[ 1
]
2
3
|
|
Posted: 2008-05-07 17:46:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag fattar inte att chockladkaka skriver till mina 3 kompisar här på travzonen om att man ska avla å köpa hans hästar, en av mina kompisar har han försökt lura 
jag tycker det här är förjävligt
det är det jag har fått höra av mina polare som e upprörda....
chockladkaka skärp till dig nu
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 17:57:04 Edited(1): 2008-05-19 23:04:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
precis chockladkaka du jag har minst 20 meddelande från dig när du chattar om att jag ska köpa dina jäkla hästar.
du sa att jag skulle lägga ett bud på din och du på min jag la ett bud la du ett NEJNEJNEJ och uttligare ett NEJ.
poliser hit å dit först måste du själv vara felfri först.
om det är nån som ska bli avstängd 1-2 veckor så e det CHOCKLADKAKA
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-07 17:58:15
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
haha, men dem får väl nästa skylla sig själva om dem gör sådana snabba beslut utan att läsa på om spelet?
Kakan blåser alla nybörjare på spelet, liten pengaberoende parasit som bölar när det går dåligt
Men det säger jag med all respekt kakan, haha
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-05-07 18:01:46
 haha, men dem får väl nästa skylla sig själva om dem gör sådana snabba beslut utan att läsa på om spelet?
Kakan blåser alla nybörjare på spelet, liten pengaberoende parasit som bölar när det går dåligt
Answer to: "haha, men dem får väl nästa skylla sig själva om dem gör sådana snabb"
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-07 18:07:04
|
|
om vi vänder på det? jag har också varit nybörjare en gång i tiden, jag försökte att inte göra några förhastade beslut som att använda aveln och att köpa hästar pga andra ville........
Hur visste jag då detta?
1: frågade folk hur det fungerade och efter tips
2: Läste forumet!
3: lärde mig efterhand jag skaffade mer erfarenhet.
måste vara svårt att undvika alla inlägg om hur usel aveln är!
Det kakan håller på med är i princip reklam, finns inget fel på det även om det är lite fjolligt och irriterande.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-07 18:12:42
|
|
De användare eriksson har stängt av har fuskat genom att skapa extra stall och köpa hästar för GROVT överpris av sitt riktiga stall.......Det är asså inte enligt reglerna att skapa mer än 1 stall!
Chokladkakan har inte brytit mot någon regel i spelet, det är fritt att skicka mejl/reklam för sina avelshingstar....Att det sedan är jobbigt eller irriterande kan jag förstå, särskilt när man åker på en "blåsning".......
Men största blåsningen i spelet har väl kakan själv åkt på när han köpte en medioker häst av mig för 6.6 miljoner....
känslan är väl att detta inte är era första stall i spelet? virre och pluppis....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 19:52:50 Edited(2): 2008-05-07 19:54:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det står inget i reglerna om att det är förbjudet att skicka massreklam för sina hästar, vare sig det gäller köp eller avel, så som Nijo säger...Ser man det så gör Kakan inget direkt felaktikgt.
Sedan kan jag tycka att det känns lite tveksamt och smått desperat , speciellt från kakan som har en okej ekonomi...
Hästbörsen finns som en del av forumet, och för mig är det där sådant ska skötas!
(men det är min lilla åsikt)
Att däremot , som ni påstår, skicka meddelande till användare där man försöker med byten i stil med " jag lägger bud på din om du lägger bud på min" och sedan backa ut själv är riktigt svagt.
Det känns som ett väldigt diskutabelt agerande !
Det ingår väl i nedanstående utdrag direkt citerat från reglerna:
 Det är endast tillåtet att ha ett stall per person. Brott mot detta resulterar i omedelbar avstängning. Vanliga vett och ettikett regler gäller på hela travzonen.
Har nu Chokladkakan gjord det ni hävdar så blir i varje fall jag besviken. Knappast vett och etikett
Gillar kakan , men ibland är han väl långt ut i gråzonen...men det här...det är inte ens i gråzonen i så fall. Vill nog höra Kakans respons först...
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-07 20:28:05
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Är väl inte så schysst heller att lägga ut vont starta han för 6:e gången på 7 dagar så han är borta i 7 veckor! Schysst mot nya ägaren...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 20:41:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Chokladkakan har inte brytit mot någon regel i spelet, det är fritt att skicka mejl/reklam för sina avelshingstar....Att det sedan är jobbigt eller irriterande kan jag förstå, särskilt när man åker på en "blåsning"....... stämmer precis nijo, jag tycker inte jag gör något fel och oftast blir det uppskattat och man får nya "kompisar" här genom travzonen pga dom mailen  . Sedan tvingar jag absolut ingen det är väl bara säga nej isåfall?..
Och Perra sitt lugn jag har inga fler stall har nöjt mig med ett  .
Grenka, Vont var 5 veckor skadad och endå la någon bud på honom ( vilket den visste om?)
Virre och pluppis till att börja med så bryr jag mig inte ett dugg då precis som nijo sa att detta är väl inte direkt era första stall?, har sett liknande namn.. te.x virre2 osv.. tror jag att det var..
Pluppis? om du inte kan stava till chokladkaka.. ja det säger väl sig självt..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 20:42:05  haha, men dem får väl nästa skylla sig själva om dem gör sådana snabba beslut utan att läsa på om spelet?
Answer to: "haha, men dem får väl nästa skylla sig själva om dem gör sådana snabb"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha ett skratt förlänger livet! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 20:51:59   Kakan blåser alla nybörjare på spelet, liten pengaberoende parasit som bölar när det går dåligt
haha ett skratt förlänger livet! 
Answer to: "Kakan blåser alla nybörjare på spelet, liten pengaberoende parasi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kakan vilken skit häst du köper för över två miljoner  har ju 10 i galopp ska du starta den på Täby elr?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-07 20:52:24 Edited(1): 2008-05-07 20:52:39   Chokladkakan har inte brytit mot någon regel i spelet, det är fritt att skicka mejl/reklam för sina avelshingstar....Att det sedan är jobbigt eller irriterande kan jag förstå, särskilt när man åker på en "blåsning"....... stämmer precis nijo, jag tycker inte jag gör något fel och oftast blir det uppskattat och man får nya "kompisar" här genom travzonen pga dom mailen  . Sedan tvingar jag absolut ingen det är väl bara säga nej isåfall?..
Och Perra sitt lugn jag har inga fler stall har nöjt mig med ett  .
Grenka, Vont var 5 veckor skadad och endå la någon bud på honom ( vilket den visste om?)
Virre och pluppis till att börja med så bryr jag mig inte ett dugg då precis som nijo sa att detta är väl inte direkt era första stall?, har sett liknande namn.. te.x virre2 osv.. tror jag att det var..
Pluppis? om du inte kan stava till chokladkaka.. ja det säger väl sig självt..
Answer to: "Chokladkakan har inte brytit mot någon regel i spelet, det är frit"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Men, bör man inte vara lite schysst och stryka hästen som redan är skadad? Eller rättare sagt borde den inte strykas automatiskt, finns det inga banveterinärer längre?
Annars har jag inget att tillägga, hoppas kunna blåsa kakan på lite slantar snart men verkar inte vara i köpartagen helt enkelt...  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 20:52:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
chokladkakans mejl är ju stämningshöjare! 
har aldrig kännt mig tvingad absolut inte. nog för att det blir en del mejl till slut men det är ju bara trevligt 
frivilligt att läsa och svara
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 21:13:38  chokladkakans mejl är ju stämningshöjare! 
har aldrig kännt mig tvingad absolut inte. nog för att det blir en del mejl till slut men det är ju bara trevligt 
frivilligt att läsa och svara
Answer to: "chokladkakans mejl är ju stämningshöjare! :D
har aldrig kännt mig tvin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha kul att du tycker så  .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 22:22:57 Edited(1): 2008-05-07 22:23:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Och Perra sitt lugn jag har inga fler stall har nöjt mig med ett
Det var inte den biten om flera stall jag syftade på Kakan...
Det var den andra delen.
 Vanliga vett och ettikett regler gäller på hela travzonen.
Kopierade bara hela texten för det stod i samma stycke som avstängningarna. Vad jag menade var att har du lovat att köpa/lägga bud på någons häst om den lägger bud på din, och sedan låtit den lägga bud, men där efter dragit dig ur själv är det inte juste...alltså knappast vanlig vett och etikett
Det lät dock lite konstigt, så det var därför jag ville höra din respons...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 08:51:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Precis det e exakt vad han har gjort med VIRRE
plåst han på en häst
jag tycker att kan man stänga av andra för fler stall så kan man stänga av kakan i 1-2 veckor......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 16:05:49   Och Perra sitt lugn jag har inga fler stall har nöjt mig med ett
Det var inte den biten om flera stall jag syftade på Kakan...
Det var den andra delen.
 Vanliga vett och ettikett regler gäller på hela travzonen.
Kopierade bara hela texten för det stod i samma stycke som avstängningarna. Vad jag menade var att har du lovat att köpa/lägga bud på någons häst om den lägger bud på din, och sedan låtit den lägga bud, men där efter dragit dig ur själv är det inte juste...alltså knappast vanlig vett och etikett
Det lät dock lite konstigt, så det var därför jag ville höra din respons...
Answer to: "Och Perra sitt lugn jag har inga fler stall har nöjt mig med ett [/"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Vad jag menade var att har du lovat att köpa/lägga bud på någons häst om den lägger bud på din, och sedan låtit den lägga bud
Nejnej, absolut inte!
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-05-08 17:29:37
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Det är förbjudet att posta direktreklam om att köpa hästar till andra användare.
Har till och med för mig att jag har sagt till en del användare om det innan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 18:09:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaa men eriksson stäng av chokladkaka då
han bryter ju mott reglerna gång på gång och du ser ju att han tycker det e kul..
bort med han ett tag 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 18:39:43  jaa men eriksson stäng av chokladkaka då
han bryter ju mott reglerna gång på gång och du ser ju att han tycker det e kul..
bort med han ett tag 
Answer to: "jaa men eriksson stäng av chokladkaka då
han bryter ju mott reglerna gÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha är du 8 år?.
Det märks verkligen att du har fler konton med dig för jag har aldrig hört talats om dig eller pratat med dig här på travzonen..mycket märkligt isåfall då du verkar vara rätt tjurig på mig?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|