[ 1
]
|
|
Posted: 2008-03-24 11:41:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker, skulle man inte kunna göra så att om man har hittat någon intressant häst som är pensionerad som har riktigt bra värden, skulle inte dom typ kunnas lägga ut på auktionen ( en speciell auktion för bara pensionerade hästar ) så då lägger man ut lite hästar undan för undan..
Vad sägs?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-24 11:46:30  Jag tycker, skulle man inte kunna göra så att om man har hittat någon intressant häst som är pensionerad som har riktigt bra värden, skulle inte dom typ kunnas lägga ut på auktionen ( en speciell auktion för bara pensionerade hästar ) så då lägger man ut lite hästar undan för undan..
Vad sägs?
Answer to: "Jag tycker, skulle man inte kunna göra så att om man har hittat någon in"
|
Became a member:
Forum posts:
|
låter riktit bra råkade ku pensionera min 3åriga kanon 
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-03-28 15:56:38
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Tror inte det är aktuellt. Många av de hästar som har blivit pensionerade har inte längre någon ägare. Känns för komplicerat att lägga ut redan pensionerade hästar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 16:16:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
låt folk ta dem om de vill, först till kvarn istället.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 16:17:36  Tror inte det är aktuellt. Många av de hästar som har blivit pensionerade har inte längre någon ägare. Känns för komplicerat att lägga ut redan pensionerade hästar.
Answer to: "Tror inte det är aktuellt. Många av de hästar som har blivit pensionerad"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med besten93 det kan väl inte vara så svårt egentligen??...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 17:36:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Någon gjorde antagligen ett val att pensionera eller sälja?
Tycker inte det låter som en bra ide.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-03-28 17:41:04 
Tycker inte det låter som en bra ide.
Answer to: "
Tycker int"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
I sådana fall ska det kosta en rejäl registreringsavgift för att få den registrerad igen samt att den ska ta upp en stallplats i en säsong utan att vara startbar och utan att den ska gå sälja vidare under detta året då det handlar om en häst som måste tränas upp rejält efter att ha levt det goda livet under en lång period.
Kort sagt. Ta in en pensionär,betala 100000 och ha den stående i 1 år utan att varken kunna starta,sälja eller pensionera.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|