[ 1
]
|
|
Posted: 2008-02-27 23:41:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu är det andra gången i rad en röd text kommer upp "ditt bud är för lågt" när jag budar på en häst.
Man ser vad högsta budet är och vem som budat och i rutan under är vad jag förstår nästa budnivå redan skrivet. Jag klickar på den röd/svarta rutan "Lägg ditt bud" (eller vad det nu står) och det är då den röda texten kommer upp.
Är det jag som gör ngt tokigt eller? Lite ledsen i ögat nu när jag gått miste om 2 pärlor.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-28 08:39:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Någon annan hinner buda högre innan du?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-28 09:10:32  Nu är det andra gången i rad en röd text kommer upp "ditt bud är för lågt" när jag budar på en häst.
Man ser vad högsta budet är och vem som budat och i rutan under är vad jag förstår nästa budnivå redan skrivet. Jag klickar på den röd/svarta rutan "Lägg ditt bud" (eller vad det nu står) och det är då den röda texten kommer upp.
Är det jag som gör ngt tokigt eller? Lite ledsen i ögat nu när jag gått miste om 2 pärlor.
Answer to: "Nu är det andra gången i rad en röd text kommer upp "ditt bud är f"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag tror att det beror på att tiden gått ut. Hästarna ligger oftast kvar ett tag efter det att budgivningstiden gått ut men det går inte att bjuda då även om allt tyder på att det borde vara möjligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-28 15:11:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har fått för mig att budgivningstiden förlängs varje gång det läggs ett bud som är högre än det förra så det är ju inte som på typ Tradera att man kan sitta och vänta och sen lägga ett högt bud precis innan auktionen är slut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-28 15:14:01  Nu är det andra gången i rad en röd text kommer upp "ditt bud är för lågt" när jag budar på en häst.
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om Lägg bud rutan är röd/svart så kan du inte lägga ngt bud. Har du en ledig box i stallet ? Det måste du ha annars kan du inte lägga något bud.
Om du har en ledig plats i stallet och lägger ett bud på en häst så kan du inte lägga bud på fler hästar efter det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-28 22:17:57  Nu är det andra gången i rad en röd text kommer upp "ditt bud är för lågt" när jag budar på en häst.
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack för alla kloka funderingar och svar. Eftersom jag har haft boxplatser och tiden inte har gått ut kan det vara så att man inte kan buda som på Tradera, några sekunder innan tiden går ut.
Bara att kämpa vidare och hoppas att man hittar ännu en pärla.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|