Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Hjälp?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Hakmod Posted: 2020-10-09 19:50:32
686
Stall TZ
Östersund

Became a member: 2020-10-05
Forum posts: 32
Hej!

Som ny i spelet så skulle jag gärna mottaga lite tips, är ju väldigt svårt att få stallet att gå runt annars och skulle vara kul att ha i alla fall två hästar som ändå kan vara med vardagslopp och ha en chans!

Så är det någon som är villig att ge mig lite hjälp på traven
Reply
lillsyrran Posted: 2020-10-09 19:57:44 Edited(2): 2020-10-09 20:03:14 Answer to: "Hej! Som ny i spelet så skulle jag gärna mottaga lite tips, är ju vä"

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
Välkommen hit!
Kul med nytt folk i spelet! Det är lite bökigt att lära sig men det brukar finnas många duktiga som kan hjälpa till med tips. Mitt bästa tips som jag hade önskat att jag tänkte på i början är att ha järnkoll på ekonomin. Se till att dra in mer än du gör av ed helt enkelt.

Det finns en tråd en bit ner som heter Era bästa tips till nybörjare, kan tyvärr inte länka.
Reply
Briljant Posted: 2020-10-09 20:10:45
406
Brilliant
Drammen

Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 124
Bara skicka PM när du undrar något så ska jag svara så gott jag kan
Reply
lillsyrran Posted: 2020-10-11 09:20:04

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
Kuskformen är absolut viktigast när du väljer kusk till lopp, kör med öppet huvudlag. Välj balans (skor) samma dag som loppet går, banförhållandena bestäms på natten. Har hästen mer än 7 i form kör full fart på kusken.

Efter lopp sätt hästen på allmän 0% med skötare om du har så att den får återhämta sig. Den återhämtar sig utan skötare också men det tar längre tid. Försök ha stallet fullt av hästar som kan starta och försök hitta någon äldre häst som det inte är nån större idé att träna längre (träningsförmågan sjunker med åldern) så att den kan starta lite tätare för att försöka dra in pengar.

Det är inte världens mest aktiva forum detta men det är trevligt folk så får du dåligt med svar så PM:a nån och fråga om hjälp.
Reply
[ 1 ]