Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Mitt stall [Stallpresentation]

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Yermac Posted: 2020-07-01 18:47:00 Edited(5): 2020-07-02 23:55:15
1126
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
Haka gärna på denna tråden och kör lite presentation av någon eller några av ditt stalls hästar. (Eller varför inte allihopa?) STORT TACK på förhand!

...

Fenrir Frank h12 (Mister Inutilis - Betrayal Beth)
Gamlemannen i stallet. Är inne på sista etappen. Hoppas att han kan kravla sig över 2 miljoner inkört - men det blir nog riktigt svårt. Kommer med största sannolikhet få löpa på hela etappen ut och därefter får han stå som avelshingst bland stallets pensionerade hästar.
Smeknamn: FF

Miss Nutmeg s11 (Nutmeg Cherry - Miss Cerasus)
Förmodligen stallets bästa häst. Ivf den som sprungit in mest pengar. Är inne på näst sista etappen och förhoppningen är att hon ska kunna få tävla på lite på v7. Sen är planen givetvis att hon ska få testas återigen i TZO.
Något utav en favorithäst i stallet - helt klart!
Smeknamn: Missy

Nessla Alcoholchick s9 (Bolt Action - La Scoumoune)
Habil löperska som förmodligen passerar miljonen inkört totalt denna etappen. Kommer få löpa på även om hon inte är någon direkt topphäst. Tänkt till aveln på sikt.
Smeknamn: Alco

Nessla Arise s9 (Stuterihäst)
Likt Alco en vardagshäst utan några direkta topphästegenskaper. Blir spännande att se hur hon på sikt kommer leverera i aveln då hon tränat väl hela karriären hittills.
Smeknamn: Risan

Nessla Arcade F h9 (Stuterihäst)
Spurt-12:a som givetvis inte är särskilt intresserad av att vinna lopp. Är eventuellt inne på sista etappen av karriären.
Smeknamn: NAF

Nessla Akakabuto h9 (Stuterihäst)
Siffermässigt stallets mest intressanta häst - men han har hittills inte levererat som förväntat. Kommer hur som helst ges en 12-årig karriär. Hoppas att det lossnar snart.
Smeknamn: Björnen eller Kakan

Hradecká s8 (Shooting Puma - Záøe)
Stallets enda förvärvade häst. En utav de bästa tjeckiska hästarna någonsin. Har troligtvis fortfarande mycket kvar att ge i loppen även om hon på sikt främst är tänkt till avelsverksamhet. Är för tillfället inne i en formsvacka.
Smeknamn: Deckan

Nessla Bam Bam Baby s8 (Stuterihäst)
Träningsvillig individ som hittills startat i blott 15 lopp. Lite av ett osäkert kort om man ska beskriva hennes potential. Har förhoppningsvis mycket pengar kvar att tjäna.
Smeknamn: N3B

Nessla C'est La Vie s7 (Stuterihäst)
Kvick men osäker liten donna. Går bara löp på kort distans. Inte övertygat mig hittills men jag tror hon kommer att bli bra när hon får lite mer rutin.
Smeknamn: Cella

Nessla Dogmatic v6 (Time To Attack - Carlos Amarone)
Föddes med de "fenomenala" siffrorna 0-0-1-0, -9. Har fått mycket träning sedan dess och börjar nu se hyfsad ut. Har bara gått ynka 6 lopp i karriären hittills. Aldrig varit utanför pallen!
Nästa start blir klass III på v7, men vi har inte riktigt bestämt oss för när det blir än. Kan eventuellt komma att säljas efter det.
Smeknamn: Doggy

Nessla Dig Bick h6 (Abbastanza Mai - Miss Nutmeg)
Sent utvecklad 6-åring som ännu inte gått så många lopp. Har bra med poäng för att testas på v7, så det är planen. Frågan är bara när. Förmodligen en utav stallets bättre hästar.
Smeknamn: -

Nessla Deutsche Frau s6 (Stuterihäst)
Ståtar med imponerande 7 segrar på 16 starter. Kanske är hon en blivande mångmiljonär? Nästa lopp blir i Belgien (BGP), sen efter det får vi se lite var hon står. Kul med ett tyskt inslag i stallet.
Smeknamn: Frugan

Nessla Duckface s6 (Stuterihäst)
Kort- och medeldistanslöperska. Vass från start. Är ovanlig som Nya Zeeländska och därför gillas hon. Var en besvikelse förra etappen men vi hoppas och tror att hon kan göra det bättre nu. Kommer nog främst siktas mot söndagslopp.

Nessla Evil I h5 (Time To Attack - Carlos Amarone)
Helbror med Doggy och stammen gillas givetvis. Kommer med stor sannolikhet ges en 12-årig karriär hos Stall Nessla. Har gått sparsamt med lopp hittills i karriären så han är orutinerad. Kommer nog få gå en hel del lopp denna etappen så att han bygger hårdhet inför andra halvan av sin tävlingskarriär.
Smeknamn: Den Onde

Nessla Fony Pony s4 (Time To Attack - Carlos Amarone)
Oprövad 4-åring som tränade på riktigt fint som 3-åring. Kommer eventuellt siktas mot Stoderbyt.
Smeknamn: Fony

Nessla Flyktsoda s4 (Abbastanza Mai - Miss Nutmeg)
Helsyskon med Dig Bick. Har inlett tävlingskarriären lite sådär. Ligger även efter sina kullsyskon lite när det kommer till de blå siffrorna. Ser väl inte ut att vara någon direkt skjutare, men vi ger inte upp på henne så lätt. Målet denna etappen blir att komma med i Stoderbyt, men det kan nog bli svårt.

Nessla Fiesta s4 (Speak To Me - Contessa)
Ännu ostartad 4-åring som tränar på riktigt fint. Kommer fortsätta gå några provlopp innan det blir dags för tävlingsdebut. Tyvärr är hon lite utav den virriga typen då hon har 9 i galopprisk.
Smeknamn: Fissan

Nessla Forever h4 (Faerie Impostor Baby - Siscuriouscerasus)
Välstammad grabb som inlett tävlingskarriären helt okej med två andraplatser på två loppet. Stora målet denna etappen är givetvis Derbykvalet. På sikt har han nog dock inte sin framtid hos stall Nessla utan kommer med stor sannolikhet säljas tids nog.

Nessla Geezer h3 (Time To Attack - Carlos Amarone)
Ostartad (givetvis) 3-åring som vi har ljumma förhoppningar på. Är nog inget för stallet på sikt... Men, men, vi får se.

Nessla Goodfella h3 (Faerie Impostor Baby - Siscuriouscerasus)
Hyfsat snabb spurtnolla. Men tränar inte speciellt bra. Och är osäker på travet. Kommer gå några provlopp innan det blir dags för tävlingsdebut.
Smeknamn: Goofa
Reply
lillsyrran Posted: 2020-07-01 20:09:24 Edited(1): 2020-07-01 20:09:46 Answer to: "Haka gärna på denna tråden och kör lite presentation av någon eller"

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
Springer förbi här och lovar att fixa det sen... väldigt mycket på jobbet just nu. Jobba och sova är det som gäller, typ. Kul tråd!
Reply
Poffpuff Posted: 2020-07-01 21:10:31
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Trevlig läsning! Kommer skriva om stallets äldre hästar till helgen. Hoppas att fler hänger på
Reply
Yermac Posted: 2020-07-02 13:46:49
1126
Nessla
Eskilstuna

Man behöver verkligen inte skriva om alla hästar i stallet. Hellre att man skriver om några stycken än inte alls.
Reply
Idaaarv_ Posted: 2020-07-02 13:54:41 Edited(2): 2020-07-02 14:01:50
21
I.A.Stable
Solvalla

Became a member: 2020-03-22
Forum posts: 21
Kan slänga in en presentation av mitt stall!

Lancelin hingst, 6 år, Nuncio - Minette Du Silas
Svårkörd fransos som är väldigt ojämn i starterna. Allt beror på vilket humör han är på för dagen. Kapabel travare med alldeles för mycket nerver egentligen. Av någon anledning står han mig väldigt nära då han tog stallets första seger någonsin. Han får tugga på denna säsong så får jag se sen om han får gå i pension.
Kallas Lalle till vardags.

Walking Scout hingst, 4 år, Dupire - Miljonärskan
Skotte, som han kallas, tränar som en demon men vill aldrig riktigt i lopp. Provar nya olika strategier hela tiden men känns som han inte riktigt vill vara med. Han ska få gå och skrota nu någon månad och sen gå något provlopp så får vi se sen.

Light Piece valack, 4 år, stuterihäst
Nollspurtare.
Kakan kom till mig som tanig ettåring som jag då tyckte att jag hade kastat pengarna i sjön på. Han visade inget vilja alls öht i början. Jag lät kastrera och efter det kändes han mycket stabilare och gladare. När han i sitt första lopp, provlopp, galopperade på upploppet när han var påväg mot seger så förstod jag att han var något extra. Efter de tog han 2 raka segrare och en 3e plats. Ett bakslag med en 8e plats efter det, vi fick punktering på lastbilen påväg till banan och förberedelserna blev inte det bästa. Sista starten innan ny etapp vann han igen och han ligger mig riktigt varmt om hjärtat. Otrolig fighter, liten och tanig fortfarande men har ett steg större än de flesta normalstora. Min älskade lilla Kaka

2 egenuppfödda som jag försökte sälja men utan resultat. Provar och ser vad de ger.

Eat It Up hingst, 3 år, Carlos Winner - Eaten
Ärtan är en nollspurtare. Stor och ståtlig. Tyvärr har har han noll koll på sina ben och känns allmänt valpig. Tränar på bra ändå och när han väl hittar traven så finns de otroligt mycket kapacitet. Ska provas lite försiktigt nu och se om han växer på sig i sin uppgift.

Nowandforever sto, 3 år, Nuncio - Amazing Sparkle
Nora är ett otroligt snällt sto som vem som helst både kan sköta, rida och köra. Gör allt man ber om i princip. Tränar på bra och går ofta i lag med Kakan. Har inte riktigt visat någon större vilja, men får se hur hon är i loppen helt enkelt.
Reply
Briljant Posted: 2020-07-02 18:12:38
406
Brilliant
Drammen

Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 124
Riktigt kul läsning återkommer med mina hästar. Hektisk tid på jobb men snart mycket snart semester
Reply
Yermac Posted: 2020-07-02 18:16:50
1126
Nessla
Eskilstuna

Tack! Trevligt med semester! Jag har min korta tvåveckorssemester nu kommande två veckor.
Reply
Briljant Posted: 2020-07-02 22:33:14 Answer to: "Tack! Trevligt med semester! Jag har min korta tvåveckorssemester nu komma"
406
Brilliant
Drammen

Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 124
Kort? Det är lång härlig semester det här får man nöja sig med en vecka Men å andra sidan så tar man många långa fika raster på vintern
Reply
simon_81 Posted: 2020-07-03 00:06:11
1262
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
Kul läsning, och trevlig semester Yermac och Briljant (när den drar igång)! Själv har jag ingen semester fr.o.m. måndag, och kommer gräva ner mig i rejält med jobb under juli. På grund av det har jag laddat stallet med hela 7 st treåringar. Av dessa ser några ut att behöva bygga på muskulaturen lite till, andra ser ganska redo att gå ut och jaga segrar. Får försöka återkomma efter etappen för att summera deras insatser i denna tråd!

Här är tre lite äldre hästar jag hoppas en del att de kommer glädja stallet under E3 2020, även om stallchefens tips inte alltid slår in:

Chocolate Fontain h5 -
Bör på sikt kunna bli en Gulddivisionshäst, men kommer att ta sig an Klass I härnäst. Ska även försöka med den tuffa uppgiften att försvara stallets Golden Five-titel. På minuskontot finns några galopper senaste loppen, och vi har som försiktighetsåtgärd satt hästen i säkerhetsträning vilket vi annars sällan gör.

Lit Supplémentaire v10 -
Gjorde ingen succé senaste etappen, men blåa värden sitter där de ska och ser alltjämt bra ut i träning. Har lite feeling att detta blir den mest vinstrika etappen hittills för honom.

Electric Lily s6 -
Järnmärr som bidrar mycket till stallets framgång - litegrann i skymundan. Tror att hon kommer fortsätta springa in en del stålar den närmaste framtiden.
Reply
Post removed Posted: 2020-07-03 00:09:19
Post removed Posted: 2020-07-03 00:15:14
ConnySus Posted: 2020-07-03 00:26:58
671
Stall Cross Country
Jägersro

Became a member: 2016-05-08
Forum posts: 132
Börjar med två pensionerade kusar som betyder mycket för oss.

Helene Fischer C.C. – S 17 (stuterihäst)
Stallets gullegris som är döpt efter en tysk artist (nördigt, jag vet). Gjorde inget direkt väsen av sig på tävlingsbanan med 900.000 på kontot. Är dock stolt mamma till bland annat ”Lots Of Potential C.C.” (såld efter 2 starter) som blev 4:a i TZO-finalen senast. Och vår egen ”Morgentau C.C.” (”morgondagg” på tyska) som vann Deutschland Gran Prix. Nu njuter hon av pensionärslivet hemma på gården och går och lyser som en drottning i hagen.

Sensationeel – H14 (Stofgoud Vrouw – Mariner Two)
Köptes som 6-åring för 1,1 mil. Vann 2 WTC och tog några 2:a-platser i WTC. Sprang in 2,2 mil. Men det är framförallt som avelshingst han har börjat generera pengar till stallet genom ovan nämnda Lots Of Potential C.C. men framförallt Carlos Champion. 21 av hans 43 avkommor tävlar fortfarande.

Eile Mit Weile C.C. – S11 (Helene Fischer C.C. – Sensationeel)
Namnet betyder ”skynda långsamt” på tyska. Är trots detta ganska snabb. Har inga större meriter eller avkommor att skryta om, men tjänar in till stallplatsen och maten i alla fall. Tror hon längtar lite till pension så hon kan gå i hagen och mysa med morsan.

Byns Enda Blondin C.C. – S10 (Coyote Ugly – Sensationeel)
5:a i Hambot och vann en Klass 3-final, sedan blev det soppa i resten av de fina 3 och 4-åringsloppen. Har ändå varit nyttig och har passerat 1,1 mil. och gnetar på i det tysta.

Tharx Hamilton – H10 (Ghostly Dream – Pinstripe´s Bagheera)
Köptes som 5-åring till priset av en natt för två personer på Stadshotellet i Säffle (cirka). Visade inget speciellt i början men vann 2 stycken Deltalopp i etappbytet som 7-8 åring. Därefter har startpoängen förvaltats väl och han har tävlat i WTC och V75 kontinuerligt hela tiden med hyfsad framgång, bland annat en vinst i WTC. 1,4 mil insprunget och denna etappen kommer han att börja med final i silverdivisionen på lördag. Mycket travsäker, har ej galopperat på 28 senaste starterna (JINX???).

Herr Ober C.C. – V9 (Fehlerfrei C.C. – Sensationeel)
Ingen gillar denna hästen. Skapar bara dålig stämning i stallet och är alltid aktuell för pensionering inför varje ny etapp. Provade med kastrering men det hjälpte inte heller. Tror han är något. Lyckades på nåt sätt återigen klamra sig fast genom några framskjutna placeringar i loppen innan senaste utrensningen.

Sweet But Psycho – S8 (Young Gazelle – Coelian Larockma)
Håller koll på Herr Ober C.C. Uträttar inte mycket på banan.

Gianni – H8 (Giggling Needle – Quick Legend)
Inköpt för knappt 4 tusenlappar som 6-åring. Har verkligen blommat ut och har på sina 11 starter hos oss sprungit in nästan 400.000 med vinst i Italy Open som kronan på verket. Kommer inleda denna etappen med final i Bronsdivisionen på lördag. En 0-spurtare vi hoppas ska kunna vara med i lite större sammanhang framöver. Gnäggar bara på Italienska så ingen förstår honom riktigt. Håller sig mest för sig själv.

Vårt Slovenska 6-åriga sto och de två 7-åringarna känns ganska anonyma och deras prispengar går mest till kaffe och frimärken.

Gåsmamman C.C. – S5 (Troubling Gossip – Sensationeel)
Begriper oss inte på henne riktigt. Tränar bra men får inte till det på banan. Har ändå mer än 50% topp-3 placeringar men i enklare lopp. Lyckas ej när prissumman går över 50.000.

Der Besserwisser C.C. – H5 (Helene Fischer C.C. – Old Judge)
Väldigt strulig herre, galopperar i 35% av sina starter. Ångest varje gång vi startar honom.

Melissa C.C. – S5 (Miss Texas C.C. – Sensationeel)
Tog sin hittills enda vinst i karriärens första lopp, därefter ingen vinst. Blev dock 3:a i Deutschland GP och 2:a i Orsi Grande som 3-åring. Final i Not a noob som 4-åring. Kan mycket när det stämmer. Stallet har svårt att bestämma sig för hur planen ser ut för de närmaste starterna.

Geneviéve – S5 (Miss Hobo Lady – Competitive Knigh)
Inköpt som föl för en spänn. Fransk diva som föredrar sniglar och champagne i hinkarna. Inledde denna etappen med vinst och 40 papp. Vi får väl ge henne ett seriöst försök att få till en bra etapp.

Morgentau C.C. – S4 (Helene Fischer C.C. – Sensationeel)
Trodde vi hade en världsstjärna efter vinsterna i Breeders cup-försöket och Deutschland Gran Prix, och 530.000 på kontot efter karriärens 3 första starter. Men sedan stannade det av lite. Okej, hon tog pengar även i Hambletonian, Orsi Grande, Breeders cup-finalen och Oaks, men har ändå tappat många placeringar i ranken. Det finns ändå (troligtvis) startpoäng till Derbykval och Not a noob-kval, men vi hoppas hon kan höja sig och komma tillbaka på nåt sätt.

Det finns 5 stycken 3-åringar där två av dem har lopp på söndag. Alltid svårt att veta var dessa står innan starterna.
Reply
Soberano Posted: 2020-07-03 00:46:46 Edited(3): 2020-07-03 16:09:51

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Stallet hade legat på is under en lång tid med endast par tafatta försök att komma igång med lite uppfödning av och till men så inför förra etappen så plingade det plötsligt till i telefonen, en av våra gamla hästägare meddelade kort att han lyckats omvandla sin konkursfärdiga Vodkafabrik till en av europas ledande aktörer inom den numera lukrativa branschen handsprit och att han hade pengar som behövde rulla helt enkelt och bad mig fylla stallet, pengarna var inget problem. Sagt och gjort, vi började föda upp igen och letade med ljus och lykta på transfern för att få in en lagom blandning fina hästar. Målet var att köra in 3 miljoner och vinna ett klassiskt unghästlopp. 3 miljoner klarades med nöd och näppe och 2 finaler startade vi i men dessvärre räckte det inte riktigt hela vägen men det känns ändå som att vi är på rätt väg. Denna etappen ska vi iaf inte missa Not a noob cup som vi gjorde sist.

Nedan lite kommentarer om de hästar som ska försvara Hotings färger under etappen.

FUTURE ANNA- Köptes in direkt för att ha en häst att starta på med och vann direkt i debutenför oss ett WTC lopp. Tyvärr tappade hon formen helt men kom senare igen och plockar pengar för det mesta. Vinner sällan och matchas tufft men så länge hon kommer med ide halvstora loppen så kör vi på. Startar härnäst i guldfinalen.

SHAKER- Denna hittade vi på en bakgård där han tränats av familjens barn och hade som nioåring bara startat i ETT riktigt lopp. Det handlar om en högkapabel häst som vi hoppas ska kunna klättra en bra bit i klasserna. I sin första start hos oss knep han en mersmakande andrplats knappt slagen av en miljonär och redan då kände vi att det var häst för större lopp. Han har inlett etappen på bästa sätt med stabil seger direkt i comebacken. Siktas mot klass 3 härnäst och är han så bra som vi tror startar han i brons innan etappen är över.

RYANS LAW- Köptes in för stora pengar och givetvis är kraven höga. Tyvärr matchade vi lite för tufft men de senaste starterna har han visat lite av sitt kunnande. Vann ett försök i Silver i slutetav etappen och går ut ifinalen på lördag. Är åldern till trots ganska orutinrad och vi tror att det ska finnas en del utveckling kvar i honom. Inför senaste starten hade han varit ifrån för en lättare skada och vi tror att han ska vara rejält förbättrad på lördag.

EDGY ADDICTION- Köpte vi framförallt för visad segervilja och sin fysik till trots fortsätter hon överraska varje gång. Vann ett försök i Brons i sin senaste start trots att hon stod tufft inne och fortsätter hon tävla som hon gjort hittills kommer hon snart vara uppe i stoeliten.

AILEMA AMESTE- Tränar betydligt bättre än hon tävlar men vi hoppas att det lossnar. Kapaciteten är skyhög och trillar poletten bara ner är hon en häst som ska starta på lördagarna.

PAMELA ANDERSON- Ser ut att bli ett våra sämre köp någonsin. Tränar uselt och tävlar därefter. Kommer få nån chans till innan hon säljs vidare eller släpps ut i stohagen tillsammans med de andra avelsstona och surmärrarna.

SMOOTHER THAN EVER- Får anses vara ett fynd då han bara kostade 121000 men var den av våra som lyckades kvala in till kriteriet. Fastnade där med krafter kvar och tränar riktigt fint för dagen och vi hoppas kunna ha honom i form när det nalkas derbykval. Har faktiskt börjat träna bättre nu som fyraåring och han blir spännande att följa framöver.

BLACK MUSCLE- Den i stallet vi trott mest på hela tiden men han blandar och ger i starterna. Hittade formen lagom till kriteriekvalet men tyvärr galopperade han bort segern när kusken drog tussarna när luckan kom. Det fanns gott om krafter kvar och han visade trots allt att han hör hemma i dom loppen. Målet är Derbyt och allt fram till dess går ut på att samla nog med poäng. Han är uppfödd hemma på gården med stallets avelsgigant GREAT HORSETAIL som Pappa. Great som är den enskilda häst som betytt allra mest för stallet när det kommer till ekonomin. Med sina stora framgångar inom aveln rullar det fortfarande in avelspremier i stort sett dagligen och vi har honom att tacka för mycket även omhans tävlingskarriär inte riktigt blev vad vi hoppades på.

BREAKING BREEZE- Är inte så tokig och har hittills visat fin inställning med 3 segrar på 9 starter och avslutade treårsetappen med en fin tredjeplats i Oaks. Tränar fortsatt fint och kan nog tjäna en del pengar även framöver.

ANOTHER WINTER- Hittade vi billigt på börsen och hon är jämnheten själv. Har fin grundkapacitet och kommer räcka fint mot de jämnåriga. Siktas i första hand mot Not a noob cup.

Treåringarna är inte mycket att kommentera än men överlag ser kullen ganska svag ut och vi kommerförsöka hitta något ytterligare på transfern att förstärka stallet med.

Målet inför denna etappen är att slå föregående etapps siffror och att plocka hem någon buckla i årgångsloppen.

Lycka till alla!
Reply
simon_81 Posted: 2020-07-03 00:58:11
1262
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
Fin läsning ConnySus och Soberano.

Väldigt coolt att Shaker går direkt från bakgården till att vinna lopp bl.a. från bricka 12 . Snart har vi kanske spelets egen Food money.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2020-07-03 01:09:20
1200
Stall The Man
Bergsåker

Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 556
Light Lattus Cherry - Kommer starta på i det som går denna etapp, har inga speciella mål med han förutom att det skulle kännas kyligt om han kom upp i 150 starter.
En häst jag gillar och gör mig väldigt sällan besviken brukar alltid få med sig något i sina starter.

Giv Akt - Utfyllnadshäst som köptes för att vara med i förra etappens TZO, ligger verkligen i riskzonen för att försvinna om plats skulle behövas. Kör väl in ett par hundra tusen men annars inget märkvärdigt.

John Bobbit Opal - Ytterligare en häst som känns som utfyllnad i stallet, drar in lite pengar då och då men rankar ej han som en av mina bättre, samma här kan köra in några hundra tusen i billigare lopp men annars inget att hänga i granen precis.

Bessman - Tror han kan blomma ut lite denna etapp och få lite mer pengar på sig, absolut inte någon häst för Grand League men väl i TZO och V7 kan han nog både kunna vara med och få med sig en slant.

Singing Closet - Egenuppfödd häst av Big Bigarrå Cherry och är nästan lite chockad själv att jag haft kvar henne i stallet så länge som jag haft (brukar kunna tappa tålomdet) Fina poäng just nu och först o främst ska vi ut i Grand Prix Bon Bon och försöka få med oss en slant, kul så länge det varar att kunna vara med i större lopp men ser hon ej som någon stjärna speciellt inte om man kollar hennes siffror så är det inget som sticker ut.

Branko Bill Cherry - Ett av de dyraste köpen jag gjort på zonen om inte det dyraste 6,5 mille och han har verkligen inte levt upp till förväntningarna när man betalar en sådan summa, fick det o stämma en del i slutet av förra etappen och kan han rulla vidare på det kan det bli en rolig etapp med BBC för stallets del.

Yolo Luke - Ett fynd helt klart, köptes för 500k, tränar väldigt bra för sin ålder och fina siffror. Kan säkerligen köra in en hel del om han bara får det att stämma.

Ramos The Man - Egen avlad med Singing Closet och Light Lattus Cherry, Vann breeders och fick lite pengar på sig men efter det fått det svårt att växa in och bli den stjärna man hoppades på då. Kör in lite slantar då och då och har svårt o se att hon ska utvecklas så mkt som krävs för att stå sig mot de absolut bästa.

Heavy Architecture - En häst jag är väldigt förtjust i och är väldigt nöjd med mig själv att jag gav den träning under en period för att bygga upp sig inför Elite Race och lyckades som 6åring för mig rätt ungt ta en 4:e platsen i finalen där.
Först nu blir de Silver final för och förhoppningsvis kommer han även med i Fight For The Stars därefter får vi se vad som sker men att han kan utmana i toppen känns rimligt och något jag har förhoppningar på, sen om de blir full utveckling denna etapp eller om det tar till nästa eller näst nästa de får tiden bara utvisa.

Paty - En häst jag tror kan utvecklas till något bra, redan visat att han har något i sig även om han inte alls fick till det när han mötte de bästa i Grande Elegante, 0:an på tung gör det dock svårt att utvecklas helt och hållet och att kunna utmana i alla lopp, men bortsett det så ska han nog vara en av de bättre hästarna i stallet framöver.

Frosty Gossip - Spenderade vi lite slantar på och nu i efterhand kan jag väl nästan ångra köpet, ingen häst jag känner jag har någon speciell relation till, får starta på i, blir nog ej så långvarig i stallet om jag känner mig rätt då behöver hon verkligen ta några kliv till.

Tacaly Cherry - Bronsfinal först och sen blir det väl tillbaka till söndags/vardagslopp. Inget extra precis.

Leeling Klaern Ameste - Behöver bygga upp sig men i denna åldern tar de sin tid när man ej tränar särskilt bra. Får ta etappen som den kommer men blir nog en del träning och förhoppningsvis skrapar hon ihop poäng för att kunna starta i TZO i varje fall.

Hasek The Man - Gillar verkligen Hasek vet ej varför men är något med hon som får det svårt för mig att ta bort henne från stallet även om hon är långt ifrån något speciellt. G5 blir målet denna etapp.

Stamkos The Man - Testade nytt koncept och körde extremt mycket träning på han förra etappen och startade mestadels i Exclusive loppen för att få på sig lite poäng. Siktas mot derbyt och går vi ej till final där blir det NANC men det blir i varje fall betydligt fler starter denna etapp än i förra, och vi hoppas det ska slå väl ut trotts bristen på rutin.

Lasch The Man - Samma som med Stamkos med träningen förra etappen men fattas fortfarande lite. Startar på söndag sen går planerna på att kastrera han för att sedan träna och preparera inför derby kvalet och NANC vid ej avancemang från derbyt.

Cantona The Man - Egen avlad från stallet med Piniata De Lou och Criminal Dumbo, ett riktigt träningsmonster som tränar bäst i hela stallet och som jag valde att behålla trotts 1:an på spurt. Hade turen med oss och kom med i Alfa plus med bra kusk så kan bli intressant det här även om 0:an på tung aldrig är något jättebra att ha med sig.

Modrić The Man - Köptes för närmare 2 miljoner och inför får jag väl säga hon är värd pengarna bra grund siffror att starta en etapp med dock ingen supertränare även om det är helt okej, men kommer behöva en del träning för att ej tappa för mkt till kommande etapper mot sin jämnåriga på zonen. Även här hade vi väl tur eller otur eller hur man ska se det, kom med i alfa men med bedrövlig kusk så vi får se hur det blir, ingen start man kan lägga så mkt vikt vid.

C.Ronaldo The Man - Väldigt nöjda med detta köp även om de finns de på zonen som är helt emot att man köpte den, men inget jag lägger större vikt vid. Kommer ge han några starter för att kunna få upp lite poäng och kanske kunna vara med i något större lopp men ser jag att han ej lyckas i början då blir det nog mestadels fokus på träning denna etapp för att kunna starta i framtida etapper med en bra grund.
Reply
Soberano Posted: 2020-07-03 11:18:56 Answer to: "Fin läsning ConnySus och Soberano. Väldigt coolt att Shaker går direk"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Ja vi hoppas att Shaker kan vara en liten Food money.
Reply
Yermac Posted: 2020-07-03 15:38:02
1126
Nessla
Eskilstuna

Grymt kul med er som har skrivit - tack!
Hoppas att fler hakar på under helgen!
Reply
lillsyrran Posted: 2020-07-03 22:50:18 Edited(3): 2020-07-04 21:44:09

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
Här kommer en presentation av Stall Inkas hästar:
Stallet hade förra etappen den förmodligen bästa kullen föl någonsin, vilket ska bli kul att följa nu när de fått mogna lite. Som vanligt avlar vi med eget material.

Pink Sapphire s13 E: Nuncio U: Scarlet Star
Köptes på ren magkänsla för 9 kr från Stall Kampanj. Då var hon 12 år gammal och helt ostartad. Vi tänkte att hon får väl starta ett lopp så ser vi vad hon kan. Det blev starten på en kort men intensiv karriär där hon på 11 starter sprang in 313 750 kr med fina 4-1-3 i placeringar. Vi blev milt sagt glatt överraskade! Nu väntar vi på att hennes första avkomma ska bli klar för kval och sedan blir det nog ryssloppet innan en riktig pension siktas.

Rockymeetsrambo h10 E: Melwood U: Starchild
En av våra blekaste hästar och en sådan som av någon anledning bara hängt kvar i stallet. Borde säljas som ridhäst eller om någon tror på ett miljöombyte. Kortfattad känsla: Blah.

Loretta s9 E: Rocking Bullet U: Wimpy Moon
hade en formtopp etapp 3 och 4 förra året men sedan har hon somnat. Stallchefen har dock bestämt sagt ifrån att hon ska sparas för avel. I skrivande stund är det oklart varför. 696 100 kr har hon tjänat.

Good Looking Dribbler h6 E: Bohrio Vox U: Funky Breeze
Också en medioker häst som säkert fått avsluta sin karriär i ett mindre vekhjärtat stall. Är en avkomma till Funky Breeze som vi tidigare har ägt vilket är lite roligt.

Nessla Erratic v5 E: Rowshambow U: Raging sky
Stallets enda valack köptes från Yermac för inte så längesedan. En av stallets dyrare investeringar men vi tror att han kan leverera fullt tillräckligt för oss i framtiden. En stark och fin kille med fina 2-3-5 på sina 15 starter. För oss är löphuvud väldigt viktigt och det verkar han ha.

Inkas Undertaker h5 E: Rugged Rocker U: Fashion Victim
Började karriären fint och det såg lovande ut ett tag. Nu verkar han dock ha tappat sugen så vi får väl se vad det blir av honom. Vi är lite besvikna för han kändes väldigt fin i början. Något är det som stör honom. Snäll häst trots sitt namn som är inspirerat från wrestlingvärlden precis som hans kullsyskon.

Inkas Texas Tornado h5 E: XLNT C.C U: Chanteur
En av stallets ojämnare hästar om man ser till placeringar. Har dock fina 2-5-1 på 15 starter och 261 300 insprunget.

Inkas Bam Bam Bigelow h5 E: Screaming Blizzard U: Inkas Calusa
Har bara startat 14 starter men gjort det helt ok.

You are History h5 E: Larsa U: Troubling Nova
Ännu en av stallets billiga inköp, hela 2 kr fick vi betala i början av etapp 1 2020. Sköter sig fint och har en seger i Not a noob Qualifier att stoltsera med.

Mind the step s5 E: Rhytm Identification U: Giggling Galaxy
Köptes i början av etapp 1 2020 från giron. Då var hon ostartad och sedan dess har hon tjänat 102 200 på 10 starter. Har visat fin löpvilja och får nästan alltid med sig pengar.

Treåringarna är alltid svåra att sia om men alla tränar på fint för sin nivå. Vi hoppas såklart att Pink Sapphires avkomma ska ha ärvt sin mors fina löphuvud men det återstår att se. Slutligen vill vi tacka för initiativet med tråden, en sådan här sammanställning ger lite mer objektiv syn på hästarna och man undrar varför man har sparat på vissa.
Reply
Poffpuff Posted: 2020-07-05 15:47:00
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Här kommer några rader om våra äldre starthästar:

Jago H12 (e. Nuncio – u. Canzioni Stonate)
Den enda hästen i stallet som vi inte har fött upp själva. Var sugen på att ropa in en välstammad hingst för att använda i aveln, och sopade hem Jago för 10 meloner. Visade tidigt att han inte skulle bli någon stjärna på tävlingsbanen, utan har "bara" kutat in drygt 2,6 meloner hittills, varför några kanske anser att vi gjort ett dåligt köp. Om man lägger till 3,8 meloner i avelspremier och avkommornas sammanlagt nästan 19 meloner intjänat så blir det dock ganska fin återbäring.

Florens Hof S10 (e. Jago – u. Cointreau Hof)
Stallets klarast lysande stjärna som inledde karriären med att sopa hem Deutschland Grand Prix, Hambletonian Open Trot och Orsi Grande. Lyckades dock tyvärr varken kvala in till Kriteriet eller Derbyt. Nu hoppas vi att de sista tre etapperna går så långsamt som möjligt för att få njuta maximalt av tävlingskarriärens epilog. Var i TZO-final förra etappen och vill dit igen. Som många andra gamla märrar surnar hon dock till med ojämna mellanrum.

Fellini Hof H10 (e. Jago – u. Dietrich Hof)
Har alltid legat steget efter syrran, men har gnetat ihop bra med pengar ändå. Kanske borde få chansen i aveln med tanke på att det är för sent att kastrera. Under alla omständigheter en snäll och sympatisk häst som är lätt att tycka om.

Hohenzollern Hof H8 (e. Jago – u. Cointreau Hof)
Trevliga unghästmeriter genom andraplatser i Hambot och Breeders samt en tredjeplats i DGP. Vinnargnistan kanske inte riktigt finns där, men rätt vad det är så blåser han till hela klabbet. Ständig smygare.

Kyoto Hof S5 (e. Curaçao Hof – u. Lagerlöf Hof)
Skulle egentligen pensioneras, men eftersom hon lyckades snubbla in i derbyfinalen får hon som tack för det fortsätta en etapp till. Kanske passar bra i Golden Five.

Våra unghästar består av en jämn smet av än så länge profillösa djur.
Reply
Claxos Posted: 2020-07-05 19:36:54 Answer to: "Haka gärna på denna tråden och kör lite presentation av någon eller"
1966
Stall Fight.C.A
Mantorp

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 14
Här är mitt stall,ganska blekt för dagen,men hoppas på uppryckning

Quouky Williams v,12
Har ju gjort det riktigt bra och kommer garanterat hävda sig väl även denna sista säsongen.

Coffman v,12
Forna derbyvinnaren som väl är stallets stjärna,svagheten är 0 på tungt,kommer tjäna fina pengar in i det sista.

Jennifer Opal s,11
Nyttig och bra häst,tror på en bra säsong.

Skurken v,10
En häst som började väldigt svagt,men har utvecklats riktigt fint och har bra skalle.

Focused Puma v,10
Gör det bra utan att vara någon stjärna.

Wondering Ruby s,9
Formstarkast i stallet och radar upp segrar nu,kan bli en spännande säsong.

Muscular Star v,9
Är ganska bra men kämpar inte helhjärtat.

Street Hippie h,8
Trodde jag en hel del på men inte alls levt upp till förväntningarna,får inte många chanser till.

Unieke Vuistvechter h,7
Hade en lång formsvacka men börjar hitta sitt rätta jag nu.

Beniamino v,7
Ännu en som svikit,borde kunna bättre.

Caldwell v,5
Den här tror jag kan bli bra framöver,oftast i tätstriden.

Outspoken Pain h,4
Verkar ganska lovande.

Quick Body h,4
Tränar bra,tävlar sämre än så länge

Close Crusher h,4
Har jag vissa förhoppningar på,inget träningslejon dock.

Sly Hyena h,4
Har mycket att bevisa

Shark Attack v,4
Börjar komma igång bra nu

Snowy Moment h,3
Galopp i debuten,tränar bra annars

Chantell s,3
Blir nog inte kvar länge i stallet

Hard Ship h,3
Svårbedömd,debuterar inom kort

Screaming Printer h,1
Tillfällig gäst i stallet