[ 1
]
|
|
Posted: 2007-12-06 14:10:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mina hästar har tappat ganska rejält i form eftersom att jag inte har varit inne på ett tag, för att dom inte tävlat. Hur ökar man formen igen? Anmäler dom med 4 i form och hoppas på att dom inte skadar sig i loppet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-06 14:14:24  Mina hästar har tappat ganska rejält i form eftersom att jag inte har varit inne på ett tag, för att dom inte tävlat. Hur ökar man formen igen? Anmäler dom med 4 i form och hoppas på att dom inte skadar sig i loppet?
Answer to: "Mina hästar har tappat ganska rejält i form eftersom att jag inte har var"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så här står det i hjälpen:
- Väljer du defensivt kommer inte hästen ta ut sig helt. Formen sjunker då inte lika mycket efter loppet. Kan vara en bra idé att välja om du tror din häst möter ett överkomligt motstånd eller om du vill spara den till ett annat lopp. Minsta rekommenderad form 3.5
Allmän: Tränar främst upp formen men också lite av alla värden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-06 14:16:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ingen av mina hästar tränar "allmän" men ingen av dom har heller någon formökning. Innebär det då att jag MÅSTE anmäla mina hästar, deras dåliga form till trots, för att öka formen igen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-06 14:34:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja anmäl till lopp och kör defensivt, har det gått 15 dagar eller mer så tappar man form varje dag
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|