Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Tre frågor

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Yermac Posted: 2020-05-15 21:16:17
1126
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
1. Hur hittade du hit?

2. Vad är roligast med zonen?

3. Hur länge blir du kvar här?
Reply
lillsyrran Posted: 2020-05-15 21:55:18 Edited(2): 2020-05-16 20:19:52

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
1. Jag irrade runt på internet chockad och förtvivlad efter att spelet Sulky helt utan förvarning hade lagts ner. Försökte hitta något liknande och då hittade jag detta.

2. Loppen, efter det aveln. Eller nä. Att fynda på marknaden är avgjort roligast! Köpa en helt otippad kuse för en spottstyver och så överraskar den. Min Pink Sapphire är en sådan, så jäkla kul!

3. Förmodligen så länge spelet (eller jag) finns.
Reply
OttoB Posted: 2020-05-15 22:18:13

Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
1. Tror det var genom Limpothekings videoklipp på Youtube där han och hans polare gjorde "Fredagsgroggen"

2. Kan inte säga vad som är roligast. Att vinna lopp kanske?

3. Så länge spelet finns skulle jag tro.
Reply
Yermac Posted: 2020-05-16 15:33:52
1126
Nessla
Eskilstuna

1. Minns inte riktigt hur jag hittade hit, men mitt generella travintresse (irl-trav) var större runt 2011 och jag letade nog runt bland tipssidor (v75) när jag hittade hit.

2. Drömmen om en Derbyseger eller avelsbiten.'

3. Ibland känner man att man lägger för mycket tid på detta och att man kanske borde lägga ner ändå. Har gjort det en gång. Känns dock som att det ska väldigt mycket till för att jag ska lämna nu. Ni får nog dras med mig ett bra tag till.
Reply
Kopia77 Posted: 2020-05-16 16:45:17
990
Bråkan
Bollnäs

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 238
1) Mindes inte heller, men nu när jag tänker efter så var det nog Limpo som lurade hit mig med.
2) Vinna lopp!
3) Haft några dippar men alltid hållt ihop det. Så länge jag har någon bra häst i stallet och ingenting drastiskt händer irl så blir jag nog kvar
Reply
urquell Posted: 2020-05-20 00:13:35

Became a member: 2008-10-28
Forum posts: 272
1. som lillsyrran var jag djupt besviken att Sulky lades ner, sökte efter något liknande men förlikade mig med att det nog skulle stanna vid ett önsketänkande, blev mycket glad när jag hittade TZ

2. Vet inte riktigt, vinna lopp såklart, avla fram en egen häst som lyckas bra känns som de 2 roligaste just nu

3 ser inte att jag skulle lägga ner detta även om det ibland dippar lite men det brukar vända ganska fort, dock önskar jag att det skulle utvecklas mer och att vi blir många fler som spelar och att det skulle bli mer användarvänligt i t ex mobil gärna en app
Reply
hogan Posted: 2020-05-20 09:31:57

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Genom Eriksson som var en expert tippare på V75 och som vann en storvinst en gång,
han hade genom sin V75 tips o tävlingar på Travzonen som sin profil vad han var känd för,
fanns ju i början en skitkul fungerande tävling om vem som va V75 kungen här på zonen,
även en oddstävling vid sidan om, mkt av Zonens ansikte tappades när denna roliga
tävling försvann här inne, pga enligt Andreas att V75 ändrades så det gick inte att
programmera V75 kungen längre.

2. Mycket, är man Travbiten så är man, man gillar allt inom sporten och då det finns ett spel där man kan bygga sitt eget stall o sen matcha hästarna rätt, samt försöka vinna Världsligan, kan ju inte än annat bli askul för den bitne vinnarskalle man är, även om det har gått troll i maskineriet sista åren, men det beror mest på en själv då man orkar inte lägga 100% energi som krävs år efter år.

3. Har varit med sen 18 januari 2008, kommer nog aldrig sluta, har par lopp som jag vill vinna först i vilket fall innan jag ens funderar, det är Kriteriet och TZO Travzonenens Open, Kriteriet o Derbyt anser jag dom mest ärofyllda loppen, man ska ha en 4 åring som just denna period ska ta sig till Final i ett ända försök och sen loppet efter vinna mot 11 andra som klarat denna bedrift, det är stort, och likadant för Kriterievinst fast där är de bara 3 år så ännu mera flyt som behövs där, och sen har TZO blivit ett lopp där allt kan hända, nästa bara då en okänd 5 åring kan slå ut en äldre elithäst med typ 6 mille på kontot mot 5 åringens 400.000 tusen, som sänker sitt personsbästa på medel från 1.09.9 till 1.08.0 bara då det händer, TZO måste vara skrällarnas största lopp, rätt kul egentligen, man får ta det för vad det är, 5 åringen presterar varken lopp eller tider efter TZO finalen gått när den börjar springa andra lopp igen, inte först de är 8-10 år presterar de 1.08.0 igen
Reply
Yermac Posted: 2020-05-21 16:59:09
1126
Nessla
Eskilstuna

Hade varit kul att höra från:

ddmannen,
Medeltid,
felicia,
daddyy,
simon_81,
Cherry,
ConnySus
hampusenglund90,
hakan67...

med flera.... Går fort att svara och skänker mervärde till spelet när forumet lever!
Reply
ddmannen Posted: 2020-05-21 19:01:35

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
det var genom sulky , någon tipsade om travzonen. De flesta inlägg om andra internetspel togs bort på sulky av forumsmoderatorn .

Skulle tror att det roligast för mig är nog själva planerandet i spelet. just nu är det väl planeringen kring matchningen av hästarna som känns viktig , men händer ganska ofta att jag glömmer att kolla kuskvalen när jag anmält långt i förväg.
Tidigare hade jag mkt fokus på planera att jag hade tillräckligt stallplatser till det var dags för att avla och vilka ston och hingstar jag skulle använda.

möjligen att jag sluta om jag skulle tappa motivationen ,
Reply
Cherry Posted: 2020-05-21 19:59:40

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
1. Via brorsan, Medeltid. Vi har en historik av att gilla olika managerspel. Premier Manager på gamla Amiga 500 gick varm hos oss på den gamla tiden. Football manager spelar jag än idag. Jag var och är helt ointresserad av trav irl men han visade mig Travzonen och nåt var det väl som jag tyckte om med det, och på den vägen är det. När jag vann mitt första lite större lopp var jag fast.

2. Roligast är att ha bra hästar, hur tråkigt det än kan låta. Det är till och med roligare än att vinna etapper, vilket iofs alltid är huvudmålet för mig. Men att ha hästar som hela tiden återkommer i de största loppen, det är det som är grejen för mig. En femmiljonershäst är helt ok, men för att vara en riktigt bra häst brukar jag tycka att den ska springa in åtta mille i karriären. Allt över 10 är kanoner, och nånstans vid 12+ mille får man känna sig oerhört lyckligt lottad om ens häst drar in.

3. Säkert tills Eriksson drar ut pluggarna till zonens livsuppehållande funktioner. Alla som hållit på i ett par år vet att intresset dippar och toppar, men det behöver inte alltid suga så mycket tid av en. Man kan välja själv vilken nivå man vill ligga på. Visst kan det ta emot att anmäla fem treåringar till alla fyra Alfalopp i början av etappen, men oftast ligger ens arbetsbörda på en ganska överkomlig nivå.
Reply
Soberano Posted: 2020-05-21 20:58:09

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
1. Minns inte hur jag hittade hit faktiskt men vill nog minnas att jag sökte på travtips och kom in den vägen.

2. Det roligaste är spklart att vinna större lopp men själva vägen dit när en plan lyckas och en häst man själv fött upp är den som räcker hela vägen fram är såklart allra roligast. Just att matcha rätt och få utdelning på det är nog tjusningen men tyvärr så räcker inte ens 100% matchning och en bra häst, många faktiorer som spelar in och som inte är helt lätta att komma överens med.

3. Jag har slutat flera gånger när motivation och tid inte räcker till. Har gjort en comeback denna etappen men måste väl medge att det inte riktigt gått så bra som jag hoppats. De hästar jag verkligen trott på sviker och så fort nån verkar vara på rätt väg så kommer bakslaget men det är ju lite så det är i trav så det är väl bara att bita ihop och hoppas att motivationen håller sig ett tag denna gången.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2020-05-22 11:13:46
1200
Stall The Man
Bergsåker

Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 556
1: Via OttoB tror jag det var om jag minns rätt, minns att jag var skeptisk till spelet i början men ju mer jag lärde mig ju mer intressant blev det

2: Innan skulle jag nog säga att vinna och köra in så mkt som möjligt, men nu blir nog svaret helheten, se hur hästar utvecklas, kicken när man lyckats köpa in en häst som inte är 3,4 år men ändå få den att utvecklas till något bra.

3: Så länge Travzonen finns så får Travzonen dras med mig helt klart
Reply
daddyy Posted: 2020-05-23 10:04:32

Became a member: 2010-06-27
Forum posts: 230
1. Hittade spelet när jag sökte på nätet på trav.
2. Att få fram hästar som kan tävla i de större loppen är det som driver mej. Givetvis vill man vara så högt upp
på världsrankingen också.
3. Har aldrig vunnit derbyt trots bra chanser på förhand. Så innan jag vunnit derbyt slutar jag inte
Reply
Poffpuff Posted: 2020-05-23 14:25:33
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
1. Precis som många andra sökte jag efter ett spel där man kunde driva ett eget stall, och fastnade direkt.

2. Att lyckas med att föda upp en kulltopp.

3. Sannolikt fram till dess att Erikssons frånvaro gör att spelet skär ihop. Hoppas att det inte händer innan Florens Hof har gått i pension i alla fall. Vill gärna se hur mycket pengar hon lyckas skrapa ihop innan tävlingsskorna läggs på hyllan.
Reply
[ 1 ]