Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> För få lopp

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-02-17 12:18:56

Became a member: 
Forum posts:
Är det fler än jag som har svårt att hitta vettiga lopp till mina krakar? Jag får bläddra och bläddra i propblaskan och anmäla hit och anmäla dit men sällan kommer mina hästar med i loppen. Inte ens min treåring som knappt startat kommer med i nolloppen och då är det något fel tycker jag. Jag vill ha fler lopp, eller att man oftare delar loppen. Håller ni med?
Reply
Nijo Posted: 2008-02-17 12:31:25

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
finns miljoner med lopp, väldigt enkelt att komma med får jag säga. Du får ju matcha efter poängen som dina hästar har,,,,,,,,,
Reply
Soberano Posted: 2008-02-17 13:04:35 Answer to: "Är det fler än jag som har svårt att hitta vettiga lopp till mina krakar"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Har heller inte upplevt att det är svårt att komma ut i lopp. kanske inte alltid i exakt det lopp du vill men det beror oftast på att jag varit lite optimistisk och uppanmält. Det gäller ju att matcha klokt och anmäla i lopp som matchar din häst,pengar,poäng,kön osv. Har kollat dina hästar också och tycker inte det verkar som du kommer ut väldigt sällan med dina kusar. Hur ofta vill du starta?

Reply
Posted: 2008-02-17 17:22:24

Became a member: 
Forum posts:
Ok, kanske finns det bra med lopp om hästen väl sprungit på sig lite pengar men det har ju inte mina än. Nästan alla mina hästar har tjänat under 30 000 och min uppfattning är att det finns få lopp för denna kategori.

Jag matchar mina hästar väldigt försiktigt och problemet är snarare att jag tvingas gå ut i för hårda sällskap eftersom det finns få lopp för gröna hästar. I ett hårdare sällskap får naturligtvis hästen svårt att hävda sig och då är det svårt att plocka poäng och då är du inne i en negativ spiral där du hela tiden tvingas matcha dina hästar fel...

Jag vill att mina hästar ska starta när de har form för att göra det, om det är ofta beror det väl på att de är friska och trivs

Kanske har jag bara på sistone haft lite otur, men jag tycker nog ändå att det är för svårt att hitta bra lopp (och komma med) för orutinerade hästar.
Reply
Posted: 2008-02-17 18:23:43

Became a member: 
Forum posts:
Tror nog att du haft lite otur! Tog precis ut min ostartade fyraåring, kom med i första loppet jag anmälde till, sedan "råkade" han vinna det så då anmälde jag till klass järn, där "råkade" han gå vidare ¨så det har rullat på för honom!

Jag brukar leta efter lopp som kan bli "bortglömda" och anmäla dit. Alt. anmäl till lopp som kan klonas!

Lycka Till!
Reply
Soberano Posted: 2008-02-17 18:53:00

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Visst är det mycket i början som ska klaffa för att man ska kunna matcha snyggt sedan. Jag har en som står med 15000 nu men jag vill inte matcha i brons då det är ett sånt lotteri med kuskar i brons och nu är han lite svårmatchad då han står lite tufft ínne i många lopp och riskerar skitkusk men det är nog det enda problemet jag märkt av. Annars är det ju som alltid,även i verkligheten att misslyckas du i ett antal lopp och står utan poäng är det ju alltid svårt att komma med men nu finns det ju ändå hyfsat gott om lopp med max 5 och 10 poäng.
Reply
Posted: 2008-02-17 22:43:46

Became a member: 
Forum posts:
det enda som är lite konstigt är att max 0sp loppen brukar ge 10k och max 5(eller är det 10sp?) har 5k i vinst. Borde väl vara tvärt om eller hellre samma vinster. Eller? tänker jag fel?
Reply
Posted: 2008-02-17 23:00:46

Became a member: 
Forum posts:
Tycker över huvud taget 5-10000 i vinst är för lågt. Du måste i stort sett vinna eller vara tvåa för det ska vara värt besväret.

Anmälan, resa och mat till hästen kan starta nästa gång kostar ju ändå ett par tusen, så 10-15.000 borde vara ett minimum som 1a-pris.
Reply
Nijo Posted: 2008-02-17 23:23:54

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
håller jag jag med om, men då måste även de grupp 4.a lopp med 20k i förstapris höjas.......
Reply
Eriksson Posted: 2008-02-19 22:57:54

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Tänk på att de nuförtiden även finns lopp dagligen i Norge, Kan tänka mig att det är lite lättare att komma med där då det än så länge inte finns så många användare där.
Reply
[ 1 ]