Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> BESLUT TACK!!!

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-01-25 15:18:12

Became a member: 
Forum posts:
Kom med ett beslut ang auktionen ikväll! Vill ju veta hur det blir!
Reply
Posted: 2008-01-25 19:26:49

Became a member: 
Forum posts:
Tråkigt att säga att man ska höra av sig om hur de har tänkt när man inte gör de. Inter för att travspelet är hela världen men de e roligt att ha och sitta och klicka lite på om dagarna. Kunnde ju iaf ha kommit med en komentar om hur de har tänkt och resonerat. Men nu blir de till att shopa ikväll
Reply
Posted: 2008-01-25 19:28:57

Became a member: 
Forum posts:
Men hur många ska man satsa på? ska man slakta en till häst. mitt vad det är går alla ens favoriter för mer än man har. Och eftersom budgivning förlänger auktionerna kommer de andra alternativen redan gått. lurigt lurigt.
Reply
Eriksson Posted: 2008-01-25 19:44:15 Edited(1): 2008-01-25 19:45:48

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Vi kommer antagligen inte att ta bort några hästar för kvällen, har personligen kollat igenom alla hästar och hittade ingen som var på tok för bra. Vi kör på som vanligt. Kommer dock att kolla igenom nya stall som handlar på transfern och ta bort de som redan hade ett konto.

/Eriksson
Reply
Nijo Posted: 2008-01-25 19:47:27

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
låter bra, jag är nöjd med et svaret och håller med.

framförallt punkten med att du ska kolla upp nya stall som handlar.........
Reply
Posted: 2008-01-25 19:53:00

Became a member: 
Forum posts:
Stereoidhästar / dödsbo-hästar, vet inte riktigt vad man ska kalla dom.
Men det går i alla fall att köpa en hel del hästar för en billig peng, mycket fokus kring dom extrema.
Reply
spanarn Posted: 2008-01-29 13:50:31 Answer to: "Vi kommer antagligen inte att ta bort några hästar för kvällen, har per"

Forum posts: 1720
Eriksson -- Med tanke på att Crushinator nu vunnit på 10,9 med galopp och skor och med 4 i form undrar jag hur bra hästarna skulle ha behövt vara för att plocka bort dem från auktionen?

Måste erkänna att jag ledsnade lite i och med tokrean. Jag menar, hur kul är det att försöka ta fram en topphäst från grunden (avla/stuteriet) när de som varit med länge och har mest pengar i spelet kan köpa en färdig racerhäst på auktionen, en häst som kommer från "ingenstans" typ.

Vad jag uppfattade så var det väl tre hästar (kanske någon ytterligare som jag missade) som höjde sig över mängden av tokrea-kusarna, och var har de hamnat då? Jo, Crushinator (som gick för 3,6 miljoner el. något) köptes av Plokko, Any Day Victory hamnade hos Nazzgul, och Stephanie Star köptes av Densson.

Reply
B_Good Posted: 2008-01-29 18:12:33 Answer to: "Eriksson -- Med tanke på att Crushinator nu vunnit på 10,9 med galopp och"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Håller med dig.. Har tappat suget..
Reply
Posted: 2008-01-29 18:22:47 Edited(1): 2008-01-29 18:34:14

Became a member: 
Forum posts:
anyday victory var väl ganska obalanserad 11 i snabbhet men inte ens 3 i allt annat.Stephanie Star hade jag missat.

hmm chrusinator med 21 i blå värden sen kom Mooi Raadgeving med 20 i blå vad jag skrivit upp.
Men kan ha missat nått.
Reply
Posted: 2008-01-29 19:17:02 Answer to: "Eriksson -- Med tanke på att Crushinator nu vunnit på 10,9 med galopp och"

Became a member: 
Forum posts:
Ska nog ta det väldigt lugnt med detta.
Crushinator fine, han övertygade idag.
Men, dom andra har inte visat upp sig idag, såg en förut idag som sprang runt på 16 o blev sist o den hade 9 i snabbhet och 8 i startsnabbhet, så vi ska nog inte dra allt för stort på det här än.

Jag är inte säker på att hästarna som gick på auktionen kommer bli hur bra som helst.
Vänta och se istället.

Crushinator mötte sinnessjukt dåligt motstånd idag, det ska kommas ihåg, och 10.9 är en tid som flera hästar som borde uppröra mer härinne har presterat tidigare. Zoogina Queen slog världsrekord på kort distans, och det är bannimig en riktig skithäst normalt sett, så jag ser ingen anledning till upprördhet.

Bara för att han råkade starta först av alla nya hästar och leverera direkt så betyder det inte att det kommer bli obalans i spelet.

Dessutom vill jag poängtera en gång till att han var bäst (möjligtvis ursäkt för Any Day Victory) av dom som var ute på auktion, så det vore väl konstigt om inte någon av dom här 500 hästarna springer.

Jag tror inte det kommer bli obalans i spelet - och hur som helst ni som tror det så är det åt helvete för tidigt att skrika ut det nu. Dessutom så har ju Eriksson sagt att det kanske inte var den bästa idén att göra som han gjorde och förmodligen och räkna med att han inte lär göra det igen.
Reply
Posted: 2008-01-29 19:26:13 Answer to: "anyday victory var väl ganska obalanserad 11 i snabbhet men inte ens 3 i a"

Became a member: 
Forum posts:
Crushinator 22 i blåa värden, för att korrigera
Reply
Posted: 2008-01-29 19:49:35

Became a member: 
Forum posts:
Stephanie Star har precis ramlat i mål som 9:a, så mycket obalans blev det i detta spelet.

Totalt överdrivet.
Reply
spanarn Posted: 2008-01-30 00:06:59 Answer to: "Ska nog ta det väldigt lugnt med detta. Crushinator fine, han övertygade"

Tack för din åsikt, Plokko. Det är dock fortfarande min åsikt att påfundet att helt plötsligt kasta in nya förutsättningar i spelet genom att införa ett nytt utbud av tillgängliga hästar inte gagnar spelet. Naturligtvis kan ingen säga i nuläget att Crushinator kommer att kunna hävda sig i den yppersta eliten, men sannolikheten ter sig ju högre att han kommer att göra det än att du gör ett slumpvis stuteriköp eller får ett föl som blir så bra. För du skulle väl inte betala 3,5 millar för en framslumpad 1-åring eller föl?

Enligt min mening så har en viss obalans redan skapats härigenom, att hästar som visat att de tränar bra och har fått höga värden - och som inte heller har råkat ut för formtapp under 3-årssäsongen och bara kunnat träna på med oförändrad form - helt plötsligt ploppar upp och kan plockas ut som russinen i kakan av dem som det gått tillräckligt bra för i spelet. Obalansen kanske inte visar sig bli jättestor i slutändan, det återstår att se som du mycket riktigt påpekar, men nog vill jag säga att den redan uppstått i viss mån.

Naturligtvis kan det vara så att även en aktiv användare får fram en häst med riktigt bra värden, och väljer att lägga ut den på auktion för att förbättra sin ekonomi, och att den blir så dyr att endast ett fåtal har en chans att vinna budgivningen. Ett sådant scenario blir dock en naturlig del av spelet på ett annat sätt än som nu skett, eftersom säljaren - som är aktiv - då får pengarna och kan använda dem till att köpa nya hästar från stuteri/avel, och så utvecklas spelet på det sättet.

(Blablabla. Äh, nu ska jag ut och träna Tout De Suite, så att han blir i skick till nästa års elitlopp.
Reply
spanarn Posted: 2008-02-16 19:27:18

...och nu har Stephanie Star visst tre raka och sprungit en 09-tid...
Reply
Posted: 2008-02-16 19:30:55

Became a member: 
Forum posts:
Jag kan säga såhär:

Stephanie Star kom så dåligt i sina 3 första starter för att det blev dålig bana!
Hon trivs inte med varken tung eller vinterbana! Hon är ju överlägsen när det är bra bana!
Reply
[ 1 ]