[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2011-01-14 09:10:03
|
|
V64-6 | 1:A PRIS 60 000 kr 2140 A Omsättning fredag 14 jan, kl 09:01 V64: 456 kr, kl 09:01 Vinnare: 0 kr 1. GANY DU LING Kontio Jorma 2. PELE D.K. Nordin Jan 3. VÄSTERBO APOLLO Lindblom Carl-Erik 4. ECLAIR FUTURA Adielsson Erik 5. HÖWINGS OH TITAN Goop Björn 6. B.W.T.WARRIOR Karhulahti Ville 7. MAFIOSO Ohlsson Ulf 8. ALU´S FIRST LINE Westholm Jörgen 9. REIDAR BURGE Samuelsson Ola 10. JOHAN EME Olsson Daniel 11. KASPER SCOTT Kihlström Örjan 12. HIGHLANDER CLUB Yttergren Åsa a
Turordning: 5-11-3-4-8-2-10-7-12-6-1-9
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 00:23:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här lär väl Höwings bara vinna. Är ju bäst och har bästa spåret. Men måste gardera ändå eftersom han blir den näst mest nyttjade spiken. Tar med alla utom 2,9,12. Har dock inte ngn känsla för ngn. Tror att Höwings bara går och vinner..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 09:51:27 Här lär väl Höwings bara vinna. Är ju bäst och har bästa spåret. Men måste gardera ändå eftersom han blir den näst mest nyttjade spiken. Tar med alla utom 2,9,12. Har dock inte ngn känsla för ngn. Tror att Höwings bara går och vinner..
Answer to: "Här lär väl Höwings bara vinna. Är ju bäst oc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska du ta 9 ta alla lika gärna
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 11:28:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej. det blir nämligen 33 % dyrare om jag tar med dom. Och varför ska jag betala 33 % mer för att öka chansen att jag får 6 rätt med kanske 3 %? Helt irrationellt. Det är bara hjärnspöken som gör att man helgarderar i såna lägen. Skillnad när man verkligen tror att varje kuse har en hyfsad chans på några procent att vinna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 11:39:14 Nej. det blir nämligen 33 % dyrare om jag tar med dom. Och varför ska jag betala 33 % mer för att öka chansen att jag får 6 rätt med kanske 3 %? Helt irrationellt. Det är bara hjärnspöken som gör att man helgarderar i såna lägen. Skillnad när man verkligen tror att varje kuse har en hyfsad chans på några procent att vinna.
Answer to: "Nej. det blir nämligen 33 % dyrare om jag tar med dom. Och varför"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hålelr inte riktigt med dig där, 3% är nog lite fel med skulle jag tippa på, men det du får tänka på är också, att tar du inte med storskällarna så kommer du aldrig vinna stora pengar heller, och det är väll därför du spelar?
Hur ofta hör man inte folk säga hade 8 elelr 10 hästar och fick inte med den.
Bara en tanke för dig
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 13:36:30 hålelr inte riktigt med dig där, 3% är nog lite fel med skulle jag tippa på, men det du får tänka på är också, att tar du inte med storskällarna så kommer du aldrig vinna stora pengar heller, och det är väll därför du spelar?
Hur ofta hör man inte folk säga hade 8 elelr 10 hästar och fick inte med den.
Bara en tanke för dig
Answer to: "hålelr inte riktigt med dig där, 3% är nog lite fel med s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag säger inte att man aldrig ska helgardera och har alltid mkt skrällar med. Men eftersom man inte har råd med alla skrällar så tar jag med de som jag tycker har högt spelvärde. Generellt sett så har en 1-procentare i snitt runt/eller under 1 % chans att vinna loppet. Vilket inte betyder att man inte ska spela dem. Har jag en ide kring ngn av dem så tar jag med dem.
Men i detta specifika fall så känns tycker jag att jag tar i, i överkant redan genom att ha med 9 hästar; och därför känns det som att kasta pengar i sjön att ha med de sista tre.
I ett jämnt lopp i låg klass där många är galopplystna däremot kan det vara alldeles utmärkt att helgardera.
Så: du har en poäng, det kan vara jättebra att helgardera vissa lopp. Men just i detta lopp tycker jag att det är bortkastade pengar. Tänker inte göra det på ren princip: "om jag lika gärna har 9 kan jag väl ändå ta alla"-resonemang. Jag kan köpa det när det handlar om 11 kontra alla 12. Men 33 % är mkt påslag på systemet.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-18 13:39:04
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
De är inge fel o spika vinnaren !! (Ha ha) nä flerkupong ska de va !!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-18 13:40:34
|
|
Utdelning kan man inte göra något åt !!! Spika vinnarna bara så blir de pengar.. stora eller små !!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 13:47:57 Edited(2): 2011-01-18 13:49:35 Jag säger inte att man aldrig ska helgardera och har alltid mkt skrällar med. Men eftersom man inte har råd med alla skrällar så tar jag med de som jag tycker har högt spelvärde. Generellt sett så har en 1-procentare i snitt runt/eller under 1 % chans att vinna loppet. Vilket inte betyder att man inte ska spela dem. Har jag en ide kring ngn av dem så tar jag med dem.
Men i detta specifika fall så känns tycker jag att jag tar i, i överkant redan genom att ha med 9 hästar; och därför känns det som att kasta pengar i sjön att ha med de sista tre.
I ett jämnt lopp i låg klass där många är galopplystna däremot kan det vara alldeles utmärkt att helgardera.
Så: du har en poäng, det kan vara jättebra att helgardera vissa lopp. Men just i detta lopp tycker jag att det är bortkastade pengar. Tänker inte göra det på ren princip: "om jag lika gärna har 9 kan jag väl ändå ta alla"-resonemang. Jag kan köpa det när det handlar om 11 kontra alla 12. Men 33 % är mkt påslag på systemet.
Answer to: "Jag säger inte att man aldrig ska helgardera och har alltid mkt skr&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är sällan en kostnadsfråga att ta 1 lr 2 hästar till i det loppet man redna har mest hästar i, är där det är som allra billigast att plocka med mer hästar i, kan ta bort vilken häst du vill i något annat lopp för att byta in mot 3 hästar i det loppet.
Är precis just i denna typen av lopp du HAR råd att ta med hästar du inte tror på.
För de kostar som allra minst att ta med här.
Och varför åker man på sina system?
Jo, för att hästar man inte tror på vinner
För övrigt skulle jag definitivt ta med Pele DK på 9 hästar, den är bra mycjket bättre i grundne än många av de andra liken du har med.
Vore det inte ironiskt nu om den ger halvmille imorgon, och du åker i sista loppet på någon av de 3 hästarna du inte tänkt ta med
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 13:48:33 Utdelning kan man inte göra något åt !!! Spika vinnarna bara så blir de pengar.. stora eller små !!
Answer to: "Utdelning kan man inte göra något åt !!! Spika vinnarna ba"
|
Became a member:
Forum posts:
|
klart man kan finsn flerkupong så mans ka kunan påverka
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-18 13:53:50 klart man kan finsn flerkupong så mans ka kunan påverka
Answer to: "klart man kan;) finsn flerkupong så mans ka kunan påverka:)"
|
|
Då ja o då kan man faktiskt få lite större pengar me.. de är upplagt för de den här gången.. gäller "bara" hitta så många "sparlopp" som möjligt !!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-18 13:54:55
|
|
Du får fullfölja din goa trend nu Spanis i dra på med en fleris...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 13:55:09 Då ja o då kan man faktiskt få lite större pengar me.. de är upplagt för de den här gången.. gäller "bara" hitta så många "sparlopp" som möjligt !!
Answer to: "Då ja o då kan man faktiskt få lite större pengar me"
|
Became a member:
Forum posts:
|
skoaj lite med dig, vet man brukar säga så
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 13:56:19 Du får fullfölja din goa trend nu Spanis i dra på med en fleris...
Answer to: "Du får fullfölja din goa trend nu Spanis i dra på med en f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
gillar inte fleris
iofs satte jag en liten fleris på valla för ett tag sedan när gav 545 tror jag
men ska sätta v64an imån iallafall så du kan rygga mitt system för 6 rätt
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-18 13:59:05 gillar inte fleris
iofs satte jag en liten fleris på valla för ett tag sedan när gav 545 tror jag
men ska sätta v64an imån iallafall så du kan rygga mitt system för 6 rätt
Answer to: "gillar inte fleris:D
iofs satte jag en liten fleris på valla f&oum"
|
|
Fram me ideérna så ska jag såga dem bara...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-18 14:01:21
|
|
Eldar ju me ved o spar på oljan så sågvana har ja..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 14:05:07 är sällan en kostnadsfråga att ta 1 lr 2 hästar till i det loppet man redna har mest hästar i, är där det är som allra billigast att plocka med mer hästar i, kan ta bort vilken häst du vill i något annat lopp för att byta in mot 3 hästar i det loppet.
Är precis just i denna typen av lopp du HAR råd att ta med hästar du inte tror på.
För de kostar som allra minst att ta med här.
Och varför åker man på sina system?
Jo, för att hästar man inte tror på vinner
För övrigt skulle jag definitivt ta med Pele DK på 9 hästar, den är bra mycjket bättre i grundne än många av de andra liken du har med.
Vore det inte ironiskt nu om den ger halvmille imorgon, och du åker i sista loppet på någon av de 3 hästarna du inte tänkt ta med
Answer to: "är sällan en kostnadsfråga att ta 1 lr 2 hästar till "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo jag vet hur det slår kostnadsmässigt, och Pele överväger jag faktiskt att ranka upp pga toppspår trots dålig form.
Mitt vanligaste problem är inte att hästarna jag inte tror på vinner, utan att för att jag chansat bort hästar som har ett dåligt spelvärde (men som ändå kan ha störst vinstchans).
Och jag har många gånger tagit bort just 1 häst för att kunna gardera in i absurdum och sedan slutar den ändå med att jag spricker trots att inte en enda vinnare finns utanför topp5-ranken. Är faktiskt väldigt sällsynt på mina system att jag rankat en vinnare sämre än 5-6, och har aldrig varit ngn vinnare som varit rankad sämre än 9 på mitt system. Sedan finns det gånger då jag struntat i att ranka vissa lopp bortom topp 3, eftersom jag redan bestämt mig för att helgardera.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 14:12:25 Fram me ideérna så ska jag såga dem bara...
Answer to: "Fram me ideérna så ska jag såga dem bara...;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
iceland klar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 14:13:42 Jo jag vet hur det slår kostnadsmässigt, och Pele överväger jag faktiskt att ranka upp pga toppspår trots dålig form.
Mitt vanligaste problem är inte att hästarna jag inte tror på vinner, utan att för att jag chansat bort hästar som har ett dåligt spelvärde (men som ändå kan ha störst vinstchans).
Och jag har många gånger tagit bort just 1 häst för att kunna gardera in i absurdum och sedan slutar den ändå med att jag spricker trots att inte en enda vinnare finns utanför topp5-ranken. Är faktiskt väldigt sällsynt på mina system att jag rankat en vinnare sämre än 5-6, och har aldrig varit ngn vinnare som varit rankad sämre än 9 på mitt system. Sedan finns det gånger då jag struntat i att ranka vissa lopp bortom topp 3, eftersom jag redan bestämt mig för att helgardera.
Answer to: "Jo jag vet hur det slår kostnadsmässigt, och Pele överv&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
aiiiight men ta du och rådfråga mig lite oftare om specifika hästar när du har något dilemma så ska jag gör det betydligt lättare för dig om du behöver ta bort 1 av 4 hästar för att ha råd
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 14:25:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
höwing kommer ju bara vinna detta, känns lönlöst att söka skrällar, förvisso medeldistans nu, men jag tror det blir 3 spikar för mig. om jag överhuvudtaget spelar, blir favoritparad igen antagligen, v64 är så otroligt tråkigt egentligen, borde också köras på fler banor som v7
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|