[ 1
]
|
larockma
|
Posted: 2011-10-01 09:45:59
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
När man söker på hästar för att leta på ranking, så vore det bra om ytterligare ett val finns: nämligen aktiva hästar = de som är i tävlingsbar ålder. På så sätt kan man jämföra med de som man fortfarande tävlar emot, samt för de som vill kolla på en all-time Hall of Fame av insprungna pengar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-03 17:19:40  När man söker på hästar för att leta på ranking, så vore det bra om ytterligare ett val finns: nämligen aktiva hästar = de som är i tävlingsbar ålder. På så sätt kan man jämföra med de som man fortfarande tävlar emot, samt för de som vill kolla på en all-time Hall of Fame av insprungna pengar.
Answer to: "När man söker på hästar för att leta på ran"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Låter som en vettig förslag
Men om man ändrade så att man kommer direkt till den aktuella rankingen (aktiva hästar) och la hall of fame som ett val i listan om man vill se "all time" scoren.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2011-10-04 09:34:38  När man söker på hästar för att leta på ranking, så vore det bra om ytterligare ett val finns: nämligen aktiva hästar = de som är i tävlingsbar ålder. På så sätt kan man jämföra med de som man fortfarande tävlar emot, samt för de som vill kolla på en all-time Hall of Fame av insprungna pengar.
Answer to: "När man söker på hästar för att leta på ran"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Jag förstår inte riktigt, om man går in på ranken så är det väl bara hästar i tävlingsbar ålder där? Den enda som är över 12 är Climbing Puma, och han är ju också i tävlingsbar ålder (jag gissar att han ska delta i Rysslandsloppet).
Eller är det "Topplistan hästar" du avser, där det bara är insprungna pengar och inte poängrank? Eller nåt annat?

|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-10-04 10:53:08
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Ja precis...topphästarlistan är ju insprugna pengar bara, medans aktuella hästars rank räknas ändast i poäng....men jag fattar inte hur de över 12 år får vara med på den listan ang. poängen....kanske en ide att skrota det där loppet upp till 20 år....annars så sitter ju en del och spar dessa gamlingar....och dessutom blir åtminstone jag bara irro på dessa...de går ibland o vinner dessa lopp...trots ringa ålder o utan träningsprogram...det är sånt som gör IRL känslan svalnar....är det mer som känner så?? 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|