[ 1
]
2
|
|
Posted: 2008-03-14 15:20:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vet att detta ämne har varit uppe förut men nu är det dags igen! Jag (och jag antar många fler) vill ha fler boxar minst 13 men helst 15 eller fler. Lite segt att behöva sälja ut från stallet bara för att få plats med nya.
Fler boxar åt folket!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 15:57:32  Vet att detta ämne har varit uppe förut men nu är det dags igen! Jag (och jag antar många fler) vill ha fler boxar minst 13 men helst 15 eller fler. Lite segt att behöva sälja ut från stallet bara för att få plats med nya.
Fler boxar åt folket!
Answer to: "Vet att detta ämne har varit uppe förut men nu är det dags igen! Jag (oc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jovars ett par boxar till vore väl nice
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 16:08:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag behöver inte fler tävlingsboxar, men skulle vilja ha ETT AVELSSTALL, med tre boxar till.
|
|
Reply
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2008-03-14 16:42:15
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
|
Ja 13 eller 15 boxar känns som ett måste om man ska ha ett spel med en fungerande avelsverksamhet. Vilket jag tycker man ska ha. Man behöver inte joxa till det med ett separat avelsstall men ett par-tre boxar extra behövs minst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 16:55:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Själv tycker jag en häst för varje dag i veckan plus 3 transfer/avelsplatser fungerar helt okey. 15 hästar är lite mycket tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 16:56:04 Edited(1): 2008-03-14 16:56:47  Ja 13 eller 15 boxar känns som ett måste om man ska ha ett spel med en fungerande avelsverksamhet. Vilket jag tycker man ska ha. Man behöver inte joxa till det med ett separat avelsstall men ett par-tre boxar extra behövs minst.
Answer to: "Ja 13 eller 15 boxar känns som ett måste om man ska ha ett spel med en fu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp, alla vill ha mer boxar, detta känns oerhört viktigt.
Hoppas att Eriksson förstår att det är förmodligen den viktigaste punkten och öppnar möjlighet för utvidgning.
Håller med er och tycker det är dags för lite extra påtryckningar nu från oss för att få detta igenom. Så det vore bra om alla som tycker som ovanstående (bortsett från toastmachine) visar det här på forumet nu, och inte bara är inne o läser vad som sägs.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 16:59:30 Edited(2): 2008-03-14 17:02:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med Buck_Fush//
Har man 15 boxar, så finns det utrymme nog ändå för sina avelshästar. Är en häst bra för avel är det väl upp till var och en då att prioritera om den ska stanna och få ta plats i stallet eller om den ska säljas och ge plats åt andra...t.ex. unghästar.
Med tanke på att en bra avelshäst inbringar rätt fina pengar( brutala pengar för de riktigt bra) så är nog de flesta villiga att offra en boxplats eller två för avelshästar.
Finns nog ingen som tycker synd om dem som , hemska tanke, måste offra en boxplats för att ha kvar en liten kassako (eller kassahäst ) i stallet som ger fina extrapengar !
Sedan är inte spelet ännu i det läget att bra avelshästar blivit så gamla så de ska behöva ställas av ännu. Det är först då ett avelsstall känns aktuellt. Nu borde de flesta potentiella avelsdjuren ännu både träna och tävla ganska bra i några säsonger till.
Ett avelsstall känns enligt min mening ganska överskattat just nu. Du får helt enkelt prioritera Jocke
Fler boxar däremot är ett givet nästa steg tycker jag,
Har du sedan 15 boxar så har du plats för en bra avelshäst eller två !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 17:01:23  Japp, alla vill ha mer boxar, detta känns oerhört viktigt.
Hoppas att Eriksson förstår att det är förmodligen den viktigaste punkten och öppnar möjlighet för utvidgning.
Håller med er och tycker det är dags för lite extra påtryckningar nu från oss för att få detta igenom. Så det vore bra om alla som tycker som ovanstående (bortsett från toastmachine) visar det här på forumet nu, och inte bara är inne o läser vad som sägs.
Answer to: "Japp, alla vill ha mer boxar, detta känns oerhört viktigt.
Hoppas att Er"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det MÅSTE finnas mer boxar.. jag snackar fasen om 13-20... skulle bli roligare...
och då ska man inte behöva vänta så j*vla länge rent ut sagt!  ..
jag fick vänta i 12-13 veckor för att bara få bygga ut till TVÅ platser.(vilket alla får). detta MÅSTE det bli ändring på!.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 17:07:56 det MÅSTE finnas mer boxar.. jag snackar fasen om 13-20... skulle bli roligare...
jag fick vänta i 12-13 veckor för att bara få bygga ut till TVÅ platser.(vilket alla får). detta MÅSTE det bli ändring på!.
Answer to: "det MÅSTE finnas mer boxar.. jag snackar fasen om 13-20... skulle bli r"
|
Became a member:
Forum posts:
|
För en gång skulle håller jag med dig.
Tiden för att vänta på utbyggnad är orimlig som den är nu. Argument som att man skulle bränna alla sina pengar på boxhyra är snicksnack. Finns så oerhört mycket man kan bränna pengar på i detta spelet så att köpa boxar är knappast det mest effektiva sätt.
Nej, nu måste det blir ändring. 15 boxar skulle vara perfekt. Då har man plats för eventuellt avelsarbete också. Man ska inte behöva sälja bort en massa hästar inför varje säsong för att ha möjlighet att hänga med, orimligt. Lite luft måste det finnas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 17:09:25  För en gång skulle håller jag med dig.
Tiden för att vänta på utbyggnad är orimlig som den är nu. Argument som att man skulle bränna alla sina pengar på boxhyra är snicksnack. Finns så oerhört mycket man kan bränna pengar på i detta spelet så att köpa boxar är knappast det mest effektiva sätt.
Nej, nu måste det blir ändring. 15 boxar skulle vara perfekt. Då har man plats för eventuellt avelsarbete också. Man ska inte behöva sälja bort en massa hästar inför varje säsong för att ha möjlighet att hänga med, orimligt. Lite luft måste det finnas.
Answer to: "För en gång skulle håller jag med dig.
Tiden för att vänta på utbygg"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Exakt.
12-13 veckor är ÖVERDRIVET mycket för två boxplatser.. jag ser hellre 3-5 veckor.
15-16 boxar skulle vara perfekt.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-03-14 17:13:04 det MÅSTE finnas mer boxar.. jag snackar fasen om 13-20... skulle bli roligare...
Answer to: "det MÅSTE finnas mer boxar.. jag snackar fasen om 13-20... skulle bli r"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag tycker väl också att det ska finnas mer boxar men reserverar mig en lite aning då det är något som jag tror kommer öka avstånden mellan toppen och botten ännu mer då det är tufft att få igång ett stall som är så lönsamt att du kan bygga ut till 15 platser och ha 15 avlönade tränare och skötare utan en riktig stjärna eller en avelshingst som måste vara det absolut bästa sättet att få ekonomin att gå ihop.
Hursomhelst skulle det kanske gå lite fortare att få bygga ut till 7 och 10 platser och ett max på 15 skulle väl vara helt ok.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 17:25:35  Jag tycker väl också att det ska finnas mer boxar men reserverar mig en lite aning då det är något som jag tror kommer öka avstånden mellan toppen och botten ännu mer då det är tufft att få igång ett stall som är så lönsamt att du kan bygga ut till 15 platser och ha 15 avlönade tränare och skötare utan en riktig stjärna eller en avelshingst som måste vara det absolut bästa sättet att få ekonomin att gå ihop.
Hursomhelst skulle det kanske gå lite fortare att få bygga ut till 7 och 10 platser och ett max på 15 skulle väl vara helt ok.
Answer to: "Jag tycker väl också att det ska finnas mer boxar men reserverar mig en l"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Möjligheten ska finnas att bygga ut.
Tänk på att med 15 hästar, säg 12-13 starthästar, så ska du fortfarande betala lika mkt för träningsanläggning etc, du får ha riktigt sjukt dåliga hästar för att inte kunna dra runt ett stall.
Spelet är redo för att gå till en ny nivå, mer boxar.
|
|
Reply
|
|
samuraj1
|
Posted: 2008-03-14 17:56:12
|
Became a member: 2007-07-05
Forum posts: 189
|
Håller med 15-20 boxar skulle vara kanon då kan man både ha avel och en vettig tävlingsverksamhet.
Men aveln måste ju göras bättre för annars lär ingen avla i framtiden eller så måste stuterierna tas bort så att folket måste ha en fungerande avelsverksamhet.
|
|
Reply
|
|
Mysan
|
Posted: 2008-03-14 20:16:13
|
Became a member: 2007-10-10
Forum posts: 99
|
Ja, mer boxar! Eller jag kanske inte behöver det nu men i framtiden skulle det vara bra att få ha 15-20 boxar.
Och aveln måste bli bättre.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-14 20:41:12
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-14 20:42:00
|
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 20:52:31
Answer to: "guldskor menar jag, det var tung bana. :):):)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Off topic där.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-14 21:11:02
|
|
kan man lugnt säga...  
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-14 21:25:08 det MÅSTE finnas mer boxar.. jag snackar fasen om 13-20... skulle bli roligare...
|
|
Håller med dig kakan, nu har jag starta alla fem som jag endast har, nu får man vänta i två veckor, roligare om man kan ha kontunitet. 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-14 21:28:02
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|