[ 1
]
|
|
Posted: 2008-05-28 22:49:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
När man anmäler sina hästar så skulle jag tycka att det var lättare att anmäla om det stod vilka poäng som minst kräfs för att anmäla.....
penning summa men varför inte minst antal poäng också för då skulle man få ut mer tid av hästarna. Säkrare kort vilka löp man kan anmäla till och vilka man kan skippa. Alltså man kan planera löpen bättre och kompensera upp det eftersom hästarna blir gammla rätt fort.
M:V:H Mossel
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-05-28 23:13:33 Edited(2): 2008-05-29 10:28:14  När man anmäler sina hästar så skulle jag tycka att det var lättare att anmäla om det stod vilka poäng som minst kräfs för att anmäla.....
penning summa men varför inte minst antal poäng också för då skulle man få ut mer tid av hästarna. Säkrare kort vilka löp man kan anmäla till och vilka man kan skippa. Alltså man kan planera löpen bättre och kompensera upp det eftersom hästarna blir gammla rätt fort.
M:V:H Mossel
Answer to: "När man anmäler sina hästar så skulle jag tycka att det var lättare at"
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Det står ju redan nu vilka poäng som krävs för ett lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-29 10:32:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Man kan ju inte redan innan anmälan få reda på hur måna poäng som krävs??? Hur skulle det gå till hade du tänkt dig? Beror ju helt på vilka hästar som anmäler sig...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-29 11:10:37  Man kan ju inte redan innan anmälan få reda på hur måna poäng som krävs??? Hur skulle det gå till hade du tänkt dig? Beror ju helt på vilka hästar som anmäler sig...
Answer to: "Man kan ju inte redan innan anmälan få reda på hur måna poäng som krä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är du allvarlig?
hur skall admin kunna veta vad son krävs för poäng innan hästar har anmälts?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-01 12:54:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag fattar inte direkt vad du pratar om.., men startpoäng står ju när man ska anmäla till lopp..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-04 21:35:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
hm....Exempel.
*ALLA
*Poäng: Minst 17 startpoäng.
*1640m
visst funkar det ju så nu....men....om jag anmäler min häst som bara har 2 starpoäng så är ju risken minimal att man kommer med i löpet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-04 21:38:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Man kastar bort en massa tid på hästar som inte har lyckats samla ihop nå poäng ...och anmäler....anmäler och efter en v. så blir det ett B-lopp....
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-06-04 21:39:33
|
|
|
Posted: 2008-06-04 21:41:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det sägs att TID ÄR PENGAR...men attans....TID KOSTAR PENGAR...tur att det är data hästar och data pengar.... 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-06-05 10:03:40  Det sägs att TID ÄR PENGAR...men attans....TID KOSTAR PENGAR...tur att det är data hästar och data pengar.... 
Answer to: "Det sägs att TID ÄR PENGAR...men attans....TID KOSTAR PENGAR...tur att de"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fast det finns ju lopp för max 5 poäng,max 10 poäng som man oftast kommer med i. Har en i stallet med 5 poäng och han startar mest hela tiden. Gäller bara att anmäla till passande lopp och på många olika banor så slinker dom alltid med någonstans. Jag tycker systemet som det är nu är perfekt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-05 10:28:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
alla betyder ju mer "även de med 7 mille insprunget" och inte så mycket alla som i "även min ostartade nyfödda kuse". Visst går det att få med en sån ibland också men inget att räkna med. Jag hade också lite problem med det i början. Försöka anmäla neråt i klasserna.
Finns en hel del typ max 5 poäng och liknande lopp som soberano säger.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-06 13:18:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hallå!!!
Det är ju detta spelet går ut på. Att kunna matcha hästen riktigt. Konsten är att matcha in hästen så att han ligger topp tre på poäng och därmed få en bra kusk. Skall jag spela åt dig också?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-08 13:40:13  Hallå!!!
Det är ju detta spelet går ut på. Att kunna matcha hästen riktigt. Konsten är att matcha in hästen så att han ligger topp tre på poäng och därmed få en bra kusk. Skall jag spela åt dig också?
Answer to: "Hallå!!!
Det är ju detta spelet går ut på. Att kunna matcha hästen "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja helst...hi..hi
Tusan vad sur och negg man kan va då!!
...Ätit taggtråd till frukost.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-20 13:48:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ne detta förslaget va nog inte riktigt igenomtänkt! De är ju det spelet går ut på som någon tidigare skrev! Att lära sig matcha in hästen i rätt lopp osv!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-20 14:15:25  Ne detta förslaget va nog inte riktigt igenomtänkt! De är ju det spelet går ut på som någon tidigare skrev! Att lära sig matcha in hästen i rätt lopp osv!
Answer to: "Ne detta förslaget va nog inte riktigt igenomtänkt! De är ju det spelet "
|
Became a member:
Forum posts:
|
en viss poäng tycker jag att mossel har.
om man anmäler till ett lopp som klonas så vet man ju inte var man hamnar: man vet inte vilka kuskar som blir mest valda och man vet inte hur dåliga/bra hästarna i ens egna lopp blir.
men som jag ser det så anmäls många hästar till lopp som är långt över deras kapacitet och uppvisade tidigare prestationer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-01 14:15:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller inte med många gånger man är kvalificerad och en bit över startpoängen som krävs. men jag antar att Det finns hästar som är överkvalificerade för loppet får förtur för dom har en jädra massa start poäng........
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|