[ 1
]
|
|
Posted: 2008-04-15 20:39:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad har skötaren för betydelse i spelet egentligen? Tränaren påverkar träningen, men skötaren? Formen?
Eller sitter de mest och fikar? 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-15 20:44:34  Vad har skötaren för betydelse i spelet egentligen? Tränaren påverkar träningen, men skötaren? Formen?
Eller sitter de mest och fikar? 
Answer to: "Vad har skötaren för betydelse i spelet egentligen? Tränaren påverkar t"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fikar väl mest,iaf hos mig men annars är det väl pysslet som påverkar formen som dom bidrar med vad jag har förstått.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-15 21:15:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Följdfrågan är då hur stor påverkan på formen de har? Det kan man ju experimentera fram svaret på, men det kanske någon redan har gjort?
På häst i toppform (10) är skötaren då överflödig, om den enbart påverkar formen och den inte kan öka mer. Sedan bör hästen vara någorlunda halvhyfsad för att den ska vara värd en skötare (hästen ska ju tjäna in skötarens lön *extra*). Annars får den väl klia sig mot något gammalt plank. Så hur mycket skötaren påverkar formen, avgör också när en skötare blir lönsam på en viss häst.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-15 21:19:23  Följdfrågan är då hur stor påverkan på formen de har? Det kan man ju experimentera fram svaret på, men det kanske någon redan har gjort?
På häst i toppform (10) är skötaren då överflödig, om den enbart påverkar formen och den inte kan öka mer. Sedan bör hästen vara någorlunda halvhyfsad för att den ska vara värd en skötare (hästen ska ju tjäna in skötarens lön *extra*). Annars får den väl klia sig mot något gammalt plank. Så hur mycket skötaren påverkar formen, avgör också när en skötare blir lönsam på en viss häst.
Answer to: "Följdfrågan är då hur stor påverkan på formen de har? Det kan man ju "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Problemet är att om en häst står utan skötare eller tränare så drabbas alla hästar i stallet då dom i smyg lägger ner tid på stackaren som inte har tränare och skötare vilket gör att dom slarvar med sin sköthäst. Hur stor skillnad det är har jag inte orkat kolla upp men skiljer nog en hel del mellan 1-stjärniga och 5-stjärninga. Dock tror jag att det räcker långt om dom har 3 stjärnor.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-15 22:25:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Aha, intressant! Då kanske man skulle bättre på sysselsättningsstatistiken för hästskötare på Travzonen något...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-15 22:46:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Uuurk ! Hjälp !