[ 1
]
|
|
Posted: 2008-06-02 22:16:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag som relativt ny undrar ju vad/vem som bestämmer hur ett lopp ska köras? Är det en dator som slumpmässigt skapar ett loppscenario??
Eftersom många rutinerade personer här inne har pensionerat sina hästar så undrar man ju över om det går att ändra så att det blir mer "verkligt" så att den bästa hästen OM den har form och en hygglig kusk ska ha toppchans.
Sen ska det ju kunna skrälla ändå, men att oddsen ska vara klart mindre.
Showtime
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-06-08 00:22:31  Jag som relativt ny undrar ju vad/vem som bestämmer hur ett lopp ska köras? Är det en dator som slumpmässigt skapar ett loppscenario??
Eftersom många rutinerade personer här inne har pensionerat sina hästar så undrar man ju över om det går att ändra så att det blir mer "verkligt" så att den bästa hästen OM den har form och en hygglig kusk ska ha toppchans.
Sen ska det ju kunna skrälla ändå, men att oddsen ska vara klart mindre.
Showtime
Answer to: "Jag som relativt ny undrar ju vad/vem som bestämmer hur ett lopp ska köra"
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Loppen körs baserade på en avancerad loppmotor som räknar ut hur hästarna springer. Deras fart baseras på deras egenskaper men oxå på slumpen i loppet, vilket spår de har mm men även hur de andra hästarna springer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-08 09:32:58  Loppen körs baserade på en avancerad loppmotor som räknar ut hur hästarna springer. Deras fart baseras på deras egenskaper men oxå på slumpen i loppet, vilket spår de har mm men även hur de andra hästarna springer.
Answer to: "Loppen körs baserade på en avancerad loppmotor som räknar ut hur hästar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spelar spår roll nu också? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-21 13:09:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
spåret spelar ingen roll för mej, bara om den hamnar bland dom bakre.. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|