[ 1
]
|
|
Posted: 2007-08-01 19:21:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker verkligen att resekostnaderna borde ändras lite med tanke på begränsningen det är på lopp.. Det är ju liksom inte rimligt att man ska betala ca 300.000:- i resa för att kunna starta i ett lopp.
Mitt förslag är att resekostnaderna till lopp utanför ens eget land kunde vara en viss procent av stallets insprungna pengar under säsongen, t.ex 5-10%
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-08-01 19:38:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ska man resa långt får det ju även kosta, dock undrar ajg vilka som t ex ställer upp i lopp som det kostar mer att resa till än vad man kan vinna =)
Jag vill ha ett så realistiskt spel som möjligt nämligen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-08-01 21:20:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mera lopp i värmland!!
det har inte varit ett enda lopp än!! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-08-01 21:25:24  Mera lopp i värmland!!
det har inte varit ett enda lopp än!! 
Answer to: "Mera lopp i värmland!!
det har inte varit ett enda lopp än!! :@"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
O nu när det äntlingen blir lopp på hemmabanan Gotland så kommer man inte med!!
Borde va garanterad plats som hemmaekipage eller nåt! Skandalöst!

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-08-02 08:33:28  Ska man resa långt får det ju även kosta, dock undrar ajg vilka som t ex ställer upp i lopp som det kostar mer att resa till än vad man kan vinna =)
Answer to: "Ska man resa långt får det ju även kosta, dock undrar ajg vilka som t ex"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du skriver att du vill ha ett så realistiskt spel som möjligt atix, men faktum är att i verkligheten så har du ju oxå realistiska chanser att få inkomster som täcker kostnaderna. Tror inte att de flesta i verkligheten har pengar som täcker utgifterna utan att få annan inkomst från antingen ett arbete eller genom att ha hästar i träning  Särskilt inte om du bara har medelmåttiga hästar som inte vinner flera hundra tusen per start...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-08-02 08:57:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad ær det du inte ser som realistiskt vad gæller att du har ett litet stall dær du æger samtliga hæstar? Ska du resa i væg så kostar det næmligen. Dock betalar ofta arrangørerna resan før dom bæsta hæstarna i inbjudningslopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-08-02 10:56:07  Vad ær det du inte ser som realistiskt vad gæller att du har ett litet stall dær du æger samtliga hæstar? Ska du resa i væg så kostar det næmligen. Dock betalar ofta arrangørerna resan før dom bæsta hæstarna i inbjudningslopp.
Answer to: "Vad ær det du inte ser som realistiskt vad gæller att du har ett litet st"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det jag menar är att om jag i verkligheten hade ett stall med hästar så skulle jag ju oxå ha mer möjligheter att finansiera det än vad jag har här t.ex genom att ha hästar i träning eller genom att jobba vid sidan av... Men i det här spelet så har man ju inga mer möjligheter till inkomster mer än vad hästarna eventuellt springer in, eller hur?? Och så sponsorpengarna förståss men det går ju jämt upp med tränarlönerna i princip..
Och det finns ju väldigt få som IRL kan finansiera sitt stall enbart genom vad hästarna ev. springer in i lopp..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-08-03 22:12:49  Ska man resa långt får det ju även kosta, dock undrar ajg vilka som t ex ställer upp i lopp som det kostar mer att resa till än vad man kan vinna =)
Answer to: "Ska man resa långt får det ju även kosta, dock undrar ajg vilka som t ex"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker det är dåligt att det inte fanns någon information om resekostnader före registrering. Nu registrerade jag mig i BERGEN i Norge. Där kommer det väl inte att gå ett lopp än på ett par år. Jag måse ju betale en jävla massa pengar för att starta. I många lopp kosar det mer än själva vinsten. Jävligt kul. Borde få ändra min hemmabana till Solvalla, efter som jag inte fått någon information tidigare. Eller så borde resekosnaderna, omstrukureras.
Jävligt orättvist. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-08-03 22:28:32
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
För oss småbanetränare borde man väl kunna slänga in lite lopp med sunkiga förstapriser typ 3-5000 så jag kan starta pållar hemma i Visby o tjäna på det.
|
|
Reply
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2007-08-04 02:22:13 Edited(1): 2007-08-04 02:24:09
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
|
Tycker det här med resekostnader borde göras om. Ta bort dom helt eller 5000 kr per resa för alla så blir det rättvist, det ska väl inte ges fördelar för att man registrerar sig på Solvalla.
Men de olika transportfordonen man kan köpa ska va kvar tycker jag.
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2007-08-04 11:08:08  Tycker det här med resekostnader borde göras om. Ta bort dom helt eller 5000 kr per resa för alla så blir det rättvist, det ska väl inte ges fördelar för att man registrerar sig på Solvalla.
Men de olika transportfordonen man kan köpa ska va kvar tycker jag.
Answer to: "Tycker det här med resekostnader borde göras om. Ta bort dom helt eller 5"
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
I takt med att det blir fler användare så kommer det bli mer lopp. Vi kommer försöka fördela dessa så rättvist det går över Sverige och även en del i Norge. Vi kommer förmodligen göra om resekostnaderna något men hur har vi inte bestämt än. Vi kommer att diskutera saken och återkommer med mer information inom kort.
Just nu håller vi på och rekonstruerar loppmotorn för att se om det vore möjligt att införa ett antal taktiska valmöjligheter under varje del av loppen. Samt att göra loppen mer realistiska vad gäller spårval och taktik.
/Eriksson
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-08-04 13:33:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad gæller resekostnaderna så kan det slå orættvist så hær i børjan men jag tror det diskuterades ett bra førslag tidigare att småbanorna skulle ha billigare personal men æven lite lægre prispengar i loppen t ex.... Mer verkligt och en bra modell tror jag. Sjælv kan jag inte starta en treåring utan att gå minus æven om den vinner kænns det som. 66 anmælda till ett skræplopp senast på Jægersro och då ær det inte kul att vara ostartad men men
Enda jag fortfarande klagar riktigt mycket på ær alla storlopp nu i børjan av spelet. Slår helt galet att hæstar ska få starta i lopp med 3 miljoner i prispengar enbart før att dom kørde några lopp tiidgt ;/ men men så længe jag inte går i konkurrs kommer mina hæstar att tjæna fina slantar næsta år om inte annat.... om det inte føds ænnu fler megastærnor som blir startklara direkt, vilket också ær galet. Kænns som det enda man ska satsa på ær att avla till man får hæstar smo har runt 6 i snitt ;/
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|