Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Stryka häst

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-04-24 19:31:23

Became a member: 
Forum posts:
Nu är ja trött på att få kuskar bakom mina hästar som ja inte ens valt.. kan man inte få fler alternativ till och välja fler kuskar eller bara får stryka dom???
Reply
spanarn Posted: 2008-04-24 20:52:48 Edited(1): 2008-04-24 20:53:08 Answer to: "Nu är ja trött på att få kuskar bakom mina hästar som ja inte ens valt"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Vi är ganska många som har åsikter om detta, kolla gärna in på tråden "KUSKLOTTERIET - LÖSNING", som ligger under "Tips & Idéer".
Reply
Nijo Posted: 2008-04-24 23:35:28

Forum posts: 4389
sluta gnäll, matcha bättre istället? kan tänka mig att tex carola_carro har uselt med startpoäng och hela tiden väljer de bästa kuskarna.

Systemet är enkelt, de med med startpoäng får välja först och det gäller ju att göra en bedömning där på vilken position man ligger i rankingen.

visst kan systemet göras om, men borde vara lågt prioriterat på listan.....Fungerar klart tillräckligt just nu.
Reply
spanarn Posted: 2008-04-25 00:41:56 Answer to: "sluta gnäll, matcha bättre istället? kan tänka mig att tex carola_carro"

Vet inte om ditt svar var riktat till mig, men jag tycker inte att jag gnäller direkt... Har mer konstaterat att jag tycker att det finns utrymme för förbättringar, och att Soberanos idé i den andra tråden vore en bra början. Ta min start i Addington t.ex., där valde jag inte bland toppkuskarna, eftersom jag låg så långt ner i ranken, utan jag höll mig bland dem med 6-7 i form. Slutade med att jag fick en kusk med 1 i form. När kusken betyder så mycket som den gör i spelet, så är det ju helt knäppt om jag ska tvingas välja de med 4-5 i form som min topp-tre eftersom då är ju ändå loppet kört på förhand...
Reply
Nijo Posted: 2008-04-25 00:49:37

syftade mest på carola_carro...

spanarn, förstår och håller med. Men det är fortfarande något som kommer vara lågt prioriterat, finns betydligt viktigare och mer brådskande saker att fixa först. Tex avelssystemet......

Men varför anmäler du till addington om du har så lågt med poäng då? om du var väldigt lågt rankad så får du en kusk med usel form oavsett, med detta systemet som finns nu så hade du i alla fall kunnat ha tur och få en bra kusk om de andra klantat till sig(vilket ofta händer)
Reply
spanarn Posted: 2008-04-25 01:22:06

Håller med dig att aveln är viktigare, men det betyder väl inte att inte detta kan korrigeras? Att sätta in en turordning på kuskarna känns som en betydligt mindre åtgärd än att ändra aveln i grunden?

"Men varför anmäler du till addington om du har så lågt med poäng då?" Vad är det för en neggig fråga? Jag hade ju uppenbarligen tillräckligt med poäng för att komma med (290 p för att vara exakt), och därmed mer än bl.a. Vont och Bridge. Man låter väl inte bli att anmäla till ett storlopp för att man riskerar att få en skitkusk? Hade helt enkelt en jäkla osis att den med 1 p. mer än jag snodde mitt tredjehandsval, och den kusen kom in på en femteplats. Någon sitter ju alltid där med Svarte Petter till slut, den här gången blev det jag, och jag är fine med det. Dock tycker jag, som sagt, att detta är ett problem som borde kunna förbättras rätt så lätt, och varför inte göra det då?

Reply
Posted: 2008-04-25 09:15:52 Answer to: "syftade mest på carola_carro... spanarn, förstår och håller med. Men"

Became a member: 
Forum posts:
Ja men då kan man lägga ner hela jävla travspelet för man får ändå bara dåliga kuskar bakom hästarna.. Kan man lika bra få fler alternativ till och välja kuskar..
Reply
Posted: 2008-04-25 09:41:38 Answer to: "Ja men då kan man lägga ner hela jävla travspelet för man får ändå b"

Became a member: 
Forum posts:
Du får lära dig att anmäla rätt istället.
Lite fingertoppskänsla?
Reply
Nijo Posted: 2008-04-25 11:41:56

precis, inte vårt problem att du inte kan välja rätt kuskar i förhållande till dina startpoäng i loppen, carola_carro..... anmäler du till ett lopp med lite poäng i förhållande till kriterierna som krävs så får du ju se till att välja de sämre kuskarna då de hästarna som matchats in med högre startpoäng SJÄLVKLART väljer de bästa kuskarna.

Spanarn: när/om kusksystemet görs om så är det ändå kört för den som är sist i rankingen, du får 12.e kusken oavsett och den är garanterat inte bra.......

Hade kunnat anmäla Tegen Stand med 400p, men avstod då jag visste att han skulle vara lågt rankad och få en skitkusk......
Reply
samuraj1 Posted: 2008-04-25 12:09:44 Answer to: "precis, inte vårt problem att du inte kan välja rätt kuskar i förhålla"

Became a member: 2007-07-05
Forum posts: 189
Om man har en BRA häst så gör inte kusken så mycket då kan det räcka med 6-7 på kusken.

I övrigt håller med Plokko och Nijo har man inte mycke poäng får man ta dom lite sämre och inte så kända kuskarna.
Reply
Post removed Posted: 2008-04-25 12:39:11
spanarn Posted: 2008-04-25 19:03:58 Answer to: "precis, inte vårt problem att du inte kan välja rätt kuskar i förhålla"

Nijo -- absolut, klart att man får 12:e kusken, men om det finns 25 kuskar sammanlagt kan det vara ganska stor skillnad på att få kusk 12 i en turordning som baseras på form/skicklighet eller en slumpvis kusk som skulle ha varit kusk 25 i sagda turordning. That´s all I´m saying.
Reply
Buck_Fush Posted: 2008-04-26 22:49:40

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
Spanarn (helt off topic) du har snyggt öga, tänkte bara, du är säkert snygg hela du???
Reply
Posted: 2008-04-26 22:51:38 Answer to: "Spanarn (helt off topic) du har snyggt öga, tänkte bara, du är säkert s"

Became a member: 
Forum posts:
haha
Reply
spanarn Posted: 2008-04-27 10:16:19 Answer to: "Spanarn (helt off topic) du har snyggt öga, tänkte bara, du är säkert s"

hahaha, var kom det där ifrån? Du satt väl aldrig framför datorn och krökade igår? ::o
Reply
[ 1 ]