[ 1
]
|
Elrysso
|
Posted: 2021-01-01 19:49:47
|
Became a member: 2010-06-29
Forum posts: 286
|
titta på loppet för 3 åringarna på 4 januari som går på kvällen.....
det blev cloonat till två lopp , vilket ör bra men titta på hur upp delningen är !!!! kan för fan inte vara meningen att vissa stall får med 3-4 hästar i dessa två lopp men vi är många som anmält och inte kommer med...
jag köper inte att det är slumpen för det är fanimej likadant varje etapp start...
jag får aldrig med i viktigaste uttagningen nör etappen är ny, finns det en bugg eller vad fan är det???
konstigt man blir deppig.....
jaja nu har jag fått spy av mej och det behövdes fanimej.....
spelat detta i 10 år och nu blir det nog det sista för mej....
|
|
Reply
|
|
danuck
|
Posted: 2021-01-01 20:40:21
|
Became a member: 2015-05-07
Forum posts: 41
|
Vet inte hur det är programmerat när fälten ska spikas men känns ju som att det inte kan vara slumpen om ett stall får med sig flera hästar i loppet, kan det vara så att de anmälningar som gjorts först är de som kommer med? Annars skulle jag rekommendera de stall som får med flera hästar i ett lopp där mer än 50 hästar anmäls att spela på eurojackpot! 
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2021-01-01 20:54:34
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Om det inte är slumpen så är det givetvis inte ok. Men jo, jag tror att det trots allt är lottning/slumpning. Sen tar ju inte spelmotorn hänsyn till vem som äger hästen.
Jag tror vi alla upplevt detta och varit lika uppgivna och frustrerade. Förra etappen kändes det helt omöjligt att få med treåringarna första tävlingsdagarna. Först var det alfaloppen (där "alla" treåringar var anmälda). Sen var det lopp på måndagslunchen där ingen av mina kom med heller. Då börjar man bli lite frustrerad och se konsprirationer  .
Den här hetsen blir ju inte bättre heller. Tolv hästar ska starta i Breeders försök 1 på onsdag. Stort grattis till de som lyckas få med häst där! Kommer givetvis anmäla alla mina fyra treåringar och hoppas nån kommer med. Oddsen emot mig troligtvis (blir det 200 anmälda?).
Och sen ska DGP gå om ca två veckor... Halleluja!
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2021-01-01 21:07:48  Om det inte är slumpen så är det givetvis inte ok. Men jo, jag tror att det trots allt är lottning/slumpning. Sen tar ju inte spelmotorn hänsyn till vem som äger hästen.
Jag tror vi alla upplevt detta och varit lika uppgivna och frustrerade. Förra etappen kändes det helt omöjligt att få med treåringarna första tävlingsdagarna. Först var det alfaloppen (där "alla" treåringar var anmälda). Sen var det lopp på måndagslunchen där ingen av mina kom med heller. Då börjar man bli lite frustrerad och se konsprirationer  .
Den här hetsen blir ju inte bättre heller. Tolv hästar ska starta i Breeders försök 1 på onsdag. Stort grattis till de som lyckas få med häst där! Kommer givetvis anmäla alla mina fyra treåringar och hoppas nån kommer med. Oddsen emot mig troligtvis (blir det 200 anmälda?).
Och sen ska DGP gå om ca två veckor... Halleluja!
Answer to: "Om det inte är slumpen så är det givetvis inte ok. Men jo, jag tror att "
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
|
Det är bedrövligt. Ska inte behöva vara såhär. Hoppas på bättring i framtiden.
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2021-01-01 21:20:51  titta på loppet för 3 åringarna på 4 januari som går på kvällen.....
det blev cloonat till två lopp , vilket ör bra men titta på hur upp delningen är !!!! kan för fan inte vara meningen att vissa stall får med 3-4 hästar i dessa två lopp men vi är många som anmält och inte kommer med...
jag köper inte att det är slumpen för det är fanimej likadant varje etapp start...
jag får aldrig med i viktigaste uttagningen nör etappen är ny, finns det en bugg eller vad fan är det???
konstigt man blir deppig.....
jaja nu har jag fått spy av mej och det behövdes fanimej.....
spelat detta i 10 år och nu blir det nog det sista för mej....
Answer to: "titta på loppet för 3 åringarna på 4 januari som går på kvällen....."
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
23 hästar som kom med, 74 hästar som inte kom med. Stall M.K hade 4 som kom med och 8 som inte kom med.
Vi får väl se vad som händer i Breeders-lottningen på onsdag, men jag har svårt att höja på ögonbrynen över detta.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2021-01-01 21:45:20  23 hästar som kom med, 74 hästar som inte kom med. Stall M.K hade 4 som kom med och 8 som inte kom med.
Vi får väl se vad som händer i Breeders-lottningen på onsdag, men jag har svårt att höja på ögonbrynen över detta.
Answer to: "23 hästar som kom med, 74 hästar som inte kom med. Stall M.K hade 4 som k"
|
|
Du får tycka vad du vill, men att lotta ut platser till ett kvallopp med 100k i förstapris och 500 k i finalen kan ändå inte vara helt oviktigt för TZ's framtid.
|
|
Reply
|
|
Briljant
|
Posted: 2021-01-01 21:45:42
|
Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 124
|
Meeeen 3 åriga. Max 5000 kr. blev inte fullt. Ja 40-50 k loppen där är det omöjligt att komma med men jag ser det så här några få poäng är bättre än inget. Samma för alla ...under dessa åren har jag för det mesta INTE kommit med i dessa loppen men tänker så här att jag är bara tacksam att spelet är uppe och går i alla fall 
|
|
Reply
|
|
ConnySus
|
Posted: 2021-01-01 21:51:55
|
Became a member: 2016-05-08
Forum posts: 132
|
Ja det fanns fler lopp med förvisso lägre prissummor som var klonade till 3 eller 9 lopp samt ett med oändligt antal. Japp, jag hade 3 hästar jag sparade till det bästa loppet men fick inte med en enda av dem.
Men om man ville ha igång sina 3-åringar direkt fanns ju faktiskt chansen för oss alla. Ibland håller chansningarna, ibland inte.
Tror definitivt INTE på att något är riggat till någons fördel eller nackdel.
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2021-01-01 21:53:10 Edited(1): 2021-01-01 22:04:12
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
Jag håller med att upplägget för 3 åringarna borde vara helt annorlunda, men att bygga konspirationsteorier och vilja lägga ner ett helt stall baserat på denna uttagning känns lite överdrivet tyckte jag. Får något stall med 3 av 3 i Breeders då kommer jag nog sälla mig till konspirationsteoriernas sida  .
..Och japp, mycket tokigt med Breeders en första onsdag av etapp, så långt är nog alla överens - var ej så jag menade.
|
|
Reply
|
|
ConnySus
|
Posted: 2021-01-01 21:55:49
|
Became a member: 2016-05-08
Forum posts: 132
|
Fick förresten med två 3-åringar i "ston max 100.000". Men där möter man ju förvisso äldre hästar med pengar på sig. Men med bara 7 hästar i loppet finns ju chans till pengar och poäng 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2021-01-01 22:11:37
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Gör gärna en kartläggning över de senaste etappernas första alfalopp och återkom med resultat. Visar det sig att något stall konsekvent gynnas respektive missgynnas kan vi börja diskutera anledningen till det. Annars kanske vi kan lugna oss med konspirationsteorierna?
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2021-01-01 22:27:16 Edited(1): 2021-01-01 22:30:48
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
ser ut som ett programeringsfel , ser ut som man om man får med en häst cch samma stall har anmällt en häst med idnummer som ett högre så kommer den också med . Stall m.k s hästar har idnummer 166268, 166270, 166271 och 166272.
tror det var något liknande första alfaloppen ,
Dock inte alls säkert att det är så, väldigt lätt att drar för snabba slutsatser .
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2021-01-01 22:38:14  ser ut som ett programeringsfel , ser ut som man om man får med en häst cch samma stall har anmällt en häst med idnummer som ett högre så kommer den också med . Stall m.k s hästar har idnummer 166268, 166270, 166271 och 166272.
tror det var något liknande första alfaloppen ,
Dock inte alls säkert att det är så, väldigt lätt att drar för snabba slutsatser .
Answer to: "ser ut som ett programeringsfel , ser ut som man om man får med en häst c"
|
|
Värt att kolla upp i alla fall. Om programmeringen är förklaringen så får det åtgärdas på något sätt.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2021-01-02 03:51:20
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Programmeringen har haft biverkningar förut ett antal ggr, kommer ihåg när all avel var under all kritik, fick man en kuse som hade medeltal över 2.0 så fick man va glad, alla fick riktiga kameler en period
dom låg på 1.5-2.0, så det skrevs att folk va bra less på avla, den nästan dog ut där så illa var det, men Eriksson som på den tiden titta in 1-3 ggr per år iaf fick syn på vårat missnöje, så han skulle "justera lite" hette det, och sidorna fick riktiga spel innan han fick till det, det blev buggar, och fel på lopp utseendet, ja finns nog fler här som kommer ihåg hur illa det va en vecka eller två, man minns ju bara det roliga i livet så jag har glömt mkt .
Men jag minns att Zonen fick liv inne i programmeringsrummet haha, han fick till det iaf fall så snitten låg på 2.5 istället för 1.5 i medel, Eriksson har ju erkänt att inte han är ngt duktig på detta, nog därför han mycket håller sig undan så han slipper, när Travzonen kom blev ju den super populär, han fick hjälp o ställa in det mesta och tack vare folk älskade Zonen kunde den va som den va i flera år utan att han behövde peta för mkt på komplicerade saker, han kom sen ibland med förbättringar men det var mest utseendet, och när V75 Kungen kom till med startlistor varje vecka till lördagens V75:a sen fick vi tävlas på en sidan, där man sa vinnaren i alla 7 avd. och fick man in sin vinnare, då fick man poängen oddset han gav, likaså platsoddset, så efter 10 omgångar kolla man vem av alla här inne hade flest poäng....den hette Oddsjakten. skitkul va den. 
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2021-01-02 14:31:25
|
|
Tänker mer att man isf kan komma runt problemet med att skapa fler treåringslopp första tävlingsveckan eller skjuta på tävlingsschemat med Breeders och DGP 1-2 veckor (eller lägga om viss tävlingsplanering). Om det är en programmeringsbugg eller inte går att slumpa/lotta utan vissa hästar gynnas så finns ju andra lösningar för att jämna ut eventuella "orättvisor".
Utökade treåringslopp behöver ju inte ligga på 40-50k i förstapris utan snarare 5-15k.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2021-01-02 14:45:33  Tänker mer att man isf kan komma runt problemet med att skapa fler treåringslopp första tävlingsveckan eller skjuta på tävlingsschemat med Breeders och DGP 1-2 veckor (eller lägga om viss tävlingsplanering). Om det är en programmeringsbugg eller inte går att slumpa/lotta utan vissa hästar gynnas så finns ju andra lösningar för att jämna ut eventuella "orättvisor".
Utökade treåringslopp behöver ju inte ligga på 40-50k i förstapris utan snarare 5-15k.
Answer to: "Tänker mer att man isf kan komma runt problemet med att skapa fler treåri"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Det finns lopp. Jag har åtta föl den här etappen och det var inte svårt att hitta lopp till var och en. Behövde inte anmäla dubbelt till något lopp. Missräkningen var att ett lopp för "Alla hästar, max 0 kr" blev inställt pga endast två anmälda. Visserligen var det bara 5 000 kr i förstapris, men hade jag vetat om att det bara var två hästar anmälda skulle jag självfallet anmält en extra häst dit i stället för till måndagskvällens treåringslopp med 40 000 i förstapris som hade nästan 90 hästar i anmälningslistan.
Om man fick se hur många hästar som var anmälda till varje lopp skulle många matchningsbekymmer få sin lösning, även vad gäller treåringarna.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2021-01-03 20:00:11
|
|
Jo, visst finns det lopp. Och visst behöver man inte anmäla till de med mest prispengar.
Som jag ser det hade det allra bästa varit att det enbart funnits lopp med antingen 10000 eller 25000 i förstapris för treåringarna första veckan plus Alfaloppen på söndagarna.
Obegränsat med lopp (klonade) i dessa olika prisklasser under första veckan. Anmäl till vilket man vill beroende på hur man känner.
Efter första veckan har alla haft chansen att tjäna startpoäng, och därefter kan vi återgå till "normala" lopp och uttagningar. Så slipper vi fundera på konspirationer och oflyt med anmälningar och liknande.
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2021-01-03 21:41:49  Jo, visst finns det lopp. Och visst behöver man inte anmäla till de med mest prispengar.
Som jag ser det hade det allra bästa varit att det enbart funnits lopp med antingen 10000 eller 25000 i förstapris för treåringarna första veckan plus Alfaloppen på söndagarna.
Obegränsat med lopp (klonade) i dessa olika prisklasser under första veckan. Anmäl till vilket man vill beroende på hur man känner.
Efter första veckan har alla haft chansen att tjäna startpoäng, och därefter kan vi återgå till "normala" lopp och uttagningar. Så slipper vi fundera på konspirationer och oflyt med anmälningar och liknande.
Answer to: "Jo, visst finns det lopp. Och visst behöver man inte anmäla till de med m"
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
|
Bra idé backagård! Som det är nu håller inte alls. GÖR OM GÖR RÄTT!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|