[ 1
]
2
3
4
|
Travzonen
|
Posted: 2007-12-03 03:52:54
|
|
V75-7 | Bronsdivisionen, försök 5. 1:A PRIS 110 000 kr 2140 A 1. THUNDER SCOOP Lindberg Lars 2. ALVENA LISTON Adielsson Erik 3. MASTER VÄXUS Frick Jim 4. FRANCOSO Ohlsson Ulf 5. GLOBAL MIND Norman Peter G 6. SPEEDY GOLD Buhlér Peter 7. BOWIE MANT Gustafsson Per 8. TARGET PLAYER Goop Björn 9. MATRIX RELOADED Untersteiner Johan 10. M.T.BUFFETT Takter Johnny 11. VALLEE SOLIDE Kontio Jorma 12. TOTTI BOB Lennartsson Per
Turordning: 5-9-1-6-12-11-8-4-10-3-7-2
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-03 13:40:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Global Mind borde spetsa och sedan är detta loppet över? Han har sett ruggig ut på slutet men med Peter Galopp i sulkyn kan allt hända. Matrix Reloaded tröttnade jag på för länge sedan och trots att han möter ett klent norrlandsgäng tror jag inte att han sticker nosen först. Känns som att Alvena Liston, Francoso och Speedy Gold är de som utmanar. M.T.Buffet var förbättrad senast i debuten för Karis och Takter i sulkyn känns klart intressant.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-03 13:47:08
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
golobal mind är inte i närheten av mitt system, vinner knappast detta loppet. Tur för 2 starter sedan då han fick vinnarhålet och lucka,,, de andra vinsterna har varit mit skithästar och detta motståndet är 20ggr bättre.
Förstahästarna är tveklöst alvena liston, master växus och francoso.
Master växus räknas främst då jag tror han tar spets,,,seedan vet jag inte om frick släpper till francoso??
rysare, speedy gold, target player, vallee solide, m.t buffett, matrix reloaded.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-03 19:16:55
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Global Mind är en bluff. Hade han blivit det minsta synad senast hade han aldrig vunnit. Och det var ett hemskt billigt lopp. Det här vinner M.T Buffett nu när han slipper Garland Kronos..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-03 19:58:44  Global Mind är en bluff. Hade han blivit det minsta synad senast hade han aldrig vunnit. Och det var ett hemskt billigt lopp. Det här vinner M.T Buffett nu när han slipper Garland Kronos..
Answer to: "Global Mind är en bluff. Hade han blivit det minsta synad senast hade han "
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2007-12-07 00:17:16
|
|
|
Posted: 2007-12-07 00:35:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Efter lite rekandet av detta loppet är ju vinnaren klar. M.T.Buffet! Känns som att han kan bli "kommunaren" denna omgång. Övergången Hanné som tränare och kusk till Lähdekorpi och Takter i sulkyn känns ju värd hur många meter som helst. Hästen har alltid visat bra fart men inte alltid rätt vilja. Han såg laddad ut senast och med bra startryggar sitter han 3-4 utvändigt. Men har fortfarande respekt för Global Mind. Han är under utveckling och svårt att säga vem som ska trycka upp farten utanpå. Men Peter Galopp i sulkyn känns iskallt. Sen så är det nästan måste-streck på Speedy Gold. Kanonform, trivs på underlaget på Bergsåker och han tål att göra en del själv i loppen. Men Peter Buhlér? Njaaa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-07 05:32:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
om mäster växus är lika bra som näst senast och inte släpper så blir han svårtuggad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-07 07:47:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Uffe Ohlsson tror att Fransosco är hans bästa chans denna omgång, går inte att räkna bort isåfall. Annars tror jag en del på Speedy Gold och M.T.Bufett jag med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-07 11:10:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Glöm inte bort Totti Bob...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-07 11:12:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det luktar Formel 1 öppning här V75 avslutningen. Thunder Scoop, Master Växus, Francoso & Global Mind är alla sugen på piken. Detta kommer att gynna Matrix Reloaded som nu äntligen kommer att få sätta pricken över i:et. Motståndet känns klenare denna gång och jag hoppas även att hästen tänder till denna gång när Untersteiner J:R hivar sig upp för första gången i jollen. Så håll utkik längst ut över upploppet för där kommer de flygandes. 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-07 11:56:32
|
|
jo visst,,,,men känns som att master växus tar spets,,,,kan helt klart vinna då. Totalt bortglömd av alla..............
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-07 13:37:29  Det luktar Formel 1 öppning här V75 avslutningen. Thunder Scoop, Master Växus, Francoso & Global Mind är alla sugen på piken. Detta kommer att gynna Matrix Reloaded som nu äntligen kommer att få sätta pricken över i:et. Motståndet känns klenare denna gång och jag hoppas även att hästen tänder till denna gång när Untersteiner J:R hivar sig upp för första gången i jollen. Så håll utkik längst ut över upploppet för där kommer de flygandes. 
Answer to: "Det luktar Formel 1 öppning här V75 avslutningen. Thunder Scoop, Maste"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mitt resonemang också. Kuskbyte kan bli nytändning. Matrix blir bortglömd av många denna vecka, speciellt när Örjan ej kör. Johan är nästan 14%-are i år på 1-platser, så han vet var målet är. Matrix går gärna med skor runtom dessutom.

|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-07 14:27:17
|
|
hur resonerar du då? 14% är inget bra bland toppkuskarna och örjan har högre segerprocent än johan............
han blir bortglömd av en orsak också,,,,,hästen vinner aldrig! får nog gå ut i ett V4 lopp för att kunna vinna något.
visst, en väldigt bra häst är det, men skallen? vet ej fasen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-07 15:59:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Matrix Reloaded väljs bort pågrund av skallen och starspåret.
Spetsrusning blir dessutom lite enklare för Francoso nu när Master Växus är struken. Blir svårslagen. Garderar dock med Speedy Gold och M.T Bufett
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-07 16:04:37
|
|
Matrix Realoded kommer att dra fram M.T.Buffett sen smällar det bara till när Takter vrider ut... 
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2007-12-07 18:23:20
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
Detta lopp borde stå mellan mt buffet och alvena liston.. francoso vann ett pisslopp senast och var dålig i starten innan.. global mind är väl omgångens mest överstreckade??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-07 18:51:38  hur resonerar du då? 14% är inget bra bland toppkuskarna och örjan har högre segerprocent än johan............
han blir bortglömd av en orsak också,,,,,hästen vinner aldrig! får nog gå ut i ett V4 lopp för att kunna vinna något.
visst, en väldigt bra häst är det, men skallen? vet ej fasen
Answer to: "hur resonerar du då? 14% är inget bra bland toppkuskarna och örjan har h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
????? Nu är du inte snäll Nijo ...
Björn 31, Örjan (gubben) 45 & Erik 33 år är i Elit, men kör grymt mycket mer lopp + ofta kanonhästar. Vad gäller segerprocent:
Johan är i klass med Takter, Lennartsson, Kontio, U. Ohlsson = Alla proffs
Johan är mycket bättre än Frick, D. Olsson, Jansson, U. Eriksson = Alla proffs
Men -- Johan är ännu bara 23 år !!! -- och Lärling !! Så jag vet ej vad du susar efter ?
 PS. 2003 slog han alla i segerprocent  Han är säkert vår nästa Elitkusk.
Skallen på Matrix däremot är en never-ending-story. Men med Johan -- Who knows ?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-07 19:13:26
|
|
En sak som örjan har bäst procent på i sverige är att sitta fast med vinstkrafter... Där är han överlägsen!  Det är kuskplus på Matrix nu...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-07 19:46:09
|
|
jo visst är johan en mycket bra kusk, det tycker jag verkligen. Han har inte högre segerprocent pga han inte få köra särskilt många topphästar och Goop har hög segerprocent pga han får köra mycket topphästar.
men att Johan är en bättre kusk än örjan köper jag inte, örjan har gett matrix reloaded flera chanser att visa vad han går för genom att köra offensivt, hästen har helt enkelt inte klarat av det och det är säkert orsaken till varför han körde mer deffensivt senast.
francoso har en superchans här annars, spets o slut. Värsta motbud är alvena liston och M.T Buffett.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|