[ 1
]
2
|
Yermac
|
Posted: 2016-08-18 13:12:35
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Har aldrig hävdat att någon fuskat tidigare vad jag kan minnas...
Men här kommer en som jag är 100% säker på att denne har multipla stall:
Stall Joes - Joejoe
Lirar också med stallen:
Stall Fear - Travkusken
Och
Kungens Stall - Travets kung
ALLA SOM LÄSER DETTA: VÄNLIGEN RAPPORTERA FUSKET!
Gäller hästarna/hästköpen: Calming Pressure, Purple Nugget, So Gut
Tack på förhand!
|
|
Reply
|
|
Joejoe
|
Posted: 2016-08-18 13:18:55
|
Became a member: 2016-07-24
Forum posts: 5
|
Jag anmäler mig själv!
Skämt åsido. De är absolut inte mina stall.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-08-18 13:21:03  Jag anmäler mig själv!
Skämt åsido. De är absolut inte mina stall.
Answer to: "Jag anmäler mig själv! :D
Skämt åsido. De är "
|
|
Tomte!
Så uppenbart!
|
|
Reply
|
|
Joejoe
|
Posted: 2016-08-18 13:59:58
|
|
Du får vara försiktig nät du dömmer människor så snabbt.
Om jag nu skulle fuskat eller om en annan skulle fuskat, så skapar man väl inte konto efter konto efter varandra och bjuder på hästar efter 1 veckas medlemskap. Då väcker det givetvis uppmärksamhet av andra spelare. Man väntar iaf och låterspelet rulla igång, innan man bjuder på hästar kors och tvärs ( som fuskare)
Har verkligen fastnat för spelet och tänker fortsätta spela tills jag inte känner mig välkommen längre. Har hästar med i lördagsspelen för första gången och är sjukt taggad.
Kolla gärna IP-adresser och allt vad det innebär.
Det är som du säger för uppenbart för att det ska vara fusk. Föööör.
Yermac, du får gärna följa mig och mitt spelande i fortsättningen. Lycka till alla och ha det bäst så länge.
Joe
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-08-18 14:11:21
|
|
Gott folk... lita på mig. (Och rapportera tack.)
Detta är en fuskare. Punkt slut.
Till Joe:
Du kan sluta spela nu då. Du/fuskare är inte välkomna!
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2016-08-18 15:47:32
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Hur såg budgivningen ut? Fanns det fler stall inblandade än de som nämnts?
|
|
Reply
|
|
Joejoe
|
Posted: 2016-08-18 21:45:16
|
|
Jag la ut "So Gur" för 600000kr, en med 8 segrar på 32 starter och med fina värden på snabbhet speciellt.
Det var ett par till som bjöd och den blev såld för 725000kr. Detsamma vad gäller resterande hästar.
Jag hoppas ni tror mig. Kontona som köpte mina höstar har också köpt höstar utav andra konton, så varför är inte resterande säljare också fuskare yermac?
Sedan jag började spelet så ställde yermac upp och ville lära mig hur spelet går till och gav mig tips. Yermac ansåg att jag t.ex ska köpa hästar för att liksom träna upp dem och låta dem bli bättre och bättre, även om de började med kassa värden. Så vi diskuterade och eftersom kag inte har det tålamodet att träna hästar (speciellt höstar som förlorar i lopp pga galopp, eller att de kommer oplacerade) så sålde jag dem. Då blev yermac "besviken" och ville inte tipsa mig längre. Kan vara därför han bevakar mig så innerligt.
Så yermac kolla gärna med resten utav säljarna som kontona köpte höstarna utav, jag vill fortfarande vara din kompis 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-08-18 21:51:37  Jag la ut "So Gur" för 600000kr, en med 8 segrar på 32 starter och med fina värden på snabbhet speciellt.
Det var ett par till som bjöd och den blev såld för 725000kr. Detsamma vad gäller resterande hästar.
Jag hoppas ni tror mig. Kontona som köpte mina höstar har också köpt höstar utav andra konton, så varför är inte resterande säljare också fuskare yermac?
Sedan jag började spelet så ställde yermac upp och ville lära mig hur spelet går till och gav mig tips. Yermac ansåg att jag t.ex ska köpa hästar för att liksom träna upp dem och låta dem bli bättre och bättre, även om de började med kassa värden. Så vi diskuterade och eftersom kag inte har det tålamodet att träna hästar (speciellt höstar som förlorar i lopp pga galopp, eller att de kommer oplacerade) så sålde jag dem. Då blev yermac "besviken" och ville inte tipsa mig längre. Kan vara därför han bevakar mig så innerligt.
Så yermac kolla gärna med resten utav säljarna som kontona köpte höstarna utav, jag vill fortfarande vara din kompis 
Answer to: "Jag la ut "So Gur" för 600000kr, en med 8 segrar på 32"
|
|
Åh, du är så full av skit Joejoe.
Ja vi har snackats vid. Ja jag försökte vara till din hjälp.
(Gör det bara extra pinsamt för dig att du börjar fuska istället.)
Jag vill inte vara "kompis" med dig.
Du vet ju själv att du ljuger för dig själv och det här börjar ju verkligen bli pinsamt.
Jag är som sagt 100% säker på att du har fuskat - och det vet du själv med - oavsett hur du svänger med dina formuleringar och försöker få folk att få sympati för dig eller vad det är.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-08-18 22:03:01
|
|
 Kontona som köpte mina höstar har också köpt höstar utav andra konton, så varför är inte resterande säljare också fuskare yermac?
Givetvis för att du trodde att det inte skulle synas lika tydligt när du köpte tre billiga hästar med ditt "Kungens Stall" innan du gjorde din viktiga pengatransfer i form av So Gut.
 Så yermac kolla gärna med resten utav säljarna som kontona köpte höstarna utav,
Både Jernberg och andybluff har hängt här länge och jag har ingen som helst anledning att misstänka någon av dessa på grund av din "skenmanöver" med "Kungens Stall" och dess köp.
Samma med rinaldo2010 och din skenmanöver där med "Stall Fear".
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2016-08-18 22:35:47 Edited(1): 2016-08-18 22:37:35
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Är bara för spelledningen att granska.
Reagerar ändå på en sak med So Gut.
1) Vem i hela världen vill köpa hästen för 725000 när den är skadad i 13 dagar och står med så få startpoäng?!
|
|
Reply
|
|
Vieri88
|
Posted: 2016-08-19 06:18:18
|
Became a member: 2015-10-12
Forum posts: 35
|
Yermac din soppa anmäl till spelordningen och lägg inte ut det här. Du verkar vara så förbannat jävla hjärndöd
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-08-19 08:02:35
|
|
 Yermac din soppa anmäl till spelordningen och lägg inte ut det här. Du verkar vara så förbannat jävla hjärndöd
Gomorrgon sötnos! Sötis!!!!!  *Tihi tihi*
Ja vet inte vad spelordningen är för någenting ju så du kan kan kanske göra de åt mej min lilla pudding!!??..   
Hehe, asså iblann tjänner ja mej så hjärndö lixom! :P
Tack för att du finns raring å tack för att du hjälper till.
Puss!
/ Fisksoppan 
(din fisksoppa 4-ever!  )
Ps! Ses efter pluggish idag. Eller sak du leka med Robin ida me?!!
|
|
Reply
|
|
mike10
|
Posted: 2016-08-19 15:29:52
|
Became a member: 2015-03-30
Forum posts: 157
|
ser ju klart misstänkt ut! (bra att du har anmält händelsen Yermac!) snälla spelledningen kolla upp affärerna så att antingen joejoe blir fälld eller friad! kan inte vara kul att ha misstankar runt sig!  känns bäst för alla partner gissar jag?!
Min önskan är för övrigt värdigare språk här på forumet! hjärndöd, tomte, och att raljera över att någon har svårt med stavningen e fasen inte okej!
Vi spelar väl detta spelet för att ha kul o tävla mot varandra? inte vara otrevliga mot varandra!
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-08-19 18:57:21
|
|
Bara så att rätt blir rätt...
Det är alltså mike10 som drar slutsatsen att jag raljerar över att någon har svårt med stavningen.
Jag delar givetvis inte den uppfattningen mike10 har angående att Vieri88 har skrivsvårigheter. Min uppfattning är baserad på vad jag läst i övriga trådar Vieri88 skrivit i.
Det är mycket möjligt att jag har fel och i sådana fall vill jag i varje fall tydligt ta avstånd från denna typen av "lyteskomik" som mike10 hävdar att jag sysslar med.
Att jag snappade upp en felstavning och lade till en massa medvetet felstavade ord har verkligen (som de allra flesta säkert förstår) ingenting att göra med att göra sig rolig på någon annans bekostnad om detta är något denne inte rår över och samtidigt lider av.
Mitt sätt att skriva var givetvis sarkastiskt och menat att träffa en an en ton som kunde liknas vid en fjortis sätt att snacka.
Anledningen till att jag valde detta sättet att uttrycka mig på var bara på grund av att jag tyckte att sättet Vieri88 hoppade in i diskussion och uttryckte sig på inte varken krävde eller förtjänade ett bättre svar.
Jag tyckte helt enkelt att jag ungefär lade mig på "samma nivå".
I övrigt så kommer jag inte förändra mitt sätt att uttrycka mig på gentemot uppenbara fuskare och jag tycker i ärlighetens namn verkligen inte att säga "tomte" till någon som vet med sig själv att denne både fuskar och ljuger är att gå för långt.
Om någon tror att jag medvetet sysslar med den typen av mobbning som mike10 håvdar att jag gör - eller känner sig träffad så vill jag verkligen understryka att det inte var poängen med att jag reciterade en felstavning.
Herregud - alla stavar fel ibland och ibland är det roligt och ibland inte.
Detta var liksom inte grejen med min text som ni säkert förstår.
Tack för ordet.
Ursäkta OT.
-----------------
Får vi någon lösning på problemet/fusket eller?
|
|
Reply
|
|
Joejoe
|
Posted: 2016-08-19 21:57:01
|
|
Jag har iaf skrivit till dessa användare att jag skall köpa tillbaka höstarna för samma pris som de gav, då det har väckts misstankar om fusk. Så väntar endast på svar ifrån dem.
Jag är fortfarande oskyldig och ber om ursäkt för allt det hör och för denna meningslösa tråd.
Hedersmedalj till yermac! Peace.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-08-19 22:05:16  Jag har iaf skrivit till dessa användare att jag skall köpa tillbaka höstarna för samma pris som de gav, då det har väckts misstankar om fusk. Så väntar endast på svar ifrån dem.
Jag är fortfarande oskyldig och ber om ursäkt för allt det hör och för denna meningslösa tråd.
Hedersmedalj till yermac! Peace.
Answer to: "Jag har iaf skrivit till dessa användare att jag skall köpa tillb"
|
|
*Puke-smiley*
|
|
Reply
|
|
mixtroz
|
Posted: 2016-08-20 02:34:56
|
Became a member: 2012-11-08
Forum posts: 29
|
Allvarligt..
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-08-20 12:48:25 Edited(1): 2016-08-20 12:48:36
|
|
" Det är endast tillåtet att ha ett stall per person. Brott mot detta resulterar i omedelbar avstängning."
----
Ta tag i detta nu!
|
|
Reply
|
|
Joejoe
|
Posted: 2016-08-20 14:46:04
|
|
Känns inte kul när man har en liten gubbe aka yermac som spammar sönder min mailbox på en lördag.
Jag fuskar inte och har inte fuskat. Stänger av kontot och hoppas yermac sitter hemma med kaffe och bullar och klappar på sina "hästar". Trevlig helg.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-08-20 14:51:03
|
|
Du har verkligen svårt för att hålla dig till sanningen du.
Synd att du förstör i detta spelet för alla.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|