Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Helgen dÃ¥ allt gick fel.

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-09-29 11:47:50

Became a member: 
Forum posts:

Jag hade 3 på förhand bra chanser i finalerna förra lördagen. Men hann inte med att ändra kuskar. Då fick jag två tre usla uppsittningar.
Tycker det är däligt att man bara i praktiken kan få dom bästa kuskarna mellan midnatt och anmälan vid lunch.

Jag hade mycket poäng på Scoperta Mio Via, som jag visste skulle försvinna eftersom en kusk med 2 i form aldrig har någon chans. Så jag beslutade att pensionera en häst fast jeg inte ville, eftersom dräktiga hästar inte kan starta. Men det stämde ju inte. Vad gäller?

Så nu fick jag starta, tappa mycket viktiga 300poäng pluss pensionera en 3 åring som jag egentligen inte ville. Kul.

Kan man inte förlänga anmälningstiden på lördagar och söndagar till kl 1900 ca, så att man har tid att ändra kusk.
Bör man inte kunna få stryka, åtminstone 1 gång per häst/säsong?
Poäng och kusk, det är faktiskt det enda som betyder något.

Reply
Posted: 2008-09-29 13:21:02

Became a member: 
Forum posts:
Man kan inte anmäla havande hästar men som precis som med pensionerade hästar springer de i lopp de redan är anmälda till.

Du kan ju välja kusk tidigare också. DU får bara 1 dag till som den kan ändras på. Det sagt kanske kusk värdena skulle kunna uppdateras nån annan tid på dygnet??
Reply
Eriksson Posted: 2008-10-05 21:28:10

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Kuskarnas form är av väldigt liten betydelse. Sen ändras de endast i små steg ändå.
Reply
Andynalan Posted: 2008-10-06 20:42:09

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Björn Goop vann idag och han har en etta i form
Reply
Jimson Posted: 2008-10-06 20:47:10

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
dom senaste dagarna har det väl bara varit barfota hästar som vunnit
Reply
Posted: 2008-10-07 18:28:27 Answer to: "dom senaste dagarna har det väl bara varit barfota hästar som vunnit "

Became a member: 
Forum posts:
Såg det också, Björn Goop vann idag med 1 i form! ett stort steg i rätt riktning, ( om det nu inte bara va en tillfällighet )..

kanske ska köra allt, istället på Supposer Miracle nu då.. ( fått kusk med 1 i form )
Reply
Soberano Posted: 2008-10-07 18:40:43 Answer to: "SÃ¥g det ocksÃ¥, Björn Goop vann idag med 1 i form! :) ett stort steg i rÃ"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Stort steg i rätt riktning att Stopping Trasher med drygt 30 på de blå får stryk av en KLART sämre häst som dessutom hade en kusk helt ur form?
Reply
Posted: 2008-10-07 23:40:39

Became a member: 
Forum posts:
det var inte jag som sa det

Men visst, lite trist känns det. Det såg verkligen ut som en bra chans innan, och det var verkligen inte den hästen jag såg som främsta hotet

Men faktiskt , för att se det lite "objektivt" :
Det kan ju vara så att front cube har typ 8 i galopp, och då är det inte säkert han är så mycket sämre på de blå...

Att jag sedan fortfarande tycker att loppmotorn är totalt åt skogen obalanserad vet nog redan de flesta som jag växlar några ord med då och då.

ÄR NÅGOT ENS PÅ GÅNG ?!?

Ingen idé att träna hästar längre om de kan vara hur bra som helst och få stryk mot skit.Trevligt att det gynnar småstall som kan vinna med halvkassa 6-åringar, men det börjar bli löjligt nu !
Reply
Posted: 2008-10-08 22:39:32

Became a member: 
Forum posts:

kanske borde börja starta mina hästar, har valt att INTE träna mina 1 åringar sedan jag fick dem........Hoppas på seger i breedersfinalen och kriteriet
Reply
hogan Posted: 2008-10-13 16:34:34

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Håller med Perra totalt, alldeles för mycket av att man får stryk av skithästar ofta, trots att man har en på papperet mycket bra häst som har bra kusk o 10 i form, kör barfota, ger allt + norsken och blir oplacerat felfri från spår 3 i ett vanligt jävla 30.000 lopp...händer hela tiden tycker jag....t.o.m mina egna som är sämre i värdena, är de som presterar bäst...ehh, ska det vara så verkligen???????

Mvh Gnällspiken
Reply
hogan Posted: 2008-10-13 16:35:36

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Det bjuder jag på.....
Reply
[ 1 ]