Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> en komplimang bara...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-02-25 19:12:46

Became a member: 
Forum posts:
tänkte bara säga att adminarna har gjort ett riktigt gött jobb med att utveckla det här spelet. och dessutom så får dom experthjälp av alla kunniga hästotravfreaks härinne. borde finnas alla förutsättningar för att få till ett riktigt bra spel när alla bitar faller på plats...

finns det förresten nåt bra pc--manger-spel som man kan köra utan att vara on line? har sett nåt manger spel men det var urgammalt...? nån som har nåt tips?
Reply
Posted: 2008-02-25 19:25:52 Answer to: "tänkte bara säga att adminarna har gjort ett riktigt gött jobb med att u"

Became a member: 
Forum posts:
Jag har ett det är typ som detta men tror ej att dom säljer det spelet längre där kan man välja mellan Gallop elr trav tränare elr både och det heter Horseracingmanger
Reply
Posted: 2008-02-25 19:28:32

Became a member: 
Forum posts:
det är det spelet jag sett. är det bra? jag har också sett att dom håller på med en uppföljare till det.
Reply
Posted: 2008-02-25 19:31:21

Became a member: 
Forum posts:
jeg har horse racing manager og tycker att det er et veldig bra spel
men uppföljaren blir nok enda bättre!
Reply
Posted: 2008-02-25 19:53:01

Became a member: 
Forum posts:
Också spelat det och tycker det är rätt kul ! Lite för enkelt dock att vinna lopp i början som tränare, men visst...de stora löpen är svårare...men loppen känns ändå lite orealistiska om du är kusk.
Typ --> Gasa till spets, dämpa tills du ser dem stöta från kön, öka lite till så alla sitter lugnt. Händer lite för sällan i de vanliga loppen att du blir söndertryckt i spets av en bättre häst som tröttnar på din luskörning.

De större löpen ska jag inte uttala mig om då jag inte spelade så länge. Fick mitt football manager i samma veva
efter det blev det mest slöspelande på HRM då ochdå...

Ändå, det är lite för lätt att tjäna snabba pengar och få ihop ett stall som ligger en bit över medel, och inom ett par säsonger är med i topploppen.

Tycker ändå det är kul och lite tidsfördriv...för tiden rusade lätt iväg några timmar när du väl sitter där
Antar det är ett gott betyg!

Det finns vissa brister/buggar som stör lite. T.ex. att AI är lite för seg i auktioner och så i spelet samt att tar det ALLDELES för länge att hitta rätt foderkombo åt hästarna ! Riktigt störigt !
Tror jag gjorde så att jag laddade om från samma save-punkt och lät veterinären komma(eller vem det nu var) och rekomendera för jag hittade ingen logik i foderbehoven ändå...Finns typ 8 varianter du måste få rätt antal/mängd på. (morötter, havre os.v)

Jag tyckte ändå det var kul, och som Idalizm säger: Uppföljaren borde kunna bli riktigt bra...om den kommer ut här någon gång.

Tror den finns i USA och Australien t.ex. och heter sport of kings 2 eller nå´t sånt. Såg någon recension och den var rätt buggig tydligen än så länge, så tyvärr vet jag inte hur mycket de jobbar på 2an

Kolla in här.... www.hrm2.net/
Reply
Posted: 2008-02-25 20:19:03

Became a member: 
Forum posts:
Demot går att ladda ner iallafall
Reply
Posted: 2008-02-25 23:52:23

Became a member: 
Forum posts:
Jo, men det är ungefär vad som hänt på ETT ÅR nu !
Kolla forumet. Verkar inte hända för mycket ...tyvärr.
Reply
Eriksson Posted: 2008-02-26 00:47:26 Answer to: "Jo, men det är ungefär vad som hänt på ETT ÅR nu !:( Kolla forumet. V"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Ett år? Sidan öppnade ju i Augusti.
Reply
Posted: 2008-02-26 06:00:34

Became a member: 
Forum posts:
tror inte dom menar vad som hänt med den här siten utan med utvecklingen av pc-dataspelet horse racing manager...
Reply
Posted: 2008-02-26 09:50:25

Became a member: 
Forum posts:
Exakt..hahaha

Ta det lugnt Eriksson. Du har precis fått en massa credit. Det är bara det att du gjort en del lite småberoende av horse racing management så dom vill ha lite och göra dygnets övriga timmar när de inte hänger här
Reply
Eriksson Posted: 2008-02-26 21:45:47

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Hehe, läste visst lite snabbt där.
Reply
[ 1 ]