Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Byte av hästar

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Soberano Posted: 2008-03-25 13:08:56 Answer to: "tror du förresten admin sitter och bevakar försäljningslist"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag tycker att det finns ett enda argument som verkligen väger tungt här och det är att "luftstallen" skulle öka lavinartat och bli omöjliga att komma åt då det skulle vara mycket svårt att bevisa att ett byte inte gjorts i god tro och med seriösa avsikter.

Plus alla argument som Perra redan framfört givetvis.
Reply
Posted: 2008-03-25 14:26:10

Became a member: 
Forum posts:
Japp, Håller med Soberano. Luftstallen är klart tyngsta argumentet ! Går inte att blunda för att det blir otroligt svårt att reda ut affärer som är tveksamma.

Säg att jag drar 3 st 1-åringar.
2 av dem har 3-3-1-3 på de blåa, med en 5a i galopp. Medel blir inte jättehögt..runt 3.0...men någon som inte är totalt ny vet att det är ändå bra hästar.

Jag offrar en 6-årig valack med medel 4-2-7-3 och 1 i galopp...alltså runt 5 i medel. ser bra ut men de flesta vet mycket väl att den hästen vinner få lopp.

Om jag då låtsas lura en nybörjare och nybörjare (mitt luftstall) går på det...Hur ska då spelledningen påvisa det om du skapar en snygg mail-koversation i spelet
Reply
Posted: 2008-03-25 14:31:27

Became a member: 
Forum posts:
hur kan du bevisa att en 7 åring som går för 700 lax inte i själva verket är samma person fast med ny användare som bjuder?
det är väl fan samma sak
Reply
Soberano Posted: 2008-03-25 14:41:38 Answer to: "hur kan du bevisa att en 7 åring som går för 700 lax inte i själva verk"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Klart att det är svårt att bevisa men det är lättare att ha en överblick då kusarna finns på transfern och man ser buden direkt. Svårare att hinna med och kontrollera 100 tals byten om dan för det är alldeles exakt vad det kommer att bli. Ett enda jävla virrvarr av byten hit och dit.

Jag tror inte ett skit på denna iden och jag är ganska säker på att det aldrig kommer att hända. Admin har tidigare gjort förändringar som ska gagna spelare som behåller sina hästar längre och detta kommer enbart bidra till en massa slit och släng hit och dit. Kanske till och med kan starta ett extra stall dit du skickar hästar som inte kan starta för att på så vis alltid ha stallet fullt med startklara hästar? Sen när dom hittat formen igen är det ju bara att byta tillbaka.
Reply
Posted: 2008-03-25 14:52:24

Became a member: 
Forum posts:
Admin har ju tidigare sagt att transfer tiden inte kommer kortas till 2 dar för att 3 dar ger alla en bättre chans (och mindre chans för fusk). Några direkt byten kommer inte att hända (enligt mig)
Reply
Posted: 2008-03-25 14:53:56 Edited(1): 2008-03-25 15:05:34

Became a member: 
Forum posts:
japp byten kommer bara generera mer fusk och sån skit! face it detta är en av de sämsta ideérna!
Reply
Nijo Posted: 2008-03-25 15:14:18

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
väl talat Perra och soberano
Reply
Buck_Fush Posted: 2008-03-25 15:52:29

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
Ja den här bytesideén är inget som går att använda i spelet, det öppnar bara fler möjligheter till fusk.
Reply
Posted: 2008-03-25 18:34:42

Became a member: 
Forum posts:
Warulf//

Läs vad andra skriver...
Ja det är kanske i stort sett samma sak med din 7-åring. Det finns fusk på transfern med. Inget snack ! ....ingen säger emot dig på den punkten.

Men det alla försöker säga är ju att hästbörsen börjar funka ! Det har tagit sin tid, men :
-Priserna börjar sätta sig.
-De flesta börjar ha en feeling för vad som är ett rimligt pris.
-Det gör också att fler och fler ganska snart ser ett möjligt fuskförsök. Mycket bra för spelet !

Då behövs inte ett nytt system som är långt osäkrare Warulf.
kanske bara att lyssna in när du har som många långtidspelare som är emot
Reply
Eriksson Posted: 2008-03-28 15:53:41

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Byten är inte aktuellt, kommer bli alldeles för svårt att kolla upp alla fuskare.

Vi kollar faktiskt transfern och de försäljningar som äger rum där. Med hjälp av våra trogna användare som oxå kollar transfern så skulle jag vilja påstå att vi stoppar så gott som allt fusk.

Sen är det säkert en hel del saker som kan bli bättre.

På tal om 3 dagars transfertid så tycker jag att det är lagom, känner själv att det kan gå ganska snabbt ibland i spelet och vill ogärna snabba upp det ytterligare.
Reply
1   [ 2 ]