[ 1
]
|
Yermac
|
Posted: 2020-09-29 20:56:02 Edited(1): 2020-09-29 21:19:59
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Vänligen delta i enkäten genom att svara på följande frågor:
1. Hur mycket pengar körde ditt stall in E3-2020?
2. Vilken placering hamnade ni på i världsrankingen?
3. Hur ser du på föregående etapp? (Nöjd/missnöjd, något särskilt som utmärkte sig?)
4. Vilken placering tror du att du hamnar på kommande etapp?
5. Vilken placering är den lägsta du kan vara nöjd med?
6. Hur mycket pengar kör ditt stall in?
7. Vem vinner etappen? (Motivera gärna om möjligt.)
8. Vilken häst i ditt stall kommer köra in mest pengar under kommande etapp?
9. Vilken treåring (3 år E4-2020) är mest spännande i ditt stall?
10. Vad har du för mål för etappen?
Stort TACK för din medverkan!
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2020-09-30 23:50:38
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 556
|
1: 8 858 600
2: 2:a
3: Väldigt nöjd, hade inte alls som mål att vara med och kriga däruppe även om det blev några starter mer än vad jag trodde för stallet. Utveckling på en del av mina yngre hästar var prio 1 denna etapp och där kan jag ej klaga för fem öre, speciellt inte när man dessutom lyckades vinna Kriteriet med Modric var det mer än vad jag kunnat drömma om.
4: Svårt o sia om nu när jag har 3 platser lediga i stallet, men kan jag pricka rätt med de köpen till fullt stall så skulle jag väl gissa på 5:a, då jag tror stallen som underpresterade denna etapp kommer lägga in en växel till.
5; Säger väl topp 10 då för de är kul att vara med på listan när man ska logga in, men sen jag vann Zonen för ett par etapper sen så har de ej känts lika viktigt att vara bland de bästa. Alltid kul o vinna lopp men slutplacering är inte alls lika viktigt.
6: 7 500 000
7: Jag drar till med ddmannen som ser ut att ha en bra blandning i stallet kan han bara få upp 1-2 utav sina hästar till Grand League nivå så tror jag han blir giftig.
8: Jag drar till med Stamkos The Man dock med vetskapen om att han ej kommer gå så många lopp vilket innebär att han måste vara extremt bra i de enstaka lopp han kommer starta i.
9: Har bara 2 för tillfället och de är spännande på olika sätt, den ena kommer typ bara fokusera på träning förutom precis i början av etappen och Ødegaard The Man ska bli intressant o se vad han klarar av på tävlingsbanan så får nog säga Ødegaard The Man då
10: Viktigaste målet är att fortsätta utveckla mina yngre förmågor 5 år och neråt för att han en bra grund framöver och ej behöva lägga ofantligt stora summor på äldre stjärnor på börsen.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2020-10-01 08:24:03
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
1. Strax under 8 mille.
2. Femma.
3. Hade varit nöjdare om vi inte tappat flera placeringar den sista månaden, men resultaten var för skrala.
4. Tror och tror, det blir nog topp-5 i alla fall. Allt annat är underkänt.
5. Femma. Men det kan förändras under etappens gång såklart.
6. Man får hoppas att det blir en förbättring så vi drar till med 8.5M.
7. Jag säger Stall Superior, han har så många hästar som börjar etappen med fina startpoäng. Inget skrälltips såklart, men över 3 månader brukar det bästa stallet vinna.
8. Antingen Loutillier eller Gladmod skulle jag tro. Vi hoppas Anneli kommer igång igen. Hon är trots allt medlem av en mycket exklusiv skara som vunnit både Kriteriet och Derbyt. Men vi säger nog Loutillier ändå.
9. Vet inte. De flesta har ungefär samma förutsättningar. När det gått en halv etapp är det lättare att se vem som har det och vem som inte har det.
10. Att fortsätta stallets nystart och bara förbättra resultaten.
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2020-10-01 11:16:08
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 784
|
6 575 600 kr
8
3. Hur ser du på föregående etapp? (Nöjd/missnöjd, något särskilt som utmärkte sig?)
Missnöjd. Hade trott på topp 3 iaf. Har mycket kapacitet i stallet men många underpresterade för ofta.
Lite bättre än föregående borde det bli. Säger femma.
Topp 3.
7.2 mille
Jag har inte riktig koll på alla för tillfället men säger att OttoB försvarar titeln.
Gemini är den som börjar med GL-lopp så jag tippar honom även om det kanske inte är stallets bästa häst.
Gourmand.
Vinna något storlopp igen och förbättra förra etappens placering och inkörda pengar.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-10-01 12:02:10 Edited(2): 2020-10-01 12:04:47
|
|
3 842 450 kr (Nytt stallrekord.)
19 (Näst bästa stallnotering.)
Hästarna gick väl överlag bra. De flesta av dem i varje fall. Dock hade jag gärna tagit åtminstone en grupp 1-seger i form av någon TZO-kvalseger, men så blev det inte.
Nåväl, segerprocentet, pallplatsprocenten och prisplatsprocenten var alla tre ganska höga och det är något stallchefen kollar mycket på.
15! Då slår vi tidigare bästa placering (16:e plats) och kan vara klart nöjda med etappen.
Hade varit ett steg tillbaka att komma utanför topp 20. Men missnöjd är jag nog bara om det blir utanför topp 30.
Vi siktar på att slå 4-miljonersgränsen, så jag tippar 4.1 miljoner.
Alltid svårt att motivera. Hörde jag dumt ställd fråga? 
Jag hade trott mer/mycket på Stall Lifephorse om h*n inte hade haft så många unghästar. Lifephorse ser på håll ut att matcha sina hästar väldigt bra och har några stycken i stallet med bra startpoäng.
Ändock, det kanske aningen tråkiga svaret får bli att Stall Superior och OttoB försvarar titeln efter en hård kamp mot ddmannen.
Jag skulle vilja svara Miss Nutmeg då det är stallets bästa häst, men hon kämpar just nu på i uppförsbacke med låga startpäng. Hade dock varit väldigt kul om hon kunde avsluta sin tävlingskarriär med en riktigt bra sista etapp.
Svaret på vem som kör in mest får ändå bli Nessla Dig Bick, han har visat att han duger på v7 även om han har liten rutin i form av hittills ganska få starter.
Treåringskullen ser riiiktigt trist ut för denna etappen. Har visserligen en häst som ännu inte fötts men har inte överdrivet stora förväntningar där.
Då Nessla Hexeflier och Nessla Hefty Hazel båda ligger efter i träning och förmodligen inte kommer gå tävlingslopp alls under denna etapp så får det väl ändå bli Nessla Hey Hey My My som får betraktas som den mest spännande treåringen. Hon har hyfsade siffror och de sitter på rätt plats, dock tränar hon skitdåligt. Så det lär bli en kort tävlingskarriär för henne, men som treåring bör hon väl ändå kunna hävda sig hyfsat.
Tidigare har målet "alltid" varit att slå Stall Ameste och kravla mig förbi honom i totalen. Nu när han avslutat sin tävlingskarriär här på zonen och sysslar med massavel istället så har vi andra mål.
Viktigast för stallet är att vinna Axevalla banchampionat där det de senaste etapperna varit en hård och rättvis strid med den goda Krakis (Stall Kråkis).
Övriga mål är att kunna delta i Derbyt, vinna minst en grupp 1-seger samt förbättra föregående etapps siffror.
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-10-01 19:01:28 Vänligen delta i enkäten genom att svara på följande frågor:
Answer to: "Vänligen delta i enkäten genom att svara på följande frågor:
"
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
|
- 942 550
- 74
- Varken eller. Har varit tufft på jobbet vilket gjort mig rätt inaktiv direkt utmärker sig i spelet. Jag är nöjd med hästarna överlag. Jag är väldigt missnöjd över att man inte kan avla med egna hästar om man har minus på kontot. Aveln kostar ju noll kronor. Man borde dessutom kunna sparka personal utan avgift.
- Vet ej. Mest intresserad av att få stallet på fötter och undvika en omstart vilket jag absolut inte vill. Har inte hänt hittills och jag vill gärna fortsätta med mitt ursprungliga stall.
- Sist, om jag slipper starta om stallet.
- Vi brukar ligga runt miljonen, så mitt svar får bli det.
- Ingen aning.
- Inkas Undertaker ligger nog bäst till. Inkas Bam Bam Bigelow och Texas Tornado har också varit ok under förutsättningarna.
- Eftersom jag inte fick avla så har jag inga... /bitter
(Ska försöka köpa in ngt så fort det finns möjlighet, men det är väldigt trist utan egna uppfödningar).
10. Vad har du för mål för etappen
- Överleva!
|
|
Reply
|
|
Heatseeker
|
Posted: 2020-10-01 20:55:07 Edited(1): 2020-10-05 15:18:49
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 10
|
2,4 miljoner
32
Får vara nöjd, resultatet blev liknande som föregående etapp trots en rejäl segertorka mitt i etappen som oroade. Lite missnöjd med att inte lyckas i större lopp. Men speciellt nöjd över min egna spanska uppfödning, Descubrimiento Manera, som gjorde en mycket fin etapp.
Siktar på topp 30.
30.
Siktar på 3 miljoner.
Har dålig koll på toppstallen men jag säger Stall lifephorse.
Descubrimiento Manera eller Brown Devil.
A Scary Thing
Topp 30 , minst 3 miljoner intjänat och minst 50 segrar
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2020-10-01 22:01:25
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
|
Ca 9.2 miljoner.
Etta!
Otroligt nöjd. Förväntningarna var lågt ställda innan med dåliga startpoäng på de äldre hästarna när etappen skulle starta och en drös med 3-åringar i boxarna som man inte visste hur dom skulle prestera.
Svårt att vinna igen. Och det är några för många hästar som inte lever upp till sin kapacitet. Vi säger 5:a. Med tanke på hur jämnt det var denna etappen.
Topp 10 vore en besvikelse helt klart.
6-7 mille kanske?
Stall Lifephorse eller Stall The Man. Duktiga tränare som lägger ner mycket tid och engagemang på sitt stall. Båda är duktiga på att matcha sina hästar tycker jag.
Har man någon gång en varit nära att ha rätt på den här frågan?  Vi säger Gringotts Superior som börjar med en GL-start.
Nairobi Superior. Den tränar bäst. Annars är dom rätt jämna för stunden.
Vinna något "storlopp" stallet inte vunnit tidigare.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-10-01 22:27:39
|
|
Tycker att det är grymt kul (och jag tror inte jag är den enda som tycker det) att läsa era svar. Hoppas att fler hakar på.
|
|
Reply
|
|
Briljant
|
Posted: 2020-10-01 22:38:07
|
Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 124
|
2 098 250 kr Stallets bästa resultat hittils
39
Jumping Closet gjorde en enorm fin etapp med seger i stoderbyt och Coughing Dreamcatchers fjärde plats i Not a noob cup är det som toppar etappen. Riktgit bra etapp till trots att de som hade potensial till och bli riktigt bra inte prestrerat alls tyvärr.
30-40
45
2 100 000 kr
Svårt att säga tycker det är flera med chans
Coughing Dreamcatcher och Jumpin Closet gör det nog igen
Covered Call känns mest aktuell
Att göra det ännu bättre denna säsonen och komma lite längre i golden five  Och få träna hästarna mer denna etappen.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2020-10-01 22:59:39
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
1. Det blev drygt 4.5 miljoner till slut.
2. Slutade på en 14:e plats.
3. Etappen började fint med tidiga finalsegrar på V7 som följdes upp av en oväntad seger i Top Trot Cup av Ryans Law men sedan lös segrarna med sin frånvaro. Jag borde kanske inte vara missnöjd då stallet drar in 4.5 miljon men jag tycker ändå att flera av hästarna lyckas underprestera när det gäller. Mest besviken är jag på Ryans som lyckats med bedriften att tjäna 32000 på de senaste 4 starterna efter segern i Top trot trots bra kuskar och passande förutsättningar varenda gång. Också besviken på att ingen av mina treåringar tagit sig in i kulltoppen då ingen av dom har under 10 i snabbhet och ändå sviker dom hela tiden. Ojämnheten är det som stör mig mest.
4. Jag gissar på något liknande om inte nån får en knäpp och vinner ett par större lopp men säger väl 12.
5. Jag ska in på 10 topp för att vara halvnöjd.
6. Drar till med 1 miljon mer så 5,5 miljoner då.
7. Ingen aning.
8. Breaking Breeze är den enda som visat lite jämnhet och skalle så hon då. Ryans Law om han lyckas på Lördag i guld och skaffar sig poäng igen.
9. Har ingenting som ser ut att vara något så får väl försöka leta på Transfern.
10.Målet är som alltid att vinna en årgångsfinal och att ta mig in på Topp 10
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2020-10-02 01:16:51
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
8 024 700 - rekord!
3
Nöjd, men med flertalet 11- och 12-åringar i stallet var det svårt att misslyckas. Hade även internt rekord i antalet starter under en etapp, men vi saknade tyvärr en Grand League-häst i stallet. Har dock god förhoppning att någon av våra många talangfulla ska blomma ut till detta.
16
Topp 20, kommer bli en mer lågintensiv matchning av många hästar då det är en generationsväxling som sker i stallet nu. Vi startade även våra 12-åringar in i det sista förra etappen istället för att avla på rätt datum, så 3-åringarna lär främst bli ämnade för Kriteriekvalet denna etapp.
Nöjd om vi når 4 miljoner faktiskt (kan ha en intern duell med dig Yermac  .)
Tippar stall Carlos, verkar ha något stort på gång. Medeltid och stall Superior är också väldigt starka utmanare, har bra bredd där bägge två.
Amazing Needle, över 1 miljon hoppas vi - är sista etappen för henne!
Kanske Counterfeit Pony, som föddes i förrgår. (Har ej döpts än).
Det allmänna målet är att behålla formen på våra hästar, och fylla på med mycket talanger. Hoppas ingen blir orolig om stallet figurerar i det dolda. Det var väldans kul att ligga topp 3, vi fick mersmak och hoppas snart kunna vara stabilt däruppe.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2020-10-02 17:27:58 Edited(1): 2020-10-02 17:29:01
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
5,6 miljoner
9:a
Ganska missnöjd , framförallt med den dåliga segerprocenten
5:a
Blir jag topp 3 är jag nöjd
7,5 miljon
Det känns ganska öppet, gissar på superior eller cherry och tror att stallkribban och näset kommer höja sig och kommer vara med i toppen 2021
Jag säger att det lossna för fred Baron Justice men det är nog mer än förhoppning
9. Vilken treåring (3 år E4-2020) är mest spännande i ditt stall? Måste Tror på Red Stardust som jag köpte för 11 miljoner , var nog lite onödigt dyr och har tyvärr försämrats i träningen , men ser annars mkt bra ut
Vill sätta mig i bra läge för nästa etapp , tror inte jag kan rå på den absoluta toppen denna etappen
|
|
Reply
|
|
daddyy
|
Posted: 2020-10-02 18:22:41 Edited(2): 2020-10-02 18:25:58
|
Became a member: 2010-06-27
Forum posts: 230
|
7,3 miljoner
7
Bra men kunde varit bättre då vi stallformen var dålig de sista veckorna.
Förhoppningsvis topp 5
10
8,5 miljoner
Useless har en bra mix.
Carlos Duke
Carlos Iskage
Att som vanligt att försöka vinna derbyt.Trots många bra chanser har vi aldrig lyckats med detta innan.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-10-03 15:35:09
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
3 137 050 kr.
24.
Ganska ojämna prestationer överlag. Det främsta glädjeämnet var väl Montréal Hof som var trea i Breeders och tog pengar i kriteriefinalen.
20.
Utanför topp 30 vore ganska dåligt.
4,1 miljoner kr.
Som flera redan har påpekat har Superior allt som krävs för att ta hem det på nytt.
Florens Hof, som vanligt, försåvitt ingen av treåringarna skräller till.
Välstammade Nightingale Hof verkar talangfull men aningen bekväm hemma i träning. Helt klart mest spännande inför tävlingsdebuten.
Vinner gärna TZO med Florens.
|
|
Reply
|
|
Krakis
|
Posted: 2020-10-03 20:09:30 Vänligen delta i enkäten genom att svara på följande frågor:
"
|
Became a member: 2008-06-28
Forum posts: 2
|
1. Drygt 3 mille
2. 25:e plats
3. Varken bra eller dåligt. Hästarna presterar inte bättre än visat
4. Tävlar dem utifrån värden 15 - 20:e plats annars runt 30.
5. 30
6. Beror på stallchefen
7. Stall Cherry har jag alltid gillat
8. Foxy lady kanske?
9. Sad Wave om han inte tänker galoppera sig igenom säsongen
10. Att göra pulvermos av Nesslan denna säsong
|
|
Reply
|
|
hakan67
|
Posted: 2020-10-06 18:52:14 Edited(2): 2020-10-06 18:54:18 Vänligen delta i enkäten genom att svara på följande frågor:
"
|
Became a member: 2011-06-13
Forum posts: 221
|
1. 7926000 2. 4:a 3. nöjd 4. 1-5 5. 5 6.över 7 mille 7. stall carlos ( bra material) 8. stjärna 9. sgloidon (tjuren från wales) 10. en topptreåring som vinner kriteriet,saknar den titeln!
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-10-07 16:38:28
|
|
Ni som ännu inte svarat på enkäten får mer än gärna göra det. Man behöver inte svara på alla frågor om man inte känner för det. Svara på vad man vill. Bara gör't vettja!  
|
|
Reply
|
|
Kusken
|
Posted: 2020-10-07 22:58:36
Answer to: "Ni som ännu inte svarat på enkäten får mer än gärna göra det. Man be"
|
Became a member: 2013-05-13
Forum posts: 55
|
1410500 kr.
53
3. Ganska missnöjd.
4. bättre än 50
5. 50
6. 2000000
7. Min uppfödning Ecco som gick till final i TZO (dock ej i min regi längre) får gärna vinna.
8. Har ingen aning. Hoppas på någon av 3-åringarna
9. Vilken treåring (3 år E4
för att nämna någon, Algernon
Att bli bättre an i förra
|
|
Reply
|
|
jormol
|
Posted: 2020-10-08 15:12:46
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 81
|
Ca 1,8 miljoner.
44.
Hyfsat nöjd med tanke på lite bristande engagemang och generationsväxling i stallet.
Hoppas på topp 30.
Inte sämre än 75.
Hoppas på minst 2 miljoner.
Stall Cherry är alltid giftig.
Travelling Love eller någon av 3 åringarna.
Backstabbing Galaxy men hon har inlett bedrövligt med bara galopper.
Få med någon av 3 åringarna i något större lopp.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|