Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Auktion

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-07-30 11:25:34

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker det borde finnas TVÅ auktioner.. en auktion som man kan ha hästen ute på i tre dagar och en auktion där man lägger ut hästen bara för en dag..

Om man har hittat en häst på auktionen men man har fullt i stallet och inte vill pensionera någon, så kan man ju inte lägga ut en häst för då "går" ju redan den hästen man ville ha "ut" och man får vänta en dag extra.. jag hoppas ni förstår??? .. lite komplicerat men försök förstå haha
Reply
Soberano Posted: 2008-07-30 17:26:09 Answer to: "Jag tycker det borde finnas TVÅ auktioner.. en auktion som man kan "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Det var fanimej en av de sämsta ideerna som kommit från dig kakan..... Vem i helvete tror du säljer på tredagars? Vill du bli av med hästen så vill du ju bli av den snabbt och då kommer du ju ändå hitta intressanta "objekt" på 1 dagarsauktionen och då kvittar det ju.....
Reply
Posted: 2008-07-30 19:50:01 Answer to: "Jag tycker det borde finnas TVÅ auktioner.. en auktion som man kan "

Became a member: 
Forum posts:
Man skulle kunna göra som på Tradera att man har möjlighet att välja
hur lång tid auktionen skall vara.

1 Dag tex. för att få pengar lite snabbt.

5 Dagar för att så många som möjligt ska hinna se auktionen och på så sätt kanske få lite mer
för hästen än man skulle fått annars.

Jag vet inte, skulle kanske funka.
Reply
Posted: 2008-08-02 19:48:39 Edited(1): 2008-08-02 19:48:59

Became a member: 
Forum posts:
Håller med Soberano !
Kakan, tänkte du ens 2 steg innan du postade den idén ?

Hästägare som är desperata att bli av med en häst för de vill köpa en på 3-dagarsauktionen. Hmmm...Undrar var den lilla desperata hästhandlar´n då kommer lägga ut sin häst alldeles för billigt ?

Vilken auktion kommer du hitta fynden på kakan ?
1-dagars kommer ju krylla av fynd från desperata hästmånglare
Reply
Posted: 2008-08-19 18:50:00

Became a member: 
Forum posts:
Håper det er ok å skrive på norsk.
Når det gjelder auksjon, så syns jeg at det ikke burde vere lov å kjøpe en hest for så selge den om 3 dager. En hest burde ikke kjøpes/selges mer en 1 gang i en etappe
Reply
Eriksson Posted: 2008-08-22 22:01:51

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Det är satt till tre dagar så att alla ska ha en chans att se att hästen ligger ute även om de inte är inloggade varje dag. Det finns inga planer på att förkorta denna tid.
Reply
Nijo Posted: 2008-08-22 23:43:09 Answer to: "Det är satt till tre dagar så att alla ska ha en chans att se att hästen"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Helt rätt!
Reply
[ 1 ]