[ 1
]
|
hampusenglund90
|
Posted: 2021-01-08 16:00:39 Edited(5): 2021-01-08 17:09:45
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 556
|
Har nu suttit och gått igenom lite tankar hur man skulle kunna lösa problemet med för få kuskar på V7 på en del banor. Jag kommer bara fram till 1 lösning ifall ej admin får till problemet (se nedan)
Alternativ 1: Göra någon form utav dubbletter i form av nya kuskar på de som kör mest på V7 dock inte över 6 i skicklighet då det skulle påverka valet av toppkuskar. Isf sätter man deras hemmabana på de banor där det ej finns något större utval av hemma kuskar.
Nackdel: de kommer även finnas med som val i vardagsloppen på den valda hemmabanan.
Alternativ 2: Fortsätta ha det som det är nu och då med vetskapen att på vissa banor så som Oviken, Lycksele med flera så kommer bara ordinarie utbud finnas tillgängligt.
Vad tycker ni användare om detta. Svara gärna med siffra 1 eller 2 och har ni några tankar om detta alternativt förslag så får ni givetvis skriva detta med.
(Förtydligande, detta är inget jag bara kommer ändra och fixa, mer att jag ville veta hur ni andra användare skulle se på ett sådant förslag jämfört med så som vi har det nu)
// Englund
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-01-08 16:06:13  Har nu suttit och gått igenom lite tankar hur man skulle kunna lösa problemet med för få kuskar på V7 på en del banor. Jag kommer bara fram till 1 lösning ifall ej admin får till problemet (se nedan)
Alternativ 1: Göra någon form utav dubbletter i form av nya kuskar på de som kör mest på V7 dock inte över 6 i skicklighet då det skulle påverka valet av toppkuskar. Isf sätter man deras hemmabana på de banor där det ej finns hemma kuskar.
Alternativ 2: Fortsätta ha det som det är nu och då med vetskapen att på vissa banor så som Oviken, Lycksele med flera så kommer bara ordinarie utbud finnas tillgängligt.
Vad tycker ni användare om detta. Svara gärna med siffra 1 eller 2 och har ni några tankar om detta alternativt förslag så får ni givetvis skriva detta med.
// Englund
Answer to: "Har nu suttit och gått igenom lite tankar hur man skulle kunna lösa probl"
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Utan minsta tvekan 2!!!
Ju mindre du gör desto bättre!
Eller det är bra att/när du kontaktar admin. Men det vore givetvis allra bäst om vi inte "stod och föll" på dig och din kontakt till admin - vilket verkar vara något du gillar. Vore bra om fler personer hade admins nummer. Tror att andra eventuellt skulle ha lättare att nå fram.
|
|
Reply
|
|
felicia
|
Posted: 2021-01-08 18:24:31
|
Became a member: 2014-01-01
Forum posts: 207
|
Detta är ju något jag kan tycka haltar rejält här på TZ, varje kusk av rang skulle väl absolut köra en V7-final på t.o.m. Oviken.
Endast Claes Sjöström finns med av de som har 5 eller mer i skicklighet, var är de övriga med 5 eller bättre t.e.x. Ove"långben"Lindqvist, Stefan Persson, Ulf Eriksson mfl?
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-01-08 21:04:55  Detta är ju något jag kan tycka haltar rejält här på TZ, varje kusk av rang skulle väl absolut köra en V7-final på t.o.m. Oviken.
Endast Claes Sjöström finns med av de som har 5 eller mer i skicklighet, var är de övriga med 5 eller bättre t.e.x. Ove"långben"Lindqvist, Stefan Persson, Ulf Eriksson mfl?
Answer to: "Detta är ju något jag kan tycka haltar rejält här på TZ, varje kusk av"
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Mm, detta är givetvis en programmeringsfråga för admin. Prioriterad sådan.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2021-01-08 21:30:03
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Felet är väl att det borde vara toppkuskar (svenska kuskar med 6 och uppåt) plus alla lokala kuskar på respektive bana vid V75-försöken. Den programmeringen borde inte vara skitsvår eller för en kunnig?
När det sen blir final så borde enbart toppkuskarna finnas tillgängliga. Bra placering i försöken genererar att man får välja kusk med bra form, och om man blir 3-4:a så lämnas man att lita på få kuskval från försök (förvalen finns ju kvar där) eller välja toppkusk med sämre form.
Självklart ska de hästar som vinner eller sluta tvåa i V75-försöken ha fördel i finalen. Man kan stryka i finalen också om man tycker kuskformen blir för dålig.
Dubletter tycker jag inte vi ska ha i alla fall. Blir märkligt om det blir fel åt det hållet.
|
|
Reply
|
|
Andyh99
|
Posted: 2021-01-08 22:15:42  Felet är väl att det borde vara toppkuskar (svenska kuskar med 6 och uppåt) plus alla lokala kuskar på respektive bana vid V75-försöken. Den programmeringen borde inte vara skitsvår eller för en kunnig?
När det sen blir final så borde enbart toppkuskarna finnas tillgängliga. Bra placering i försöken genererar att man får välja kusk med bra form, och om man blir 3-4:a så lämnas man att lita på få kuskval från försök (förvalen finns ju kvar där) eller välja toppkusk med sämre form.
Självklart ska de hästar som vinner eller sluta tvåa i V75-försöken ha fördel i finalen. Man kan stryka i finalen också om man tycker kuskformen blir för dålig.
Dubletter tycker jag inte vi ska ha i alla fall. Blir märkligt om det blir fel åt det hållet.
Answer to: "Felet är väl att det borde vara toppkuskar (svenska kuskar med 6 och uppÃ"
|
Became a member: 2011-12-01
Forum posts: 334
|
HÃ¥ller med!
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2021-01-08 22:51:01
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Kan väl lägga till att jag inte är emot att nåt görs åt nuläget även om det inte skulle bli som mitt önskeförslag ovan. Finns säkert många bra sätt att lösa situationen på som är bättre än vad det är i dag.
Och jag vet ju ingenting om programmering eller kodning så om det inte är särskilt enkelt att lösa så finns det säkerligen andra bra förslag att komma runt detta och förbättra utökningen av val än det är i dagsläget.
|
|
Reply
|
|
felicia
|
Posted: 2021-01-09 16:47:31
|
Became a member: 2014-01-01
Forum posts: 207
|
Köper Backagards resonemang, men om 6 i skicklighet ska gälla och räknas som toppkuskar skulle det behövas en uppgradering på ett flertal som irl. stadigt kör på V7 bla. Jörgen Westholm, Daniel Wäjersten, Magnus Jakobsson, Micke j Andersson med flera, för den nyfikne titta in på fliken kuskar Sverige.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2021-01-10 01:33:11
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2021-01-10 01:52:34
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 556
|
Jag har i varje fall kontaktat Eriksson igen om detta problem då det enbart verkar som det är en del kuskar som är utbytta istället för att det tillkommit fler när de nya G/S/B listorna lades in.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|