Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Lopp på respektive bana

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
JontePuma Posted: 2008-12-27 01:33:21

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
Nu när buggen angående resekostnadena är åtgärdad så börjar det ju bli viktigare att välja rätt bana för att inte riskera att gå minus i loppen.
Skulle man inte kunna fixa ytterligare en loppkalender likt den befintliga där man kan klicka på en bana (tex Solvalla) och då få se de kommande loppen där, vilket skulle innebära att man får lite större överblick på loppen som går på de banor man kanske föredrar att starta på?
Reply
Soberano Posted: 2008-12-27 20:05:06 Answer to: "Nu när buggen angående resekostnadena är åtgärda"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
På tal om det så visst borde det vara så att om jag startar med 2 hästar på samma bana och samma dag så borde väl resekostnaden för varje häst bli hälften? Om man åker till en bana med fler hästar så kör man ju knappast med fler än en transport. Gör det ju ännu viktigare att matcha hela stallet smart för att få ner kostnaderna.
Reply
Limpicus Posted: 2008-12-27 22:32:29 Answer to: "På tal om det så visst borde det vara så att om jag start"

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
Så är det väll redan.. Jag fick bara en resekostnad till norge när mina 3 startade i samma lopp där..
Reply
Soberano Posted: 2008-12-27 22:40:25 Answer to: "Så är det väll redan.. Jag fick bara en resekostnad till no"

Jag fick då faktura för 4 resor till Tingsryd idag....
Reply
Limpicus Posted: 2008-12-28 00:08:57 Answer to: "Jag fick då faktura för 4 resor till Tingsryd idag...."

ska kolla..
Reply
Limpicus Posted: 2008-12-28 00:13:16

Hade tre hästar i samma lopp i finland.. då drogs bara 1 resekostnad.. Men hade 2 hästar i olika lopp på årjäng och då drogs det 2 stycken resekostnader..

En bug till men den borde vara lätt fixad..
Reply
Posted: 2008-12-28 11:03:15 Answer to: "Hade tre hästar i samma lopp i finland.. då drogs bara 1 resekos"

Became a member: 
Forum posts:
påtal om buggar, hur i hela hel*ete kan min tiny tiger komma bland som sista igårdagens gulddivison?

han har vunnit två guldförsök,varit slagen med huvud i det andra.. MED SKOR på alla dessa tre starter och alla tider har varit 09,9 09,8 (med skor) och sen vann han på vinterbana med bara 1 i vinter också.. så kör jag barfota igår,lätt motstånd med skor (som han tidigare har slagit lätt med skor) jag trodde min skulle krossa dom men så springer han 10,3 .. märkligt
Reply
Limpicus Posted: 2008-12-28 13:06:21 Answer to: "påtal om buggar, hur i hela hel*ete kan min tiny tiger komma bland so"

Har du kollat upp halsen på hästen.. Formen är nog på väg ner..

Allvarligt så tror jag att det finns en dold form på endera hästen eller på stallet som vi inte kan se.. ibland tycker jag att allt går åt helvette och ibland vinner man med chanslösa hästar.. det ända jag kan se som förklaring är någon dåld form eller liknande..

Någon annan som märkt något sådant?
Reply
Soberano Posted: 2008-12-28 13:07:29 Answer to: "påtal om buggar, hur i hela hel*ete kan min tiny tiger komma bland so"

Helt enkelt därför att Grisfösareffekten som du använder dig av inte räcker mer än i ett par-tre starter. Han har inga värden som ska ge honom segern igår och kanske dags att även dina hästar förlorar ibland? Vad har han på snabbhet och spurt som ska vara det viktigaste på medeldistans? Vad jag minns så hade han en tia på styrka men inte mycket mer....... Det händer oss andra HELA tiden att dom får torsk mot dina medelmåttor men så fort EN av dom förlorar så börjar du skrika bugg......patestiskt kakan! Buggen var väl för i helvete att han vann med en etta på vinterbana inte att han förlora igår?
Reply
Posted: 2008-12-28 16:27:04 Answer to: "Helt enkelt därför att Grisfösareffekten som du använde"

Became a member: 
Forum posts:
10 styrka
9 snabbhet

borde räcka ganska långt..

men som tur är så har jag lärt mig tackla förluster bättre nu! ..
Reply
Posted: 2008-12-28 18:14:01

Became a member: 
Forum posts:
händer väll på riktigt också att häsar inte presterar på topp! tycker inte alls de är konstigt att alla hästar inte max presterar hela tiden
Reply
Posted: 2008-12-28 18:40:12 Answer to: "händer väll på riktigt också att häsar inte pres"

Became a member: 
Forum posts:
han hade fin form, barfota men fick 5 hundradelar (!!!) sämre tid.. dessutom bästa kusken och han har lekt med dessa trots skor..
Reply
Posted: 2008-12-28 19:19:36

Became a member: 
Forum posts:
kanske var sjuk hade ju varit tråkigt om man viste hur alla lopp skulle sluta
Reply
Posted: 2008-12-28 21:47:32

Became a member: 
Forum posts:
Är det givet att alla hästar går så mycket bättre barfota då ? Vi förutsätter det, men har för mig det var snack om i spelets början att barfota kunde ge en MÖJLIG positiv effekt, men att det kunde variera från häst till häst. Är jag helt snett ute där ?
Reply
Soberano Posted: 2008-12-28 22:43:11 Answer to: "10 styrka 9 snabbhet borde räcka ganska långt.. men som"

Jag undrade vad han har på snabbhet och SPURT..... Misstänker att de flesta som var före din i mål har lika bra värden som din på allt utom styrka kanske vilken inte känns viktigast på medeldistans. Kan väl tycka att många av mina borde räcka långt med de siffror dom ha men inte vinner dom ihjäl sig för det.....
Reply
JontePuma Posted: 2008-12-28 23:40:55 Answer to: "Jag undrade vad han har på snabbhet och SPURT..... Misstä"

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
att hästar gör sämre tider fast man tycker dom borde göra bättre händer ju i verkligheten också... beror ju på hur loppet blir upplagt, vem som hamnar i täten och bestämmer tempo, om nån börjar pressa upp tempo tidigt etc.. ökar ju bara spänningen att det skräller då och då... om dom bästa vann hela tiden i spelet (vilket kan tyckas logiskt iom att det är datasiffror vi pratar om) skulle det ju inte spegla verkligheten där det ju faktiskt blir miljonutdelning på v75 då och då...
Att spelet inte är helt logiskt är bara kul (även om man kan få gråa hår när man räknar med en överlägsen seger)... hästar e ju levande djur och inte alltid helt logiska
Reply
Posted: 2008-12-29 22:41:40 Answer to: "att hästar gör sämre tider fast man tycker dom borde gö"

Became a member: 
Forum posts:
Vill också säga det..

min förra riktigt bra häst CRORIE ELEMENTS gick dubbelt så bra med skor som han gjorde barfota .. sprang 08,9 OM jag inte minns fel (eller 09,8).. med skor och en dålig kusk (ronny widerström) sen har han en toppformad jansson i jollen rycker skorna och springer 10,3..

jävlar vilket minne jag har
Reply
Posted: 2008-12-30 03:27:49

Became a member: 
Forum posts:
haha...ja, jag har noll koll på tiderna kakan, så jag är imponerad
Reply
[ 1 ]