[ 1
]
2
|
Buck_Fush
|
Posted: 2008-10-08 12:24:24
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 566
|
Travspelet Sulky är nedlagt meddelade spelets skapare Dejwul i dag på förmiddagen, trist för mig(Red-Hot är jag på Sulky) och många andra som spelat det i många år. Vi får se ombeslutet är oåterkallerligt eller? Jag skrev i en tråd på forumet där att det här spelet finns, så kanske får vi en massa nya spelare på travspelet i stället då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-08 14:03:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Ja det är så tråkigt har nog varit med där i 2 år borde det vara. Hade sett fram emot denna säsongen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-08 14:20:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
mm samma här, just när det börjar gå bra ska han lägga ner. Lagom kul
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-08 15:06:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
tjenare-supertosse här
Ny här men gammal på sulky.
Gick med här idag och har ingen anning hur de funkar här.
värkar vara lite svårare och inte alls på samma nivå som på sulky.
Hoppas sulky kommer igång snart igen,måste.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-08 15:07:43  tjenare-supertosse här
Gick med här idag och har ingen anning hur de funkar här.
värkar vara lite svårare och inte alls på samma nivå som på sulky.
Hoppas sulky kommer igång snart igen,måste.
Answer to: "tjenare-supertosse här
Gick med här idag "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tjenare tosse kul att se dig här. Detta spelet är väldigt kul men sulky är ju kult så hoppas också det kommer tillbaks
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-08 15:10:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
mm har du nåt tips så jag kommer igång fortare här.
jag som hade ett kanon föl som skulle bli åring nu och 2 1åringar som var hissnande+utmärkt+anständig restan knackig på 1 åringarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-08 15:15:37  mm har du nåt tips så jag kommer igång fortare här.
jag som hade ett kanon föl som skulle bli åring nu och 2 1åringar som var hissnande+utmärkt+anständig restan knackig på 1 åringarna.
Answer to: "mm har du nåt tips så jag kommer igång fortare här.
jag som hade ett k"
|
Became a member:
Forum posts:
|
läs reglerna under fliken regler.... det mesta avhandlas där, är det några frågor så brukar man få snabba svar i forumet.. Lycka till!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-08 15:16:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
verkade ju vara lik du fått från start iallafall.. den 5-åriga hingsten med 0,8 i medel måste vara riktigt trött... Pensionera och köpa ny på börsen är mitt tips..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-08 15:31:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja hingsten med 0.8 i medel är inget att hålla kvar kostar mer än det smakar. Man brukar kunna köpa rätt hyfsade hästar på auktionen för under 100 000:-. Sen ska du inte köpa träningsanläggning eller bättre transport förrens du har mer pengar. Foder behövs egentligen inte heller om man inte har så mkt pengar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-08 20:34:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här var det också en sulkyberoende..
Frågar mig själv hela tiden vad jag ska göra nu, utan sulky..  Det var lätt att förstå alla fuktioner på sulky, men det är lite värre här.. Saknar sulky, det gör säkert många andra också.. Jag är helt enkelt i chocktillstånd.. Varför?  CRAP..
Jag hade suttit så länge det gick sista söndagen, kollade alla hästar.. Nu har jag bara väntat på att det ska öppna igen, och så är det slut på det roliga.. *gråta* Men Dejwul har ju ändå drivit sidan i över sex år, och man kan nästan förstå att motivationen sinar med tiden.. Men han kan ju alltid sälja vidare tycker jag, det var ju en, kung_niklas eller vem det nu var, som gärna drev sidan vidare.. Nåväl, det finns inget att göra åt det nu, det är bara att avvakta..
Tack för tipset om den här sidan, Buck_Fush, eller Red-Hot.. Fast jag tror nog inte att den kan ersätta platsen efter sulky.. Otroligt trist att det skulle gå såhär..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-08 21:35:01 Här var det också en sulkyberoende..
Frågar mig själv hela tiden vad jag ska göra nu, utan sulky..  Det var lätt att förstå alla fuktioner på sulky, men det är lite värre här.. Saknar sulky, det gör säkert många andra också.. Jag är helt enkelt i chocktillstånd.. Varför?  CRAP..
Jag hade suttit så länge det gick sista söndagen, kollade alla hästar.. Nu har jag bara väntat på att det ska öppna igen, och så är det slut på det roliga.. *gråta* Men Dejwul har ju ändå drivit sidan i över sex år, och man kan nästan förstå att motivationen sinar med tiden.. Men han kan ju alltid sälja vidare tycker jag, det var ju en, kung_niklas eller vem det nu var, som gärna drev sidan vidare.. Nåväl, det finns inget att göra åt det nu, det är bara att avvakta..
Tack för tipset om den här sidan, Buck_Fush, eller Red-Hot.. Fast jag tror nog inte att den kan ersätta platsen efter sulky.. Otroligt trist att det skulle gå såhär..
Answer to: "Här var det också en sulkyberoende..
Frågar mig själv hela tide"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror inte sulky kommer läggas ner vore allt för konstigt, dejwul borde inse hur många som verkligen spelar och i alla fall försöker att få sidan att leva vidare men under annas ledning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-08 21:45:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Man tycker ju det.. Om man tycker ju också att Sulky borde vara en del av hans livvstil nu vid det här laget också..! Sulky är för bra för att gå om intet!!
|
|
Reply
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2008-10-08 23:08:16
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 566
|
Nej precis, vore helkonstigt om sulky bara försvann. Verkar finnas många som är beredda att ta över och köra vidare. Bara nu Dejwul är villig att släppa kontrollen. Kollade lite på dina hästar Lylli, visserligen ser man bara medlet som inte alls säger allt i det här spelet. Men den äldsta kan du nog pensionera direkt och 3-åringen kan nog vara riktigt bra. Generellt är snabbhet viktigast, en treåring bör nog ha en 3a där. Och startsnabbheten verkar ha minst betydelse.
Galoppvärden under 7 är ingen fara alls. Ja undrar du något så fråga bara mig eller nån annan som spelat ett tag eller skriv en tråd.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-09 17:34:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okej.. :P Tack..! Har köpt två nya ettåringar, efter att jag pensionerade Bewildered..  Ett franskt sto, och en amerikansk hingst.. :P Hoppas att någon av dessa ska bli till något.. Har också ett ettårigt sto till, hon verkar nog ganska fin, med snabbhet på 3.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-09 17:46:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förresten, en fråga.. Tror jag begick ett stort misstag när jag valde hemmabana, går det att byta?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-09 18:59:58  Förresten, en fråga.. Tror jag begick ett stort misstag när jag valde hemmabana, går det att byta?
Answer to: "Förresten, en fråga.. Tror jag begick ett stort misstag när jag valde he"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mejla eriksson och hör hur man gör
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-09 19:01:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag höll på med sulky ett tag,fattade ingenting.Tyckte det var jäkligt svårmanövrerat.
Men det kan ju vara så att det är mig det är fel på också. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-10 13:30:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mycket lättare på Sulky samt tycker jag att det fanns fler saker att göra där. Fler möjligheter.Oerhört tråkigt om det läggs ner. Kör dock på här ett tag till innan jag bestämmer mig för om jag ska strunta i allt eller inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-11 00:31:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
jeg har vært på sulky i noen år nå, men etter at travzonen startet har jeg mistet mer og mer interessen for sulky. begynte å være litt inne på sulky igjen for et par uker siden og fant ut at jeg skulle selge alle starthester bortsett fra saturday waltz og bare drive avl. gledet meg skikkelig til og se føllene! men det ble det ikke noe av..
synd at sulky er nedlagt  kommer til og savne sulky!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-13 21:14:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med er all Sulkyfantaster, har megaabstinens!!!!! In och kollar vad som händer flera gånger om dan, men det verkar ju inte hända så mycket, beroende på att Dejwul inte ger minsta pip ifrån sig, Hoppas att han mår bättre snart och tar tag i saker och ting, eller varför inte låta Niklas ta över, iaf medans D. tänker till om hur han vill ha det. Tycker faktiskt att det är lite dåligt att inte ens ge ett livstecken ifrån sig.
Hoppas, hoppas på en snar lösniing. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|