[ 1
]
|
|
Posted: 2008-11-12 22:39:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hej!
Jag har spelat på trav i drygt 20 år. Nu börjar spelmonopolet i Sverige naggas i kanten och ATG som varit praktiskt taget orört har fått konkurrens. Jag har alltid spelat på ATG och sedan 5 år lirar jag även på Unibet, allmän sport, poker och lite trav.
Idag stod jag inför valet och lira på ATG eller Unibet. Jag valde V64 på ATG och mina två andra spel på Unibet. Idag lirade jag Unibet. 100 kr vinnare Simb Frizz 11,26, atg´s odds gav 10,87. Sen lirade jag 500 kr plats Gidde TH odds 1,88 atg 1,63.
Vad tycker ni, gör jag rätt eller fel och lira travet på Unibet?
/M
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-12 22:43:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Helt rätt...kan man vinna mer på Unibet så varför inte...men ja håller mig till Atg iaf.. 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-11-12 22:44:20
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Klart du gör rätt. Gör själv precis likadant. Lirar vinnare och dubbel där jag får bäst odds.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2008-11-12 22:51:35  Klart du gör rätt. Gör själv precis likadant. Lirar vinnare och dubbel där jag får bäst odds.
Answer to: "Klart du gör rätt. Gör själv precis likadant. Lirar vinnare och dubbel "
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
lätt o tänka kortsiktigt (i sin egen plånbok)... skulle kanske jag oxå göra om jag orkat starta ett unibet konto...
Men va gör det för sporten på sikt om atg tappar marknadsandelar iom att atg ger pengar (rätt mkt pengar) tillbaka till travet medans unibet suger ut sporten och kan på så sätt ge bättre odds. Sen kan man ju ställa sig frågande till varför atg ger rätt så kass utdelning tillbaka (70% eller va det är)...
svår fråga ändå tycker jag fast den borde va lätt...
tvinga mig att välja säger nog ändå hjärnan atg...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-12 23:56:58 Edited(2): 2008-11-13 00:00:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja den här debatten är lite infekterad, har ju varit ganska hård marknadsföring från Unibet.
Jag jobbar som programmerare, systemutvecklare eller vad man vill nu vill kalla det. Tanken att göra ett program som hämtar nåt intressant från statistik passar mig även fast jag är heelt medveten om att det är omöjligt att göra det perfekta programmet. Som många andra i "min" situation frågade jag ATG om det finns filer och tillgå varje vecka och hämta hem med all info eller nån liknande tjänst. Nope, tvärkört! Lirar ju som sagt även på andra sporter och hos Svenska Spel är det heeelt tvärtom. ALLT som finns på deras sajt finns och tillgå i extremt lättillgängligt dataformat. Dvs jag kan ligga och pumpa ett program mot deras sajt och nästa hålla samma oddsuppdatering som de gör. Jag är ju inget företag men ändå mailar deras ansvarige ut förändringar i deras system, filupplägg etc som kan påverka mitt system. Jag är bara helt imponerad över servicen. De är båda ägda av staten men ända så olika, why snyft trav är ju det bästa spelet som finns!
ATG kan inte blunda inför framtiden. Svenska Spel har insett detta, jag trodde aldrig de skulle starta en egen poker site t ex. En av mina kollegor har jobbat på Svenska Spel och säger att deras transaktionssystem är nåt av de grymmaste som finns på världsmarknaden, ATG har mycket och lära från sitt "syskon".
/M
|
|
Reply
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2008-11-13 09:14:21 Edited(1): 2008-11-15 23:51:25
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 566
|
Ja min hjärna och mitt hjärta säger Atg, har helt lagt ner mitt travspel på Unibet. Atg har byggt den svenska travsporten till vad den idag är. Av Atg´s omsättning 2007 på 11,9 miljarder gick 8,4 tillbaks till spelarna i form av vinster. Nettoöverskottet fördelas mellan staten 1,3 miljarder(vi alla) och trav och galoppsporten 1,4 miljarder. An dessa 1,4 miljarder gick 800 miljoner till de aktiva inom travet till största delen i form av prispengar. Om man väljer bort Atg så är frågan: vem betalar ut prispengarna i travloppen i framtiden?
Är det inte bra att Svensk travsport kan leva vidare? Är det inte bra att vi dessutom får pengar till skola vård och omsorg mm? Unibets vinster går till Aktieägare och feta löner så mitt val är enkelt.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-11-13 22:13:35 Edited(1): 2008-11-13 22:13:58
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Jag har glidit in lite på Unibets trvspel ja med... tyckte head to head verkade intressant och trodde det var aslätt o vinna på. Den första jag gjorde slutade med att den som skulle förlora mot den jag valt vann i alla tre loppen.  Tror jag håller mig till ATG i framtiden 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-15 02:31:17  Jag har glidit in lite på Unibets trvspel ja med... tyckte head to head verkade intressant och trodde det var aslätt o vinna på. Den första jag gjorde slutade med att den som skulle förlora mot den jag valt vann i alla tre loppen.  Tror jag håller mig till ATG i framtiden 
Answer to: "Jag har glidit in lite på Unibets trvspel ja med... tyckte head to head ve"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Läste om kusken Klein i Travronden. Han berättade om tyska travet som gått under, nästan pga spelbolagen tagit över. Han sa att om man skall tillåta andra spelbolag än ATG på travet så måste det skrivas klara avtal att de skjuter in x antal pengar. Låter sunt.
Jag antar att Unibets satsning på trav kommer från deras VD som är storspelare på trav. Unibet tillsammans med att par andra spelbolag har ju satsat en hel del på Supertoto som är Stryktipset fast 14 matcher. För att lyfta Stryktipset tror jag faktiskt det är grejen 14 matcher, 13 ger inte tillräckligt med pengar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-15 14:14:08  Läste om kusken Klein i Travronden. Han berättade om tyska travet som gått under, nästan pga spelbolagen tagit över. Han sa att om man skall tillåta andra spelbolag än ATG på travet så måste det skrivas klara avtal att de skjuter in x antal pengar. Låter sunt.
Jag antar att Unibets satsning på trav kommer från deras VD som är storspelare på trav. Unibet tillsammans med att par andra spelbolag har ju satsat en hel del på Supertoto som är Stryktipset fast 14 matcher. För att lyfta Stryktipset tror jag faktiskt det är grejen 14 matcher, 13 ger inte tillräckligt med pengar.
Answer to: "Läste om kusken Klein i Travronden. Han berättade om tyska travet som gå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ström är en halvpajas, jag tror inte han kommer skjuta till ett öre om han inte behöver. Han är fortfarande skyldig folk en jävla massa pengar, skulder som han inte kan betala tillbaka även om han vill för det har gått så långt som en hederssak. Han lär få ben brutna. Han är en fifflare och kommer alltid att vara det.
Alla spelbolag utom ATG är ett problem för travet. Så är det bara.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|