Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Passande namn?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
backagard Posted: 2016-08-17 22:40:39

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
Nyårsafton 2015. Jag smyger ifrån nyårsfesten en kort stund för att köpa en fin unghäst med spurtnolla (!) och tränar ganska bra. Till min stora glädje lyckas jag köpa hästen för en överkomlig summa då jag stjäl hästen från unghästsatsande Larockma med ett sent bud. Om jag säger att jag är glad är det en underdrift. Jag har gjort en rysligt bra affär när resten av Zonen sitter och äter nyårsmiddag!

Jag döper hästen till Murphys Law då jag vid denna tid bestämt mig för att döpa alla mina kusar som jag kan döpa med prefixet Law. "Mot unghästloppen!" med denna underbara häst tänker jag. Den här kommer bli så jäkla bra!

Men något händer. Hon vinner inte i debuten, vilket är helt ok. Men sen vinner hon inte i nästa lopp heller. Eller nästa. Eller nästa. Jag är relativt ny i spelet, men jag fattar ingenting. Det gör jag i och för sig fortfarande inte, men... SNART MÅSTE DET VÄL FÖR HELVE.. ÄNDÅ LOSSNA?! tänker jag efter varje lopp som hon kommer in i stallet glad och skuttig fast hon inte vunnit.

Till slut fattar jag att hon inte är mer än en liten skithäst som måste kämpa febrilt mot hästar som äter standardfoder och springer med järnskor. Hon kan inte slå hästar som fötts med olika längder på benen. Och hon kan inte slå hästar som genomgått kastrering med svåra komplikationer. Kort och gott. Hon är lika oduglig som Falkenbergs FF's reservbänk.

I kväll kom kulmen. Hon går ut i ett trehästarslopp som hon borde springa hem med 260 meters tillägg. Och det såg ut att gå vägen en bra bit in i loppet...

Kontentan av detta inlägg?
1) Döp inte hästen till något konstigt namn som anspelar på om att allt som kan gå åt helvete går åt helvete. Döp hästen till något som Winner, Victory eller Larockma istället...

2) Grattis Larockma! Du satsade nog helt rätt på övriga du köpte på auktionen denna säsong! Men förmodligen hade du säkert förvandlat denna lilla slyna till miljonär också...

3) Sitt lugna och stilla på jul och nyår och njut av maten och julklapparna. Det säljs inga Derbyvinnare såna här dagar.

Lägger även ut fanskapet nedan, och ska sedan med överdriven glädje försöka avla fram en oduglig liten råtta som jag givetvis ska starta oavsett om han/hon föds haltandes och utan hår på kroppen. Jag kommer skratta högt och tillgjort om det blir ett föl med ett index under 1.0. Det vore min högsta önskan just nu!

Murphy´s Law Murphy´s Law Pensionerad

Frankrike 40 år Sto Halmstad Frisk
Styrka
5
Snabbhet
15
Startsnabbhet
5
Spurt
0
Galopprisk
4
Form
4
Rutin
1
Tung bana
8
Vinterbana
0
Medel
6.8
Startpoäng 20p
Insprungna pengar 90 850 kr
Denna säsong 0 kr
Loppstatistik Starter 1 2 3 4 5 6
Totalt: 16 0 2 4 2 3 1
Denna säsong: 0 0 0 0 0 0 0
Tider
kort :
1,09.9 :
medel :
1,10.8 :
lång
1,13.0

(Missa inte att smyga fram sista loppet i hennes karriär. Den sammanfattar den helt och hållet...)
Reply
OttoB Posted: 2016-08-17 22:52:42 Answer to: "Nyårsafton 2015. Jag smyger ifrån nyårsfesten en kort stu"

Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
Det här gjorde min kväll!
Reply
Jamarn Posted: 2016-08-18 13:39:46
669
Stall Laponia
Skellefteå

Became a member: 2012-02-03
Forum posts: 87
Du kanske skulle testat norskt eller stängt huvudlag innan pensionen. En del kusar presterar bättre med stängt och nästan alla mina har PB:at med norskt.
Reply
stallchalle Posted: 2016-08-22 08:58:17

Became a member: 2011-06-27
Forum posts: 35
Hahaha stackare där! Ja det sista loppet fick mig nästan att brista i gråt av skratt haha...
Reply
philip Posted: 2016-08-22 21:29:45

Became a member: 2010-07-14
Forum posts: 112
du har mina sympatier, grymt kul skrivet, kollade loppet och vet inte om jag ska skratta eller gråta
Reply
[ 1 ]