Orecchietti måste kunna få plats. Stefan ha"
|
|
Loppet på Lördag kommer inte bli lätt för varken Alvena o Brioni..taskigt läge skulle man säga..minst sagt.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-15 14:28:44  mm. ser bra ut, men Orecchietti måste kunna få plats. Stefan har säkert vässat han rejält och om Hultman är nöjd är det bara för Tore att bjuda in. Vore fint om överstående franska hästar vill vara med, men tyvärr verkar det på Tore som att det antagligen bara kommer en fransk till, troligen The Best Madrik.
|
Became a member:
Forum posts:
|
The Best Madrik är inte intresserade längre, enligt Dubois är han inte i lika fin ordning som i vintras. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-15 15:08:14  mm. ser bra ut, men Orecchietti måste kunna få plats. Stefan har säkert vässat han rejält och om Hultman är nöjd är det bara för Tore att bjuda in. Vore fint om överstående franska hästar vill vara med, men tyvärr verkar det på Tore som att det antagligen bara kommer en fransk till, troligen The Best Madrik.
|
|
Smart att stå över med Oreccehietti men Hultis kanske bara blir inbjuden till Sweden Cup..o de tackar han väl nej till..travkompaniet gillar nog Söndagen bättre.. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-05-15 20:31:34  Loppet på Lördag kommer inte bli lätt för varken Alvena o Brioni..taskigt läge skulle man säga..minst sagt.. 
Answer to: "Loppet på Lördag kommer inte bli lätt för varken Alven"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Blir nog ganska lätt för Alvena Pele bara han håller sig i trav 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-16 07:07:50 Edited(1): 2012-05-16 07:09:15  Blir nog ganska lätt för Alvena Pele bara han håller sig i trav 
Answer to: "Blir nog ganska lätt för Alvena Pele bara han håller sig i "
|
|
Nja...blir en vid sväng om han går o vill till spets..bra väder 06 första 500-600 ute i spåren kan nog ge mjölksyra åt vem som helst..  Men sevärt blir de.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-16 15:34:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaha, då totalfloppade Rapide Lebel också. Hängde töm hela vägen och såg riktigt ofräsch ut.
Länk till er som vill se eländet:
http://www.youtube.com/watch?v=AcxH65t1f8c&feature=g-crec-u
Vinnaren Texas Charm var visserligen bra och gick 10.8/2.450m.
Nu dog iaf alla mina förväntningar på årets upplaga, å andra sidan för att vara lite positiv; nu kan det ju inte bli värre.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-16 15:47:45  Jaha, då totalfloppade Rapide Lebel också. Hängde töm hela vägen och såg riktigt ofräsch ut.
Länk till er som vill se eländet:
http://www.youtube.com/watch?v=AcxH65t1f8c&feature=g-crec-u
Vinnaren Texas Charm var visserligen bra och gick 10.8/2.450m.
Nu dog iaf alla mina förväntningar på årets upplaga, å andra sidan för att vara lite positiv; nu kan det ju inte bli värre.
Answer to: "Jaha, då totalfloppade Rapide Lebel också. Hängde töm"
|
|
Jaha..då blir de väl något "inhemskt" eller lasix-kamelen som vinner.. 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
...
10
11
12