Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Träningsanläggning??

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-12-06 22:52:53

Became a member: 
Forum posts:
Kanske finns en tråd med den här frågan någonstanns. Hur stor är skillnade på att inte ha träningsanlägning mot för att ha den?? Utvecklas hästarna sämre? det tror jag men frågan är hur mycket... och hur stor påverkan har det om man inte har en massa ett-åringar i stallet?
Kostar ju för fan massor/vecka att ha en, utan går man helt plötsligt plus utan att behöva köra i en spänn...Lite rörigt men tror ni fattar min fråga.
Reply
Posted: 2007-12-06 23:09:54

Became a member: 
Forum posts:
har för mig att när frågan har varit uppe tidigt så sades det att om man har en träningsanläggning så tränar hästarna ganska mycket bättre, alltså värdeökningen per dag blir större...sen så tror jag kanske inte det är värt den där extra kostnaden som ändå är rätt stor utan man måste nog ha ganska många hästar som kör in pengar varje vecka för att man ska få det att gå runt med en träningsanläggning
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-12-08 01:23:07

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
Tror det rör sig om ca 20 % bättre träningseffekt och det är inte så lite tycker jag
Reply
[ 1 ]