[ 1
]
|
AnnieBell
|
Posted: 2020-02-20 18:49:52
|
Became a member: 2015-07-26
Forum posts: 37
|
Hade en tråd om nybörjare för något år sedan, där jag tyckte det är för svårt för nya stall att etablera sig i spelet. Utan träningsanläggning o tränare får ingen framgångar. så slopa kostnader i början eller höj ingångs summan rejält var budskapet. Själv fick jag rådet att ligga lågt i 3 säsonger o inte göra någon för att få kapital o då dog intresset. Nu ligger en tråd om att "döda" ett nystartat stall när antalet stall minskar o de drivande är etablerade. Saknar Backagaard han fick prova sig fram länge innan alla etablerade stall "överbjöd" (risk för fel då jag inte vet vad hästarna gett tillbaka) på hans hästar. Har sett tidigare när stall varit med ett tag o fått "överbetalt" vid försäljning men det var innan transfern dog, nu ligger buden lågt mot för 3-4 år sedan då jag försökte etablera mig Följer med lite i alla fall om Travzonen skulle få ett lyft o det såg roligt ut men nu gnäller 100 miljoners stallen bara på nystartade. Jag har 23 millar som jag skulle tänka mig ge till nystartade stall. Vad händer då! Att jag blir utesluten är OK men den jag vill ha med i Travzonen, vill ni att de inte får chansen? Någon har uttryckt problem med att sålda hästar har hamnat i stall som lägger ner direkt o vill köpa tillbaka. Blandat i flera trådar men ge fusket en chans för att få fler stall i spelet om inte förutsättningarna finns
|
|
Reply
|
|
urquell
|
Posted: 2020-02-20 19:11:58
|
Became a member: 2008-10-28
Forum posts: 272
|
Intressant läsning och det måste till en diskussion för att göra spelet roligare och att en utveckling måste till för att locka in nya spelare. Håller dock inte med om att tillåta fusk skulle hjälpa, då skulle garanterat de stall som spelat länge och är duktiga sluta och kvar skulle endast en massa fuskare finnas som flyttar pengar mellan sina olika stall. Även de som ligger i mellanskiktet skulle lägga ner sitt stall.
Absolut fel väg att gå!
Har också funderat många gånger på hur göra det lättare att komma "ifatt" storstallen men kommit fram till att det ligger på mig och att jag måste hitta vägar och lägga ner tid och engagemang, det är också det som gör det kul att fortsätta. Skulle jag fuska in 100 miljoner och köpa de bästa hästarna skulle snart mitt intresse för spelet försvinna och jag skulle leta andra utmaningar, för det är just utmaningen som gör spelet intressant och inte snabba lösningar med ett facit i kanten.
det finns många sätt göra spelet mer attraktivt och locka in nya spelare som startar stall men det måste finnas en viss svårighet att lyckas. Din lösning är för enkel, ingenting blir bättre av att tillåta fusk,
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-02-20 19:26:45
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
|
Håller helt med urquell i den här frågan.
|
|
Reply
|
|
AnnieBell
|
Posted: 2020-02-20 19:33:27  Håller helt med urquell i den här frågan.
Answer to: "Håller helt med urquell i den här frågan."
|
|
Kan ha fel men var det inte du "lillsyrran" som ville ha tillbaka hästar som hamnat i stall som lagt ner. Då måste man vilja att stallen blir kvar
|
|
Reply
|
|
AnnieBell
|
Posted: 2020-02-20 19:38:36  Intressant läsning och det måste till en diskussion för att göra spelet roligare och att en utveckling måste till för att locka in nya spelare. Håller dock inte med om att tillåta fusk skulle hjälpa, då skulle garanterat de stall som spelat länge och är duktiga sluta och kvar skulle endast en massa fuskare finnas som flyttar pengar mellan sina olika stall. Även de som ligger i mellanskiktet skulle lägga ner sitt stall.
Absolut fel väg att gå!
Har också funderat många gånger på hur göra det lättare att komma "ifatt" storstallen men kommit fram till att det ligger på mig och att jag måste hitta vägar och lägga ner tid och engagemang, det är också det som gör det kul att fortsätta. Skulle jag fuska in 100 miljoner och köpa de bästa hästarna skulle snart mitt intresse för spelet försvinna och jag skulle leta andra utmaningar, för det är just utmaningen som gör spelet intressant och inte snabba lösningar med ett facit i kanten.
det finns många sätt göra spelet mer attraktivt och locka in nya spelare som startar stall men det måste finnas en viss svårighet att lyckas. Din lösning är för enkel, ingenting blir bättre av att tillåta fusk,
Answer to: "Intressant läsning och det måste till en diskussion för att göra spelet"
|
|
Utan pengar kan du inte fuska till dig 100 millar , med 2 millar kommer du ingen vart, men det kan ge dig 2 millar till att start med sen måste du ha djävligt bra kompisar i toppen som hjälper dig
|
|
Reply
|
|
AnnieBell
|
Posted: 2020-02-20 20:12:50
|
|
Jag är väl lite luddig som vanligt, men om ett nytt stall startar 2 bulvan stall och kan få in 4 extra millar så påverkar det inte spelet i helhet. Hade inte tanken på att det ska fungera med 50 bulvaner. Däremot reagerade jag på att ex Syxon, Yermac, Philip m.fl känner sig hotade o inte vill släppa in fler i spelet
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-02-20 20:36:45  Jag är väl lite luddig som vanligt, men om ett nytt stall startar 2 bulvan stall och kan få in 4 extra millar så påverkar det inte spelet i helhet. Hade inte tanken på att det ska fungera med 50 bulvaner. Däremot reagerade jag på att ex Syxon, Yermac, Philip m.fl känner sig hotade o inte vill släppa in fler i spelet
Answer to: "Jag är väl lite luddig som vanligt, men om ett nytt stall startar 2 bulva"
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Hotade? What the fuck are you svamling about?
Jag har gjort precis hur mycket som helst för att öka intresset här för både nya och gamla stall.
Att fusk... att tillåta fusk / se mellan fingrarna gällande fusk är vägen att gå för att fler ska bli intresserade av att spela är ju bara absurt.
Vill även få sagt att vill man och lägger tiden och energin som krävs så kan man bli ett topp 20 stall på ett år. Gäller bara att vara tillräckligt vetgirig/dedikerad/smart.
Mycket snabbare än så att nå toppen tycker jag inte att det ska vara möjligt att komma.
|
|
Reply
|
|
Briljant
|
Posted: 2020-02-20 21:14:24
|
Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 124
|
Vi alla vet att travzonen mest troligt inte kommer att utvecklats mer men vi är fortfarande ett gäng som är beroende av detta spelet och för min del hellre att admin håller liv i spelet än att det plötsligt blev borta av frustration i programering  ...tja... inte för att det är så stor risk men programering tar tid och intresse admin har nog inget av de för stunden. Man blir less på saker och om han är less och fortfarande håller liv i spelet .....all credd till admin jag vet inte om jag hade gjort det o(
När det kommer till nya spelare så tror jag att det som man kan göra är att skriva till nya stall och ge lite tips och trix för at kunna lyckas. Första omgången jag spela detta förstod jag inte riktigt vad jag skulle göra för att lyckas och intresset dog.
Nu när jag vet vad man ska göra för att lyckas så har jag satt upp mig mål och pratar med en del stall och många härligt pratstunder har det blivit med de flesta. Men det går inte att hjälpa ett stall som inte vill ha hjälp för de finns de stall som man försöker hjälpa men de vill inte lyssna eller kör sitt eget race
Jag " Vet " vad jag måste göra för att gå framåt rent ekonomiskt och mest troligt fått högre placering i världsrankningen med men jag klarar inte det helt pga att jag är för fäst vid de bra hästar jag har fått och gått glipp av ett par mille där men jag försöker hela tiden hålla mig plus minus noll så jag håller mig på stadiga 2 mille hela tiden och gjort det sen start och det är nu 3 år sen om 3 dagar. Så man behöver inte en massa miljoner för att spela och njuta av spelet. Har träningsanläggning, 20 boxar, flygplan, bästa fodret och 5-6 stjärnors tränare hela tiden och det har jag fått till med å köpa och sälja hästar jag inte är så fäst vid och lite tur så klart men försöker se till att hästarna springer in de dom kostar varje vecka.
Men att tillåta fusk det hade fått fler till att sluta att spela än att få folk till att börja spela så NEJ TACK oavsett om det är något obetydligt stall eller inte.
Personligen gillar jag att det inte är så lätt att lyckas man vill ha en utmaning och mål att jobba emot för som urquell skriver hade det varit för lätt så hade man tappat intresset pga det med.
|
|
Reply
|
|
urquell
|
Posted: 2020-02-20 21:21:07
|
Became a member: 2008-10-28
Forum posts: 272
|
Vet inte riktigt hur allvarligt man ska ta på din kritik och din idé om att locka fler spelare till spelet.
Trodde du att endast några stall skulle fuska, du tror inte att om man öppnar fuskets dörrar skulle till slut spelet endast spelas av fuskare och de som idag är aktiva i spelet skulle sluta illa kvickt.
Att de som är aktiva idag skulle känna sig hotade tror jag också är helt fel, jag tror och är säker på att det är precis tvärtom. Är säker på att alla mer än gärna skulle se massor av nya stall på TZ. Det förekommer mycket diskussioner och många idéer har förts fram i olika trådar.
T ex Yermac som du hoppar på är en av dem som har gjort och gör mycket för spelet. En mycket viktig spelare på TZ och som betyder mycket för att det fortfarande känns kul att lira TZ. Det gör Yermac i syfte att locka fler till spelet och dessutom få folk att stanna kvar på TZ.
Läs trådar om hur vi tillsammans kan locka fler spelare till TZ, skriv gärna där. Du har givetvis rätt att tycka som du vill men jag tror inte att tillåta fusk är en väg att locka fler till TZ tror tvärtom det skulle vara början till slutet. Men det är min åsikt.
|
|
Reply
|
|
AnnieBell
|
Posted: 2020-02-20 21:25:32
|
|
Förlåt Yermac, det var inte personligt jag bara tog namnet från tråden. Alla som gör något för att spelet ska fortsätta leva ska ha en eloge. Men kan du på något sätt höja ingångspengen till ex 10 millar eller skippa tvånget att skaffa träningsanläggning for en 1/2 mille så skulle det underlätta för nya stall. Då kanske fler nya fortsatte, de behöver inte bli topp 20 stall utan spelet behöver topp 2000 stall för att vara roligt
|
|
Reply
|
|
AnnieBell
|
Posted: 2020-02-20 21:40:12
|
|
Lite av kuriosa: var inne på min bana - Åby- o överst av de som inte har insprungna pengar ligger Stall Eriksson på 227 plats på världsrankingen. Chefen själv o bara 226 mer eller mindre aktiva
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2020-02-20 22:47:14  Lite av kuriosa: var inne på min bana - Åby- o överst av de som inte har insprungna pengar ligger Stall Eriksson på 227 plats på världsrankingen. Chefen själv o bara 226 mer eller mindre aktiva
Answer to: "Lite av kuriosa: var inne på min bana - Åby- o överst av de som inte har"
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
Ledsen att säga det, men tycker det är rent trams att hävda träningsanläggning skulle vara en avgörande faktor att etablera sig i spelet. Den avgörande faktorn är väl snarare att du avlar vid rätt avelsdatum, ej mitt inne i etappen, samt ej gör investeringar utanför din budget.
Charmen som nybörjare i spelet är väl att man ej kommer ligga topp 10 över en natt utan att det krävs metodiskt arbete. Har ju dock underlättat avsevärt sedan Eriksson höjde kapaciteten på avkommor från egna aveln (tidigare var väl mest föl med 10 i galopprisk), och det räcker ju oftast med anständigt avelssto, vilket finns för billig penning på transfern.
Finns ju massvis med exempel på stall som nått toppen inom loppet av några etapper. Vi själva när vi startade om för två år sedan hade då 1*-a tränare i staben, vilket känns fan mycket värre än att vara utan anläggning, ändå har vi kvar 3 st hästar från den kullen som var egen avel och nu hunnit springa in 7 miljoner tillsammans. Visst att hästarnas värden blev litet sämre, men de tävlade ändå bra.
Bra nybörjartips: missa ej att sadla om skötarna till tränare vid 35 års ålder - så att tränarna når maxkapacitet. Och välj avelsston som tränar bra eller har en intressant stam. Avelsstoets blåa värden verkar ej ha jättestor betydelse.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2020-02-21 06:53:56
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Detta förslag var tyvärr det sämsta jag hört, tillåta fusk för att öka intresset. Snacka om att förenkla aveln när man kan kränga iväg varje värdelöst för 2 miljoner och sedan aldrig behöva se åsnan igen.
Förstår inte ett nytt stall spelet bättre än att fuska till sig pengar är tyvärr inte det stallet något att ha.
Som Lifephorse säger är stjärnorna på tränare och skötare något av de mest upprörande som ett nytt stall. Det tar tid innan man får rätt ordning på detta (vilket dessutom kräver 20 stallplatser för att optimera).
En idé jag spontant fick är att möjliggöra ökning av antal stallplatser efter insprungna pengar istället för antal veckor man varit reggad som medlem hade kunnat öka på möjligheterna för stall som känns seriösa.
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-02-21 08:05:56 Edited(1): 2020-02-21 08:07:45  Kan ha fel men var det inte du "lillsyrran" som ville ha tillbaka hästar som hamnat i stall som lagt ner. Då måste man vilja att stallen blir kvar
Answer to: "Kan ha fel men var det inte du "lillsyrran" som ville ha tillbaka hästar s"
|
|
Jo det var jag. Hur tänkte du nu? Om stallen blir kvar blir ju inte hästarna till salu om inte ägaren väljer det. Men jag förstår inte vad det har för relevans i den här fuskfrågan?
|
|
Reply
|
|
styxon
|
Posted: 2020-02-21 14:28:07 Edited(1): 2020-02-21 14:56:07  Jag är väl lite luddig som vanligt, men om ett nytt stall startar 2 bulvan stall och kan få in 4 extra millar så påverkar det inte spelet i helhet. Hade inte tanken på att det ska fungera med 50 bulvaner. Däremot reagerade jag på att ex Syxon, Yermac, Philip m.fl känner sig hotade o inte vill släppa in fler i spelet
Answer to: "Jag är väl lite luddig som vanligt, men om ett nytt stall startar 2 bulva"
|
Became a member: 2008-12-09
Forum posts: 98
|
 Däremot reagerade jag på att ex Syxon, Yermac, Philip m.fl känner sig hotade o inte vill släppa in fler i spelet
Jag antar att du menar mig? Var har jag uttryckt att jag känner mig hotad och inte vill släppa in fler i spelet?
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-02-21 16:28:56   Däremot reagerade jag på att ex Syxon, Yermac, Philip m.fl känner sig hotade o inte vill släppa in fler i spelet
Jag antar att du menar mig? Var har jag uttryckt att jag känner mig hotad och inte vill släppa fler i spelet?
Answer to: "Däremot reagerade jag på att ex Syxon, Yermac, Philip m.fl "
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Ta det inte personligt. AnnieBall bara tog några namn och kom med ett påhopp på dessa. Heeelt normalt när man vill diskutera något. o(
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-02-21 21:27:42
|
|
Den här tråden tog en konstig vändning...
*förvirrad*
|
|
Reply
|
|
AnnieBell
|
Posted: 2020-02-22 00:39:15
|
|
Urqell du var nog den som bäst förstod vad jag menade
Briljant det är sådana som dig spelet behöver
Simon81 o Lillsyrran av 412 avlade o sålda hästar så gläds jag åt Made of sun (6 millar) annars är det bara skit eller stallen lagt ner Att avla är ingen garanti, mitt högsta försäljningsvärde värde är 730.000:-. Sen känns det surt ibland när bra hästar bara försvinner.
Allt kom av drevet på ett stall som startade 2019.12 uteslöts för fusk med köp av häst för 1.5 mille. Att jag tidigare sett etablerade stall hjälpa varandra ekonomiskt ses inte som fusk, vad är då fusk?
Om inte admin är aktiv kanske aktiva kan styra spelet vidare.
Hittade en Buarrkantjahke (stall Borga) som har ekonomiska problem men verkar viljal vara med . Får jag gå in o köpa ett ök av hen för 1.5 mille?
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2020-02-22 01:02:43  Urqell du var nog den som bäst förstod vad jag menade
Simon81 o Lillsyrran av 412 avlade o sålda hästar så gläds jag åt Made of sun (6 millar) annars är det bara skit eller stallen lagt ner Att avla är ingen garanti, mitt högsta försäljningsvärde värde är 730.000:-. Sen känns det surt ibland när bra hästar bara försvinner.
Allt kom av drevet på ett stall som startade 2019.12 uteslöts för fusk med köp av häst för 1.5 mille. Att jag tidigare sett etablerade stall hjälpa varandra ekonomiskt ses inte som fusk, vad är då fusk?
Hittade en Buarrkantjahke (stall Borga) som har ekonomiska problem men verkar viljal vara med . Får jag gå in o köpa ett ök av hen för 1.5 mille?
Answer to: "Urqell du var nog den som bäst förstod vad jag menade
Briljant det är s"
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Svaret är väl så enkelt att visst kan man mellan stall komma överens om försäljningar av hästar. Det tror jag de flesta har gjort. Då är det väl oftast dock så att köparen kommer med ett bud och sedan lägger försäljaren ut till försäljning. Sen kan alla andra också buda om de önskar. Men för det bör prislappen ändå vara rimlig. Att köpa en totalt värdelös häst för miljonbelopp är inte rimligt.
Att dessutom starta ett nytt stall för att lägga alla två miljoner på att köpa ett värdelös häst från sitt ordinarie stall är FUSK - inget annat. Att ens få för sig att detta är OK är faktiskt bissart.
Skall man börja godkänna fusk på utbildningar som få studenter slutför?
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-02-22 01:09:44  Urqell du var nog den som bäst förstod vad jag menade
Answer to: "Urqell du var nog den som bäst förstod vad jag menade
Briljant det är s"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Fascinerande att läsa hur du totalt undviker det faktum att ett stall startades uppenbarligen endast i syfte att köpa en medioker häst för ett brutalt överpris.
Att lyckas sälja hästar till överpris är någonting att gratulera – såvida köparen framstår som seriös. Ett stall som varit inloggad i ett par minuter och som första åtgärd lagt nästan hela kassan på en skräphäst är inte en seriös köpare.
Att du kallar fusk för att ”hjälpa” nya stall är helt absurt. Lär dig spelet, avla och starta hästarna (avels- och uppfödarpremier ger en hel del extrapengar på sikt), köp billigt om du måste och övervärdera inte träningens betydelse.
Hela spelets idé går ut på att långsiktigt engagemang premieras. Fusk leder till bannlysning och skam.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|