Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Världsrekord!

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Buck_Fush Posted: 2007-11-24 20:52:37 Edited(3): 2007-11-24 21:25:04

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
Nu satt Unspeakable med Erik Adielsson världsrekord med 1,10.8a i Silverdivisionfinalen.
Det är inte bara för att det är en jobbarkompis häst, men jag undrar om inte tiderna blivit lite väl skruvade igen? Jag menar det är inte en av spelets bästa hästar. Jag vill till och med tro att min egen häst som blev 4a i samma lopp är bättre. Det kan inte vara världens snabbast banor så här års heller. Jag är inte bitter, men kan det inte ha blivit något fel, alternativt doping eller nåt?
Förresten lite avundsjuk är jag nog ändå
Reply
Posted: 2007-11-24 21:21:20

Became a member: 
Forum posts:
jo lite sjuka tider är det faktiskt tycker jag också
Reply
lojken Posted: 2007-11-25 11:46:15

Became a member: 2007-07-04
Forum posts: 37
Håller med om tiderna, men det är inte alltid den bästa hästen som har Världsrekordeno(o(
Reply
Posted: 2007-11-25 13:46:28

Became a member: 
Forum posts:
Näe, kolla Giant Diablos 1.08,5 ...det var väl inte direkt väntat när det hände. Skulle det hänt något år tidigare när hon fortfarande var en riktig snackis så visst...

Men nu var väl glorian lite på sned. Jag tror många, innan hon åkte till nordamerika, inte ens såg henne som topp 5-10 i sverige just då på kort, och definitivt INTE som topp 10 i europa!

Så det gör mig inget med oväntade hästar som drar till med ett kanonlopp!(fast lite klass ska väl såklart en rekordhållare ha )
Därmeot håller jag med dig rakt av Buck_Fush om att tiderna börjar dra neråt igen! Lite väl bra ibland...
Ser väl trevligt ut, men det måste ju finnas lite utrymme kvar när hästarna börjar bli bättre o bättre. Snart kan vi ha några riktigt grymma o hur fort blir det annars då ?

Men det kanske är sånt som måste testas fram lite?
Reply
Posted: 2007-11-25 13:50:04

Became a member: 
Forum posts:
Tider säger inte så mycket egentligen, Giant Diablos fjant-världs-rekord är ju en bluff.
Luddes One Man Show (dög han ens i V75 här?!?) gick 1.10.0 samma dag därborta.

1.5 sek efter, han är inte ens mogen för en 12-tid i Sverige.

Men kan hålla med om att en Silverfinal sällan renderar i ett världsrekord.
Men det går väl att reglera.
Reply
Soberano Posted: 2007-11-25 14:03:09

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Alltså att ett världsrekord kommer i ett silverförsök tycker inte jag är helt omöjligt att förstå men däremot när ostartade hästar presterar 12-13 tider över full distans så känns det inte helt rätt. Kanske borde starter utveckla mer än som nu är? Rutinen kanske borde spela mer roll samt att de första starterna för hästarna framåt mer vad det gäller speed,ork,startsnabbhet osv för att kunna få en rimligare utvecklingskurva. Borde inte vara möjligt att träna fram maxvärden utan starter. kanske bara är jag men det är min åsikt att starterna i kombination med rätt träning borde utveckla hästarna mer så att det blir mer som verkligheten. Inte många som debuterar på 13tider, inte ens Max flukt.
Reply
[ 1 ]