Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> vad krävs dör att kunna få plats...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-04-01 16:25:33

Became a member: 
Forum posts:
i poäng till exempel

matchar Unir Mon Voyage hårdare nu som 4-åring

87000:- första säsongen, 86poäng
1,11,3 ag, på 2140

3 segrar på de 4 senaste
tränar fantastiskt,båfe intervall o backe

kan han etablera sig,eller...

4 i styrka,på väg mot 5
4 i snabbhet på väg mot 5

Vore kul o höra vad ni som varit med sen Sundsvall brann tror om den fålen?
Reply
Posted: 2008-04-01 18:11:12

Became a member: 
Forum posts:
etablera sig, tveksamt den hästen har nog inte så väldigt mkt pengar kvar att tjäna
Reply
Nijo Posted: 2008-04-01 18:12:41

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
har fina statpoäng, men lär aldrig kunna etablera sig,,,tjänar väl någon hundratusen till kanske, med tur......
Reply
Posted: 2008-04-01 18:34:42

Became a member: 
Forum posts:
var rädd för de svaren

det betyder i princip att vi nya stall fr o m 1/1-08 och nyare kommer för alltid ha svårt att få fram någon bra häst.
alla bra på auktionen lägger "storstallen" beslag på och vi har inte och kommer aldrig att få råd att sitta och "dra" hästar från stuteriet.

Avel ger ju ingenting heller...

det känns nom att det här speöet är till fär er som varit med hela vägen,när det inte fanns så mycket hästar att tävla med.

jag menar , hur stor är chansen att en 3 åring kommer med hambletonian i sin 3.e start med runt 30 poäng och vinna för att sen fylla på med ytterligare 3 millar i sin nästa start.

Hackar inte på er för det är ju inte erat fl men det känns som att vi skulle få typ lite mer sponsorpengar eller liknande för att kunna bygga upp en ekonomi.
det är ju många av oss , för att inte säga alla,som måste sälja sina bästa hästar för att ens ha råd att bygga ut till 7 boxar
Reply
Posted: 2008-04-01 18:41:16 Edited(1): 2008-04-01 18:42:16 Answer to: "var rädd för de svaren det betyder i princip att vi nya stall fr o m 1"

Became a member: 
Forum posts:
Vadå "bra"?
Kolla kakans värvningar, vissa bara springer o vinner hela tiden, och dom är knappast dom "dyraste" ...

Det gäller att vara aktiv, det finns hästar med rejält låga blåa egenskaper som springer som tokar. Ni behöver inga mer sponsorpengar.

Ni behöver göra rätt saker i spelet och inte bränna 100k i veckan på brodd-skor och hummer till skithästar. Tänk till.

och jo.. jag tror att din häst kan springa in lite pengar denna säsongen, är ju omöjligt att säga.
Reply
Nijo Posted: 2008-04-01 18:41:36 Edited(1): 2008-04-01 18:42:10

alla har startat med samma förutsättningar,,,,själv har jag i princip spelat 1 etapp och kom på 15e plats.......

Bullshit att alla "storstallen" lägger beslag på de bästa hästarna, varför skulel vi liksom? tror du inte vi redan har fullt med hästar? finns GRYMT många bra hästar att få tag i och det går alltid att fynda på hästbörsen som så många andra har gjort......

Det är inte storstallen som är hoten där, det är de nya stallen som sitter med 2 miljoner och flera boxar lediga......

Finns ju även exempel på folk som kommit till toppen genom tur på stuteriet, dragit 1-2 stjärnor där, samma vilkor för alla på den punkten.

Ni startar med 2 miljoner som sagt, gnäll inte! ser mycket fina hästar dagligen som jag går miste om på hästbörsen pga jag inte har plats ledig i stallet.
Reply
Soberano Posted: 2008-04-01 18:46:15 Answer to: "var rädd för de svaren det betyder i princip att vi nya stall fr o m 1"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag har inte varit med sen starten och håller med om att det är väldigt tufft och svårt att ta sig någon vart i spelet med det upplägget som är nu men så är det ju också i verkligheten och även i andra strategispel har jag fått för mig.

Visst krävs det oerhört mycket tur för att ta sig upp i toppen men det är inte omöjligt. Det räcker ju trots allt att du drar 1 fin häst på stuteriet som vinner nåt större lopp,blir avelshingst och sen har du ekonomin som krävs för att köpa fina hästar och slåss mot de bästa. PLOKKO tex har varit med ungefär lika länge som mig och han är slutade topp 10 denna etappen som var den andra etappen som han spelade.

Det är sant att de som var med från starten tjänade väldigt mycket och enkla pengar i början men samtidigt så börjar alla på noll varje etapp och det är lika svårt för alla att dra eller avla fram en fin unghäst.

Mitt råd är att bygg och satsa på lång sikt och räkna inte med att slåss i toppen än på ett bra tag. Vad det gäller din 4-åring så kanske han inte kommer klättra till eliten vad vet jag men han kommer säkert kunna hävda sig i V5 loppen och tjäna fina pengar.

Lycka till!
Reply
Posted: 2008-04-01 18:51:04

Became a member: 
Forum posts:
gnäller inte

är definitivt ingen gnällspik.

men att vi som började senare än juligänget haft samma förutsättningar är ju bullshit.
Men den smällen får vi väl ta!

men det är ju inget skoj att ha spanat in en häst på auktionen och börjar bjuda och man får ett motbud kastat i ansiktet på en gång ända tills pengarna inte räcker till och man får tacka för sig1

skämmer definitvt inte bort hästarna med hummer eller blåmusslor.

det är standard som gäller men man gjorde väl lite nybörjarafel i början och köpte på sig mat av alla sorter.

broddar känns som ett nödvändigt ont på vinterbana,eller...

jag är lika glad ändå

men vi svaga måste få göra våra röster hörda!!
Reply
Posted: 2008-04-01 18:53:02

Became a member: 
Forum posts:
tack Sobrerano för ett lite vänligt svar
Reply
Posted: 2008-04-01 18:53:58

Became a member: 
Forum posts:
visst jag kom 59 denna etapp med 334000:-
får väl vara nöjd
Reply
Posted: 2008-04-01 19:48:44 Edited(2): 2008-04-01 20:19:35

Became a member: 
Forum posts:
med 86 startp kan du säkert vara med i guldloppet och sen hoppas på en placering där då så är allt fixat sedan. Tror inte alls du hästen är slaktklar. De är bara lite nervösa där i toppen.

edit:försökte rätta till mitt misstag innan nån han märka nått men han inte riktigt. Så nu ändrar jag tillbaka så tråden inte är en massa nånsens
Reply
Posted: 2008-04-01 19:52:11 Answer to: "med 86 startp kan du säkert vara med i guldloppet och sen hoppas på en pl"

Became a member: 
Forum posts:
det värmer med medmänniskor!

Som sagt , man behöver lite flyt på vägen också
Reply
Nijo Posted: 2008-04-01 20:13:50

toastmachine,,,sluta driva med de nya spelarna,,,,,inte ens du är så naiv så att du tror den hästen ens kan plocka sista pengar i ett guldlopp!

1: får en skitkusk, GARANTERAT
2: är 20ggr sämre häst än motståndet

Reply
Posted: 2008-04-01 20:14:46 Answer to: "toastmachine,,,sluta driva med de nya spelarna,,,,,inte ens du är så naiv"

Became a member: 
Forum posts:
haha tror han menade i BRONSloppet den där pållen kommer ens inte med i guld..
Reply
Posted: 2008-04-01 20:18:21

Became a member: 
Forum posts:
tryckte precis edit. brons menar jag juförståss, max. 100papp

styrka snabbhet
44 är ju inte ruskigt mycket sämre än 66 specielt om det snart blir 5 er.

Reply
Soberano Posted: 2008-04-01 20:52:12

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Med tanke på att det bara är en av de nyblivna 4-åringarna som sprungit snabbare ¨på medeldistans (REVERSE som vann guldfinalen) och att kriterievinnaren har lågt medel men tränar bra och därmed springer bra så tycker jag att det är KVALIFICERAT SKITSNACK att säga tvärsäkert att Unir Mon Voyage Inte ska kunna klättra i klasserna. Med ett högt galoppvärde kan han ha nästan lika fina värden som tex VONT som vann derbyt och är etablerad i guld.

Kör på du!

Reply
[ 1 ]